Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
381/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 90-luvulla syntynyt Jaana.

Vierailija
382/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimeni ei mitenkään selkeästi rajoitu tietylle aikakaudelle, mutta viisikymppisen Nellan tapaaminen hämmensi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueellisia eroja on varmasti. Mun mielestä esimerkiksi Siiri on jo pois retromuodista, mutta muuallapäin Suomea asuvan kaverin mielestä se on hittinimi.

Mun mummon yksi nimistä oli Siiri. Hän oli syntynyt ihan 1900-luvun alussa.

Vierailija
384/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntynyt Tarja. Ei ollut kiva, kun teininä sai aina kuulla olevansa samanniminen kuin luokkakavereiden äidit. Omien lasteni nimet ovat vahvasti tätä päivää ja eri ikäluokan kaimat hautausmaalla.

1960-luvulla kyllä annettiin Tarja-nimeä, joten et sinä aivan täysin mummonimeä saanut!!

Vierailija
385/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa, loistokaunokainen kirjoitti:

Minun nimi on Liisa. 70-luvun nuorena se tuntui kamalta mummonimeltä, mutta ei enää. Kastetuissakin huomaa nykyisin aina silloin tällöin Liisoja olevan. Jotenkin nimi on alkanut tuntumaan ajattomalta. Liisa-niminen voi olla melkein miltä vuosikymmeneltä tahansa, vaikka Liisa-nimen kulta-aika kai sijoittuun johonki sodan jälkeisiin vuosiin.

Onkohan koskaan tutkittu, mistä etunimestä on eniten tehty suomalaisia iskelmiä ja lauluja? Veikkaisinpa, että se nimi on Liisa!

Lapseni mummon nimi on Liisa. Tunnen myös nuorempia Liisoja. Se on nätti nimi ja iätön.

Vierailija
386/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-luvulla syntynyt, väestörekisterikeskuksen mukaan nimi on ollut suosituimmillaan 80-luvulla ja sen jälkeen. Mutta ei ihan superyleinen kuitenkaan, niin jätän nyt sanomatta, kun tosiaan omassa ikäluokassani suht harvinainen. Ihan suomenkielinen nimi kuitenkin.

Vierailija
387/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 luvulla syntynyt Anniina.

Aikaansa edellä siis.

Vierailija
388/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1987 ja ikäryhmästäni löytyi mm. Kaisu, Liisa, Aila, Marjatta, Ulla, Maija-Liisa ja Pirjo.

Tyypillisiä nimiä olivat Sanna, Anniina, Henna, Laura, Noora, Riikka,Tiina, Sonja, Heidi, Niina, Miia ja Johanna.

Mä oon syntynyt -89 ja voi että mikä paluu koululuokkaan -fiilis tuli noista nimistä! Hannan lisäisin vielä ja sitten onkin jo kaikki luokan tytöt koossa ;)

Vierailija
389/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-v Sirpa.... Ikinä en ole törmännyt kaimaan jonka kanssa ei olisi ikäeroa yli 30 vuotta. Nykyään tämä nimi onkin kuolemassa sukupuuttoon. V*tuttaa kyllä kun esittelen itseni ja läpällä miehet heittää että "joo ja mä oon Jorma" -vitsejä :(

Vierailija
390/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30-vuotias Vili... :D

Mulla oli joku aikaa sitten optikkona n. 35-vuotias Vili, ja mielessäni hieman hymyilytti kun minusta Vili on pikkulapsen nimi, vaikea kuvitella sen nimistä aikamiestä (ei pahalla :)

Mä oon 29 ja meidän koulussa oli samalla luokalla kaks Viliä.

Vierailija
391/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua esittäytyä kirjoitti:

Olen 24-v Sirpa.... Ikinä en ole törmännyt kaimaan jonka kanssa ei olisi ikäeroa yli 30 vuotta. Nykyään tämä nimi onkin kuolemassa sukupuuttoon. V*tuttaa kyllä kun esittelen itseni ja läpällä miehet heittää että "joo ja mä oon Jorma" -vitsejä :(

Hei, minä olen sinua "vain" 20 vuotta vanhempi Sirpa, joten kyllä meitä on. Tosin itseänikin luullaan nimen perusteella n. 10 vuotta vanhemmaksi. Sirpa-nimisiä tosiaan taitaa olla eniten 60-luvulla syntyneissä.

Vierailija
392/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun puolella syntyneet Terhi, Annikki ja Esko tulevat ainakin mieleen. 1990-luvulla syntynyt Pirkko on tullut myös vastaan.

Vierailija
393/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-80 luvun puolivälistä Helena täällä. Inhosin nimeäni lapsena, kun se oli just sellainen äitien ja vanhempien tätien nimi. Vrk:n mukaan mulla on kyllä paljonkin kaimoja -80-luvun ihmisissä, mutta monilla ei taida olla kutsumanimenä Helena. Nykyään tykkään nimestä ja olen tavannut yllättäen hyvinkin nuoria kaimoja parin vuoden sisällä.

Täällä Helena -77. Ei ole kaimoja tullut vastaan mutta tykkään nimestä, se on helppo ulkomaalaisillekin. 

Helinä 60-luvulta. Ei juuri vanhempia, eikä nuorempia. Joku yritti vääntää Helenaksi, jotkut lyhensivät Heliksi

Vierailija
394/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1963 Jaana oli suosituin tytön nimi. Itse olen syntynyt 1963 ja nimeäni ei ole vaikea arvata. Ei ollut vanhemmillani mielikuvitusta

Vierailija
395/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 40-v Paula. Suosittu nimi 40- ja 50-luvuilla, sen jälkeen....ei.

Joo, muistan ihmetteleeni kovasti kun koulussa törmäsin Paulaan, jonka itse mielsin 30-50-lukujen nimeksi, johtuen siitä että minulla on täti nimeltä Paula. Sittemmin olen kyllä törmännyt ikäisiini ja nuorempiinkin Pauloihin. Itse olen syntynyt 80-luvun alussa.

Saman voisin sanoa Jaanasta, jota minusta annettiin vielä 80-luvun alussakin jonkin verran. Tunnen useamman 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa syntyneen Jaanan.

Vierailija
396/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teille Maariteille ja Sirpoille kateellinen, koska teillä sentäs on nimi, jonka ihmiset osaa sanoa jo kättelyssä.

Olemme sisaruksieni kanssa kaikki 90-luvun tuotoksia, ja kaikilla heillä on sen ajan perus nimet Susannasta Veeraan. Itse olen perheen kuopus, ja vanhempani päättivät antaa sitten sellaisen nimen, että ihan suomalaiselta kuulostaa, mutta se silti sekoitetaan toiseen samankaltaiseen ja YLEISEMPÄÄN nimeen.

Sanotaan vaikka, että nimeni olisi mukamas esimerkiksi Diandra. "Ai Diana", ei kun Diandra. "Miranda on kiva nimi"... Päiväkodista nyt parikymppiseksi, aina sama juttu. Nykyään vastaan puhelimeenkin vain sukunimelläni. Kiitos kuuluu vanhemmille.

Vierailija
397/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ritva 31 vuotta. Kaikkeen tottuu.

Vierailija
398/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin aikani tuotos, 80 -luvulla syntynyt Krista.

Vierailija
399/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-70-lukunen Aino ja kyllä aina ainoa

Vierailija
400/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 v pentti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi