Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää miten paljon sossu kustantaa ihmisille esim. pyykinpesukoneita

Vierailija
13.09.2016 |

Olen kodinelektroniikkaa myyvässä liikkeessä töissä ja ihan oikeesti. Päivittäin tulee useita (tänään 10) ihmisiä sossun lappujen kanssa ja heille maksetaan uusi pyykinpesukone tai ainakin osa siitä. Joillekin kunniakansalaisille on vielä kaikki herkut (kuljetus, asennus) kaupan päälle.

Huhhuh. Ja kiitosta ei muuten kuulu melkein koskaan. Voisinko itsekin mennä sossuun, että haluan pyykinpesukoneen koska en halua käyttää enää pesutupaa?

Ja kyseessä on keskisuuri kaupunki, voin vaan kuvitella mitä tämä on isommissa paikoissa.

Kommentit (269)

Vierailija
21/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on pakko olla provo.

Kun tarvittiin sohvaa, sossusta neuvottiin hakemaan kierätyskeskuksesta maksutta (heillä oli keskinäinen sopimus). Muutenkin kaikkia huonekaluja ym. kodintarvikkeita (mitä ei sillä hetkellä saanut kierrätyskeskuksesta) neuvottiin hankkimaan käytettynä ja niistä sai avustusta max. 50 € jos siis maksoi yli 50 €. Ainoastaan silmälasit sain uutena ja niistäkin täytyi pyytää tarjouspyyntö KOLMESTA eri liikkeestä.

Vierailija
22/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi sosiologit maksaa ettei alin sosiaalikasti vajoisi vielä alemmaksi, lasten kiusaushelvetti voi nimittäin alkaa likaisista vaatteista ja siitä että lapsi haisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

60:ssä asteessa pestäviä ei voi pestä käsin, niin kuumaa vettä ei edes tule ja olisi tosi hankalaa ilman pyykkitupaa, vaikka tulisikin. Kaikki työvaatteeni täytyy pestä niin kuumassa, ei tule muutrn puhdasta, samoin monet muut puuvillavaatteet hs tietenkin pyyhe- ja lakanapyykki.

Olen kerran ollut nyrkkipyykin varassa kolme kuukautta, onneksi pyykkituvassa oli vielä altaat vaikka ei koneita, ei edes linkoa. Ennen muinoin oli melkein kaikilla pulsaattorikoneet saunalla/pyykkituvassa, enää ei niitäkään. Olisin ollut liemessä ellem olisi 60-asteisia voinut pestä tuttavien koneissa.

Tällä nykyisellä paikkakunnalla on itsepalvelupesulakin (maksu puhelimella), kallista kuitenkin ja olisi aika hankalaa bussilla kulkien. Olisikin tärkeää kerätä säästöjä yllättäviin menoihin, mutta meilläkään ei tuohon aikaan ollut paljon mahdollisuuksia niin tehdä, koneen saimme osittain lahjaksi lähimmältä.

Vierailija
24/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkinnanvarainen toimeentulotuen lisäosa pitäisi lääke- ja sairaalakuluja lukuunottamatta lakkauttaa kokonaan. Täysin järjetöntä, että ihmisille maksellaan pesukoneita, kännyköitä ja ties mitä muuta. Nyrkkipyykkiä voi aivan hyvin pestä niin kauan, että saa säästettyä rahat käytettyyn pesukoneeseen (ei muuten paljon maksa).

Vakuutusyhtiöt vaativat asennuspalvelun käytön. Itse asennettu kone - vahingon sattuessa ei korvata mitään.

Vierailija
25/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvaurioriski on muuten suuri, jos jotain lapsiperheen nyrkkipyykkejä aletaan kuivatella kerrostaloasunnoissa.

Joten siinä mielessä olen kyllä sitä mieltä, että pesukone kunnon lingolla on loppupeleissä halvempi ratkaisu kuin homeisten kämppien korjaus.

Vierailija
26/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sossu "kustanti" pesukoneen. Paitsi että kyseessä oli minun itsenäistymisvarat, eli sijoitusaikana kertyneet lapsilisät. Maksusitoomuksella kuitenkin. Olenko nyt huono ihminen?

N18

Vierailija
27/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Televisiot ja hellat tulee myös ilmaiseksi meidän myymälästä jos tunnusta väriä.

No hellan kyllä ymmärrän, mutta televisio kuulostaa aika uskomattomalta. Oletko varma ettei kyse ole esimerkiksi lastensuojelun jälkihuollon nuorista, joille annetaan tietyntyyppinen perustamisraha, jonka voi käyttää ensiasunnon hankintoihin?

Hellä kuuluu vuokranantajan hankittavaksi, jos asunto on oma, täytyy arvioida onko asumismuoto järkevin (voi hyvin ollakin, moni maksaa enemmän vuokraa kuin naapuri lainanlyhennystä ja vastiketta).

Televisiota ei kukaan tarvitse, halukas ottakoon käytetyn, sama tietokoneissa ja puhelimissa.

Vierailija
28/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi sossu tosiaan maksaa näitä pyykkikoneita yms asiakkailleen. Opiskelijaperheenä me ostettiin pyykkikone käytettynä muutamalla kympillä ja astianpesukone myös. Se nyt ei tietysti ole välttämätön, enkä usko sossun tiskaria kustantavan kellekään, mutta miksei sossun asiakkaille kelpaa käytetty?

Vierailija
29/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asunnossa ei ollut pyykkitupaa eikä pesulaa lähellä. sain kaikista halvimman pyykkikoneen ostettua. mutta minä olen sairas, joten ehkä siksi suostuivat, en tiedä

Vierailija
30/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä harkinnanvaraisuusjuttuja ollenkaan. Eikö ne säännöt voi olla kaikille samat? Tyyliin jokaisella tulee olla mahdollisuus koneelliseen pyykinpesuun ja jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa, kustannetaan pesukone, tai vaihtoehtoisesti kenellekään ei kustanneta pesukonetta. Vähän liian eriarvoista touhua, riippuen ihmisten asuinpaikasta ja sosiaalityöntekijöistä - oikein omiaan lietsomaan kateutta ja eripuraa.

Harkinnanvaraisuutta en lähtisi poistamaan, mutta melko lupsakasti sitä nykyään kyllä käytetään. Itse näkisin pesukoneen myöntämisen olevan ihan oikeutettua esimerkiksi tilanteessa, jossa ihminen ei sairautensa vuoksi kykene käyttämään pesutupaa tai pesemään nyrkkipyykkiä, esim. huonosti liikkumaan pääsevä vanhus. Tai viisilapsisen perheen yksinhuoltaja, jolla menisi puolet päivästä nyrkkipyykkiin.

Pesukonetta enemmän kummastelen kuitenkin lasten polkupyörien myöntämistä. Juu lapsen etu joo, mutta monella työssäkäyvälläkään ei ole varaa ostaa lapselle joka toinen vuosi uutta polkupyörää. Lapsuudessa meillä oli siskojen kanssa yhteinen polkupyörä, mutta nyt jokaisella lapsella pitää olla aina oma. Ja uusi, koska eihän kierrätyskeskuksessa ole koskaan sopivaa.

Vierailija
31/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä tapauksia.. itte sain sossusta kinuta rahaa uuteen sänkyyn, kun sellaista ei ollut ja nukuin lattialla peittojen ja petauspatjan päällä :/

Niinja eivät edes maksaneet kokonaan sitä, itte maksoin yli puolet+kotiinkuljetuksen

Vierailija
32/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tapauksia.. itte sain sossusta kinuta rahaa uuteen sänkyyn, kun sellaista ei ollut ja nukuin lattialla peittojen ja petauspatjan päällä :/

Niinja eivät edes maksaneet kokonaan sitä, itte maksoin yli puolet+kotiinkuljetuksen

Unohdin mainita senkin, että pyykkikoneeseen meni omat säästöt ja kuukauden ruokarahat kokonaan. Sossusta eivät antaneet yhtään rahaa siihen..

Vierailija
33/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksei sossu perusta pesutupaa tiloihinsa.

Ymmärrän sen että KAIKISTA pitää huolehtia, mutta esim. "ei kannata mennä töihin" lätinä o seurausta siitä, että osa ihmisistä saa ILMAISEKSI niin paljon, ettei "töihin meno kannata".

Kannatan sitä, että esim. asunnoilla olisi maksimikoot, ei niin että jos sossun varassa elävä tekee uuden lapsen saa enemmän asumistukea ja isomman asunnon (tuohan suorastaan kannustaa lisääntymään vaikka varaa ei ole elättää entisiäkään...) ja kappas vaan kun 3 lapsen kanssa saa asua isossa asunnossa (johon palkkatyöläisenä ei olisi varaa) niin ei työt paljon maistu.

Sama pitäisi olla pesukoneissa (ja monessa muussakin): jos et itse mene töihin ja maksa, niin pese sitten sossukäynnin yhteydessä siellä olevassa pesutuvassa, tai oman taloyhtiön pesutuvassa jos sellainen on.

HUOM: tiukka linja koskisi VAIN terveitä työikäisiä, ei sairaita/eläkeläisiä.

Vierailija
34/269 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60:ssä asteessa pestäviä ei voi pestä käsin, niin kuumaa vettä ei edes tule ja olisi tosi hankalaa ilman pyykkitupaa, vaikka tulisikin. Kaikki työvaatteeni täytyy pestä niin kuumassa, ei tule muutrn puhdasta, samoin monet muut puuvillavaatteet hs tietenkin pyyhe- ja lakanapyykki.

Olen kerran ollut nyrkkipyykin varassa kolme kuukautta, onneksi pyykkituvassa oli vielä altaat vaikka ei koneita, ei edes linkoa. Ennen muinoin oli melkein kaikilla pulsaattorikoneet saunalla/pyykkituvassa, enää ei niitäkään. Olisin ollut liemessä ellem olisi 60-asteisia voinut pestä tuttavien koneissa.

Tällä nykyisellä paikkakunnalla on itsepalvelupesulakin (maksu puhelimella), kallista kuitenkin ja olisi aika hankalaa bussilla kulkien. Olisikin tärkeää kerätä säästöjä yllättäviin menoihin, mutta meilläkään ei tuohon aikaan ollut paljon mahdollisuuksia niin tehdä, koneen saimme osittain lahjaksi lähimmältä.

Btw voihan keittää vettä, jos haluaa kuumempaa. Itse en nykyään pese enää mitään käsin, pyykinpesuaine on käsille niin tujua ainetta ja se huuhtelu, kun se ei tahdo lähteä millään.

Vierailija
35/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ketju syntyy, kun toimeentulotukiasiakkaat ja "elektroniikkamyyjät" keskustelevat. :D

Vierailija
36/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wahlroosin mielestä palkalla ei kuulukaan tulla toimeen, vaan surkeissa työpaikoissa oleville annetaan loput tukina. Eli tää vaan lisääntyy.

Vierailija
37/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun kustantama kone on max 250e ja maksulapulla, eli ei voi ostaa käytettyä. Sillä hinnalla ei saa aina konetta, ellei löydä tarjousta. Koneiden hinnat lähtevät siitä 300 eurosta, eli tarjouksen pitää saada. Itse sain toimeentulotukea kun palkka oli niin pieni, että riitti juuri ja juuri pienen yksiön vuokraan. Jos kateus iskee, niin hakekaa itse asumistukea ja toimeentulotukea.

Vierailija
38/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me annetaan kaikille ulkomaalaisille ferrarit täältä sossusta. Suomalaisen täytyy toimittaa sukuselvitys parin sadan vuoden päähän siksi, ettei sille tarvitsisi antaa yhtään mitään.

Lisäksi suomalaisen pitää tehdä jonglööritemppuja, samalla kun annamme turisteille ilmaisia kuulentoreissuja.

Terveisin sossu, joka vapaa-aikanaan työskentelee sekä ferraritehtaalla, että kuulentoyrityksessä.

"jos se lukee internetissä, sen on pakko olla totta! Näin nämä asiat koetaan!"

Yhyy, mä en saanu ilmasta pesukonetta, vaikka jalka oli eilen vähän kipeä ja vastapäätä löytyy pyykkitupa. Yhyy, mä en saanu viinaan rahaa, koska olen suomalainen, miksi tuon kehitysvammaisen yh saa, kun sillä on vielä rintasyöpäkin, epäreilua!

Vierailija
39/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tullut pesukonetta kun muutin miehen talosta lapsen kanssa vuokra-asuntoon aikoinaan, kuulemma yhden lapsen kanssa voi hyvin pestä käsinkin pyykit. En edes pyytänyt että maksavat koko koneen vaan pyysin että auttavat edes jonkun verran ja tarjosin sitäkin että isäni ostaa koneen ja minä tuon kuitit niin saisin isälle jotain takaisin koneen hinnasta. Mutta ei, meidän talous ei tarvinnut pesukonetta heidän mielestään. Talossa ei ollut pyykkitupaa eikä kaupungissa pesulaa. Ostin lopulta sitten käytetyn koneen jonka sain isän avulla kuljetettua kotiin ja kytkettyä. 

Vierailija
40/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että ihmiset vinkuvat sossutukien suuruudesta, varsinkin rasistit. Kohta kukaan ei saa pesukonetta ja tuki tippuu 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän