Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Mun yhden tutun lapsenlapsi on nimeltään Laila. Laila on kolme tai neljä vuotta.
Mies yleisellä nimellä. kirjoitti:
Minun nimeni oli erittäin suosittu juuri silloin kuin synnyin, se on syntymävuotenani ollut neljänneksi yleisin nimi, mitä pojille annettiin ja muutenkin melko yleinen nimi. Jostain syystä en kuitenkaan ole elämäni aikana tavannut kuin ehkä 2-3 poikaa tai miestä, jolla on sama nimi ja ihmettelenkin, että missä ne muut saman nimiset pojat ja miehet piileskelevät. Olen tavannut elämäni aikana esim. todella monta Pekkaa, mutta omia kaimojani en ole jostain syystä tavannut. Kyllähän heitä varmasti aina silloin tällöin kävelee vastaan, mutta en vain tiedä sitä.
Onko sulla pelko perseessä että joku tunnistaa (kertomasi mukaan yleisestä) nimestäsi, vai mikä estää sanomasta vaikka tässä xxxx terve? Niin täällä suurin osa tekee.
T. Aiemmin jo omaa nimeään kommentoinut
Jessica v. 86. Isoveljeni on Antti ja isosiskoni Pia, en tiedä minkä hepulin äiti sai nimeni kohdalla XD
Ps. Terkut niille jotka tunnisti !
Vierailija kirjoitti:
81-vuoden Julia ja olen aina pitänyt nimestäni :) muotiin se tuli parikymmentä vuotta myöhemmin...
Kiva nimihän se on, ajaton. Mummoni oli Julia, syntyi 1910, kuoli 1990.
Synnyin keski-ikäistyvien vanhempien hartaasti odotetuksi pienokaiseksi talvella 1988 ja äitini meni ihan sekaisin pikkuprinsessastaan, niin meni kyllä isäkin joka olisi suostunut vaikka kiipeämään kuuhun jos äiti olisi käskenyt.
Joten minusta tuli Orvokki Elisabeth. Äiti ei vieläkään anna anteeksi sitä, että menin vaihtamaan sekä ensimmäisen että toisen nimeni . Varmaan kuoltuaankin tulee kummituksena kiukkuamaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Googlettakaa kuvahaulla nimenne.
Itse vaihdoin nimeni, kun google heitti hirveitä rillipää sossuntätejä nimelläni ruudulle.
Nykyisellä nimelläni tulee näyttelijättäriä , pinup tyttöja, malleja....:)
googletin..nimeni on Jorma :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Sirpa, 25v. Inhoan nimeni, mutta ei ole pokkaa vaihtaakaan.
Sirpa on hyvä rehti nimi kaikkien Yennica-Yasminoiden rinnalla... Vai minkä nimisiä tuon ikäiset ovatkaan nykyään.
Minun mielestäni oli ihan raikas tuulahdus, kun n. 3-kymppisen kauniin naisen nimi oli Ritva. Nykyäänhän monet Ritvat alkavat olla mummo-iässä.
Ritva, Pirkko ;kyllikki....tulee mieleen läski rillipää täti
parkkipirkko, nyrkkikyllikki, ritvaliinamaa.....
On! Olen 90-luvulla syntynyt Merja.
Olen törmännyt kaimoihin omassa ikäluokassani yllättävän vähän, 90-luvun alussa syntynyt Emilia olen. Kuulemma olisi suositumpi toisena nimenä? Tiedän sen sijaan monta Heidiä ja Lauraa.
Vierailija kirjoitti:
40v Keijo on mieheni. Saa kuulla nimestään.
No eikö jo 4-kymppinen kanna ylpeydellä nimensä?
Titta vm 1980, ratsastuksenopettaja oli Titta ja sitten oli vielä näyttelijä Titta Jokinen, joten yhdistin nimen äitini ikäisiin ja olin etenkin ala-asteen lopussa ärsyyntynyt "tätinimeeni" , kiitti vaan , äiskä! Olisin halunnut olla Satu tai Jenni.
Nykyään sitten arvostan nimeäni, joka erottautui Minnojen ja Satujen ja Sannojen joukosta .
En koe että olisi. Pidän muutenkin "vanhanaikaisista" nimistä enemmän =) -35v-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisellä työkaverillani on 90-luvulla syntyneet lapset, joiden nimet ovat Janne ja Kati. Nimet olivat muodissa 70-luvulla eli silloin kun itse olin lapsi.
Omassa lapsuudessani yhden pojan nimi oli Veijo. Kävi sääliksi häntä, sillä se oli vanhempieni ikäluokan nimi. Tunnen myös 70-luvulla syntyneet Railin ja Pirkon sekä 60-luvulla syntyneen Ension.
Kun olin lapsi 70-luvulla, naapurissa oli Iida. Äitini kommentti oli tyly: Nimesivät sitten lapsen hautaan kaatuvaksi mummoksi saman tien.
Olimmekohan naapureita?
Olen 70-luvulla syntynyt Iida ja kärsin mummunimestäni koko lapsuuteni ilkeiden kommenttien takia. Muiden lasten vanhemmat olivat pahimpia, ei niinkään lapset.
Vierailija kirjoitti:
No hei miettikää mä olen Lea ja 80-luvulla syntynyt. Lapsena häpesin nimeäni mutta nykyään olen alkanut tottumaan.
Minä olen 60-luvulla syntynyt Lea ja nimeni oli jo tuolloin nuoruudessa vanhahtava. Nykyisin siedän jo nimeäni ja tunnen useita samannimisiä ikäisiäni ja juuri noita 80-luvulla syntyneitä. Sitä paitsi Lea on kansainvälinen nimi ja muualla maailmassa sitä näkee paljon 20- ja 30-vuotiailla.
Tunnen yhden Caritan, ikää 60 vee. Ei ihan ajan suosikkinimi 😊
90-luvun Tarja. Yhen kerran oon bongannu oman ikäisen kaiman. Muut onki sitte sieltä 50-luvulta.
2000 syntynyt Raimo.
Veljeni on Jorma ja Martti.
Onkohan tää ihan normaalia?
Minä olen 80-luvulla syntynyt Reija. Häpesin koko kouluajan kamalaa mummonimeä, mutta nykyään olen asian kanssa sinut ja jopa tykkään siitä:)
1980-luvulla syntynyt Hilma täällä, koko lapsuuteni kuulin voivottelua että minulla lapsirukalla on vanhuksen nimi tai lehmän nimi. Tilannetta vähän helpotti, kun murkkuiän kynnyksellä tutustuin samannimiseen Marttaan ja jaoimme yhdessä mummonimi-traumat :D
Mistä alapeukut? Jokainen lasten kanssa työskentelevä tietää kyllä, mikä kaikki tieto on vaitiolovelvollisuuden alaista. Olen itse lastentarhanopettaja, ja en kyllä alkaisi netissä luettelemaan ryhmäni lasten nimiä.