Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
401/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolf 18 v.

Vierailija
402/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 1990-luvulla syntyneet sisarukset Alpo, Veli-Pekka ja Marja-Leena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvun lopun Tuomas. Olin varmaan 15 kun törmäsin ensimmäisen kerran kaimaani, ja 15 vuotta myöhemmin nimi nousi varsin suosituksi.

Vierailija
404/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä -79 syntynyt Arja. Eipä ole ikäluokassani toista tullut vastaan.

Vierailija
405/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeni oli erittäin suosittu juuri silloin kuin synnyin, se on syntymävuotenani ollut neljänneksi yleisin nimi, mitä pojille annettiin ja muutenkin melko yleinen nimi. Jostain syystä en kuitenkaan ole elämäni aikana tavannut kuin ehkä 2-3 poikaa tai miestä, jolla on sama nimi ja ihmettelenkin, että missä ne muut saman nimiset pojat ja miehet piileskelevät. Olen tavannut elämäni aikana esim. todella monta Pekkaa, mutta omia kaimojani en ole jostain syystä tavannut. Kyllähän heitä varmasti aina silloin tällöin kävelee vastaan, mutta en vain tiedä sitä.

Vierailija
406/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 80-luvulla syntynyt Tuula, nimestä saa kuulla jatkuvasti varsinkin vanhemmilta henkilöiltä, joskus ovat jopa työhaastattelussa odottaneet jotain keski-ikäistä saapuvaksi.

Muutamaan otteeseen miettinyt että vaihtaisin, mutta enää ei kyllä jaksa. Olkoot.

Vierailija
407/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-luvun lopun Tuomas. Olin varmaan 15 kun törmäsin ensimmäisen kerran kaimaani, ja 15 vuotta myöhemmin nimi nousi varsin suosituksi.

Olen syntynyt 70-luvun alussa ja tunnen kyllä useita samanikäisiä Tuomaksia.

Vierailija
408/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-80 luvulla syntynyt Eeva 😅

Kaikki eevat tuntuu olevan keski-ikäisiä tai vielä vanhempia, mummoikäisiä.

Ikätovereissa oli mm Annea, Annia, Hannaa, maijaa, terhiä ja Jenniä jne.

Yhden eeva-vauvan olen tavannut lähivuosina, ehkä nimi kiertää taas.

Vierailija
409/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -80-luvulla syntynyt Raija. Se oli mummonimi silloin ja on mummonimi edelleen. Aloin käyttää toista nimeäni heti kun muutin kotoa pois, moni ei edes tiedä ensimmäistä nimeäni. Joskus olen miettinyt miksi vanhemmat tuon nimen oikein antoivat.

Vierailija
410/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla on naapuri, jonka taaperoikäinen lapsi on Ridge.

Vierailija
411/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liisa, loistokaunokainen kirjoitti:

Minun nimi on Liisa. 70-luvun nuorena se tuntui kamalta mummonimeltä, mutta ei enää. Kastetuissakin huomaa nykyisin aina silloin tällöin Liisoja olevan. Jotenkin nimi on alkanut tuntumaan ajattomalta. Liisa-niminen voi olla melkein miltä vuosikymmeneltä tahansa, vaikka Liisa-nimen kulta-aika kai sijoittuun johonki sodan jälkeisiin vuosiin.

Onkohan koskaan tutkittu, mistä etunimestä on eniten tehty suomalaisia iskelmiä ja lauluja? Veikkaisinpa, että se nimi on Liisa!

Lapseni mummon nimi on Liisa. Tunnen myös nuorempia Liisoja. Se on nätti nimi ja iätön.

Eihän Liisa oikeasti voi olla kenenkään oikea nimi, eihän? Ei ainakaan etunimi, toinen tai kolmas nimi korkeintaan tai sitten lempinimi.

Vierailija
412/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, Venla vuosimallia -81, oman ikäisiä Venloja en tunne mutta nykyään on trendinimi :D 

Vierailija
413/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tokaluokkalaisen Samin! Mieheni on myös Sami, niitä 70-luvun Sameja... Omalla luokallanikin taisi olla aina vähintään kaksi Samia (lisänä pari Katjaa, Minnaa ja tietty Tonit!)

Vierailija
414/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa on feikki nimi. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liisa, loistokaunokainen kirjoitti:

Minun nimi on Liisa. 70-luvun nuorena se tuntui kamalta mummonimeltä, mutta ei enää. Kastetuissakin huomaa nykyisin aina silloin tällöin Liisoja olevan. Jotenkin nimi on alkanut tuntumaan ajattomalta. Liisa-niminen voi olla melkein miltä vuosikymmeneltä tahansa, vaikka Liisa-nimen kulta-aika kai sijoittuun johonki sodan jälkeisiin vuosiin.

Onkohan koskaan tutkittu, mistä etunimestä on eniten tehty suomalaisia iskelmiä ja lauluja? Veikkaisinpa, että se nimi on Liisa!

Lapseni mummon nimi on Liisa. Tunnen myös nuorempia Liisoja. Se on nätti nimi ja iätön.

Eihän Liisa oikeasti voi olla kenenkään oikea nimi, eihän? Ei ainakaan etunimi, toinen tai kolmas nimi korkeintaan tai sitten lempinimi.

Taas yksi ääliö, joka ei ymmärrä että toinen ja kolmas nimikin ovat etunimiä.

Vierailija
415/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkipuistossa oli pikkuinen Leena, aika suloinen!

Tiedän myös 14-vuotiaan Tiinan.

Vierailija
416/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa Sinikka on nimeni, kaunis sellainen.

Vierailija
417/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun Riikka, en oo koskaan törmännyt toiseen Riikkaan :D en tiedä missä tynnyrrissä oon kasvanu, enkä osaa nimeä sijoittaa minnekkään vuosikymmennelle.

Vierailija
418/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan antanut 2000-2010 -luvulla lapselleen nimeä Anu? Anuja nimittäin oli pahimmillaan meillä 70-luvun lapsilla samassa luokassa viisi!

Vierailija
419/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt 90-luvulla ja yksi nimeni on Kyllikki (ei kutsumanimi kuitenkaan). Joskus leikin ajatuksella, että ottaisin tuon retron nimen käyttööni kutsumanimeksi. Lapsena vihasin koko nimeä, mutta nykyään se kuulostaa niin härksiltä ja erilaiselta, että olen alkanut pitää siitä ja ainakin jäisin mieleen :) sori ot

Vierailija
420/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävissä on 80-luvulla syntyneet Pirjo ja Tuula.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan