Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää miten paljon sossu kustantaa ihmisille esim. pyykinpesukoneita

Vierailija
13.09.2016 |

Olen kodinelektroniikkaa myyvässä liikkeessä töissä ja ihan oikeesti. Päivittäin tulee useita (tänään 10) ihmisiä sossun lappujen kanssa ja heille maksetaan uusi pyykinpesukone tai ainakin osa siitä. Joillekin kunniakansalaisille on vielä kaikki herkut (kuljetus, asennus) kaupan päälle.

Huhhuh. Ja kiitosta ei muuten kuulu melkein koskaan. Voisinko itsekin mennä sossuun, että haluan pyykinpesukoneen koska en halua käyttää enää pesutupaa?

Ja kyseessä on keskisuuri kaupunki, voin vaan kuvitella mitä tämä on isommissa paikoissa.

Kommentit (269)

Vierailija
81/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain pesukoneen sossun maksusitoomuksella gigantista. Halvin mahdollinen tietenkin ja siitä täytyi itse maksaa lähes puolet.

T. Opiskelija

Vierailija
82/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tapauksia.. itte sain sossusta kinuta rahaa uuteen sänkyyn, kun sellaista ei ollut ja nukuin lattialla peittojen ja petauspatjan päällä :/

Niinja eivät edes maksaneet kokonaan sitä, itte maksoin yli puolet+kotiinkuljetuksen

No en tätäkään ymmärrä. Miksi yhteiskunnan pitää tukea sun sängyn ostamista? Ihan oikeasti mullakaan ei ollut ton kummempaa sänkyä opiskeluaikoina. Hyvin sillä pärjää.

Ihan järkyttävä keskustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä kehtais sossun lapun kanssa mennä ostamaan mitään.

Ja miks vitussa niitä haarahedelmiä täytyy tehdä jos ei ole omaa rahaa/ raha-asiat hallinnassa!

Vierailija
84/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saat vaikka ja mitä jos omaat näyttelijänlahjat. Persaukinen kaveri sai uuden puhelimen ja sossu maksaa tälle yhteiskunnan elätille bussilipunki. Mihin helvettiin työtön tarvii bussilippua

Vierailija
85/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta taas kerran voi todeta, että kyllä elämä on henkisesti köyhää, jos kadehtii tt-asiakasta.

En ymmärrä mitä tarkoitat. Olen itse töissä käyvä yh, ja käteen jää muutama kymppi enemmän kuussa kuin perustoimeentulotuen varassa jäisi. Vaikka teen pitkää työpäivää elantoni eteen, elintasoni on todellisuudessa huonompi kuin sossun eläteillä. Ensinnäkin töissä on pakko syödä maksullinen lounas, koska eväiden kuljettaminen on mahdotonta. Pelkästään siitä tulee ylimääräisiä kustannuksia n. 100 €/kk, joten miinuksen puolelle mennään jo sillä. Lisäksi saamatta jää harkinnanvaraiset tt-tuet lasten harrastuksiin, ilmaiset silmälasit (1-2 paria/vuosi) ja moni muu ekstra, josta sossun elätit pääsee nauttimaan.

Miksi se tekee elämästäni henkisesti köyhää, että kadehdin ihmisiä jotka saa enemmän kuin minä tekemättä sen eteen mitään?

Vierailija
86/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vuositulot on 60000 vuodessa, mutta pesukone ja -rumpu ostettu käytettynä 300€.

Odotatko aplodeja? Jos kaikki varakkaatkin nuukailevat laillasi, mistä niitä käytettyjä koneita riittää kaikille? 

Vierailija
87/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei ole töissä, pitäisi olla aikaa nyrkkipyykätä. Tai sitte kulkea likaisissa rytkyissä ellei huvita.

Johonkin pitäisi vetää raja että mitä veronmaksajalla on velvollisuus kustantaa.

Saanko kysyä miten peset lakanat, peitot, tyynyt, takit yms. käsin. Kyllä luulisin perheellisellä kuluvan koko päivän pyykkärinä jos vaan voimia löytyy. Taas se suomalaisten perusluonteenpiirre . En ole sossun asiakas, toiset taas joutuvat olemaan, kuka mistäkin syystä.😈

Vierailija
88/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan kauheita kommentteja! Kerranhan vaan ne maksavat heille pyykinpesukoneen, jotenkin tuntuu pahalta että haluatte jo muutenkin vaikeassa elämäntilassa oleville vielä kurjempia aikoja, eivät kaikki ole omasta halusta toimeentulotuesta riippuvaisia kuukausittain. Todella harmillista, että haluatte viedä sen pienenkin ilon heiltä pois, että he saisivat pyykinpesukoneen, niinkuin ihan kuka vaan muu kansalainen, eikä joutuisi tuntemaan itseään täysin alimmaksi pohjasakaksi:(

Vierailija
89/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanta-asiakas edut on heilläkin! Aivan paljasjalkainen suomalainen saa myös pesukoneen varmimmin silloin, kun on vähintään toisen tai kolmannen polven asiakas. Onko tämä se "tietty ryhmä", josta kirjoittaa 51?

Ette varmaan halua tietää, mitä nämä kanta-asiakkaat tekevät niille uusille koneille? No, ei niitä ainakaan kannata tori.fi:ssa tai muilla nettikirppiksillä kaupata, muuten käry käy helposti.

Kas kun tähän enemmistöön kuuluvan kantasuomalaisen sossutuen väärinkäyttöön ei ole juuri kiinnitetty huomiota. Aiemmin on mainittu vain se pilalle sotkettu hella, ilmeisesti suomalaisen tekemänä?

Ettekö todella ole törmänneet sossun maksusitoutumuksia kaupitteleviin suomalaisiin?

yrittihän se eräs opiskelija myydä sossun maksusitoumusta huonekaluihin muistaakseni ihan huutonetissä mutta jäi kiinni saman tien. Taisi harkinnanvaraiset loppua siihen paikkaan.

Vierailija
90/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan silmälasit sain uutena ja niistäkin täytyi pyytää tarjouspyyntö KOLMESTA eri liikkeestä.

Tuo on todellakin vääryys - nimittäin siten, että sen tarjouspyynnön voi tehdä kolmeen kalliimpaan liikkeeseen. Silloin sossun asiakas saa paljon kalliimmat ja paremmat lasit kuin moni meistä jotka ostaa lasit omilla rahoillaan, sieltä mistä ne saa oikeasti halvimmalla.

Sanopa muuta. Yksi toimeentulotuen varassa asuva kaverini sai tuollaisen kikkailun avulla yli 100 euron maksusitoumuksen silmälaseihin. Sen sai käyttää ihan missä tahansa kaupassa halusi, joten kaveri meni tietysti halvempaan kauppaan ja osti sieltä kivat kehykset ohennetuilla linsseillä ja heijastuksenestopinnoitteella. Itse joudun käyttämään rumia kehyksiä ja paksuja ja painavia linssejä (ohentamattomat prismalinssit on reunalta yli sentin paksuiset), koska ei mulla ollut varaa muuhun kuin kaikkein halvimpaan (29 €).

Vierailija
91/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman pesukoneen voi myydäkin ja sanoa, et meni rikki. Ei sitä tulla tarkastamaan ennen kuin ehkä viidennen koneen jälkeen.

Ihmettelin, miksi vähävarainen tuttuni ei vie toimivaa pesukonetta uuteen kotiinsa muuton yhteydessä. Muuttomatkaa olisi ollut 300 metriä. Ei, joku vanhempi pariskunta tuli ostamaan koneen.

Sitten ymmärsin, että tuttuni saanee uuden koneen uuteen kotiinsa.

Taito sekin, et osaa yhteiskunnan tukimuodoilla keplotella.

Vierailija
92/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että sossyn asiakkaat voi saada maksysitoumuksua jopa pelikoneisiin ja peleihin (x-box).

Vierailija
93/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tuo kateus sitten on kivaa! Tulee kerta kaikkiaan niin hyvä mieli, kun saa kadehtia niitä, joilla menee huonommin kuin itsellä. Aaahhh! Tekipä taas hyvää!

Vierailija
94/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkän vasenkätisyyden perusteella vähemmistöön kuuluva työtön olen onnistunut saamaan sossusta bussilipun todella pitkäksi ajaksi vetoamalla syrjintään ja syrjäytymiseen, jos en pääse kulkemaan missään.

Vierailija
95/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne Berner yrittää peitellä 30 miljoonan euron verorahahassia ja te ihmettelette jotain pesukoneita.

Haluaisin tykätä tästä kommentista monta kertaa! Miksi ihmisiä rassaa aina eniten se, kun köyhimmät saa jotain??

Vierailija
96/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkän vasenkätisyyden perusteella vähemmistöön kuuluva työtön olen onnistunut saamaan sossusta bussilipun todella pitkäksi ajaksi vetoamalla syrjintään ja syrjäytymiseen, jos en pääse kulkemaan missään.

Helsingissä bussilippu on huomioitu perusosassa (485,50€/kk yksinasuvalla).

Vierailija
97/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta taas kerran voi todeta, että kyllä elämä on henkisesti köyhää, jos kadehtii tt-asiakasta.

En ymmärrä mitä tarkoitat. Olen itse töissä käyvä yh, ja käteen jää muutama kymppi enemmän kuussa kuin perustoimeentulotuen varassa jäisi. Vaikka teen pitkää työpäivää elantoni eteen, elintasoni on todellisuudessa huonompi kuin sossun eläteillä. Ensinnäkin töissä on pakko syödä maksullinen lounas, koska eväiden kuljettaminen on mahdotonta. Pelkästään siitä tulee ylimääräisiä kustannuksia n. 100 €/kk, joten miinuksen puolelle mennään jo sillä. Lisäksi saamatta jää harkinnanvaraiset tt-tuet lasten harrastuksiin, ilmaiset silmälasit (1-2 paria/vuosi) ja moni muu ekstra, josta sossun elätit pääsee nauttimaan.

Miksi se tekee elämästäni henkisesti köyhää, että kadehdin ihmisiä jotka saa enemmän kuin minä tekemättä sen eteen mitään?

Ja todella kannattavaa on sahata oksa poikki, niin kun sitten joudut työttömäksi niin et saa vieläkään mitään! Järjen köyhyys sinua vaivaa!

Vierailija
98/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä bussilippu on huomioitu perusosassa (485,50€/kk yksinasuvalla).

Siis olen saanut sossusta maksusitoumuksen bussilippuun todella pitkäksi aikaa noilla syillä.Itse en ole joutunut maksamaan yhtään.

Vierailija
99/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi näissä keskusteluissa aina taivastellaan sitä, että sossun maksaa harkinnanvaraisina mamuille telkkareita, puhelimia jne. Sehän perustuu siihen, että tänne on tultu ilman yhtään mitään, ja täällä he ovat pitkäaikaisia sossuasiakkaita (ei työperusteiset mamut, mutta muut).

Lasten iPhonet ja kalleimmat telkkarit toki ovat ylilyöntejä sossulta

Ja yleisesti ottaen harkinnanvaraisen toimeentulotuen käyttöä pitäisi avata enemmän julkisesti.

Mutta en ymmärrä, miksi tästä ei saa puhua, täälläkään.

Vierailija
100/269 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta! Sossusta saa kaikkea jos on vaan osaa vinkua. Ystävälleni maksetaan sairauden vuoksi taksimatkat keskustaan (asuu hieman keskustan ulkopuolella). Ruokaan saa tukea, lääkkeet ja sairauskäynnit maksaa sossu! Nyt sai jopa edun siivojaan. Sama (35v) nainen kävi kesällä reissaamassa Euroopassa parisen viikkoa, ryyppää joka viikonloppu ja tupakoi pari askia päivässä. Tulee vaan mieleen, miksi sitä itse käy töissä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi