puhelinmyyjät, jos kerran sanoo selvästi
että kiitos, mutta en tällä kertaa tilaa, miksi pitää alkaa jankkaamaan niitä lehtiä ja hintoja? Ja sen palopuheen jälkeenkin kun sanon että ei kiitos, niin puhe vaan jatkuu: "ettekö nyt kuitenkin voisi tilata..blaablaablaa"
Kohteliaasti sanoin kiitos näkemiin, mutta jouduin puhelimen sulkemaan kesken puhelinmyyjän paasauksen, koska hän ei vaan lopettanut.
Kommentit (45)
Koska about 90% kaupoista tulee silloin, kun asiakas on jo kertonut kieltäytyvänsä. Ja useaan kertaan. Siitä saa aika hyvän fiiliksen itselle, kun saa tällaiselle "kiitos en ikimaailmassa tilaisi mitään puhelimen kautta" - ihmiselle laitettua 10min puhelun jälkeen kahden vuoden Kotiliedet menemään:) se on se hyvän myyjän merkki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ette vaan tee puhelinmyynnin estoa?
Ei auta, jos on asiakassuhteessa jo valmiiksi. Eli jos olet joskus tilannut sanomalta jotain, niin se saa markkinoida sinulle estosta huolimatta.
Prioriteettina on pitää se oma työpaikka, ei olla kiva asiakkaille. Erilaiset myynnintehostamissäännöt eivät välttämättä käy järkeen, mutta niitä on pakko noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska about 90% kaupoista tulee silloin, kun asiakas on jo kertonut kieltäytyvänsä. Ja useaan kertaan. Siitä saa aika hyvän fiiliksen itselle, kun saa tällaiselle "kiitos en ikimaailmassa tilaisi mitään puhelimen kautta" - ihmiselle laitettua 10min puhelun jälkeen kahden vuoden Kotiliedet menemään:) se on se hyvän myyjän merkki.
Tuo on vaan kiusaamista. Luultavasti toisessa päässä on hämmentynyt vanhus, joka ostaa päästäkseen eroon sinusta.
Aina kun puh.myyjä soittaa sanon, että en ehdi nyt puhumaan ja suljen puhelimen. Sitten merkitsen numeron kontaktiksi 'puhelinmyyjä'. Näin tiedän olla vastaamatta kun seuraavan kerran soittaa.
Opetus, älä ikinä tilaa sitä ensimmäistäkään lehteä...
Vierailija kirjoitti:
Lehtitalot käyttävät puhelinmyynnissä alihankintafirmoja, jotka eivät ole estossa mukana. Puhelinmyyntiestohan ei ole mikään lakisääteinen juttu vaan pelkästään joidenkin myyntifirmojen keskinäinen sopimus.
Minulla on salainen numero, mutta jos on joskus hairahtunut tilaamaan jotain niin, että on antanut puhelinnnumeronsa, sieltäpä niitä soittoja sitten tulee. Soitot alkavat jo ennen tilauskauden loppumista, jos on siis irtisanonut meneillään olevan tilauksen. Omia tietoja ei voi poistaa, jos on vielä asiakassuhde voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Opetus, älä ikinä tilaa sitä ensimmäistäkään lehteä...
Niinpä. Minäkin olen oppinut ostamaan vain irtonumeroita.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun puh.myyjä soittaa sanon, että en ehdi nyt puhumaan ja suljen puhelimen. Sitten merkitsen numeron kontaktiksi 'puhelinmyyjä'. Näin tiedän olla vastaamatta kun seuraavan kerran soittaa.
Puhelimissa on myös se estolista, joka lyö automaattisesti luurin korvaan etkä sinä edes huomaa asiaa. Helpompi.
Minua vituttaa sekin, että kun en itse halua lehteä, sitten aletaan hokea, että entäs lapselle Aku Ankka tai mites miehelle Erä-lehti, lukiskos mummo ET-lehteä tai kummi Kaks Plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provikkaa maksetaan myös puhelun keston mukaan, eli siksi. Miksi et lyö luuria korvaan, minä teen niin.
Miten kännykällä "lyödään luuri korvaan"?
"Idiomi (kreik. idiōma 'luonteenomainen ilmaisu') on ilmaus, jonka alkuperäismerkitys on monissa tapauksissa metaforisen eli vertauskuvallisen käytön kautta sumentunut ja jolle erityisesti on muotoutunut uusi itsenäinen merkitys."
Minua ärsyttää, kun en ikinä saa alussa selvää, että kuka soittaa, niin on pakko jäädä kuuntelemaan. Nytkin elättelen toiveita, että minulle soitettaisiin eräästä työpaikasta, niin ei ole varaa jättää vastaamatta puhelimeen tai tivata kovin töykeästi, että kukas pentele siellä nyt häiriköi. Sitten kun myyjä pääsee vauhtiin, ei sitä papatusta saa enä loppumaan muuten kuin lyömällä luurin korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmas EI on ehkä.
Näin opetettiin lehtimyyjä perehdyksessä 20 vuotta sitten, selkeesti pätee vieläkin.
Mun kolmas ei on, en kyllä ikinä osta tuota lehteä ja punaista luurin kuvaa.
En usko jos kuuntelet niin kauan että ehdit sanomaan ei kolmesti ;)
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntifirmoissa yleensä puhelut nauhoitetaan ja niitä kuunnellaan työntekijöiden kanssa yhdessä. Niistä etsitään parannettavia asioita, ja huudot tulee jos et noudattanut puhetta pilkulleen. Lisäksi ihan yleinen käsky puhelinmyynnissä on, että ensimmäisestä ei:n kuulemisesta ei pidä antaa periksi. Pitää saada se koko puhe pidettyä ja ehdotettua kauppaa, ja sen ein jälkeen pitää jatka taivuttelua. Meillä puhelinmyynnissä myös liika määrä lyhyitä puheluita kertoi, että omassa myyntityylissä oli jotain vikana, meillä arvostettiin vähempää määrää pitkiä puheluita koska silloin oli ainakin tosissaan yrittänyt. Siksi puhelinmyyjä jatkaa tyrkyttämistä vaikka sanoisit ei.
Tämä tekee sen etten osta enää mitään puhelinmyyjiltä. Ennen ostin koska olivat kohteliaita ja kuuntelivat myös asiakasta. Jankkaajille aina ei.
Joku joskus kerto, että liian lyhyttä puhelua ei laskettas päivän tavotemäärään, mutta voi olla urbaanilegendaa...
Ite lyön luurin korvaan, kun oon sanonu "en tilaa mitään, kiitti hei" eli en jää kuunteleen jankkausta.
No mitä sä jäät kuuntelemaan mitään? Sanot, että ei kiitos ja katkaiset puhelun. Se on paras vaihtoehto myyjällekin, kun ei tarvitse turhaan kuluttaa aikaa jankkaamiseen.
Mulla on kielto päällä mutta silloin tällöin joku soittaa ja kysyy onko äiti paikalla. Sanon aina että ei ole niin lopettavat puhelun. Olen 32-vuotias. Missähän iässä saa tehdä ostoksia itse?
Puhelinmyyjälle saa lyödä luurin korvaan. On etiketin mukaista.
Kesken myyntipuheen sanoo. "Ei kiitos" ja lopettaa puhelun. Kaikille jää hyvä mieli.
Olen todennut, että ainoa toimiva tapa on "kiitos ei!" ja punaista luuria.
Jos sanoo, ettei vauva-lehti nyt kiinnosta, niin tarjotaan aku ankkaa, prinsessaa, kotiliettä ja jallua, jos vaikka joku nappaisi. Tällaisen puhelun aikana joutuisi varmaan sanomaan "ei" 20 kertaa. Eikä puhelu silti loppuisi.