En halua kutsuttavan äitipuoleksi
mielestäni karmea nimi. Ensinnäkään en halu olla minkäänlainen äiti puolisoni lapsille. Lapset ovat luonamme jokatoinen vkl, yritän sietää heitä mieheni vuoksi. Ärsyynnyn nimestä ja siitä, että oletetaan, että olen valmis hoitamaan ylimielisiä ja ilkeitä lapsia.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi järkyttävää että näin itsekkäitä ihmisiä on olemassa, hyvä että olette päättäneet olla jatkamatta sukua uuden miehesi kanssa. Ainoa järkevä asia mitä AP:n suusta kuultu.
Tätä kuulee sanottavan, mutta koskaa ei mitään perusteluja esitetä. Miksi aikuinen ei saisi olla itsekäs ja olla hankkimatta lapsia tai ottamatta toisen lapsia elämäänsä? Onko lapset joku oman egon jatke, joiden avulla voi osoittaa olevansa parempi ihminen? Minusta lapsia tehdään silkasta itsekyydestä tyydyttämään omia itsekkäitä tarpeita.
Onko sulla luetun ymmärtämisessä vai järjessä reikä? Pointti on se että jos et ole valmis äitipuoleksi niin ÄLÄ ala suhteeseen miehen kanssa kenellä on lapsia koska ne tulevat väistämättä mukaan. Kyse ei ole pelkästään sinusta vitun kakara.
Ei-kivalle ollaan ei-kivoja.
Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Eipä ole sunkaan asiat hyvin kun täällä täytyy mokomaa asiaa viurata ja uhota.
Oliskohan kuitenkin niin, että mies on vähän niin kuin kuitenkin olettanut aloittajan olevan jotenkin normaali nainen ja nyt hänen täytyy sitten todistella oikeellisuuttaan vauvapalstalla...
Voit ihan rauhassa olla miehellesi vihainen jos hän ei halua olla lastensa kanssa viikonloppuna vaan yrittää nakittaa ipanansa sinulle. Ei se ole lasten eikä heidän äitinsä syy, että miehesi on idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on äitipuoli ja hyvä sellainen. Aluksi olin lapsena ärsyttävä ja ilkeä äitipuolelleni siksi koska en tykänyt isälläni on uusi nainen, ja ei halua olla meidän äidin kanssa, mutta nyt olen oppinut tottumaan äitipuoleni on paras äitipuoli jota en vaihtaisi mihinkään koska se on isäni kanssa ollut pitkään yhdessä ja huomaan niillä on hyvä olla yhdessä.
Mietin sun kohdalla pystyt hyväksymään miehen lapsia ajallaan, koska munkin äitipuoli tottui meihin ja oppi rakastamaan meitä kuin omia lapsia. Meillä on hyvät välit ja hyviä ystäviä.
Mutta tässä aloituksessa on päinvastoin, äitipuoli on ilkeä lapsille ja lapset eivät opi rakastaan tuollaista pirttihirmua
ja mistähän niin päättelit, että hän on ilkeä lapsille?
Viesti 61 AP sanoo: "en pidä heistä enkä halua olla heidän kanssaan tekemisissä"
Kuulostaakin tosi empaattiselta ja kivalta lapsia kohtaan, vai mitä?
olisikoparempi,että olisin heitä kohtaan ilkeä ja ylimielinen?
Sitähän olet parhaillaan omien sanojesi mukaan?
pidätkö itse kaikista ihmisistä..haluatko olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat sinulle ilkeitä ja ylimielisiä?
Lapset vain projisoivat nykyisellä käytöksellään sitä, kuinka AP heitä kohtelee. Yritä muuttaa itseäsi mukavammaksi ihmiseksi tuon jääprinsessakäytöksen sijaan, niin lapsetkin suhtautuvat sinuun kivemmin. Vanhemman uusi puoliso on aina se, joka positiivisella esimerkillään näyttää, miten ko. aikuisen ja lapsen välisessä suhteessa käyttäydytään. AP erehtyy jos luulee, että lasten pitäsi jotenkin yrittää miellyyttää häntä että pääsisivät AP:n suosioon. AP on se ulkopuolinen henkilö, joka tässä on tullut uutena aikuisena ihmisenä heidän perheeseensä.
En todellakaan halua noita lapsia minun perheeseeni..he ovat ulkopuolisia minulle minun kodissani
Mutta tässä ei ole kyse siitä mitä sinä haluat, vaan mitä lapset tarvitsevat ja mikä on heille hyväksi.
tässä on nimenomaan kyse minusta
Miten niin? Oletko sinä universumin keskipiste, johon kaikkien muiden ihmisten tulee sopeutua ja jonka halaumaisten mukaan joustaa?
Luulin ensin, että olet jotenkin autistinen, mutta alat koko ajan kuulostaa enemmän ja enemmän narsistilta.
ARGH! Tässä on kyse aikuisesta ihmisestä, joka on omat lapsensa jo kasvattanut niin eikö ole jo aika, että hänellä on jotain omaakin ja hän saa elää sellaista elämää kuin haluaa olematta itsekäs? Kyllä se vaan niin menee, että lasten on sopeuduttava siihen, että he eivät ole universumin keskipiste tämän naisen elämässä.
Minä taas saan äitipuoli-sanasta tyydytystä. Käytän nimitystä itse itsestäni ja lisään usein aikuisten kesken vielä adjektiviin paha äitipuoli. Sana kuvastaa niin hyvin paikkaani tässä uusperheessä: olen mieheni lapsille kuin äiti siinä mielessä, että laitan ruuat, pesen pyykit, siivoan sotkut, juttelen, hoivaan, hoidan, luen, leikin ja ulkoilen. Puolikkuus taas kuvastaa sitä, että minulla ei ole mitään oikeuksia. En voi ojentaa, komentaa, kasvattaa, määrätä, päättää. Lapset valvovat mielestni liian myöhään, tekevät läksyt vasta illalla väsyneinä, eivät osallistu kotitöihin, eivät käytä koiraa ulkona, sotkevat lomasuunnitelmamme viime tipassa jne. En voi puuttua tähän, koska olen vain äitipuoli.
Mies on ihana, mutta jotenkin sokea kasvattajana, samoin kuin lasten äitikin. Seuraan hiljaa sivusta, miten lapsia "kasvatetaan" ihan väärään suuntaan, enkä puutu asiaan (siksi olen paha). Ennen yritin puuttua, mutta siitä tuli vain hirveä riita, kun sekä lapset että molemmat vanhemmat hyökkäsivät kimppuni, joten annan olla. Kärsin tilanteesta ja puran sitä ystävilleni,mikä myös tekee minusta tietyllä tavalla pahan äitipuolen.
Summa summarum: äitipuoli-titteli auttaa minua ottamaan ja pitämään etäisyyttä lapsiin, joita voisi toisissa olosuhteissa jopa rakastaa kuin omiani.
😂 Sori pakko vastata en ole ap tai tämän kirjoittaja... Kuvitelkaa ap menossa keittiöön näkee lapset syömässä ap kääntyy heti sivu suuntaan vältelläkseen lapsia, sitten ap on yksin kotona lasten kanssa lapselle sattuu jotaan jää kirjahyllyn alle, mitä ap tekee? Ei mitään koska oli miehen kanssa sopinut että ei hoida tai tee niiden kanssa mitään... Ap välttelee ja murjottaa tampooni väärinpäin pillussa että ei uskalla mennä kotiin viikonloppuna... Koska siellä on lapset... Hui miten kauheaa 😂😂😂😂😂😄[/quote]
Toisaalta, mieheni entinen vaimo ja lapsen äiti on sitä mieltä, että tämä olisi lapsen paras; en kuulemma saa mitenkään huolehtia lapsesta hänen ollessaan toisessa kodissa eli meillä... XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi järkyttävää että näin itsekkäitä ihmisiä on olemassa, hyvä että olette päättäneet olla jatkamatta sukua uuden miehesi kanssa. Ainoa järkevä asia mitä AP:n suusta kuultu.
Tätä kuulee sanottavan, mutta koskaa ei mitään perusteluja esitetä. Miksi aikuinen ei saisi olla itsekäs ja olla hankkimatta lapsia tai ottamatta toisen lapsia elämäänsä? Onko lapset joku oman egon jatke, joiden avulla voi osoittaa olevansa parempi ihminen? Minusta lapsia tehdään silkasta itsekyydestä tyydyttämään omia itsekkäitä tarpeita.
Onko sulla luetun ymmärtämisessä vai järjessä reikä? Pointti on se että jos et ole valmis äitipuoleksi niin ÄLÄ ala suhteeseen miehen kanssa kenellä on lapsia koska ne tulevat väistämättä mukaan. Kyse ei ole pelkästään sinusta vitun kakara.
Minun elämässäni on kyse yksin minusta. Kaikissa meissä ei ole vain rakastettavia piirteitä ja oman mieheni kohdalla se piirre on hänen lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rakkaus ei katso aikaa paikkaa eikä entistä elämää:)
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan kuitenkin niin, että mies on vähän niin kuin kuitenkin olettanut aloittajan olevan jotenkin normaali nainen ja nyt hänen täytyy sitten todistella oikeellisuuttaan vauvapalstalla...
Voit ihan rauhassa olla miehellesi vihainen jos hän ei halua olla lastensa kanssa viikonloppuna vaan yrittää nakittaa ipanansa sinulle. Ei se ole lasten eikä heidän äitinsä syy, että miehesi on idiootti.
Uskon, että ap on tehnyt kantansa hyvin selväksi alusta asti ja mies siihen sopeutunut, mies on halunnut suhteeseen ap:n kanssa ap:n ehdoilla. Ongelma taitaa olla lasten äiti, joka kuvittelee ap:n ottavan vastuuta hänen lapsistaan. Vanhemmat hoitavat itse omat lapsensa, ketään muuta siihen ei voi velvoittaa!
Mikähän tässä on ongelma ulkopuolisille, kun ap toimii, kuten on miehensä kanssa sopinut? Aika ahdas näkemys on palstalaisilla naisen roolista, siksi tätä mehiläispesää lienee hauska ap:n sorkkia ... :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on äitipuoli ja hyvä sellainen. Aluksi olin lapsena ärsyttävä ja ilkeä äitipuolelleni siksi koska en tykänyt isälläni on uusi nainen, ja ei halua olla meidän äidin kanssa, mutta nyt olen oppinut tottumaan äitipuoleni on paras äitipuoli jota en vaihtaisi mihinkään koska se on isäni kanssa ollut pitkään yhdessä ja huomaan niillä on hyvä olla yhdessä.
Mietin sun kohdalla pystyt hyväksymään miehen lapsia ajallaan, koska munkin äitipuoli tottui meihin ja oppi rakastamaan meitä kuin omia lapsia. Meillä on hyvät välit ja hyviä ystäviä.
Mutta tässä aloituksessa on päinvastoin, äitipuoli on ilkeä lapsille ja lapset eivät opi rakastaan tuollaista pirttihirmua
Viesti 61 AP sanoo: "en pidä heistä enkä halua olla heidän kanssaan tekemisissä"
pidätkö itse kaikista ihmisistä..haluatko olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat sinulle ilkeitä ja ylimielisiä?
Lapset vain projisoivat nykyisellä käytöksellään sitä, kuinka AP heitä kohtelee. Yritä muuttaa itseäsi mukavammaksi ihmiseksi tuon jääprinsessakäytöksen sijaan, niin lapsetkin suhtautuvat sinuun kivemmin. Vanhemman uusi puoliso on aina se, joka positiivisella esimerkillään näyttää, miten ko. aikuisen ja lapsen välisessä suhteessa käyttäydytään. AP erehtyy jos luulee, että lasten pitäsi jotenkin yrittää miellyyttää häntä että pääsisivät AP:n suosioon. AP on se ulkopuolinen henkilö, joka tässä on tullut uutena aikuisena ihmisenä heidän perheeseensä.
En todellakaan halua noita lapsia minun perheeseeni..he ovat ulkopuolisia minulle minun kodissani
Mutta tässä ei ole kyse siitä mitä sinä haluat, vaan mitä lapset tarvitsevat ja mikä on heille hyväksi.
Miten niin? Oletko sinä universumin keskipiste, johon kaikkien muiden ihmisten tulee sopeutua ja jonka halaumaisten mukaan joustaa?
Luulin ensin, että olet jotenkin autistinen, mutta alat koko ajan kuulostaa enemmän ja enemmän narsistilta.
ARGH! Tässä on kyse aikuisesta ihmisestä, joka on omat lapsensa jo kasvattanut niin eikö ole jo aika, että hänellä on jotain omaakin ja hän saa elää sellaista elämää kuin haluaa olematta itsekäs? Kyllä se vaan niin menee, että lasten on sopeuduttava siihen, että he eivät ole universumin keskipiste tämän naisen elämässä.
Argh vaan itsellesi, kyllä tässä on kysymys siitä, että aikuisen ihmisen tulisi kyetä normaaliin kanssakäymiseen puolisonsa alaikäisten lasten kanssa. AP on nyt tässä se, joka polkee jalkaa ja kiukuttelee, että minä haluan, minä inhoan lapsia, minun perheeni jne. Eli en todellakaan edes ehdottanut, että lasten pitäsi olla AP:n elämän keskipiste, mutta valitettavasti kuulostaa siltä, että AP välittää vain ja ainoastaan omasta navastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tule. On tavattoman monta tapaa ulkoistaa itsensä niistä lapsista. Taitaa olla äideille kova paikka, kun kaikki ei heidän lapsiaan palvo toisena päivätyönään äitipuolen roolista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Ole sit varis, varaäiti ilman sitä äiti-sanaa
Siitä tulee helposti lokki. Isän uusi puoliso lokkeilee ja menee isän ja lasten väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että ap on tehnyt kantansa hyvin selväksi alusta asti ja mies siihen sopeutunut, mies on halunnut suhteeseen ap:n kanssa ap:n ehdoilla. Ongelma taitaa olla lasten äiti, joka kuvittelee ap:n ottavan vastuuta hänen lapsistaan. Vanhemmat hoitavat itse omat lapsensa, ketään muuta siihen ei voi velvoittaa!
Mikähän tässä on ongelma ulkopuolisille, kun ap toimii, kuten on miehensä kanssa sopinut? Aika ahdas näkemys on palstalaisilla naisen roolista, siksi tätä mehiläispesää lienee hauska ap:n sorkkia ... :-D
Minulle ongelma on noiden lasten kohtelu, joka kuulostaa aika kylmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Argh vaan itsellesi, kyllä tässä on kysymys siitä, että aikuisen ihmisen tulisi kyetä normaaliin kanssakäymiseen puolisonsa alaikäisten lasten kanssa. AP on nyt tässä se, joka polkee jalkaa ja kiukuttelee, että minä haluan, minä inhoan lapsia, minun perheeni jne. Eli en todellakaan edes ehdottanut, että lasten pitäsi olla AP:n elämän keskipiste, mutta valitettavasti kuulostaa siltä, että AP välittää vain ja ainoastaan omasta navastaan.
Onko tässä ap nyt jotekin tuonut esille, että hänellä ei ole normaalia vuorovaikutussuhdetta noihin lapsiin? Hän on minusta korostanut sitä, että hän sitä vastuuta esim. rutiineista kannna vaan se vastuu on isällä niin kuin kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme että miehesi kestää sinua, niskottelet kuin mikäkin teini-ikäinen.
Mieheni rakastaa minua ylikaiken..kuten ole aikaisemmin kirjoittanut..sovimme heti suhtee me alussa, että en huolehdi hänen lapsistaan..vain hänestä
oliko tämä päteinen päätös, entäs jos sittenkin miehesi haluaisi sinulta apua ja tukea? elätkö vieläkin kuningatar maailmassa kaikki pyörivät sun navan ympärilläsi että et voi tehdä mitään, tai entäs teille tulossa yhteinen lapsi... ainiin... mies hoitaa senkin kohta siitä tulee yksinhuoltaja isä! hyvin sinä vedät....
mieheni saa minulta paljon tukea ja apua..lapsia emme tule koskaan hankkimaan..sekin on yhteisesti sovittu asia
Niin elikkäs... sinä vain sanot että olette päättääneet että et hoida miehen lapsia, ja ette hanki omia lapsia... missä on kirjallinen sopimus tästä allekirjoitus, päivämäärä ja paikka? Sori mutta taitaa sulla olla isot luulot
*reps*
En tiedä mitä tähän nyt sanoisi, mutta naurettavuuksiin menee. Lapsi estetään tulemasta ehkäisyllä ja itsensä voi ulkoistaa lasten elämästä ihan kävelemällä omilla jaloillaan ulos ovesta. Ei ketään voi pakottaa tekemään jotain sellaista mitä ei halua. Taitaa sinulla on liian äitinä vähän turhan isot luulot.
;) tarkoitin että ei kaikki asiat voi mennä ap:n pillin mukaan jos olet ap, niin sitten susta on tulossa huono äiti omille lapsille ja sun parisuhde ei kestä nyksän kanssa kovin pitkään koska pian lasten isä ja eli sun mies kyllästyy sinuun.... voin vaa kuvitella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ongelma ei saletisti ole lasten äiti. Kukaan lasten äiti ei välttämättä halua jonkun vatipäänyksän mitenkään erityisesti hoitavan lapsiaan.
Kyllä se tässäkin tapauksessa taitaa olla miehessä se vika... Miehet kun niin helposti heilailuaikana lupaavat naisen saavan olla mitä tämä ikinä haluaa, muun muassa vapaa miehen lapsiin liittyvistä velvoitteista. Vaan annas kun muutetaan yhteen, niin sitten se saakin olla se nainen joka miettii onko jääkaapissa tarpeeksi ruokaa kun ipanat tulee; onko niiden sängyssä puhtaat lakanat ja missä meillä on laastareita kun Kalle-Irmelillä on haava polvessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tule. On tavattoman monta tapaa ulkoistaa itsensä niistä lapsista. Taitaa olla äideille kova paikka, kun kaikki ei heidän lapsiaan palvo toisena päivätyönään äitipuolen roolista huolimatta.
"Palvomisen" ja normaalin perheeseen/kotiin kuuluvien jäsenten välisen kanssakäymisen välillä on aika suuri ero. Kukaan täällä ei ole missään vaiheessa vaatinut, että AP:n pitäisi olla se raksstava äitipuoli, mutta kuulostaa että AP tuo aika aktiivisesti esille sitä, kuinka paljon hän heidän isäsnsä uutena puolisona inhoaa miehensä lapsia. Kiva lapsuus heillä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun elämässäni on kyse yksin minusta. Kaikissa meissä ei ole vain rakastettavia piirteitä ja oman mieheni kohdalla se piirre on hänen lapsensa.
Jaa. Kuulostaa aika yksinäiseltä - asutko ihan umpiossa vai miten tuo toimii? Minun elämässäni on kyllä kyse myös siitä, miten minun toimintani vaikuttaa ihmisiin minun ympärilläni. Ei kaikkia tarvitse rakastaa, mutta aina kannattaa pyrkiä hyvään. Olisi kamalaa olla se ihminen, joka kyräilee oman vanhemman luona nurkissa ja tekee selväksi, ettei pidä toisesta ihmisestä, joka vielä sattuu olemaan lapsi!
voi hyvänen aika sentään mitä teitä nykyaikojen äitipuoleja vaivaa??? itse olin lapsena kovin tyytyväinen että äitipuoleni vei minut harrastuksiin, osti mulle kivoja vaatteita, teki hyvää ruokaa ja kuunteli minua kun oli huoleja, vaikka sanoin äitipuoltani etunimellä mutta sisälläni tunnen äitipuoleni enemmän äitinä se on ollut mun lapsuuden ajan jo tähän asti ja luojan kiitos että isäni on löytänyt sellaisen vaimon itselleen....
ottakaa uuden puolison lapset kuin ominanne, ette voi tietää miten kivaa teille on luvassa, jos annatte hyvää kuvaa itsestänne ja oppikaa välittämään pienimmistä vaikka ette saisi puuttua äidin ja isän asioihin, mutta olkaa kuitenkin läsnä lapsille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Palvomisen" ja normaalin perheeseen/kotiin kuuluvien jäsenten välisen kanssakäymisen välillä on aika suuri ero. Kukaan täällä ei ole missään vaiheessa vaatinut, että AP:n pitäisi olla se raksstava äitipuoli, mutta kuulostaa että AP tuo aika aktiivisesti esille sitä, kuinka paljon hän heidän isäsnsä uutena puolisona inhoaa miehensä lapsia. Kiva lapsuus heillä :(
Luuletko sinä ihan oikeasti, että joku aktiivisesti tuo esille lapsille, että vihaa heitä ja isä sellaisen vielä hyväksyy? Kyllä minä osaan vetää pirun hyvin rakastavaa äitipuolen roolia ja se menee ihan täydestä lapseen ja hänen äitiinsä. Äiti vähän väliä kysyy voiko lapsi tulla vaikka isä olisi työmatkoilla. Tähän olen tiukan rajan vetänyt, että ei tule.