Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat aknen hoitovinkit tähän pinoon!

Vierailija
10.09.2016 |

Olen 27v nainen, jolla hormonaalisia aknea ollut teini-iästä lähtien.olen kokeillut kaikkea ja haluaisin uusia vinkkejä millä hävittää akne. Ennen minulla on ollut todella huono itsetunto aknen vuoksi (ja minua on kiusattu sen vuoksi), mutta koska akne ei vaan lähde, olen hyväksynyt että minä nyt vaan olen tälläinen. Ja minulla on siis keski vaikea akne, kipeitä valkopäitä kuukautisten ja ovulaation aikaan.
Tässä lista mitä olen jo kokeillut:
-markettien tuotteet alkaen teinivuosien cleraselilla = ei merkittävää parannusta
-apteekkien tuotteet aknelle (pesuvoiteet-vaahdot,geelit,rasvat vedet jne)=ei merkittävää parannusta
-2x 1/2vuotta tetralysal antibiootti =Ei merkittävää parannusta ja aika rankka hoito.
-1v kuuri isotretinoin=ei merkittävää parannusta, enkä voi suositella, oli todella rankka hoito maksa-arvo testeineen ja valoyliherkkyys sivuoireiden kanssa, ja kalliskin vielä ja siihen aikaan uskottiin että se parantaa aknen lopullisesti.
-e-pillerit yasminelle, Diane Nova, ja cypretyl yhteensä 6vuotta=akne hävisi lähes kokonaan pillereiden syönnin aikaan, mutta jouduin lopettamaan sivuoireiden ja perhesuunnittelun vuoksi, jolloin akne palasi pahempana kuin koskaan.
-raskaus, synnytys imetys (jollain naisilla akne loppuu johonkin näistä tapahtumista, mutta ei minulla)=imetyksen aikaan iho oli ehkä parhaassa kunnossa, sitten e-pillereiden aikakauden.
-luonnonkosmetiikka: Marseille saippua, kookosöljy, konjak sieni, sitruuna suola oliiviöljy hoito, sitruunavesi hoito.
-kosmetologi hoidot: timantti ja mikrohionta, ultrahoito, kemiallinen kuorinta, sekä kosmetologi tuotteet aknelle=ei merkittävää parannusta
-en meikkaa päivittäin, ja jos meikkaan käytän luonnonkosmetiikka mineraalimeikkejä.
-en juo, enkä polta

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, älä ainakaan pese kasvojasi millään clearasileilla tai desinfiointiaineella tai millään muulla vahvalla aineella. Se tekee vain hallaa ihollesi. Ruokavalion kuntoon tsekkaisin huolella, jos vielä tossa iässä aknea. Antibiootteja en suosittelisi, ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Muistan joskus kuulleeni intialaisesta lääketieteestä, ayurvedasta, jotain sellaisia ohjeita, että jos on aknea, niin sitten pitäisi vältellä ruuassaan maitotuotteita, pähkinöitä, uppopaistettuja ruokia ja rasvaisia ruokia. Jotenkin näin se meni, en nyt ihan tarkalleen muista. Mut mistä sitä tietää, mikä sopii kellekin ja mikä ei. Jokainen huomaa itse kokeilemalla, mikää sopii itselle.

En pesekkään, ei kai cleraselia enää edes myydä :D

Käytän nykyään luonnonkosmetiikkaa, koska se on ollut tähän mennessä n. 15vuoden kokeilulla parasta ihonhoidossa minulle. Suosittelen myös muille.

Kuulostaa siltä että ajattelet minun syövän ainoastaan pizzaa ja sipsejä? Ruokavaliota ja elämäntapoja muutenkin olen muuttanut nyt n 6vuotta terveellisempään suuntaan, mutta aknea se ei ole hävittänyt.

Ao

Vierailija
82/88 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kokeillut gluteenitonta ja maidotonta ruokavaliota? Auttoi minulla. Sillä ruokavaliolla pitää pysyä n.1-2kk ennen kuin alkaa näkyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita googlen hakuun paulas choice bha -kuorinta. Hakuun, koska jos olet samanlainen kuin itse, pidän kaikkea tällaista vain mainostuksena. Googlettamalla huomaat nopeasti, että on kyse varteenotettavasta vaihtoehdosta. Tiedän monia, jotka ovat saaneet ensimmäistä kertaa kunnon tuloksia "vain" kosmetiikalla.

Vierailija
84/88 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukka lähes aina pahentaa aknea. Sterilisaatio ei taas vaikuta hormoneihin millään lailla. Niistä ei ole siis aplle apua.

T. 36v aknenaama, joka kokeillut jo kaiken ketjussa ehdotetun ja enemmänkin, ilman mitään apua. Roaakin söin kahdesti pitkän kuurin, sain vain sivuoireet mutta en apua.

No hyvä tietää, etten suotta kokeile sitä kierukkaakin, kiitos. Ja tsemppi aknen kanssa taisteluun.

Ap

Vierailija
85/88 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt lievästä aknesta teininä, silloin käytin Lois Widmer sarjaa. Aloin käyttämään Meliane pillereitä, lopetin sokerinsyönnin ja akne katosi. Silloinen miesystäväni osti minulle Clinique tuotteita, niin voimakkaita että puhdistuksen jälkeen kasvoni haisi paistetulta sianlihalta. Kasvoni ovat aina olleet rasvaiset mutta kevyttä puhdistusgeeliä kun käytän rasva poistuu eikä kuivu liikaa. Dermalogica Microfoliant kirkastaa hyvin. Kiilto häviää Lorealin matte foundationilla. Myös Joe Blasco toimii mutta on kallista. Ex bestiksellä on paha akne ja kävi paljon kosmetologilla. Kävi myös lääkärillä ja kuitenkin näppyjä ilmeni. Nyt kolmekymppisenä testasin Caudalie öljyputsaria, heti sain finnejä samoin Piz buin aurinkovoiteesta. Toivon että kaikki aknekärsijät löytävät itselleen sopivan elämäntavan ja tuotteet.

Vierailija
86/88 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-sinkkivoide

-siirtyminen luonnollisiin tuotteisiin(kaikenmaailman garnierit pois) ja tilalle luonnonkosmetiikka(esim.lavera tai body shop)

-suolasaippua(emendo)

-ihon pesun vähentäminen, kuorinta pari kertaa viikossa

-paljon vettä ja kahvin juontia kannattaa vähentää

-paljon hedelmiä/marjoja/pähkinöitä ja suolisto kuntoon(puhdistuskuuri)

Suolasaippua on testissä seuraavana, sinkin kanssa. Juon vähintään 2l vettä päivässä ja kahvi ei minulla vaikuta (Olin vuoden juomatta), mutta päivässä Juon Max 4pikkukuppia. Hedelmiä ja marjoja syön päivittäin. Tarkoittaako suolisto kuntoon jotain kaupan detoxia? Lasketaanko omatekoinen sitruunavesi "suolisto kuntoon detoxiksi"? Sitä olen tehnyt n. vuoden. Kiitti vinkeistä.

Ap

Vierailija
87/88 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta oletko kuullut spironolaktonista? Se on vanha verenpainelääkke, jolla on mieto antiandrogeeninen vaikutus. Joku asiasta tietävä lääkäri voisi määrätä sitä akneen, koska se on yleensä hyvin siedetty lääke vähäisillä sivuoireilla. Olen itse syönyt kyseistä lääkettä hiustenlähtöön n. puolen vuoden ajan. Kysy jos haluat tietää lisää.

Vierailija
88/88 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lisätä, että aknehan ei lähde jos aknen syyt tulevat sisältä. Nuo ihojen puhdistukset ynnämuut auttaa vain, jos akne johtuu ihon pinnasta. Mutta kun et ole kuitenkaan teini, niin todennäköisin on että kehosi reagoi johonkin sisäisesti. Oma arvaukseni on maito ja rasva, ne kokonaan poisjättämällä tulee todennäköisesti tuloksia kuukauden jälkeen. Maito on vähän hankala usein varsinkin suomalaisten jättää pois, kun ollaan niin maitokansaa. Ja kaikenmaailman valmisruuissa ja kastikkeissakin on piilossa maitojauhetta. Suosittelen, jos mikään muu ei ole helpottanut. 

Gluteeni ei usein aiheuta näppyjä jossa mätää/ym sisällä ja jos on gluteenille herkkä/allerginen, sen oire on usein jatkuvasti kutiseva iho ja turpoaminen/punoittava iho. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän