Hiipunut on jargoni työvoimapulasta
Kommentit (62)
^ Niin, ei minustakaan ole aivokirurgiksi vaikka paljon muuta osaankin. Erityisosaamista täytyy sitten hakea muualta.
Kyllä työvoimaa on mutta koulutus on väärää.
^ Työvoimapulahokema ei tarkoittanut joitain yksittäisiä erityisosaamista vaativia tehtäviä vaan perusteltiin, että tarvitaan suuria ihmismassoja esimerkiksi vanhuksia hoitamaan. Se jargoni on hiipunut lähes tyystin.
Vierailija kirjoitti:
Mites se nyt silleen
Eipä tuosta niin kauan ollut
http://www.vauva.fi/keskustelu/2523245/huutava_tyovoimapula_insinooreis…
Huhtikuu 2016
Niin, mutta ei se ole jargonia koskaan ollutkaan
Edelleen mulla pari vapaata paikkaa avoinna ja kaverilla kolme.
Ei koulutusvaatimuksia, ei kelpaa. Liian leveästi elellään veronmaksajien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta ei se ole jargonia koskaan ollutkaan
Ei niin. Tarvitaan halpatyövoimaa tietyille aloille, jolloin pitää rummuttaa työvoimapulasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutusvaatimuksia, ei kelpaa. Liian leveästi elellään veronmaksajien rahoilla.
Linkkiä vaan näkyviin niin haemme oitis. Jostakin syystä johtuen ovat aina ujoja nämä vapaista työpaikoista kertovat palstailijat. Johtunee siitä, että ovat provoilemassa ja siksi valehtelevat...
http://www.vauva.fi/comment/25588434#comment-25588434
Vierailija kirjoitti:
"Yrittäjä" jatkaa trollaamista työpaikkailmoituksestaan, johon ei kuulemma tullut yhtään vastauksia:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2635111/ei_taaskaan_kelvannut_tyo
Nyt vaan äkkiä vinkkiä tämän keskustelun jatkoksi niin saadaan työlle tekijä. Muutkin kuin työttömyystrolli saavat vinkkejä lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin työtön - en ole siis enää - sun kaltaiset eivät koskaan vastanneet, kun kysyin, mitä saan liikaa, kun en saanut mitään mistään, sen ajan lakien mukaan vastavalmistuneena. Tänä päivänä, jos ei saa työntekijää, on työnantajassa jotain vialla. Sun kaltaiset provoilijat kun unohtavat sen tosiasian, että NORMAALIIN TYÖPAIKKAAN on aina hakijoita, vaikka työttömiä ei olisi yhtäkään. Miksi firmaasi ei hae vastavalmistuneet, valmistumaisillaan olevat tai paikanvaihtajat? Pitääkkö olla työtön? Ne, joilla on oikeasti paikkoja avoimena, tietävät, että paikkoja hakevat muutkin kuin työttömät. tyhmät provoilijat eivät tiedä.
Omassa työpaikassani ei ole ollut ensimmäistäkään paikkaa auki sinä aikana, mitä minä olen siellä ollut. Kyseessä on pienehkö firma, jota ei tunneta yleisesti. Siitä huolimatta meille tulee hakemuksia silloin tällöin. Eli mikä on firmassasi ja kaverisi firmassa pielessä, jos teille ei tule?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutusvaatimuksia, ei kelpaa. Liian leveästi elellään veronmaksajien rahoilla.Kun olin työtön - en ole siis enää - sun kaltaiset eivät koskaan vastanneet, kun kysyin, mitä saan liikaa, kun en saanut mitään mistään, sen ajan lakien mukaan vastavalmistuneena. Tänä päivänä, jos ei saa työntekijää, on työnantajassa jotain vialla. Sun kaltaiset provoilijat kun unohtavat sen tosiasian, että NORMAALIIN TYÖPAIKKAAN on aina hakijoita, vaikka työttömiä ei olisi yhtäkään. Miksi firmaasi ei hae vastavalmistuneet, valmistumaisillaan olevat tai paikanvaihtajat? Pitääkkö olla työtön? Ne, joilla on oikeasti paikkoja avoimena, tietävät, että paikkoja hakevat muutkin kuin työttömät. tyhmät provoilijat eivät tiedä.
Omassa työpaikassani ei ole ollut ensimmäistäkään paikkaa auki sinä aikana, mitä minä olen siellä ollut. Kyseessä on pienehkö firma, jota ei tunneta yleisesti. Siitä huolimatta meille tulee hakemuksia silloin tällöin. Eli mikä on firmassasi ja kaverisi firmassa pielessä, jos teille ei tule?
Tämähän se. Mutta kun suomalainen työnantaja tuntuu keskimäärin olevan patalaiska surkimus.
^ Niin, tällä jargonilla ei haettu aivokirurgia uuteen lasten sairaalaan vaan käsipareja vanhustyöhön. Sittemmin so nyt jargoni todettu.
Laittakaa linkit muistiin ja näkyviin ensi kerrallakin kun työttömyysprovo lähtee taas valehtelemaan siitä kuinka työpaikkoja hänellä ja kaverillaan on auki. Aiemman muisteleminen lyö näille luun kurkkuun.
Jos on olemassa piilotyöpaikkoja niin onko myös lumetyöpaikkoja. Haetaan sellaista osaamista mitä ei löydy koko maailmasta.
Viime vuonna Suomeen otettiin yli 50 000 korkeasti koulutettua maahanmuuttajaa. Pian nousee savu tehtaiden piipuista kun uudet fazerit saavat tehtaansa kayntiin. Tyopaikkoja tulee myos tyottomille suomalaisille.
Tervetuloa kaikki mikrobiologit, koneinssit, pilotit, lekurit ja tehtailijat!
^ Niin, Suomi sai työvoimaa yllin kyllin ja nyt miettii mitä sillä tekisi. Itkenkö vai nauranko, ehkä molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutusvaatimuksia, ei kelpaa. Liian leveästi elellään veronmaksajien rahoilla.Linkkiä vaan näkyviin niin haemme oitis. Jostakin syystä johtuen ovat aina ujoja nämä vapaista työpaikoista kertovat palstailijat. Johtunee siitä, että ovat provoilemassa ja siksi valehtelevat...
Kuukauden ollut haussa te-toimistossa, MOLin kautta yksi hakija.
Siinä sun provo.
Vierailija kirjoitti:
Jos on olemassa piilotyöpaikkoja niin onko myös lumetyöpaikkoja. Haetaan sellaista osaamista mitä ei löydy koko maailmasta.
Mä olen päässyt tälläisen haastatteluunkin. Firma käyttää työpaikkailmoituksia omana mainoksenaan ja yrittää rummuttaa niillä itselleen bisnestä. Ilmoitus roikkuu TE:ssä todella pitkään ja lopulta hommaan ei palkata ketään. Puolen vuoden kuluttua sama rumba uudelleen, paitsi että nyt edelliset hakijat jo tietävät että ei kannata hakea.
Ne niin sanotut vapaat työpaikat on kaikki tuurausta tai osa- aikaista jossain hevonpeessä minkä takia ei kannata koko elämäänsä pakata ja muuttaa sen muutaman kk tai viikon ajaksi. Se tuleva palkka ei edes kata muuttokuluja. Ja jos sattuu paikan löytämään niin palkka on niin pieni että sillä hädin tuskin elää. Nykyisin myös vakituinen työ ei välttämättä sitä ole vaan esim Anttilan työlliset oho ollaan konkurssissa heippa! On nykypäivää.
Sitten on vielä lisäksi sekin ongelma että aloitustason paikkoihin odotetaan ihmisillä olevan jo pari vuotta kokemusta. Niin miten saat kokemusta jos et pääse näihin aloitustason paikkoihin missä sitä kertyisi?
Sitten vielä sijaisuuksien putkeen laittaminen on skein yleistä ja viimeistään katkaistaan työsuhde siinä välissä kun tulee aikaraja vastaan kun pitäisi antaa vakisoppari. Mielummin palkataan vaikka kesäseteliläisiä ja työharjoittelijoita riistopalkalla ja kasataan niille kaikki työt.
Olet väärässä. Juurihan oli uutinen, että kolmasosa firmoista ei löydä haluamaansa työvoimaa. Paino sanalla haluamaansa. Pitkäaikaistyöttömien määrä kasvaa koko ajan, koska on yhä enemmän ihmisiä, joita yritykset eivät yksinkertaisesti tarvitse. Karua mutta totta.