Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
141/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvulla syntynyt Roosa. Nimikaimat on pääasiassa syntyneet 95 ->. Ei mitenkään "korviinpistävän" erityinen, mutta omanikäisissä tulee harvoin vastaan.

Vierailija
142/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nimi on suosittu, jos sitä annetaan nimeksi. Mammoilla on näköjään omat kriteerit.

Minäpä sanon, että yksinkertaista hommaa on tämä nimien vatvominen.

Vanhemmat antavat lapsellensa nimen, lapsi vaihtaa sen aikuisena, jos on aivan ylitsepääsemätön.

Mutta miksipä olisi, no siksi kun on olemassa teitä av-mammoja, joilla ei päähän mahdu muuta kuin nimien päivittely.

Esimerkiksi Siiri ja Reino Nordinin vanhemmat ovat tajunneet, että kannattaa olla yksilöllinen eikä kysyä ja noudattaa av-mammojen mielipidettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veera 38v. Varsin usein käännän pääni kun äidit huutavat lapsiaan!

Sama, paitsi että olen sinua muutaman vuoden vanhempi.

Vierailija
144/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anita tarkoittaa pientä Annaa. Tunnen yhden Anitan, on 82v.

Vierailija
145/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Olen bongannu tästä ketjusta serkkujani,  siskojani ja työtovereita ja kavereita. Ainaki nimi ja vuosikymmen stemmaa...

Vierailija
146/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuoden 1991 vuosimallia oleva Jouni. Aika harvinainen nimi omassa ikäluokassani; suurin osa Jouneista on 60- ja 70-syntyneitä keski-ikäisiä ukkoja eikä parikymppisiä.

Vierailija
147/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 70-luvun lopulla ja nimeni on Irene.

Olen aina pitänyt nimestäni, joka tarkoittaa 'rauhaa' kreikaksi. Kaimoja ei ole paljon tullut vastaan.

Vanhempani antoivat meille kaikille klassiset nimet. Sisareni ovat Diana ja Sophia. Eli terkkuja siskoille ja tutuille!

Vierailija
148/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös Anita 80-luvun loppupuolella syntynyt...

Vierailija
149/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan jälkeen syntynyt Arja. Omana syntymävuonna taisi olla sijalla 17 suosituimmuuslistassa. Vaikkei ollut huippusuosittu, niin kyllä melkein aina luokalla oli ainakin yksi nimikaima. Minulla on suht. harvinaisesta sukunimestä huolimatta jopa yksi täysnimikaima, kaukainen sukulainen, joka tosin on naimisissa ja käyttää miehensä sukunimeä nykyään. En oikein pitänyt nimestäni lapsena, sillä mietin, että jos saan lapsia ja lapsenlapsia, niin miten voin olla Arja-mummo. Eihän se käy, pikkutytön etunimi ja mummo! Minusta ei sitten mummoa tullut, mutta ystävästäni ja kaimastani tuli ja hyvin sopii! Toisaalta olin tyytyväinen, ettei minusta tehty ainakaan Elsaa tai Lyyliä, jotka silloin olivat mummonimiä.

Vierailija
150/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on 20-vuotias Ritva:)

Vierailija
151/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Kerttu, syntymävuosi -91. Muut Kertut vanhoja mummoja tai pieniä lapsia.

Vierailija
152/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun Piia. Kaimat ovat yleensä syntyneet 70-luvulla tai aiemmin. Tykkään nimestäni, eipähän ollut saman nimisiä koulukavereita :) En ymmärrä miksi pitäisi aina antaa lapselle"trendinimi". Etenkin monet kansainvälistä perua olevat nimet on mun mielestä ajattomia, kuten myös oma nimeni (Ruotsin Pia, taitaa olla myös joissain espanjankielisissä maissa tytön nimi), ja se kiistelty Katja (Venäjä ym. maat), Laura, Anna, Jenni, Tiina, Veera jne. Eri asia sitten täysin suomalaisten nimien kohdalla, kuten Päivi. Silti mun mielestä on suloista jos tapaan 20-30-vuotiaan Päivin, Pirkon tai Marjatan :) Mieluummin antaisin lapselleni jonkun noista nimistä, kuin super yleisen nimen kuten Aada, Sofia, Viivi tms.

Vierailija
153/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvun Emma. Tunnen yhden saman ikäluokan Emman, loput ovat näitä 2010-luvun tyttölapsia. Mua onkin vahingossa kutsuttu Emmiksi läpi elämäni, kai se on jotenkin ikääni täsmäävämpi nimi.

Vierailija
154/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla syntynyt Erja. Tyttö-raukka.

Mikäs raukka se Erja nyt on?

Vierailija
155/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin tuli Aili, kuvittelin hänen olevan eläkeikää lähestyvä nainen, mutta kyseessä olikin kolmekymppinen seksipommi.

Vierailija
156/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla syntynyt Oona. Myöhemmin siitä tuli ihan suosittu nimi, mutta en ole koskaan tavannut oman ikäistäni Oonaa. :) Tiedän myös 2000-luvulla syntyneen Kertun.

Vierailija
157/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi 80-luvun Aino. Siinä tosiaan on jokin jännä kontrasti, kun vuosituhannen vaihteeseen asti oli "mummo" ja sitten yhtäkkiä hirveän ihana ja trendikäs...

Kasarilla oli Aino -kirjat. Aino leipoo, Aino hammaslääkärissä jne. Maikki Harjanteen kirjoja hänellä oli tyttö Aino.

Maikki Harjanne teki Minttu-kirjat, Kristiina Louhi Aino-kirjat. mm. Aino ja tuhmat luistimet

Vierailija
158/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on Irmeli 35v.

Vierailija
159/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maalta kotoisin, 70-luvun lopussa syntynyt ja minulla on 40-50-luvun nimi. Niitä oli siihen aikaan meidän kulmilla aika paljonkin. Tunsin Pirjon, Ritvan, pari Riittaa, pari Aulia, monta Jaanaa ja Maaritia. Ja samanaikaisesti paljon niitä Sannoja ja Mareja ja Kirsejä ja Katjoja, jotka valtakunnan tilastoissa näkyivät.

Juuri vastikään törmäsin parikymppiseen Jaanaan ja mietin, että miltähän se nykynuorten parissa kuulostaa. Minusta se oli tätinimi jo silloin oman ikäluokkani parissa.

Minulle taas Jaana ja Maarit eivät ole samalla tavalla 40-50-lukujen nimiä kuin muut luettelemasi. Väitän jopa että Maarit oli suosituimpien nimien joukossa 70-luvulla mutta en jaksa tarkistaa vrk:sta.

Jaana ja Maarit on selkeästi 60-70 -lukujen nimiä.

Vierailija
160/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nimi on suosittu, jos sitä annetaan nimeksi. Mammoilla on näköjään omat kriteerit.

Vuonna 2015 suosituin poikien nimi oli Juhani ja tyttöjen nimi Maria. Onko teidän vauvakerhoissa paljon pikku Juhaneita?

Nimipalvelu huomioi myös toiset (ja kolmannet) nimet. Juhania ei varmaan juuri etunimenä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi