Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
601/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 39-vuotias ja Päivi on ikäisilläni vielä yleinen nimi. Nuoremmilla varmaan jo harvinaisempi.

Vierailija
602/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri muutaman kuukauden ikäisen Einon kastajaisissa.

Juhoja ja muita Aaroja riittää nykyään myöskin, eli nimet nousevat aina historiasta muotiin, varmaan Raimot ja Annikitkin joskus?

Poikkeuksen tekee ideologisin perustein annetut nimet. Näitä ovat 70-luvun Tanjat, Katjat ja Petrat, joista valtaosa on annettu suuren ja mahtavan Neuvostoliiton ihailun tuotoksena.

Ja höpö höpö. Tyttäreni on Tanja ENKÄ VARMASTI ihaile Neuvostoliittoa!!!

Nimi on vain niin kaunis , pehmeä ja sointuva.

Siksi hän sain nimen Tanja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60-luvun lopulla syntynyt Siru. Nimeni ei taida kuulua millekään aikakaudelle. Almanakkaan se tuli vuonna 2010. Monesti minulta on kysytty, onko se oikea nimeni.

Yksi läheinen sukulaiseni on Siru, joka on 18 v. Toinen Siru lähipiirissäni on noin 50 v, serkkuni pojan vaimo. Yksi kuuluisa Siru on  Vilma ja Retu Kivisen tytär. Ihan kaunis nimi. 

Vierailija
604/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlettakaa kuvahaulla nimenne.

Itse vaihdoin nimeni, kun google heitti hirveitä rillipää sossuntätejä nimelläni ruudulle.

Nykyisellä nimelläni tulee näyttelijättäriä , pinup tyttöja, malleja....:)

googletin..nimeni on Jorma :(

Tuliko Googlen kuvahausta mitään tuloksia nimesi kohdalla?

Vierailija
605/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotias aune täällä, hei vaan

Vierailija
606/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90- luvun alussa syntynyt Miia. Paljon suunnilleen samanikäisiä kaimoja, mutta yhdellä iillä

Vierailija
607/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana 😍😍😍

Vierailija
608/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alakoulussa töissä, täällä on oppilaina mm. Leena, Martta, Orvokki, Pertti, Seppo ja Reino. On myös Katja ja Satu ja Janne ja Johannes.

Ihania nimiä jotka erottuvat heti joukosta nimissä Luka, Nea, Sini, Veeti ja muut vastaavat. 

Nykyisin nimien hajonta on suurempaa kuin ennen,  saattoi olla 5 Minnaa samalla luokalla, nyt saattaa samaa nimeä olla kaksi.

Omalla luokka-asteella yläasteella oli yhteensä seitsemän karia kahdella eri rinnakkaisluokalla, yhteensä vähän alle 30 pojasta. Kuulemma neuvolassa joku terveyssisar, kuten siihen aikaan terveydenhoitajia sanottiin, oli jossain vaiheessa sanonut näiden Karien ollessa vauvoja, että eikö tämän kylän almanakassa ole mitään muuta nimeä. Sari oli muistaakseni suosituin tytönnimi tuona vuonna, mutta omalla luokallani heitä ei ollut yhtään.

Pisteet terveyssisarelle 😂😂😂

Vierailija
609/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 80-luvulla syntynyt Minea. Ainoa tuntemani kaima on serkkuni viime vuonna syntynyt tytär. :D Eipä tuota nimeä muutenkaan kovin paljon ole, mutta suurin osa kaimoista taitaa olla lähinnä pikkutyttöjä.

Itse myös 80-luvulla syntynyt Melina

Vierailija
610/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntynyt Tuula.

Tuula täälläkin. Kaimat on mummo-iässä :)

Täälläkin Tuula

Vierailija
611/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlettakaa kuvahaulla nimenne.

Itse vaihdoin nimeni, kun google heitti hirveitä rillipää sossuntätejä nimelläni ruudulle.

Nykyisellä nimelläni tulee näyttelijättäriä , pinup tyttöja, malleja....:)

Mun nimellä tulee jordanialaisen rauniokaupungin kuvia. En aio vaihtaa.

Vierailija
612/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana 😍😍😍

Yhden kaverin isomummi oli Aune

Vierailija
613/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun Liisa. Muutama samanikäinen kaima on tullut vastaan, mutta onhan tämä silti aika mummomainen nimi :D

Vierailija
614/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 40-vuotias Niko. Ei häiritse, mutta joskus on nimen vuoksi tullut hauskoja tilanteita.

No ei se Niko mikään harvinainen ole 70-luvun lapsilla. Tunnen 45-vuotiaan ja tänä vuonna 50 vuotta täyttävän Nikon.

Vierailija
615/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden Caritan, ikää 60 vee. Ei ihan ajan suosikkinimi 😊

Minä olen Carita. Nimi tulee latinan sanasta caritas, joka tarkoittaa rakkautta. Ikää päälle 50 v. En tuntenut lapsena ketään muuta Caritaa, vaikka isän puolen suku ruotsinkielistä, ja olisi olettanut, että siellä olisi joku Carita löytynyt. Nimi on melko yleinen suomenruotsalaisilla. Minua kutsutaan kylläkin tuttujen kesken toisella nimelläni.

Vierailija
616/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Liisa vm 2001

Vierailija
617/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee. Vaihdoin etunimeni. Nimi oli sopiva minulle nuorena, vaikka se kuului sukupolveen, Nyt on vanhan ihmisen nimi. Ihmisten pitäisi tajuta että vauvakin voi joskus olla vanha ihminen.

Vierailija
618/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin 80-luvun lopulla ja nimeni on Sirkka. Ei ollu kivaa kun alakoulussa noin 60-vuotias opettajani oli myös Sirkka.

Vierailija
619/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on kohta 10v Pentti. Ylpeästi kantaa nimensä! Paljon hienoja esikuvia!

Vierailija
620/1380 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xoxox kirjoitti:

Poikani on kohta 10v Pentti. Ylpeästi kantaa nimensä! Paljon hienoja esikuvia!

Siis eikös suurin osa 10-vuotiasta ole just onneja, penttejä, toivoja...? Minusta on niin trendinimi kun vaan olla voi.