Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thyroxin 100 mikrog hinta!!!

Vierailija
12.09.2016 |

Onko Thyroxinin hinta noussut, kun 100 kpl purkki maksoi 8,69€? Kelakorvaus minulla on ja aikaisemmin olen saanut lääkkeet noin kolmella eurolla. Kuitissa lukee jotain "alkuomavastuu ennen 41,31" ja "alkuomavastuu jälkeen 36,62". Mitä ihmettä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuija. Vuodenvaihteessa tuli lakimuutos. Ensin lääkkeet maksetaan 50€ asti itse. Vasta sen jälkeen saa kelakorvauksen.

Vierailija
2/6 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thyroxin maksaa eri apteekeissa eri summan. Tampereella Koskikeskuksen apteekissa tuo purkki maksoi osapuilleen saman. Yliopiston apteekin nettisivut kertovat samalle valmisteelle hinnaksi hiukan yli 6 euroa. Eli ihan apteekkikohtaista tuo hinnoittelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin apteekissa selitettiin tuo omavastuuasia, kun ostin vuoden ekoja lääkkeitä.

Ja eikö eri apteekkien hintaerot päde vain itsehoitotuotteisiin?

Vierailija
4/6 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,30 on Terveysportin ilmoittama hinta lääkkeelle, ja siitä saa vielä peruskorvauksen. Jos sinulle on tehty B-lausunto lääkkeen erityiskorvattavuudesta (nykyään julkisella ilmainen)-> saat Kela-korttiin numeron 104, maksat 3 kk läääkkeistä 4.50 e (Ennen tätä vuotta se oli sen 3 e.)

Eli tässä on nyt kyseessä tuo alkuvuodesta tullut alkuomavastuu 50 e, jonka sisällä lääkkeistä ei saa kelakorvattavuutta, vaan sitä rupeaa saamaan vasta sitten, kun on ostanut korvattavia lääkkeitään 50 eurolla / vuosi. Käytännössä se merkitsee sitä, että jos sinulla on pelkästään Thyroxin-lääkitys, joudut maksamaan koko vuoden kustakin lääkepurkillisesta 6.30 e.

Vierailija
5/6 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on käytössääntöjen, aika tyhmää haukkua toista keskustelijaa nuijaksi. Ystäväni osti Tyroxinia            24. 10 .17 , joka maksoi yli 8 € .  Kun hän ihmetteli lääkkeen korkeaa hintaa, farmaseutti oli sanonut: huomenna saisit  halvemmalla. Ystävälläni lääkettä oli kotona jäljellä 4 tablettia, joten hän olisi kuulunut saada lääke 6.30 eurolla . Fuskaavatko apteekit iäkkäitä ihmisiä näillä hinnoilla.

Vierailija
6/6 |
20.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston apteekki ottaa 2.30 lisämaksun reseptin käsittelystä. Jos ostat vaikka 4 eri lääkettä kerralla niin maksat niistä 9.20 ylimääräistä. Tämmöistä tämä nykyään. Saavat jo voiton lääkkeistä. Jos ostat esim kaksi erää samaa lääkettä samalla kertaa, saat yhdellä 2.30€ käsittelymaksulla. Viikon päästä maksat 2.30 ylimääräistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme