puhelinmyyjät, jos kerran sanoo selvästi
että kiitos, mutta en tällä kertaa tilaa, miksi pitää alkaa jankkaamaan niitä lehtiä ja hintoja? Ja sen palopuheen jälkeenkin kun sanon että ei kiitos, niin puhe vaan jatkuu: "ettekö nyt kuitenkin voisi tilata..blaablaablaa"
Kohteliaasti sanoin kiitos näkemiin, mutta jouduin puhelimen sulkemaan kesken puhelinmyyjän paasauksen, koska hän ei vaan lopettanut.
Kommentit (45)
Provikkaa maksetaan myös puhelun keston mukaan, eli siksi. Miksi et lyö luuria korvaan, minä teen niin.
Vierailija kirjoitti:
Provikkaa maksetaan myös puhelun keston mukaan, eli siksi. Miksi et lyö luuria korvaan, minä teen niin.
Ei makseta. :D
Kyllähän se on niin, että mahdollisimman nopeet kaupat ja seuraavaa soittoa tekemään. Jokainen ylimääräinen sekunti linjoilla on miinusta tilillä. Tai voishan sitä vaikka äidilleen jaaritella ummet ja lammet.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas EI on ehkä.
Näin opetettiin lehtimyyjä perehdyksessä 20 vuotta sitten, selkeesti pätee vieläkin.
Mun kolmas ei on, en kyllä ikinä osta tuota lehteä ja punaista luurin kuvaa.
Eniten haittaa teette kun jätätte luurin pöydälle ja annatte myyjän paasata rauahssa itsensä läkähdyksiin.
Eräs tuttava joskus jutteli niitä näitä myyjän kanssa yli puoli tuntia ostamatta tietenkään mitään. Lopulta myyjä tajusi ketä tässä vedätetään.
Joo, mä sanon kerran kohteliaasti "kiitos ei ja hyvää päivänjatkoa", ja laitan puhelun poikki. Yleensä sanon sen jo kesken sen esittelylässytyksen, koska se jo itsessään on niin pitkä, että ei vaan jaksa kuunnella.
Pomohan kyttää vieressä ja käskee jankkaamaan. Ei saa lopettaa vaikka asiakas sanoisi kuinka monta kertaa ei.
"Kiitos, minä en ota vastaan mitään tarjouksia puhelimitse. Hyvää päivänjatkoa! Hei, hei!" *click*
Toimii joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta. :D
Kyllähän se on niin, että mahdollisimman nopeet kaupat ja seuraavaa soittoa tekemään. Jokainen ylimääräinen sekunti linjoilla on miinusta tilillä. Tai voishan sitä vaikka äidilleen jaaritella ummet ja lammet.
Riippuu firmasta. Mä sain joskus puhutulta tunnilta palkan ja osan kans puhuin puhelimessa niitä näitä aika pitkään ja jos joku jätti puhelimen pöydälle, jätin linjan auki ja lähdin kahville. :D
Ymmärtääkseni koska ei työt jatku jos yhteen eihin lopettaa.
Itsekkin kyseiset tyypit hankaa niin vastakarvaan, mutta helpotti kun ymmärsin, että työtään nekin vaan tekevät ja eivät käytännössä saa minun eihini. Niin kauan kun linja on auki on myytävä, voi olla pomo vieressä kytiksellä.
Eli minä sanon kohteliaasti, ei kiitos, en osta nyt enkä koskaan ja lyön luurin kiinni. Numeron muuttaminen salaiseksi ja ehkäpä nuo vastaukset ovat vähentäneet noita myyjiä lähes olemattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas EI on ehkä.
Näin opetettiin lehtimyyjä perehdyksessä 20 vuotta sitten, selkeesti pätee vieläkin.
Ai? Minusta kolmas EI on pelkästään sitä, että vastaajalla on normaali kohteliaisuus vielä hallussa. Järjetöntä, että kokonaiselle ammattiryhmälle opetetaan, että luurin korvaan lyöminen on ihan sovelias tapa kommunikoida.
Vierailija kirjoitti:
Miten kännykällä "lyödään luuri korvaan"?
Puhelinmyyntifirmoissa yleensä puhelut nauhoitetaan ja niitä kuunnellaan työntekijöiden kanssa yhdessä. Niistä etsitään parannettavia asioita, ja huudot tulee jos et noudattanut puhetta pilkulleen. Lisäksi ihan yleinen käsky puhelinmyynnissä on, että ensimmäisestä ei:n kuulemisesta ei pidä antaa periksi. Pitää saada se koko puhe pidettyä ja ehdotettua kauppaa, ja sen ein jälkeen pitää jatka taivuttelua. Meillä puhelinmyynnissä myös liika määrä lyhyitä puheluita kertoi, että omassa myyntityylissä oli jotain vikana, meillä arvostettiin vähempää määrää pitkiä puheluita koska silloin oli ainakin tosissaan yrittänyt. Siksi puhelinmyyjä jatkaa tyrkyttämistä vaikka sanoisit ei.
Koska esimiehet kuuntelevat puheluita ja jos kauppaa ei ehdota vähintään kolme kertaa, potkut tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kännykällä "lyödään luuri korvaan"?
Lopetetaan puhelu vaikka kesken toisen puhuman lauseen.
Onko sinulla muitakin asioita joihin haluat selvyyden?
Itse en ottanut puhelinmyyjänä punaista luuria henkilökohtaisesti. (Näitä oli harvemmin kun en jäänyt jankkaamaan) Mitäpä siinä kun seuraavaa soittoa soittelemaan vaan. Mutta se huuto ja raivoaminen mikä usein alkoi heti kun puhelimen toisessa päässä tajuttiin millä asialla soitellaan. Huh huh.
Tästä on jo 20 vuotta...
Ihan käsittämätöntä idiotismia jankata ja puhua päälle, vaikka kuinka toinen sanoisi, ettei tarvitse/ole kiinnostunut. Kuka siitä hyötyy? Myyjien pitäisi olla kiitollisia, että vastaus tulee suoraan eikä heidän aikaansa tuhlaannu turhaan. Ensi kerralla annan opetuksen sille joka ei ensimmäiseen eikiitokseen usko. Pitkitän puhelua niin kauan, että myyjä on se joka laittaa luurin korvaan.
No mut, ku mä haluun vaan kiittää!! Camoon :-) Ps. nyt olisi aivan mahtava ja ohittamaton tarjous juuri sinulle Virpi :-)
Vierailija kirjoitti:
Kolmas EI on ehkä.
Tästä syystä sanon reippaasti "ei kiitos" ja lyön luurin korvaan. Säästyy kaikkien aika.
Mä otan ilmaisnumeron ja perun tilauksen asiakaspalvelusta (kuluttajansuojalaki;etämyynnin peruutus ilmaiseksi 2 vkoa laskun tai ensimmäisen numeron saapumisen jälkeen)
Kiitos vaan, ujolla ja kohteliaalla ei ole muuta mahdollisuutta. Hyvää vessalukemista on riittänyt!
Kolmas EI on ehkä.