Onko sinulla väärän sukupolven nimi? Olet esim. 80-luvulla syntynyt Marja-Liisa tai 70-luvulla syntynyt Jessica?
Siis että nimen perusteella tule mielikuva ihan eri-ikäisestä henkilöstä? Häiritseekö asia?
Kommentit (1380)
Mun sukulainen on 40-luvulla syntynyt Emilia. Piti nimeään hävettävän vanhanaikaisena lapsuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-luvun lopussa syntynyt Petra. Lapsena en tiennyt kenestäkään samannimisestä, 80- ja 90-luvulla Petroja kastettiin vähän enemmän.
Itse taas miellän Petrat juuri sun ikäisiksi. On kyllä pelkkää mutua.
Minä myös! Ehkä johtuu myös siitä, että oon asunut myös Saksassa missä Petra yhdistyy heti -60-lukuun.
Olen 80-luvun puolivälissä syntynyt Sari, käsittääkseni tää nimi oli 10 vuotta aiemmin suosittu. (inhoan muuten nimeäni, kiitos av:n :)
Tunnen yhden 15v. Kertun ja yhden 48v. Jeminan. Naapurissa asuu n. 20v. Markku.
Kasarilla syntyneenä muistan koulun käytäviltä: Martta, Hilppa, Keni, Rainer, Minni ja Mirkka. Lisäksi eräällä opettajalla oli tapana lukea jaksotodistuksista koko nimi, ja muutamalla luokkakaverilla oli "omituisuuksia" (ei ensimmäisenä etunimenä mutta kuitenkin) eli Valdemar, Pellervo ja Kyllikki.
Tunnen yhden 2000 vuonna syntyneen Terhin. Ei taida olla paljoa samaa ikäluokkaa nimikaimoja.
Vierailija kirjoitti:
30-vuotias Vili... :D
Mulla oli joku aikaa sitten optikkona n. 35-vuotias Vili, ja mielessäni hieman hymyilytti kun minusta Vili on pikkulapsen nimi, vaikea kuvitella sen nimistä aikamiestä (ei pahalla :)
no itse oon teini tyttö ja aina ku mä sanon mun nimen voi miten kaunis nimi jotku jopa laulaa mulle no ei se mitään ja oon tumma tukkaine monet luulee mua eri maalaiseks t angelia oon ylpeä mun nimestä
Olen 60-luvulla syntynyt Saija, ei ollut silloin kaimoja eikä ole paljon vieläkään. Tykkään nimestäni, ei tule joka mutkasta vastaan :D
80-luvun lopulla syntyneet Tuija ja Irja. Oma nimeni on siis syntymävuoteeni nähden peruskauraa, mutta tällaiset tunnen.
Onkohan Suomessa viime vuosina kastettu yhtäkään Teijaa, Päiviä tai Tuulaa?
Tiedän 3 alle kouluikäistä pikkutyttöä, Tekla, Aune ja Saimi.
Mielestäni erittäin pätevät nimet :)
Ei ole koskaan häirinnyt ja pidän nimestäni.
Olen liki nelikymppinen Jannika.
Tiedän 15-vuotiaan Tiinan ja 1991 syntyneen Maaritin. Jokunen aikaa sitten samalla lomalennolla oli Simo-niminen pikkupoika.
Virkistäviä poikkeuksia.
90-luvun Inka täällä, kaimoja ei paljon ole vastaan tullut missään ikäluokassa.
Tiedän mm...
1988 syntynyt Pirjo, Virpi
1987 syntynyt Marjukka, Seppo, Pekka, Kirsi
1986 syntynyt Pirkko
1985 syntynyt Mauno
1984 syntynyt Irja
n. 60-v Joni
Isoäidin sisko oli Nina, syntynyt 1920-luvulla. Tunnen myös 80 vee Teemun ja Janin, joka täytti 70.