Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ulostat? Entä kuinka paljon syöt kasviksia?

Vierailija
14.09.2016 |

Itse ulostan 1-3 kertaa päivässä, yleensä kaksi. Kasviksia syön 300-1000 g päivässä. Keskimäärin puolisen kiloa. Olen huomannut, että kasvisten syönnillä on suora yhteys ulostamistiheyteen. Lapsena kärsin pahoista yli viikon ummetuksista. Vaivat loppuivat kuin seinään, kun aloin tehdä ruokaa itse.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka tulee muutaman päivän välein ja hirveän työn ja tuskan takana on että irtoaa. Vessareissut vie aikaa ja ulostaminen sattuu. Näin vaikka syön mitä ja liikkuisin kuinka paljon. Pukamia on.

Vierailija
2/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3 kertaa päivässä, syön päivittäin kasviksia noin puoli kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kasviksia ajoittain vähän, ajoittain paljon. Käyn paskalla ehkä pari kolme kertaa viikkoon, ei tunnu riippuvan ruokavaliosta, enkä juuri koskaan tunne kärsiväni ummetuksesta, ts. ei vaivoja vaikkei tulekaan.

Joskus teen ruoan itse alusta lähtien, joskus käytän pidempääkin eineksiä.

Vierailija
4/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3 kertaa päivässä yleensä. Olen kasvissyöjä.

Vierailija
5/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kasviksia syötte, että kakka kulkee? Kiinnostaisi, kun kärsin raskauden ja nyt imetyksen aikana ummetuksesta ja persausvaivoista sen seurauksena. Olen lisännyt marjojen ja vihannesten käyttöä, silti pitää käyttää Pegorionia säännöllisesti, ettei maha mee liian kovalle. Ärsyttävää! Toivon, että tilanne paranee, kun lopetan imetyksen aikanaan.

Vierailija
6/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20 kertaa päivässä, jos syön kasviksia. Muuten ehkä 3-5

Vierailija
7/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 4krt päivässä. En ole ikinä kärsinyt ummetuksesta. Syön kasviksia päivittäin lähes jokaisella aterialla yhteensä n puolisen kiloa.

Vierailija
8/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kasviksia syötte, että kakka kulkee? Kiinnostaisi, kun kärsin raskauden ja nyt imetyksen aikana ummetuksesta ja persausvaivoista sen seurauksena. Olen lisännyt marjojen ja vihannesten käyttöä, silti pitää käyttää Pegorionia säännöllisesti, ettei maha mee liian kovalle. Ärsyttävää! Toivon, että tilanne paranee, kun lopetan imetyksen aikanaan.

Kukkakaali, parsakaali, keräkaali, porkkana, sipuli, tomaatti, omena, lanttu, päärynä, banaani, mustikka, herne, pinaatti, maissi, hyvin monenlaisia papuja ja linssejä (joita ei kylläkään taideta laskea siihen puoli kiloa päivässö hommeliin?) Tossa taitaa olla mun eniten käyttämät kasvikset. Kokeilepa myös siemeniä. Pellavansiemenet ovat hyviä ummetukseen. Lisää teelusikallinen puuron sekaan.

Vierailija
9/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin munakoisoa ja kesäkurpitsaa käytän myös paljon. -8

Vierailija
10/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakka tulee muutaman päivän välein ja hirveän työn ja tuskan takana on että irtoaa. Vessareissut vie aikaa ja ulostaminen sattuu. Näin vaikka syön mitä ja liikkuisin kuinka paljon. Pukamia on.

Olisko muutos syömisiin aiheellista?

Vierailija
11/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kerran päivässä pitää suoli tyhjentää, nyt lähiaikoina on ollut tarvetta kahteenkin kertaan kun olen syönyt entistä enemmän kasveja, kun on lihansyönti vähentynyt itsestään. Mikähän lie, kun välillä joku liharuoka saattaa ruveta ällöttämään kesken syönnin, aluksi siis on ollut herkullista ja sitten tulee inhotus. Syön paljon mm. linssejä, kaalia, lanttuja, sipuleita, valkosipulia, porkkanoita, tomaatteja, kurkkuja, myös soijarouhetta- ja paloja tulee käytettyä. Ruuassa pitää tietysti olla myös rasvaa, ja siinä käytän oikeaa voita ja oliiviöljyä, reilusti kumpaakin sekaan ja hyvää tulee.

Vierailija
12/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse asiassa edes osaa sanoa. Se on niin ongelmatonta (ei ummetusta, ripulia, löysää, kipuja, ilmavaivoja) etten kiinnitä asiaan ikinä huomiota. No siis totta kai siinä hetkessä kiinnitän ja huolehdin alapesuista yms. hygieniajutuista ihan normaalisti, mutta näin jälkeenpäin en osaa mitään arviota heittää. 

Olen vegaani ja syön kasviksia, kypsiä ja raakoja varmasti kilon verran päivässä vähintään.

Vierailija
13/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rucola ja brysselinkaali ainakin ovat sellaisia, että kakka kulkee niin hyvin, että saa istua pöntöllä koko päivän

Vierailija
14/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ummetusta esiintyy, kannattaa aloittaa päivä vaikkapa puurolla, johon on sekoittanut ruokalusikallisen pellavarouhetta ja reilusti mustikoita tai muita marjoja.

Vedenjuonti on myös tärkeää, aamulla ensimmäiseksi tyhjään vatsaan se pari lasillista ja sitten päivän mittaan niin, että yhteenlaskettu määrä on ainakin se 1,5 - 2 litraa  (jos urheilee, menee toki enemmänkin).

Kasvisvoittoinen ruokavalio, ja kyllä pitäisi kakan kulkea!

Vierailija
15/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ummetusta esiintyy, kannattaa aloittaa päivä vaikkapa puurolla, johon on sekoittanut ruokalusikallisen pellavarouhetta ja reilusti mustikoita tai muita marjoja.

Vedenjuonti on myös tärkeää, aamulla ensimmäiseksi tyhjään vatsaan se pari lasillista ja sitten päivän mittaan niin, että yhteenlaskettu määrä on ainakin se 1,5 - 2 litraa  (jos urheilee, menee toki enemmänkin).

Kasvisvoittoinen ruokavalio, ja kyllä pitäisi kakan kulkea!

Pellavansiemenissä on kadmiumia, niin niitä ei kannata ihan ruokalusikallista vetää.

Vierailija
16/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon kasviksia, mutta en ole havainnut ruokavaliolla olevan kovin suurta vaikutusta kakkaamiseen. Nuorempana tuli välillä syötyä sitä sun tätä, mutta ummetuksesta en ole koskaan kärsinyt. Paskon väh. 2 kertaa päiväss.

Vierailija
17/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran-kaksi päivässä. Syön pelkästään kasvikunnan tuotteita, en punnitse ruokaani.😉

Vierailija
18/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 kertaa päivässä, kasviksia ja hedelmiä kilo päivässä, vain valkoista lihaa, ei sokeria tai vehnäjauhoa ruokavaliossa (poikkeus hedelmien sokeri). Parsakaali on kyllä paras vihannes mielestäni mitä ihminen voi syödä, runsaasti kuitua, c vitamiinia, k vitamiinia, sinkkiä. Penikseni on huomattavasti paksumpi kun syön parsakaalia ja rupeaa itsekseen seisomaan aina 30min parsakaalin nauttimisen jälkeen (vähintään 500g). Todellista super-ruokaa.

Vierailija
19/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laske paljon syön ja mitä. Ehkä enimmäkseen lihaa ja leipää. Kasviksia ehkä 50-100g päivä. Kakka silti tulee 1-2 kertaa päivässä. Eikä ummeta. Se on heti kakka.

Vierailija
20/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusin juuri että käyn p*skalla vaan kerran päivässä :0 syön pääsääntöisesti pelkkiä kasviksia ja proteiinia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän