Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
121/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 80-luvulla syntynyt Liisa. Ei oo ollut samoilla luokilla kaimoja :D

Vierailija
122/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen. T. Petra

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maalta kotoisin, 70-luvun lopussa syntynyt ja minulla on 40-50-luvun nimi. Niitä oli siihen aikaan meidän kulmilla aika paljonkin. Tunsin Pirjon, Ritvan, pari Riittaa, pari Aulia, monta Jaanaa ja Maaritia. Ja samanaikaisesti paljon niitä Sannoja ja Mareja ja Kirsejä ja Katjoja, jotka valtakunnan tilastoissa näkyivät.

Juuri vastikään törmäsin parikymppiseen Jaanaan ja mietin, että miltähän se nykynuorten parissa kuulostaa. Minusta se oli tätinimi jo silloin oman ikäluokkani parissa.

Minulle taas Jaana ja Maarit eivät ole samalla tavalla 40-50-lukujen nimiä kuin muut luettelemasi. Väitän jopa että Maarit oli suosituimpien nimien joukossa 70-luvulla mutta en jaksa tarkistaa vrk:sta.

Ei ollut enää 70-luvulla, mutta 60-luvulla oli hyvin suosittu.

Mistä alapeukku? Tuon voi tarkistaa tilastoista :) 

Maarit on varmaan ollut monella toisena nimenä ja se selittää suosion vielä 70-luvullakin. Tunnen montakin naista jotka ovat syntyneet 70-luvulla ja toisena nimenä juuri tuo Maarit.

Vierailija
124/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitköönluvulla syntynyt Silja, sisareni ovat Seija ja Helmi. Ystäväni nimi on Aivi, hänen broidinsa on nimeltään Ukko Saminpoika. En jaksanut kahlata koko ketjua läpi.

Vierailija
125/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä syntynyt Anu tässä. Ei ollut paljon kaimoja.

Täällä toinen! Aika tätimäinenhän se on, mut eipä tuu sekaannuksia kenestä puhutaan :)

Vierailija
126/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla syntynyt Kaisu.

Vierailija
127/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvun alkuvuosina syntynyt Siiri. Vanhempiani pidettiin ihan outoina, kun antoivat tuollaisen mummonimen. Itse olen siitä aina tykännyt ja omakseni kokenut, ja ärsytti oikeastaan, kun se alkoi 2000-luvulla yleistyä. Ensin alkoi pää kääntyä, kun leikkipuistoissa äidit huhuilivat tyttäriään, ja nykyään minulla taitaa olla teini-ikäinen kokonimikaimakin. Toisaalta myös 50-luvun lopulla syntyneellä äidilläni on nimi, joka tuli yhtäkkiä suureen suosioon 20 vuotta myöhemmin. Siitä on seurannut, että häntä on usein luultu paljon nuoremmaksi, kun on muutenkin nuoren näköinen. Ei mikään pahin rangaistus ;)

Vierailija
128/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 87-syntyneen Irman :)

Vierailija
129/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntynyt Tarja. Ei ollut kiva, kun teininä sai aina kuulla olevansa samanniminen kuin luokkakavereiden äidit. Omien lasteni nimet ovat vahvasti tätä päivää ja eri ikäluokan kaimat hautausmaalla.

Itse olen syntynyt -71 ja mulla oli monta Tarja-nimistä kaveria/tuttua. Osa oli tosin syntynyt esim. -68. Mutta yhdenkään kaverin äidin nimi ei ollut Tarja.

Meilläpäin Tarja tuli muotiin 50-luvulla. Kiva että muualla olisin ollut vain n. 10 vuotta ajasta jäljessä.

Luokallani oli kaksi Tarjaa. Sen lisäksi jokaisella luokalla yksi tai kaksi samassa koulussa, terkuin 60-lukulainen. 

Vierailija
130/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen 80-luvulla syntyneen Riitan. Lukiossa ikäisiäni (s. 1985) oli Tarja, Sirpa, Ulla, Pekka jne.

Kärsiikö mahdollinen tuleva lapseni, jos saa nimekseen Laura, vai onko se sentään ajaton nimi? Varmaan yleisin ikäisteni etunimi.

Laura on ajaton klassikko nimi. Sitä on annettu tasaisesti koko 1900-luku ja  vielä 2000-luvulla n.5000:lle  lapselle. Ei varmasti lapsi kärsi.

Vierailija
131/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppinen Erja

Vierailija
132/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta nelikymppinen Mirella. 

Ja täällä päälle kolmekymppinen Mirella. Kippis ensimmäiselle viralliselle nimipäivällemme tänä vuonna!

Vierailija
133/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 90-luvun Ulla. Tykkään nimestäni, lyhyt ja ytimekäs.

Tunnen yhden 90-luvulla syntyneen Ullan.

Minä kans. Ehkä samat tyypit kyseessä. 

Vierailija
134/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, olen 70-luvulla syntynyt Anita. Yleensä ihmisten mielikuvat nimestäni on 50-60-vuotias nainen. Mutta pidän nimestäni joka tapauksessa, Anna on ainoa nimi, johon sen voisin vaihtaa. Pikkutytöissä löytyy nykyään muuten Anitoja.

Vierailija
135/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 40-v Paula. Suosittu nimi 40- ja 50-luvuilla, sen jälkeen....ei.

Tiedän kaksi Paulaa. Molemmat syntyneet 1990. 

Vierailija
136/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainakin 80-luvun alussa syntyneen Marja-Liisan ja Maurin, 80-luvun puolivälissä syntyneen Päivikin ja 90-luvun alussa syntyneen Helenan.

Vierailija
137/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 90-luvun alussa syntynyt Sylvi. Nykyään olen ainakin Sylviaa nähnyt toisena nimenä paljon, mutta silloin kyllä äiti sai katseita osakseen kun julkisilla paikoilla Sylviä huhuili ja paikalle töpötteli polvenkorkuinen napero toppahaalareissa eikä satavuotias rollaattorimummo.

Vierailija
138/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poika nimeltä Päivi ja mulla on munat. Ihan yleistä näin tässä sukupolvessa.

Vierailija
139/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain mummonimen tai siis minut nimettiin tätini mukaan. Ei täti niin kauhean vanha silloin ollut, mutta lapsen mielestä tietysti oli vanha. 

En tykännyt nimestäni yhtään silloin. Nyt huvittaa muistella, kun olisin halunnut nimekseni Ursula, erään silloisen suositun nuortenkirjasarjan sankarittaren mukaan. Voi, miks mä en saanut olla sisar Ursula!

Vierailija
140/1380 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, olen 70-luvulla syntynyt Anita. Yleensä ihmisten mielikuvat nimestäni on 50-60-vuotias nainen. Mutta pidän nimestäni joka tapauksessa, Anna on ainoa nimi, johon sen voisin vaihtaa. Pikkutytöissä löytyy nykyään muuten Anitoja.

En tunne ketään muuta v. -72 syntynyttä Anitaa. Oudoksi espanjalaismuunnokseksi ja vanhan naisen nimeksi sitä on sanottu. No eipähän ole ihan tusinanimi mun ikäluokassa ja mieluummin Anita kuin joku Irmeli, Anne tai Heidi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi