Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?

Vierailija
13.09.2016 |

Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?

Kommentit (1380)

Vierailija
421/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaimat on enimmäkseen päiväkoti- ja alakouluikäisiä. Olen kolmekymppinen Hilla. Sattuman kaupalla kaksi samanikäistä kaimaa tunnen kyllä :)

Vierailija
422/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden vähän päälle nelikymppisen Jonnen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole, mutta tunnen yhden parikymppisen Saiman. 

Vierailija
424/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Outi vuosimallia 1993, kaikki tuntemani outit on mummoja tai opettajia !

Vierailija
425/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä nimellä kauheasti väliä?

olen -75 syntynyt ja koulussa oli aina samalla luokalla useampi,anu ja anne,mutta mun mielestä Katja olisi ihan kiva nimi tytölle.

t.M

Henk.koht en oikein Katja nimestä piittaa, mutta eihän sillä tosiaan ole niin väliä kunhan itse tykkää eikä ole mikään erityisen outo nimi mitä nykyään monet antaa. Katja kuitenkin ihan "normaali" ja suht yleinen nimi.

Vierailija
426/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun Riikka, en oo koskaan törmännyt toiseen Riikkaan :D en tiedä missä tynnyrrissä oon kasvanu, enkä osaa nimeä sijoittaa minnekkään vuosikymmennelle.

Naapurintyttö on -90 luvun Riikka ja serkkuni -70 luvun Riikka.

Minäkään en osaa sijoittaa sen kummemmin. Molemmat tuntuvat noistakin olevan väärällä vuosikymmenellä.

Vierailija
427/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nuorena ollessani kaikki muut Päivit oli minun vanhempien ikäluokkaa. Nykyään tiedän jo muutaman oman ikäiseni Päivin. En varsinaisesti ole koskaan nimeäni inhonnut, mutta en kyllä kovin rakastanutkaan.

Vierailija
428/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja, 1991 syntyny.

Vierailija
429/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverilla on naapuri, jonka taaperoikäinen lapsi on Ridge.

Ja missä maassa tämä mahtaa olla? Suomessa ei ole yhtään vuoden 2000 jälkeen syntynyttä Ridgeä.

Vierailija
430/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en halua esittäytyä kirjoitti:

Olen 24-v Sirpa.... Ikinä en ole törmännyt kaimaan jonka kanssa ei olisi ikäeroa yli 30 vuotta. Nykyään tämä nimi onkin kuolemassa sukupuuttoon. V*tuttaa kyllä kun esittelen itseni ja läpällä miehet heittää että "joo ja mä oon Jorma" -vitsejä :(

Hei, minä olen sinua "vain" 20 vuotta vanhempi Sirpa, joten kyllä meitä on. Tosin itseänikin luullaan nimen perusteella n. 10 vuotta vanhemmaksi. Sirpa-nimisiä tosiaan taitaa olla eniten 60-luvulla syntyneissä.

Sirpa on ollut suosittu erityisesti 40-50-luvulla, on ollut top3:ssa suurilla ikäluokilla. 60-luvulla alkoi hiipua ja ollut sen jälkeen varsin harvinainen.

Vierailija
431/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvun lopun Leena. Kaimani ovat 40-50-luvulla syntyneitä. En oo oikeen tykännyt nimestäni... mut ehkä tääkin nimi on tulossa uudelleen muotiin...nyt kuulostais suloiselta jos joku pikkunen tyttö olis Leena ☺️

Vierailija
432/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vm -83 ja luokallani oli aikoinaan Kaarina-niminen tyttö... sitä tuli sääliksi.

Vierailija
433/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen hoito, noin 40v oli nimeltaan Taisto.

Ja todella tasty tapaus olikin.

Vierailija
434/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän alakouluikäisen Petrin.

Vierailija
435/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntynyt Leila täällä, eli sain 50-luvun muotinimen. :) Tykkäsin lapsena/nuorena siitä, ettei samanikäisiä kaimoja tullut missään ikinä vastaan. Oikeastaan tämä tapahtui ensimmäisen kerran vasta tässä pari vuotta sitten, kun Jemenissä siepattiin pariskunta Leila ja Atte Kaleva, ja tämä Leila on syntynyt 70-luvulla myöskin. Luokkakavereiden äideissä kaimoja toki oli, mutta ei onneksi opettajissa. Muutama vuosi sitten sain hämmästyneen kommentin iästäni lääkärissä, kun lekuri ei ollut katsonut syntymäaikaani vaan vain nimeä.

Leila Kaleva oli nuorena Riikkana tunnettu. Aikuisena vaihtoi käyttönimekseen Leilan.

Vierailija
436/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Titta ja olen 26v. Kaikki muut Titat ovat neli, viisikymppisiä.

Titta on nimi jota on vaikea yhdistää mihinkään aikakauteen, on annettu tasaisesti läpi vuosikymmenten.

Vierailija
437/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla syntynyt Leila täällä, eli sain 50-luvun muotinimen. :) Tykkäsin lapsena/nuorena siitä, ettei samanikäisiä kaimoja tullut missään ikinä vastaan. Oikeastaan tämä tapahtui ensimmäisen kerran vasta tässä pari vuotta sitten, kun Jemenissä siepattiin pariskunta Leila ja Atte Kaleva, ja tämä Leila on syntynyt 70-luvulla myöskin. Luokkakavereiden äideissä kaimoja toki oli, mutta ei onneksi opettajissa. Muutama vuosi sitten sain hämmästyneen kommentin iästäni lääkärissä, kun lekuri ei ollut katsonut syntymäaikaani vaan vain nimeä.

Leila Kaleva oli nuorena Riikkana tunnettu. Aikuisena vaihtoi käyttönimekseen Leilan.

Ottikohan Leilan ihan uutena nimenä vai oliko se esim. toisena nimenä aiemmin?

Vierailija
438/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 1990 syntynyt Iina ja lapsena jouduin nimestä kuulemaan aika paljon. Myöhemminhän tämä nimi tuli sitten kunnolla muotiin. 

Vierailija
439/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvun lopulla syntynyt Isla. En olisi ikinä uskonut, että oma nimeni tulee joskus muotiin ja nykyään kaikki kaimat ovatkin alle 5-vuotiaita :)

Vierailija
440/1380 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain ! Olen  89 syntynyt Senja ja  kyllä nolotti, kun yhdellä kaverilla oli Senja-mummo ja sitten kouluun tuli vanha sijaisopettaja nimeltä Senja! Märisin äidille, että miks mulla on mummonimi?

Nykyään arvostan nimeäni ja pidän sitä kauniina, on ilmeisesti myös  yleistynyt sillä olen kahdesti törmännyt  pieneen kaimaani :)

Senjan on pakko olla suomalaisversio nimestä Xenia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi