Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua kutsuttavan äitipuoleksi

Vierailija
12.09.2016 |

mielestäni karmea nimi. Ensinnäkään en halu olla minkäänlainen äiti puolisoni lapsille. Lapset ovat luonamme jokatoinen vkl, yritän sietää heitä mieheni vuoksi. Ärsyynnyn nimestä ja siitä, että oletetaan, että olen valmis hoitamaan ylimielisiä ja ilkeitä lapsia.

Kommentit (199)

Vierailija
141/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi järkyttävää että näin itsekkäitä ihmisiä on olemassa, hyvä että olette päättäneet olla jatkamatta sukua uuden miehesi kanssa. Ainoa järkevä asia mitä AP:n suusta kuultu.

Tätä kuulee sanottavan, mutta koskaa ei mitään perusteluja esitetä. Miksi aikuinen ei saisi olla itsekäs ja olla hankkimatta lapsia tai ottamatta toisen lapsia elämäänsä? Onko lapset joku oman egon jatke, joiden avulla voi osoittaa olevansa parempi ihminen?  Minusta lapsia tehdään silkasta itsekyydestä tyydyttämään omia itsekkäitä tarpeita.

Onko sulla luetun ymmärtämisessä vai järjessä reikä? Pointti on se että jos et ole valmis äitipuoleksi niin ÄLÄ ala suhteeseen miehen kanssa kenellä on lapsia koska ne tulevat väistämättä mukaan. Kyse ei ole pelkästään sinusta vitun kakara.

Ei ne tule. On tavattoman monta tapaa ulkoistaa itsensä niistä lapsista. Taitaa olla äideille kova paikka, kun kaikki ei heidän lapsiaan palvo toisena päivätyönään äitipuolen roolista huolimatta. 

"Palvomisen" ja normaalin perheeseen/kotiin kuuluvien jäsenten välisen kanssakäymisen välillä on aika suuri ero. Kukaan täällä ei ole missään vaiheessa vaatinut, että AP:n pitäisi olla se raksstava äitipuoli, mutta kuulostaa että AP tuo aika aktiivisesti esille sitä, kuinka paljon hän heidän isäsnsä uutena puolisona inhoaa miehensä lapsia. Kiva lapsuus heillä :(

En ole aktiivisesti tuout esille, että inhoan näitä lapsia. En ole alunperinkään heitä halunnut hoitaa. Lisäksi he ovat ilkeitä ja ylimielisiä. Siksi en myöskään pidä heistä.

Vierailija
142/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi hyvänen aika sentään mitä teitä nykyaikojen äitipuoleja vaivaa??? itse olin lapsena kovin tyytyväinen että äitipuoleni vei minut harrastuksiin, osti mulle kivoja vaatteita, teki hyvää ruokaa ja kuunteli minua kun oli huoleja, vaikka sanoin äitipuoltani etunimellä mutta sisälläni tunnen äitipuoleni enemmän äitinä se on ollut mun lapsuuden ajan jo tähän asti ja luojan kiitos että isäni on löytänyt sellaisen vaimon itselleen....

ottakaa uuden puolison lapset kuin ominanne, ette voi tietää miten kivaa teille on luvassa, jos annatte hyvää kuvaa itsestänne ja oppikaa välittämään pienimmistä vaikka ette saisi puuttua äidin ja isän asioihin, mutta olkaa kuitenkin läsnä lapsille!

En jaksa uskoa se itsekäs, pillalla hemmoteltu, kaikesta negatiivinen kakara toisi mitään lisäarvoa minun elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Sori pakko vastata en ole ap tai tämän kirjoittaja... Kuvitelkaa ap menossa keittiöön näkee lapset syömässä ap kääntyy heti sivu suuntaan vältelläkseen lapsia, sitten ap on yksin kotona lasten kanssa lapselle sattuu jotaan jää kirjahyllyn alle, mitä ap tekee? Ei mitään koska oli miehen kanssa sopinut että ei hoida tai tee niiden kanssa mitään... Ap välttelee ja murjottaa tampooni väärinpäin pillussa että ei uskalla mennä kotiin viikonloppuna... Koska siellä on lapset... Hui miten kauheaa 😂😂😂😂😂😄

Toisaalta, mieheni entinen vaimo ja lapsen äiti on sitä mieltä, että tämä olisi lapsen paras; en kuulemma saa mitenkään huolehtia lapsesta hänen ollessaan toisessa kodissa eli meillä... XD

8D ööh... miksi et saisi? 

Vierailija
144/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että AP on vaan mustasukkainen kun mies antaa huomiota myös lapsille, narsismi on jännä sairaus.

Vierailija
145/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi hyvänen aika sentään mitä teitä nykyaikojen äitipuoleja vaivaa??? itse olin lapsena kovin tyytyväinen että äitipuoleni vei minut harrastuksiin, osti mulle kivoja vaatteita, teki hyvää ruokaa ja kuunteli minua kun oli huoleja, vaikka sanoin äitipuoltani etunimellä mutta sisälläni tunnen äitipuoleni enemmän äitinä se on ollut mun lapsuuden ajan jo tähän asti ja luojan kiitos että isäni on löytänyt sellaisen vaimon itselleen....

ottakaa uuden puolison lapset kuin ominanne, ette voi tietää miten kivaa teille on luvassa, jos annatte hyvää kuvaa itsestänne ja oppikaa välittämään pienimmistä vaikka ette saisi puuttua äidin ja isän asioihin, mutta olkaa kuitenkin läsnä lapsille!

En jaksa uskoa se itsekäs, pillalla hemmoteltu, kaikesta negatiivinen kakara toisi mitään lisäarvoa minun elämään.

Voi ap prinsessa raukkaa! Mustis? Kade? Sinun isä ei tainnut erityisesti tykätä sinusta koskaan? Viduttaako kun miehesi on isä lapselleen? Lapselle joka syntyi rakkaudesta, ei sinun kanssasi vaan toisen. Sinun kanssasi ei synny yhtään mitään, sinä olet maho kääkkä ja sellaiseksi jäät.

Vierailija
146/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas saan äitipuoli-sanasta tyydytystä. Käytän nimitystä itse itsestäni ja lisään usein aikuisten kesken vielä adjektiviin paha äitipuoli. Sana kuvastaa niin hyvin paikkaani tässä uusperheessä: olen mieheni lapsille kuin äiti siinä mielessä, että laitan ruuat, pesen pyykit, siivoan sotkut, juttelen, hoivaan, hoidan, luen, leikin ja ulkoilen. Puolikkuus taas kuvastaa sitä, että minulla ei ole mitään oikeuksia. En voi ojentaa, komentaa, kasvattaa, määrätä, päättää. Lapset valvovat mielestni liian myöhään, tekevät läksyt vasta illalla väsyneinä, eivät osallistu kotitöihin, eivät käytä koiraa ulkona, sotkevat lomasuunnitelmamme viime tipassa jne. En voi puuttua tähän, koska olen vain äitipuoli. 

Mies on ihana, mutta jotenkin sokea kasvattajana, samoin kuin lasten äitikin. Seuraan hiljaa sivusta, miten lapsia "kasvatetaan" ihan väärään suuntaan, enkä puutu asiaan (siksi olen paha). Ennen yritin puuttua, mutta siitä tuli vain hirveä riita, kun sekä lapset että molemmat vanhemmat hyökkäsivät kimppuni, joten annan olla. Kärsin tilanteesta ja puran sitä ystävilleni,mikä myös tekee minusta tietyllä tavalla pahan äitipuolen. 

Summa summarum: äitipuoli-titteli auttaa minua ottamaan ja pitämään etäisyyttä lapsiin, joita voisi toisissa olosuhteissa jopa rakastaa kuin omiani. 

Juuri tälläiseen en halua lähteä..ilmaiseksi kotiorjaksi..ristiriitoihin..tehkööt lapsilleen mitä haluaa..siitä pyyhin käteni..ei ole minun ongelmiani..pysyn vakaasti kannassani..eivät ole minun lapsiani..

Vierailija
147/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ap prinsessa raukkaa! Mustis? Kade? Sinun isä ei tainnut erityisesti tykätä sinusta koskaan? Viduttaako kun miehesi on isä lapselleen? Lapselle joka syntyi rakkaudesta, ei sinun kanssasi vaan toisen. Sinun kanssasi ei synny yhtään mitään, sinä olet maho kääkkä ja sellaiseksi jäät.

Kaikkea tuota <3

Vierailija
148/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt mitä tolla halusit kertoa? Mutta ottakaa jumalauta lapset huomioon ja läsnä oloa kans... riippuu ihan kaikista aikuisistakin millaisia teistä tulee itselleen ja muille, jos ette halua olla toisen perheen lasten kanssa tekemisissä syy on mikä? miehen/naisen puolison takia vai? mitä te pelkäätte lapsissa hei haloo?

Vierailija
149/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menipä pitkään ennen kun ensinmäinen parturikampaajakosmetologi vetyperoksidilta haisevan essuntaskusta veti kaiken tämän ja meni oikein kunnolla henkilökohtaisuuksiin, kun tuosta ammattiryhmästä ei niitä oppineita tule.

Vierailija
150/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että AP on vaan mustasukkainen kun mies antaa huomiota myös lapsille, narsismi on jännä sairaus.

*yläfemma* :DDD

Vierailija
151/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt mitä tolla halusit kertoa? Mutta ottakaa jumalauta lapset huomioon ja läsnä oloa kans... riippuu ihan kaikista aikuisistakin millaisia teistä tulee itselleen ja muille, jos ette halua olla toisen perheen lasten kanssa tekemisissä syy on mikä? miehen/naisen puolison takia vai? mitä te pelkäätte lapsissa hei haloo?

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että kaikkia lapsia ei voi edes sietää  tai "pelastaa"? Pitääkö tavata, että en voi sietää sitä kakaraa? Antakaa edes yksi syy, muu kuin se että se on LAPSI!

Vierailija
152/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettääkö kun kaksi viikonloppua kuukaudesta et kuulu joukkoon?

No, mies vanhenee ja miehen lapset myös. Miehelle hänen lapsensa merkitsevät aina paljon. Vanheneva huumorintajuton ja nillittävä akka aina vähemmän, varsinkin kun väistämätön tapahtuu, nimittäin maan vetovoima...

Vierailija
153/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Sori pakko vastata en ole ap tai tämän kirjoittaja... Kuvitelkaa ap menossa keittiöön näkee lapset syömässä ap kääntyy heti sivu suuntaan vältelläkseen lapsia, sitten ap on yksin kotona lasten kanssa lapselle sattuu jotaan jää kirjahyllyn alle, mitä ap tekee? Ei mitään koska oli miehen kanssa sopinut että ei hoida tai tee niiden kanssa mitään... Ap välttelee ja murjottaa tampooni väärinpäin pillussa että ei uskalla mennä kotiin viikonloppuna... Koska siellä on lapset... Hui miten kauheaa 😂😂😂😂😂😄

Toisaalta, mieheni entinen vaimo ja lapsen äiti on sitä mieltä, että tämä olisi lapsen paras; en kuulemma saa mitenkään huolehtia lapsesta hänen ollessaan toisessa kodissa eli meillä... XD

No se ei ole ihan selvinnyt, ilmeisesti miehen pitäisi tehdä kaikki lapseen liittyvä itse ja lapsen meillä ollessa minä pyörisin statistina taustalla... Miehen kanssa meillä on kyllä ihan sama kuka arkihommat hoitaa, kunhan ne tulevat tehtyä. Järkeviä perusteita kys. äidin älynväläyksille olemme kauan sitten lakanneet odottamasta.

Vierailija
154/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea tuota <3

:) mä oon tyytyväinen että sain elää oman äitipuoleni kanssa ilman tällaista draamaa, kun eräät "aikuset" aiheuttavat lapsista... voi voi... taitaa AP:n vierailut ärsyttää miehen lapsia kun katsovat tollasta naristista naamaa ja jossain vaiheessa ap:n mieskin huomaa millainen natsi ap on hänen lapsilleen...

Vierailija
155/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se ei ole ihan selvinnyt, ilmeisesti miehen pitäisi tehdä kaikki lapseen liittyvä itse ja lapsen meillä ollessa minä pyörisin statistina taustalla... Miehen kanssa meillä on kyllä ihan sama kuka arkihommat hoitaa, kunhan ne tulevat tehtyä. Järkeviä perusteita kys. äidin älynväläyksille olemme kauan sitten lakanneet odottamasta.

:D aha ok...

Vierailija
156/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aika voi olla keneltäkää pois jos lapsi on joka toisen viikonlopun. Kaksi viikoa hyvää yhdessä oloa ja joka toisen viikonlopun voi vapaasti keskittyä itseensä. Teillä mammoilla on aina ne lapset pyörimässä siinä jaloissa ja saatte tehdä aloituksia kuinka ei jää sitä omaa aikaa, eikä isä ota lapsia, kun se keskityy uuteen naiseensa.

Hyökkättäkö ap kimppuun silkaan kateuttanne, mustasukkaisuuttanne ja katkeruuttanne?

Vierailija
157/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mies vanhenee ja miehen lapset myös. Miehelle hänen lapsensa merkitsevät aina paljon. Vanheneva huumorintajuton ja nillittävä akka aina vähemmän, varsinkin kun väistämätön tapahtuu, nimittäin maan vetovoima...

Miehethän ei tunnetusti välitä lapsistaan ja nyt ne merkitseekin paljon. :D

Vierailija
158/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että kaikkia lapsia ei voi edes sietää  tai "pelastaa"? Pitääkö tavata, että en voi sietää sitä kakaraa? Antakaa edes yksi syy, muu kuin se että se on LAPSI!

koska LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI LAPSI ON HYVÄ YMMÄRTÄÄ KOSKA LAPSI!

Vierailija
159/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehethän ei tunnetusti välitä lapsistaan ja nyt ne merkitseekin paljon. :D

Kyllä ne niistä välittää ja ne ovat tärkeitä. Varsinkin kun mies vanhenee, lasten merkitys miehen egon jatkeena tulee isoksi asiaksi.

Sen sijaan harvasta miehestä todella on arki-isäksi. Johtunee siitä että mammat ei osaa kasvattaa poikiaan vastuullisiksi aikuisiksi; poikavauvat imetetään viisivuotiaiksi, niiden pyllyt pyyhitään kymmenen vanhaksi asti ja perunat kuoritaan varmaan siihen asti että poika muuttaa kotoa...

Vierailija
160/199 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni välikommentti. Elän ydinperheessä, mutta jos joskus eroaisimme toivon, että puolisoni uusi kumppani voisi suhtautua lapsiin ystävällisesti ja osana perhettä. Niitäkin ketjuja olen täällä lukenut, joissa niin on ja niistä tulee hyvä mieli. Jos lapset ovat sinusta jotenkin ylimielisiä tai et tule toimeen heidän kanssa niin se on lasten äidin ja isän asia hoitaa kuntoon. Lapsillekin siirtymävaihe on varmasti erikoinen ja vaikea ja toivon, että sinä aikuisena voit olla heille turvallinen aikuinen osana isän perhettä ja ottaa heidät sinne avosylin vastaan. Viime kädessä sinä olet se aikuinen ja he niitä lapsia, jotka vielä etsivät paikkaansa uudessa kuviossa. Olisi hieno ele sinulta ap saada aikaan sydämellinen vastaanotto lapsille ja tehdä tästä teidän viikonloppukodista myös heidän koti.