Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 9v poika muka liian vanha naisten puolelle uimahallissa?

Vierailija
10.09.2016 |

Eli käytiin aamulla pojan kanssa uimahallissa ja otin hänet tavalliseen tapaan mukaani naisten puolelle, kun ei osaa vielä toimia itsenäisesti miesten puolella. Ja eikö siihen tule joku päälle kärttyisä päälle 50v eukko uimalakki päässä nipottamaan minulle asiasta. Ihan kuin hänelle jotenkin kuuluisi miten minä lapseni kasvatan. Kyllä minusta alle 10-vuotiaan lapsen voi aivan hyvin viedä vielä naisten puolelle, jos pojan isä ei pääse mukaan uimahalliin. Vai mitä mieltä täällä ollaan?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan kauheet. Törkeesti pukkais niinq pysyviä henkisiä ruhjeita päälle, jos joku vääränlainen ihminen näkis mut siis ALASTI. =O  

Vierailija
82/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5v pojalla alkaa seisomaan, kun se tiirailee pilluja naisten puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika on jotenkin jälkeenjäänyt niin sitten tuo on ymmärrettävää.

Itse en jaksa häiriintyä, mutta onhan se veikeää kun semmonen 150 cm pitkä pojan kloppi tuijottaa tissejä ja pyllyjä siinä kun vastapäätä peseytyy.

Vierailija
84/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä pukukaappien käyttöä ei voi opetella sen lapsen kanssa silloin, kun hän vielä ikänsä puolesta saa tulla naisten puolelle, niin että sitten kouluikäisenä lapsi pystyisi käyttämään pukukaappia itsenäisesti omalla puolellaan? Jos lapsi osaa käyttää älypuhelinta/tablettia/tietokonetta, niin hän osaa kyllä käyttää myös digitaalisella numerosarjalla toimivaa pukukaappia.

Kuule kun ne on usein eri paikoissa ihan erilaiset. 

Provo yrittää venyttää keskustelua. Uimahalleissa on yleensä naisten ja miesten puolella täsmälleen samanlaiset kaapit lukkojen osalta.

Tästä nyt ei varmaan ollut kyse, jos yhtään ymmärsit. Oltiin ulkomailla ja siellä sellainen lukkosysteemi, jota en ollut itsekään ennen nähnyt. Ei 7-vuotias olisi osannut vieraalla kielellä sen toimivuutta selvittää.

Vierailija
85/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kolmosluokkalaiset mene pääosin yksin kouluunkin jo? Luulisi, että osaisi sitten suihkussa ja saunassakin käydä yksin. Eiköhän kotonakin käy yksin suihkussa.

Vierailija
86/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vain tyttölasten vanhempia kommentoimassa. Itse ainakin otan oman poikani mukaan naistenpuolelle joka viikko!!! Pojalla ikää 9v. Otan muuten vielä ensi vuonnakin.

Vierailija
87/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vain tyttölasten vanhempia kommentoimassa. Itse ainakin otan oman poikani mukaan naistenpuolelle joka viikko!!! Pojalla ikää 9v. Otan muuten vielä ensi vuonnakin.

Mielenkiintoista kuulla, että tuleeko toimintasi päättämään henkilökunta, poika vai pojan erektio.

Vierailija
88/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammasille/muuten avustajaa tarvitseville on halleissa omat pukkarit ja suihkutilat.

Jos sun poika ei pärjää suihkussa yksin ja saa uikkareita jalkaan, niin käyttäkää noita "erityis" pukkareita.

Mites koulu-uinti? Opeko on pippelit pesemässä pojaltasi?

Vierailija
89/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti sen kun olin 13-vuotiaana uimahallin suihkutiloissa ja sinne tuli suunnilleen minun ikäinen, ellei jopa vanhempi (oli todella pitkä ja muutenkin jo ihan nuoren miehen kokoinen/näköinen) poika äitinsä kanssa. Äiti kailotti heti kättelyssä että pojalla on kehitysvamma vamma ja että hän tulee nyt tänne kun ei pärjää yksin omassa pukkarissa. Jossain vaiheessa koko suihkutilat tyhjenivät hetkeksi ja pojan äiti lähti istuskelemaan saunaan. 

Minä pesin itseäni suihkussa ja tämä vammainen poika tuli istumaan minua vastapäätä täysi erektio päällä ja alkoi kosketella penistään tuijottaen samalla minua koko ajan. Yritin katsoa muualle, mutta se ei oikein onnistunut. Jossain vaiheessa poika nousi ja alkoi kävellä minua kohti jolloin lähdin itku kurkussa ja shampoot hiuksissa pukukoppeihin ja sieltä itseäni kuivaamatta ulos. 

Kerroin asiasta kotona vanhemmille jotka soittivat seuraavana päivänä uimahalliin ja ihmettelivät asiaa. Uimahallin henkilökunta ei suostunut ottamaan minkäänlaista vastuuta tapahtuneesta ja sanoi että heillä on käytäntö että lapset ja vammaiset jotka eivät yksin pärjää saavat mennä sukupuoleen katsomatta siihen pukkariin/suihkutiloihin jonne heidän huoltajansakin on. Lopuksi vielä lisäsivät ylpeänä, että "Meillä täällä ei syrjitä ketään." Juu, ei ketään muita paitsi lapsia/nuoria jotka joutuvat seks.ahdistelun uhriksi.... 

Tuosta jäi minulle aika kovat traumat ja pitkäksi aikaa, oli jotenkin inhottava ja likainen olo enkä enää halunnut käydä uimahallissa vaikka ennen harrastin uintia koko ajan. Koulussa kun oli pakko mennä uimaan niin se oli yhtä helvettiä ja suurimman osan ajasta vietin jossain pukkarissa itkemässä paniikkikohtauksen vallassa. 

Samalla aloin pelkäämään myös kaikkia kehitysvammaisia miehiä ja tunsin tästä äärettömän huonoa omaatuntoa. Tämä pelko vaikeutti elämää aikalailla, kun asuimme aivan kehitysvammaisten asuntolan lähellä. Muistan kun yritin aina katsoa ettei ulkona näy asuntolan väkeä, ennen kuin uskalsin mennä kouluun.

Nykyään en enää kärsi tuosta pelosta ja uimassakin olen käynyt, mutta edelleen inhottaa ja ahdistaa muistella tuota kokemusta. Ja aivan varmasti aion puuttua asiaan jos ollessani uimahallin suihkutiloissa pienen tyttäreni kanssa (tai jos siellä on muuten lapsia/nuoria naisia) on joku mies/poika (oli sitten vammainen tai ei) joka käyttäytyy epäsoveliaasti. Ja toivoisin muidenkin. Vammaisten vanhemmat (ja jotkut vammaiset itsekin) jostain syystä kuvittelevat että vamma oikeuttaa ihan mihin tahansa ja on oiva tekosyy kaiken vastuun välttelyyn. 

Vierailija
90/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ikuisesti sen kun olin 13-vuotiaana uimahallin suihkutiloissa ja sinne tuli suunnilleen minun ikäinen, ellei jopa vanhempi (oli todella pitkä ja muutenkin jo ihan nuoren miehen kokoinen/näköinen) poika äitinsä kanssa. Äiti kailotti heti kättelyssä että pojalla on kehitysvamma vamma ja että hän tulee nyt tänne kun ei pärjää yksin omassa pukkarissa. Jossain vaiheessa koko suihkutilat tyhjenivät hetkeksi ja pojan äiti lähti istuskelemaan saunaan. 

Minä pesin itseäni suihkussa ja tämä vammainen poika tuli istumaan minua vastapäätä täysi erektio päällä ja alkoi kosketella penistään tuijottaen samalla minua koko ajan. Yritin katsoa muualle, mutta se ei oikein onnistunut. Jossain vaiheessa poika nousi ja alkoi kävellä minua kohti jolloin lähdin itku kurkussa ja shampoot hiuksissa pukukoppeihin ja sieltä itseäni kuivaamatta ulos. 

Kerroin asiasta kotona vanhemmille jotka soittivat seuraavana päivänä uimahalliin ja ihmettelivät asiaa. Uimahallin henkilökunta ei suostunut ottamaan minkäänlaista vastuuta tapahtuneesta ja sanoi että heillä on käytäntö että lapset ja vammaiset jotka eivät yksin pärjää saavat mennä sukupuoleen katsomatta siihen pukkariin/suihkutiloihin jonne heidän huoltajansakin on. Lopuksi vielä lisäsivät ylpeänä, että "Meillä täällä ei syrjitä ketään." Juu, ei ketään muita paitsi lapsia/nuoria jotka joutuvat seks.ahdistelun uhriksi.... 

Tuosta jäi minulle aika kovat traumat ja pitkäksi aikaa, oli jotenkin inhottava ja likainen olo enkä enää halunnut käydä uimahallissa vaikka ennen harrastin uintia koko ajan. Koulussa kun oli pakko mennä uimaan niin se oli yhtä helvettiä ja suurimman osan ajasta vietin jossain pukkarissa itkemässä paniikkikohtauksen vallassa. 

Samalla aloin pelkäämään myös kaikkia kehitysvammaisia miehiä ja tunsin tästä äärettömän huonoa omaatuntoa. Tämä pelko vaikeutti elämää aikalailla, kun asuimme aivan kehitysvammaisten asuntolan lähellä. Muistan kun yritin aina katsoa ettei ulkona näy asuntolan väkeä, ennen kuin uskalsin mennä kouluun.

Nykyään en enää kärsi tuosta pelosta ja uimassakin olen käynyt, mutta edelleen inhottaa ja ahdistaa muistella tuota kokemusta. Ja aivan varmasti aion puuttua asiaan jos ollessani uimahallin suihkutiloissa pienen tyttäreni kanssa (tai jos siellä on muuten lapsia/nuoria naisia) on joku mies/poika (oli sitten vammainen tai ei) joka käyttäytyy epäsoveliaasti. Ja toivoisin muidenkin. Vammaisten vanhemmat (ja jotkut vammaiset itsekin) jostain syystä kuvittelevat että vamma oikeuttaa ihan mihin tahansa ja on oiva tekosyy kaiken vastuun välttelyyn. 

Mä osaan jotenkin samaistua sinuun! Ensinäkin ihan hirveä kokemus sinulla takana!:( tollasta ei saisi tapahtua!

Itse pelkään myös vammaisia, vaikka en heistä ajattele mitään pahaa, mutta en vaan voi olla heidän lähellään rennosti. Varsinkaan miesten. Tämä kokemukseni on paljon lievempi, kuin sinun, mutta tässäkään tapauksessa asiaan ei puututtu mitenkään!

Meillä oli ala-asteella erityisluokka. Erityisluokalla oli poika, joka tykkäsi jahdata tyttöjä ja pussailla. Tytöt tietenkin pelkäsivät ja inhosivat tuota poikaa, kun hän tuli väkisin päin, otti kiinni ja pussasi millon mihinkin. Poika oli isokokoinen ala-aste ikäiseksi, joten sai meidät tytöt nalkkiin vain vaikka ranteesta pitämällä. Jouduin sitten kerran pusun uhriksi ja naurunalaiseksi, kun olin ollut hidas juoksemaan tätä poikaa karkuun. Mun talvitakkiin jäi huulista märkä läntti, jota sitten kaikki ilkkuivat. Se oli todella noloa ja itkua sain niellä. Opettajat eivät puuttuneet, heistä se oli hauskaa leikkiä. Toki joskus joku kielsi, mutta heti kun silmä vältti oli tämä poika taas jahtaamassa.

Kotona sitten muistan itkeneeni, etten halua kouluun. Vanhempani eivät silloin ollut kouluun yhteydessä, mutta lupasivat olla, jos vielä toistuu. No eipä toistunut enää onneksi omalle kohdalle.

Kyllä pitäisi lapsilla koulussa olla oikeus koskemattomuuteen ja opettajien pitäisi tällaiseen puuttua, kun tytöt juoksee kiljuen pakoon vammaista oppilasta, joka ei ymmärrä tekevänsä väärin.

Vierailija
91/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella väärin jättää vammainen yksin valvomatta suihkutiloihin! Siis kuinka typerä olikaan tämä äiti??

Kun vammainen nimenomaan ei ymmärrä tekevänsä väärin. Poika olisi voinut oikeasti vaikka koskea ja satuttaa. Ihan hirveä kokemus 13-vuotiaalle!

Vierailija
92/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellako teidän mielestä 6-vuotiaan (=eskarilainen) pitäisi pärjätä yksin siellä puku- ja peseytymishuoneissa? Uimataitokin on oikeasti oleellinen taito tässä maassa, eikä uimaankaan opi harjoittelematta.

Alapeukuttakaa vaan kommentoimatta mitenkään. Mä ymmärrän kyllä että 13-vuotiaan paikka ei ole vastakkaisen sukupuolen peseytymistiloissa, mutta oikeastiko te olette sitä mieltä että eskarilaisenkin pitäisi jo pärjätä yksin? Kaikki muutko täällä siis laittaa eskarilaisensa yksin miesten/naisten puolelle?

Vierailija
93/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti näiden pedofiilihysteerikkojen kanssa.

Käyn uimassa 3-4 kertaa viikossa, ja tasan yhden kerran olen joutunut todistamaan pikkupoikien ahdistelua jonkun 50v setämiehen toimesta.

Tähänkin tilanteeseen tuli aika äkkiä stoppi, kun pistin kyseisen jantterin seinälle.

Turha pelätä – jokaista sekopäistä koskettelijaa/saunarunkkaria/pikkupoikia hiustenpesussa avustajaa kohden löytyy varmasti useampi henkisesti stabiili herrasmies.

Varsinkaan isoissa uimahalleissa pedofiilipelko on täysin turha, sillä suihkutiloissa on aina useampia ihmisiä ja voin taata, että pedareiden touhuilu loppuu hyvin lyhyeen.

Vierailija
94/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin jos kyseessä olisi 4-6 vuotias lapsi. Kyllä normaali 9 vuotias osaa olla sen verran omatoiminen, ettei holhoojaa tarvitse niinkin yksinkertaiseen asiaaan kuin pukuhuoneessa/pesutiloissa asioiminen.

Vierailija
95/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nyt mammat, minun hädintuskin 120 cm ja 20 kg poikani ei ole teidän pilluistanne kiinnostunut, vaikka joku mamma täällä niin varmasti toivookin. 

Vierailija
96/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellako teidän mielestä 6-vuotiaan (=eskarilainen) pitäisi pärjätä yksin siellä puku- ja peseytymishuoneissa? Uimataitokin on oikeasti oleellinen taito tässä maassa, eikä uimaankaan opi harjoittelematta.

Alapeukuttakaa vaan kommentoimatta mitenkään. Mä ymmärrän kyllä että 13-vuotiaan paikka ei ole vastakkaisen sukupuolen peseytymistiloissa, mutta oikeastiko te olette sitä mieltä että eskarilaisenkin pitäisi jo pärjätä yksin? Kaikki muutko täällä siis laittaa eskarilaisensa yksin miesten/naisten puolelle?

Taidan olla harvinaisuus näissä uimahalliketjuissa, mutta meillä sillä eskarilaisella on isä, jonka kanssa käy uimahallissa opettelemassa käytäntöjä.

Vierailija
97/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokaisessa uimahallissa ole sen verran henkilökuntaa, että sieltä voi pyytää jonkun avuksi näyttämään 9-vuotiaalle, miten pukukaappi aukaistaan, jos tämä ei sitä vielä hallitse?

Vierailija
98/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6v eskarilainen ja 7v koululainen ei paljoa eroa.

Sen eskarilaisen kanssa voisi vaikka harjoitella pari kertaa sitä yksin olemista niin, että saman sukupuolen vanhempi on mukana pukkarissa, mutta ei auta. Antaa lapsen itse kokeilla ja tehdä ja menee vaikka toiselle puolelle pukkaria kaapille.

Lapselle voi myös opettaa, että aikuisilta voi pyytää apua. Varmasti joku auttaa tai sitten pyytää henkilökunnan apuun.

Vierailija
99/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla harvinaisuus näissä uimahalliketjuissa, mutta meillä sillä eskarilaisella on isä, jonka kanssa käy uimahallissa opettelemassa käytäntöjä.

No minä olen leski. Varmaan mun pitäisi sitten soittaa johonkin aviomiespalveluun, jotta mun eskaripoikakin voisi opetella uimaan ilman että naisten pukuhuone on kaaoksen vallassa. On tää ihmeellistä tää elämä.

Vierailija
100/129 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näen kakarasi uimahallissa, otan viipymättä yhteyttä henkilökuntaan. Tytöillä on oikeus olla rauhassa. Eivät hekään tunge poikien puolelle.