Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö sanonnan, että kellekään ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa? Se on täyttä potaskaa.

Vierailija
12.09.2016 |

Elämäni on ollut yhtä kriisiä 10 vuotta, olen vielä nuori. En puhu nyt mistään tavaroiden särkymisestä vaan juuri niistä pahimmista painajaisista, joita ihmiset eniten pelkäävät: läheisten kuolemaa (huom. useampi perheenjäsen), vakavia sairauksia, lapsettomuutta. Työmurheet ym eivät tunnu yhtään miltään. Ja ongelmani ovat kaikki itsestäni riippumattomia, en ole esim velkaantunut tai huolimattomuuttani aiheuttanut lapsettomuuttani, päinvastoin olen aina elänyt vastuullisesti ja terveellisesti, olen kouluttautunut jne. Nykyään tosin kaikki se vaivannäkö alkaa tuntua turhalta.

Elämä vain ottaa eikä anna mitään, ja tämä on kuorma, jota en jaksa kantaa.

Kun luen ihmisten "epäonnen" tarinoita, niissä puhutaan aina jostain lapsen koliikin tasoisista ongelmista. En halua vähätellä, mutta ajattelen vain, että hän on kuitenkin saanut lapsen! Minulle ei ikinä sitä onnea ole suotu ja tuskin tullaan suomaan. Jään yksin ja elän jossain ihan eri maailmassa kuin muut enkä todellakaan tiedä mitä onnellisuus on.

Olen juuri se ihminen, josta kaikki ajattelee että tuolla on asiat vielä huonommin kuin itsellä. En haluaisi uhriutua, mutta onhan tämä kohtalo älyttömän vaikea hyväksyä.

En edes tiedä, miksi tämän keskustelun aloitin. Ehkä vielä jossain sisimmässäni toivon jonkun kertovan etten ole ainoa oikeasti järkyttävän epäonninen ihminen, jolle elämä ei anna yhtikäs mitään.

Ja kyllä, olen vuosien aikana käynyt kymmenillä psykologeilla ym. en koe saavani sellaisesta enää apua. Vaikka olisin jo vähän päässyt jaloilleni tulee eteen joku vieläjärkyttävämpi vastoinkäyminen. Nyt en enää jaksa nousta ylös pudotakseni jälleen.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se mikä ei tapa sattuu niin saatanasti!"

Vain joissakin tapauksissa se voi vahvistaa, mikä ei ole tappanut. Useimmiten tekee jotain ihan muuta kuin vahvistaa. 

Vierailija
62/65 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eno se aina jaksoi valittaa, kuinka hänellä on niin huono tuuri. Iso osa lapsuudesta ja nuoruudesta meni kuunnellessa puheita hänen "huonosta" onnesta. Jatkuva valitus milloin mistäkin. Loppujen lopuksi hänellä oli kuitenkin se tärkein perusasia, toimeentulo, kunnossa, ettei mitään hätää. Valitti silti, koska se ei hänelle riittänyt. Enemmän olisi pitänyt kaikkea olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole täyttä potaskaa, jokainen jaksaa kantaa sen kaiken mikä annetaan. Tämä on fakta.

Vierailija
64/65 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole täyttä potaskaa, jokainen jaksaa kantaa sen kaiken mikä annetaan. Tämä on fakta.

Jep, vaikka kyyryssä tai kamalissa kivuissa ja väkisin kun ei ole vaihtoehtoja. 

Vierailija
65/65 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oppinut kuittaamaan tapahtuneita ja tulevia seuraavalla: V...iksi menee jos on mennäkseen, ei siinä sen kummempaa. 

Tämä auttaa paremmin kuin että odottaisi ja toivoisi onnistumisia, joita ei ole koskaan tulossakaan, koska ne ovat varattuina muita varten. Pientä hyvää on tapahtunut vain siksi, että pääsee senkin vähän menettämään. Jos voittaa pelissä viisi kymppiä niin viimeistään seuraavalla viikolla hajoaa jotain neljännes tonnin edestä. Se on kanssa nähty ja todettu varmemmaksi kuin verot ja kuolema.

Mitähän kaikkea pahaa sitä tuli edellisessä elämässä tehtyä, kun siitä on täl viisiin rangaistu? Siihen päälle sitten vielä se, kun isien synnit kostetaan kolmanteen ja neljänteen polveen asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän