Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää miten paljon sossu kustantaa ihmisille esim. pyykinpesukoneita

Vierailija
13.09.2016 |

Olen kodinelektroniikkaa myyvässä liikkeessä töissä ja ihan oikeesti. Päivittäin tulee useita (tänään 10) ihmisiä sossun lappujen kanssa ja heille maksetaan uusi pyykinpesukone tai ainakin osa siitä. Joillekin kunniakansalaisille on vielä kaikki herkut (kuljetus, asennus) kaupan päälle.

Huhhuh. Ja kiitosta ei muuten kuulu melkein koskaan. Voisinko itsekin mennä sossuun, että haluan pyykinpesukoneen koska en halua käyttää enää pesutupaa?

Ja kyseessä on keskisuuri kaupunki, voin vaan kuvitella mitä tämä on isommissa paikoissa.

Kommentit (269)

Vierailija
1/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kustanna, jos talosta löytyy pyykkitupa ja muissakin tapauksissa vain harkinnanvaraisena.

Vierailija
2/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa taloissa ei nykyään enää ole pesutupaa. Minulle tuo sossun maksuosoitusten määrä kertoo siitä, että kaupungissasi on paljon köyhiä. Mikä mahtaa olla työttömyysprosentti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole töissä, pitäisi olla aikaa nyrkkipyykätä. Tai sitte kulkea likaisissa rytkyissä ellei huvita.

Johonkin pitäisi vetää raja että mitä veronmaksajalla on velvollisuus kustantaa.

Vierailija
4/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun ei pitäisi kustantaa kenellekään (!) pesukonetta. Ja minä olen sentään riittävän kattavan sosiaaliturvan suuri puolestapuhuja ja kannattaja.

Vierailija
5/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtiminen on kova laji, etenkin kun oikein sossurottien elämä noin närästää.

Mahtaa sinun Johannnes elämä sillä työkyvyttömyyseläkkeelläsi olla tosi ankeaa.

Vierailija
6/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäkää oikeutenne toimeentulo- ja asumistukeen, niitä voi saada työssäkäyvätkin. Varsinkin, jos olette pienipalkkainen lapsiperhe, yksinhuoltaja tai elätte pienen eläkkeen turvin. Varsinkin moni eläkeläinen jättää tämän käyttämättä ja sitten kituuttaa suurten sairauskulujen ja pienen eläkkeen kanssa. Netistä löytyy myös laskureita avuksi.

Vierailija
7/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnanvarainen toimeentulotuen lisäosa pitäisi lääke- ja sairaalakuluja lukuunottamatta lakkauttaa kokonaan. Täysin järjetöntä, että ihmisille maksellaan pesukoneita, kännyköitä ja ties mitä muuta. Nyrkkipyykkiä voi aivan hyvin pestä niin kauan, että saa säästettyä rahat käytettyyn pesukoneeseen (ei muuten paljon maksa).

Vierailija
8/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ainakaan kustannettu pyykinpesukonetta, vaikka talossani ei edes ollut pyykkitupaa. Kuulemma tässä kunnassa pyykinpesukoneen ostossa avustetaan vain suurperheitä. Eli kun minä asun yksin, niin ei sillä ole mitään väliä, saanko vaatteeni pestyä vai en, mutta jos minulla olisi paljon lapsia, niin sitten vaatteet pitäisi saada pestyä.

Onneksi sain pyykkikoneen muualta.

Vierailija
9/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kannalta kai hyvä jos se kerta lisää liikkeen bisnestä kuitenkin? Tai näin ainakin luulisi. Pesukoneita myydään nykyisin aika edullisesti sentään, toki on niitä kuivaavia huippumalleja tekoälyllä jotka maksaa sitten enemmän, tuskin sellaisia sossu kenellekään maksaa. Meidän taloyhtiössä ei ole mitään pesutupaa, ei edes kunnollista kuivaustilaa (se pieni on aina varattu), vienkin liinavaatteet pesulaan. Peruspyykin pesen itse.

Japanissa on jo kehitetty pesukone joka pesee, kuivaa ja viikkaa pyykin siististi valmiiksi, hinta oli jotain 50000 euroa tai sinne päin......

Vierailija
10/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamala

Vierailija
11/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuva sinkku ei pesukonetta edes tarvii. 

Vierailija
12/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkinnanvarainen toimeentulotuen lisäosa pitäisi lääke- ja sairaalakuluja lukuunottamatta lakkauttaa kokonaan. Täysin järjetöntä, että ihmisille maksellaan pesukoneita, kännyköitä ja ties mitä muuta. Nyrkkipyykkiä voi aivan hyvin pestä niin kauan, että saa säästettyä rahat käytettyyn pesukoneeseen (ei muuten paljon maksa).

Kännykkää ja myöskään tietokonetta ei makseta, koska ne eivät ole aivan välttämättömiä.

Vierailija
13/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuositulot on 60000 vuodessa, mutta pesukone ja -rumpu ostettu käytettynä 300€.

Vierailija
14/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä harkinnanvaraisuusjuttuja ollenkaan. Eikö ne säännöt voi olla kaikille samat? Tyyliin jokaisella tulee olla mahdollisuus koneelliseen pyykinpesuun ja jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa, kustannetaan pesukone, tai vaihtoehtoisesti kenellekään ei kustanneta pesukonetta. Vähän liian eriarvoista touhua, riippuen ihmisten asuinpaikasta ja sosiaalityöntekijöistä - oikein omiaan lietsomaan kateutta ja eripuraa.

Vierailija
15/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne Berner yrittää peitellä 30 miljoonan euron verorahahassia ja te ihmettelette jotain pesukoneita.

Vierailija
16/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meno näyttää olevan myös huonekaluliikkeissä asiakaskunnasta päätellen. Mukana puoli sukua valitsemassa sohvaa ja tulkki auttaa ja laskuttaa kuntaa.

Ei mikään Suomen lainsäädäntö todellakaan velvoita sossua maksamaan mitään tuollaisia kuluja (melkeinpä päinvastoin), ehkä sossu voi osallistua kuluihin jollakin pienehköllä summalla kyllä. Eli jos tuollaista tapahtuu, niin sitten sossun virkailijat toimivat ilmeisesti jopa ihan sääntöjen vastaisesti.

Kansantalouden kannalta on hyvä, että raha kiertää ja liikkeet tekevät bisnestä mutta kansalaisten tasa-arvon kannalta ei tietenkään ole oikein jos noin toimitaan.

Sain itse toimeentulotukena huonekaluja muuttaessani ensimmäiseen asuntoon, ja olen länsimaalainen ja valkoinen. Tässä kunnassa ne tosin tuli jostain työttömien pajalta ja niihin sisältyi vain jo ainoastaan sänky, pöytä ja 2 tuolia.

Vierailija
17/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla ei myöskään yksinasuva työkyvyttömyyseläkeläinen.

Oikeasti etkä Johannes muuta kadehtimista keksi kuin joku hiton pesukone?

Mitä seuraavaksi, ottaako pattiin jos työttömällä on ehjät sukat?

Vierailija
18/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskialtaassa onkin niin mukava pestä lakanapyykkiä ja pilkkihaalareita.

Vierailija
19/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä tulee turvapaikanhakijoihin, niin apua asunnon etsintään ei saa enää. Kun oleskelulupa on kädessä, asunto pitää nykyään löytää itse tai jäädä vokkiin asumaan kunnes kaupunki ehkä voi osoittaa asunnon vuoden odottelun jälkeen.

Ennen prosessiin kuului se, että myönteisen päätöksen saaneet saivat sosiaalihuollosta apua asunnonhakuun. Nykyään ei saa kun ei riitä resurssit.

Vierailija
20/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä harkinnanvaraisuusjuttuja ollenkaan. Eikö ne säännöt voi olla kaikille samat? Tyyliin jokaisella tulee olla mahdollisuus koneelliseen pyykinpesuun ja jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa, kustannetaan pesukone, tai vaihtoehtoisesti kenellekään ei kustanneta pesukonetta. Vähän liian eriarvoista touhua, riippuen ihmisten asuinpaikasta ja sosiaalityöntekijöistä - oikein omiaan lietsomaan kateutta ja eripuraa.

Säännöt pitäisi ainakin jokaisen kunnan sisällä olla samat virkailijasta riippumatta (ja kaikille asukkaille myös samat) eli sosiaalipomoilta (ja luottamuselimiltä) pitäisi tulla ihan yksityiskohtaiset ohjeet ja näitä sitten jokaisen sossun virkailijan pitää noudattaa. Harkinnanvaraisuus ei tarkoita, että virkailija voi jotenkin oman päänsä mukaan toimia. Toki nuo ohjeet pitäisi olla valtakunnallisesti samat, jotta olisi oikea tasa-arvo, mutta nykyään ilmeisesti menee vähän kuntatasolla. Minä kyllä tekisin valituksen sossun virkailijasta sitten, jos havaitaan selkeä väärinkäytös. Eli jos tosiaan esim. kantasuomalaista on kohdeltu eri tavalla kuin maahanmuuttajaa. Tuo ei missään tapauksessa ole virallisen linjan mukaista toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä