Onko 9v poika muka liian vanha naisten puolelle uimahallissa?
Eli käytiin aamulla pojan kanssa uimahallissa ja otin hänet tavalliseen tapaan mukaani naisten puolelle, kun ei osaa vielä toimia itsenäisesti miesten puolella. Ja eikö siihen tule joku päälle kärttyisä päälle 50v eukko uimalakki päässä nipottamaan minulle asiasta. Ihan kuin hänelle jotenkin kuuluisi miten minä lapseni kasvatan. Kyllä minusta alle 10-vuotiaan lapsen voi aivan hyvin viedä vielä naisten puolelle, jos pojan isä ei pääse mukaan uimahalliin. Vai mitä mieltä täällä ollaan?
Kommentit (129)
"Mun mielestä ei ole ok, vaikka olisikin vammainen. Olen joutunut todistamaan ylä-aste ikäisen down pojan runkkaus hommia saunassa. Oli kyllä äitinsä kanssa, mutta mitään kieltoa tälle munan venyttelylle tullut, koska olihan hän VAMMAINEN, eihän sen pitäisi ketään haitata."
- Tuossa tilanteessa äidin olisi toivonut toimivan totta kai toisin. - Niin ja eivät vammaisetkaan ole samasta puusta veistettyjä. - Joku toinen vammainen pärjää itsekseen umahallin pukkarissa ja pesuilla itsekeen 9-vuotiaana, kun taas kaikilta se ei suju vielä huomattavasti vanhempanakaan. - Kuitenkin heilläkin on elää mahdollisimman "normaaalia" elämää. - Tietysti tiannetta voisi hieman yrittää ennakoida, niin että 9-vuotias apua tarvitseva kulkisi samaa sukupuolta olevan avustamana, niissä tiloissa, joissa on mahd. törmätä (puoli-) alastomaan vastakkaisen sukupuolen edustajaan. Toisaalta suunnilleen saman ikäiset pojat kuin tytöt saattavat vastaavasti alkaa "esiintymään" apuatarvitsevan / -vammaisen nähdessään, kun huomaavat, että hän on "vähän" erilainen tms. syystä johtuen, erilaisia kun on aina ollut liian helppoa pilkata ja kiusata
Eiköhän uimahallissa myös miesten puolella käy ihan normaaleja ihmisiä. Vai mistä olette keksineet, että miesten puoli on täynnä pedofiileja?
Opettakaa pojillenne minkälainen toiminta on ok ja jos tulee epämiellyttävän tuntuinen tilanne, pitää poistua paikalta.
Uimahallissa käyminen ei ole välttämätöntä, jos ei löydy sopivaa seuraa.
Minulla on kaksi tyttöä ja heille olisi jo 7-vuotiaana ollut kauhistus törmätä saman ikäisiin etenkin tuttuihin poikiin suihkutiloissa.
Vierailija kirjoitti:
No,täällä on ikäraja 7 vuotta, eli mene Porvooseen uimaan.
No kyllä täällä Porvoossakin ikäraja on 7, joten ei auta tähän hätään.
"Itse otan 11-vuotiaan pojan vielä naisten puolelle ihan turvallisuussyistä, miesten puolella on kaiken maailman pedofiileja yms. Poika on pienikokoinen eikä tuijottele ketään. Meilläkin on oikeus käydä uimahalleissa vaikkei kotona miestä olekaan."
Oletko täysin varma, että pedofilia yms on vain "miesten puolella"kohdattavissa ja / - tai tapahtuvaa..
Tavallinenperheenisä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otan 11-vuotiaan pojan vielä naisten puolelle ihan turvallisuussyistä, miesten puolella on kaiken maailman pedofiileja yms. Poika on pienikokoinen eikä tuijottele ketään. Meilläkin on oikeus käydä uimahalleissa vaikkei kotona miestä olekaan.
Kyllä jossain on vikaa jos 11- vuotias poika suostuu vielä menemään äitinsä kanssa naisten puolelle. Melko sairaalta tuntuu tuollainen pedofiilien pelko. Kyllä siellä 99,9 prosenttisesti asiakkaat on tämmöisiä tavallisia miehiä ja jumaliste jos siellä joku pedofiili alkaisi lasta lähennellä niin turpiin tulisi.
11-v. kyllä tuntuu jo liian paljolta. Pienikokoinen tai arka eka- tai tokaluokkalainen minusta vielä menee naisten puolella. Mutta totuus on, että kyllä näitä pedareita ja koskettelijoitakin on, valitettavasti. Pienikokoinen poika ei sellaista kyllä kykene vielä turpiin lyömään. Ei välttämättä osaa tai uskalla muillekaan kertoa.
Haasteena ei ole riisuminen, pukeminen ja peseytyminen vaan ne kaapit ja oudot lukkosysteemit. Meilläkin 9v joutunut yksin uudessa hallissa/kylpylässä pulaan sen avainsysteemin kanssa (enää ei ole vain avain ja lukko, vaan koodit tai joku kortti tms). Jännittänyt on myös mistä tiloista mennään uima-altaiden puolelle jne.
9v oli ensimmäisen kerran tähän valmis ja ulkomailla, missä ei voisi suomeksi kysyä tarvittaessa neuvoa, ei varmaan menisi vieläkään.
Ei ole eritysilapsi, mutta uimahalleissa ja kylpylöissä emme käy usein.
Ei ap.
Miten sun lapsi pärjää edes koulussa jos ei muka osaa jo itse pukea ja riisua? Kuka hänet kotona käyttää suihkussa ja valvoo, että ei koske kiukaaseen saunassa? Kuka avaa oven kun hän lähtee kouluun tai tulee kotiin? Kuka pyyhkii perseen?
Hups tarkoitin tietysti siis, että tiannetta voisi hieman yrittää ennakoida, niin että 9-vuotias apua tarvitseva kulkisi samaa sukupuolta olevan avustamana oman sukupuolensa osoittamalla puolella, ettei hänellä ole mahd. törmätä (puoli-) alastomaan vastakkaisen sukupuolen edustajiin pukeutumistiloissa tai pesutiloissa. - Toisaalta suunnilleen saman ikäiset sukupuoleen katsomatta saattavat vastaavasti alkaa "esiintymään" apuatarvitsevan / -vammaisen nähdessään, kun huomaavat, että hän on "vähän" erilainen tms. syystä johtuen, erilaisia kun on aina ollut liian helppoa pilkata ja kiusata[/quote]
Vierailija kirjoitti:
Itse otan 11-vuotiaan pojan vielä naisten puolelle ihan turvallisuussyistä, miesten puolella on kaiken maailman pedofiileja yms. Poika on pienikokoinen eikä tuijottele ketään. Meilläkin on oikeus käydä uimahalleissa vaikkei kotona miestä olekaan.
Tuollainen sairaalloinen pedofiilipelko eo kyllä kuulosta normaalilta. Tiedäthän, että ylivoimaisesti suurin osa miehistä ei ole pedofiilejä? En itse kokisi muutenkaan uimahallia erityisen vaaralliseksi paikaksi. Vai kuvitteletko, että pedofiili käy julkisessa tilassa poikaasi käsiksi ja raiskaa hänet siellä kun muut miehet katselevat vieressä?
Ratkaisu sun ongelmaan on psykologille puhuminen, ei esiteinin raahaaminen naisten puolelle.
Vierailija kirjoitti:
"Itse otan 11-vuotiaan pojan vielä naisten puolelle ihan turvallisuussyistä, miesten puolella on kaiken maailman pedofiileja yms. Poika on pienikokoinen eikä tuijottele ketään. Meilläkin on oikeus käydä uimahalleissa vaikkei kotona miestä olekaan."
Oletko täysin varma, että pedofilia yms on vain "miesten puolella"kohdattavissa ja / - tai tapahtuvaa..
En usko että se on missään uimahallissa sallittua. Lapsesi varmaan nukkuu myös sinun vieressä yöt. Eikä se lapsi yksin siellä miesten puolella ole ihan varmasti yhtä pedofiliä vastaan on miljoona normaali miestä. Mielestäni myöskään vammainen ei ole oikeutettu tulemaan 7 ikävuoden jälkeen toisen sukupuolen puolelle uimahallissa. Oikeus voi olla käydä uimahallissa mutta velvollisuus on myös noudattaa sääntöjä, niinkuin kaikilla muillakin. Sinulla tuntuu olevan vain oikeuksia mutta unohdat että oikeus tuo mukanaan aina myös velvollisuuksia. Lapset pitää pystyä kasvattamaan itsenäisiksi 7 ikävuoteen mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen sairaalloinen pedofiilipelko eo kyllä kuulosta normaalilta. Tiedäthän, että ylivoimaisesti suurin osa miehistä ei ole pedofiilejä? En itse kokisi muutenkaan uimahallia erityisen vaaralliseksi paikaksi. Vai kuvitteletko, että pedofiili käy julkisessa tilassa poikaasi käsiksi ja raiskaa hänet siellä kun muut miehet katselevat vieressä?
Ratkaisu sun ongelmaan on psykologille puhuminen, ei esiteinin raahaaminen naisten puolelle.
Hohhoijaa. Kuka puhuu sairaalloisesta pedofiilipelosta. Ja usko tai älä, näitä pikkupoikien raiskauksia uimahalleissa on sattunut. Todennäköisempää on kuitenkin esim. vaivihkainen koskettelu, joka sekin voi olla hyvin traumatisoivaa. Minä nyt joka tapauksessa otan hyvin pienen 7-vuotiaani vielä mukanani, ja koirat haukkukoot, kun karavaani kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä provo ole väännetty täällä jo ihan tarpeeksi monta kertaa.
Toivottavasti tuo 11-vuotiaan pojan vieminen naisten puolelle ei ole totta. Voi poika parkaa kun on saanut noin ylihysteerisen äidin. Tuossa iässä aika monet jo ihastuvat ja jotkut jopa "seurustelevat". Mahtaa poikaa hävettää jos törmää alastomana luokakkavereihinsa. Ja sääliksi käy niitä tyttöjä myös, monet tuossa iässä jo saaneet naisellisia muotoja ja karvoitus alkanut kasvaa.
Eskarilaisen voi vielä eri sukupuolta olevien suihkutiloihin, sen vanhempia ei. Kuuntelin tuossa leikkipuistossa viime viikolal kun ekaluokkalaiset iltapäiväkerholaiset pojat juttelivat, että joku oli lähettänyt tytölle viestin "olet söpö". Veikkaan etteivät pojat ihan helposti edes suostuisi tulemaan äidin kanssa naisten puolelle.
Minulla on joulukuussa syntynyt poika ja olen yksinhuoltajana varautunut siihen, ettemme ehkä voi käydä ekaluokan aikana lainkaan uimassa. Uskon kyllä, että jos uimassa on käyty aiemminkin, lukkosysteemit on tuttuja ja poika pärjää oikein hyvin yksinkin. Mutta jos ei pärjää niin sitten emme mene uimaan. Yksinkertaista.
Jotkut on sitten niin orjallisesti sääntöjä noudattavia. Eskarilaista ei saisi jättää yksin kuin korkeintaan roskien viennin ajaksi. Kun koulu alkaa, yhtäkkiä pitäisi olla aivan kaikessa itsenäinen ja omatoiminen, osata monimutkaiset numerokoodilukot ja yksin aivan uudet käytännöt, olla niin noheva pikku aikuinen. Muussa tapauksessa olet kehitysvammainen, idiootti, tirkistelevä runkkari ja mitä kaikkea. Hohhoijaa teidän kanssanne, pikkupoikien uimahallikyttäilijät.
Provoksi tietää jo siitä että otsikossa on sana "muka".
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä jo epäreilua ja itsekä stä.Vaikka poika on pienikokoinen eikä tuijottele ketään, niin miltä mahtaa tämän 11-vuotiaan pojan luokkakavereista, siis tytöistä, tuntua siellä uimahallin pukuhuoneessa? Eikö samanikäisillä tytöillä ole oikeutta pukuhuonerauhaan?
Miksi sitä pukukaappien käyttöä ei voi opetella sen lapsen kanssa silloin, kun hän vielä ikänsä puolesta saa tulla naisten puolelle, niin että sitten kouluikäisenä lapsi pystyisi käyttämään pukukaappia itsenäisesti omalla puolellaan? Jos lapsi osaa käyttää älypuhelinta/tablettia/tietokonetta, niin hän osaa kyllä käyttää myös digitaalisella numerosarjalla toimivaa pukukaappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Kuka puhuu sairaalloisesta pedofiilipelosta. Ja usko tai älä, näitä pikkupoikien raiskauksia uimahalleissa on sattunut. Todennäköisempää on kuitenkin esim. vaivihkainen koskettelu, joka sekin voi olla hyvin traumatisoivaa. Minä nyt joka tapauksessa otan hyvin pienen 7-vuotiaani vielä mukanani, ja koirat haukkukoot, kun karavaani kulkee.
Jos miehesi veisi lapset uimaan, lähtisikö 11-vuotias tyttäresi silloin miesten puolelle naispedofiileiltä suojaan? Ettei vain joku lesbo tulisi lähentelemään ja "pesemään hiuksia avuksi"?
Vierailija kirjoitti:
On liian vanha. Mä laitoin 8v. pojan yksin miesten pukkariin.
Muuten ok, mutta ei ole ollenkaan turvallista päästää sen ikäistä yksin miesten puolelle! Siellä on monenlaista liikkujaa liikkeellä kuitenkin, eikä koskaan voi olla varma onko juuri silloin.
Ei niitä erityislapsiakaan voi ottaa kouluikäisenä väärän sukupuolen pukkariin ja suihkuun. Vai mitä tykkäisitte 17-vuotiaasta kehitysvammaisesta pojasta naisten puolella... tai 35-vuotiaasta kehitysvammaisesta miehestä.