Onko 9v poika muka liian vanha naisten puolelle uimahallissa?
Eli käytiin aamulla pojan kanssa uimahallissa ja otin hänet tavalliseen tapaan mukaani naisten puolelle, kun ei osaa vielä toimia itsenäisesti miesten puolella. Ja eikö siihen tule joku päälle kärttyisä päälle 50v eukko uimalakki päässä nipottamaan minulle asiasta. Ihan kuin hänelle jotenkin kuuluisi miten minä lapseni kasvatan. Kyllä minusta alle 10-vuotiaan lapsen voi aivan hyvin viedä vielä naisten puolelle, jos pojan isä ei pääse mukaan uimahalliin. Vai mitä mieltä täällä ollaan?
Kommentit (129)
No kyllä 9 v pitää osata toimia yksin uimahallissa, jos on ei tarvitse erityistä tukea.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole provo. Minä kysyin asiasta vielä erikseen valvojilta ja heidän mielestä se oli ok. Soittakaa Itiksen uimahalliin ja kysykää sieltä tapahtuneesta, jos ette usko. Ap
Mäkelänrinteessä raja on 7 vuotta. Samoin kaikissa muissa uimahalleissa Helsingissä joissa olemme satunnaisesti käyneet, kun ikäasia oli meille viimeksi ajankohtainen.
Voipi olla, että Villissä Idässä on ihan omat säännöt. Toisaalta tuo halli on kuuluisa miespuolisista huonoa suomea puhuvista ahdistelijoista, en minäkään päästäisi minkään ikäistä lasta yksin miesten puolelle. Emme käy Itiksessä.
Järjestyssäännöissä ainakin meidän hallissa lukee et kouluikäiset oman sukupuolensa pukkareihin
Käyn uimahallissa vain aikuisten ajalla, mielestäni alle kouluikäinen poika on ok naisten pukuhuoneessa, silloinkin voi mennä pukukoppiin.
Miten muuten varmistutte lapsen iästä ennen kuin paheksutte? Mulla on 147-senttinen eskarilainen, joka ei vielä uskalla mennä yksin miesten puolelle uimahallissa. Aika moni kyllä mulkoilee pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin aikuisia haittaa, mutta jos saman ikäinen tyttö, vaikkapa luokkakaveri sattuu sinne, niin häntä voi kyllä haitata. Joissakin uimahalleissa on ihan sääntö, että 7- vuotiaat tai koululaiset sukupuolen mukaan omalle puolelle. Terve 9-vuotias osaa varmasti toimia jo yksinkin,
Minua ei haittaa, jos lapsi osaa käyttäytyä. Itselläni oli vasta ikävä kokemus, kun arviolta 8-vuotias lapsi tarttui rintaani. Jos otatte lapsenne mukaan naisten puolelle, niin katsokaa, että osaavat käyttäytyä. Kähmintä ei ole sallittua.
Oltiin juuri 7-vuotiaan poikani kanssa ulkomailla vesipuistossa. En kyllä olisi voinut laittaa häntä miesten puolelle yksinään. Pelkästään pukukaappien digitaalinen lukkosysteemi pitkine numerokoodeineen ajastimella oli sen verran monimutkainen. Itsellänikin jäi ensimmäinen kaappi jumiin. Poika on lisäksi ikäisekseen hyvin pienikokoinen, joten todennäköisempää olisi ollut, että joku olisi tullut ihmettelemään, että kuka on jättänyt noin pienen lapsen miesten puolelle yksin, kuin että olisi ihmetelty miksi on naisten puolella.
Onko teidän lapset jotenkin vammaisia? Kyllä normaali 9-vuotias todellakin pärjää yksin pesutiloissa! Te olette muuten täysin sikamaisia itsekkyydessänne. Antakaa tytöille oikeus ja rauha NAISTEN pukuhuoneessa... Tai jättäkää uimatta siksi aikaa, että poikanne oppivat ihan itse kävelemään suihkun kautta altaalle!b
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän lapset jotenkin vammaisia? Kyllä normaali 9-vuotias todellakin pärjää yksin pesutiloissa! Te olette muuten täysin sikamaisia itsekkyydessänne. Antakaa tytöille oikeus ja rauha NAISTEN pukuhuoneessa... Tai jättäkää uimatta siksi aikaa, että poikanne oppivat ihan itse kävelemään suihkun kautta altaalle!b
Ei kaikki 6-9v. ole tirkisteleviä runkkareita. Tiedoksi vain sinulle!
Kouluikäinen 7v. lapsi osaa itsenäisesti toimia pukuhuoneessa. Koulussa nämä samaiset lapset menevät sukupuolensa mukaiseen pukuhuoneeseen liikuntatunneilla ja uimakoulu tunneilla. Jolloin he kykenevät siihen myös vapaa-ajallaan. Mikäli on jokin erityislapsi niin silloin isän tai jonkun muun miespuolisen on tultava mukaan Piste.
Ja koulussa liikuntatunneilla opettaja ei todellakaan tule tätä lasta auttamaan pukuhuoneeseen pöksyjen laitossa. Että kotiopetuksessako on? vai saanut vapautuksen liikuntatunneista?
Oma 7-vuotiaani on noin 5-vuotiaan kokoinen, todella pienenoloinen ja arka, ja olisi hyvin helppo hyväksikäytettävä miesten puolella. En päästä miesten puolelle yksin ainakaan ennen 8-vuoden ikää.
Tässä kohtaa ikä on vain numero. Yleisesti ottaen lapsen on pikkuhiljaa opittava elämään ja toimimaan itsenäisesti. Eli kyllä yhdeksän vuotiaan normaalisti pitäisi lähtökohtaisesti minusta pärjätä itsenäisesti pesulla ja vaatteiden vaihdossa uimahallissa, ilman, että hänen tarvitsee olla vanhemman silmien alla. - Et kai sinä kotonakaan tunge lapsen kanssa samaan aikaan suihkun vierelle tai seuraa vierestä jokaista hänen vaatteidensa vaihtoa. Ymmärtäisin tilanteen paremmin, jos lapsi esimerkiksi kulkisi pyörätuolilla ja olisi ainosanalla ehhkä hyvä, jos hänellä on avustaja mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki 6-9v. ole tirkisteleviä runkkareita. Tiedoksi vain sinulle!
Tiedoksi vain sinulle, että kyse ei ole siitä että poika olis tirkistelevä runkkari vaan siitä että vastaavan ikäiset tytöt tuntevat itsensä ahdistelluksi pelkästään siksi että samanikäinen kolli on naisten puolella.
Puhumattakaan siitä että olisivat koulukavereita. Ja kyllä tohon ikään lapsen pitää jo osata toimia itsenäisesti - uusavuttomat idiootit!
Onhan näitä tyttöjä joilla kuukautiset ovat jo alkaneet 10v. eli hormonit hyrrää. Eli entäs jos tällainen 10v. tyttö tulee sitten ahdistelemaan sun 9v. poikaas!! Tytön vikako kun toit sen naisten puolelle - idiootti!
Itse otan 11-vuotiaan pojan vielä naisten puolelle ihan turvallisuussyistä, miesten puolella on kaiken maailman pedofiileja yms. Poika on pienikokoinen eikä tuijottele ketään. Meilläkin on oikeus käydä uimahalleissa vaikkei kotona miestä olekaan.
Mun mielestä ei ole ok, vaikka olisikin vammainen. Olen joutunut todistamaan ylä-aste ikäisen down pojan runkkaus hommia saunassa. Oli kyllä äitinsä kanssa, mutta mitään kieltoa tälle munan venyttelylle tullut, koska olihan hän VAMMAINEN, eihän sen pitäisi ketään haitata.
Ap, et voinut sitten heti avauksessa kertoa, että kyseessä on erityislapsi. Normaali 9v. pärjää yksin miesten puolella, erityislapsi ei.
Nimi_ kirjoitti:
Kouluikäinen 7v. lapsi osaa itsenäisesti toimia pukuhuoneessa. Koulussa nämä samaiset lapset menevät sukupuolensa mukaiseen pukuhuoneeseen liikuntatunneilla ja uimakoulu tunneilla. Jolloin he kykenevät siihen myös vapaa-ajallaan. Mikäli on jokin erityislapsi niin silloin isän tai jonkun muun miespuolisen on tultava mukaan Piste.
Ja koulussa liikuntatunneilla opettaja ei todellakaan tule tätä lasta auttamaan pukuhuoneeseen pöksyjen laitossa. Että kotiopetuksessako on? vai saanut vapautuksen liikuntatunneista?
Omalla 7-vuotiaalla, joka nyt on aloittanut koulun, ei ole ollut vielä yhtäkään liikuntatuntia. Että ei ole kyllä näihin käytäntöihin vielä tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan 11-vuotiaan pojan vielä naisten puolelle ihan turvallisuussyistä, miesten puolella on kaiken maailman pedofiileja yms. Poika on pienikokoinen eikä tuijottele ketään. Meilläkin on oikeus käydä uimahalleissa vaikkei kotona miestä olekaan.
Kyllä jossain on vikaa jos 11- vuotias poika suostuu vielä menemään äitinsä kanssa naisten puolelle. Melko sairaalta tuntuu tuollainen pedofiilien pelko. Kyllä siellä 99,9 prosenttisesti asiakkaat on tämmöisiä tavallisia miehiä ja jumaliste jos siellä joku pedofiili alkaisi lasta lähennellä niin turpiin tulisi.
Besserwisser noita-akan olisi painanut niskasta veden alle riippumatta siitä, mikä on mielipiteeni pojan iästä.
Miesten puolelle kuuluu!
Olen nähnyt liikaa näitä tuijottavia koululaispoikia naisten puolella. Ehkei mitään seksuaalista ton ikäisellä vielä, mutta ällöttävää olla suihkussa kun viereisen suihkun poika tuijottaa kuin liimantuneena siinä metrin päässä minuuttikaupalla.
En tosiaan ole missi ja tuleekin semmonen tunne, että pääsee someen haukuttavaksi myöhemmin. Erittäin epämukavaa. Usein myös nää 6-8v pojat ovat innokkaita alapäänsä kanssa leikkijöitä joihin äidit ei edes puutu. Luokkakaverityttösistä se voi tuntua epämiellettyvältä olla samassa suihkutilassa tällaisen kanssa.