Kesäkuntoon 2017!
Noniin, nyt olisi hyvä aika aloittaa terveellisempi elämä ja tähdätä ns rantakuntoon ensi kesäksi (loppuelämäksi). Ei typeriä nälkäkuureja ja himoliikuntaa, vaan pikkuhiljaa, terveellisin askelin. Kuka on mukana?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Aloitin jo heinäkuun alussa. Leivät, pullat ja sokerit pois ja kaikki eteen tulevat portaat kiivetty, hedelmiä marjoja ja vihanneksia lisätty rutkasti.
mahtavaa! tsemppiä urakkaan :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttakun mä alotin jo toukokuussa.
hienoa! koitahan jatkaa samalla linjalla loppuelämäsi, niin ei tarvitse enää ikinä ihmekuureihin sortua :) ap
Ei mulla kyllä nytkään mikään ihmekuuri ole päällä. Syön edelleen pakastepitsaa melkeen pari kertaa viikossa, mutta vain puolikkaan kerralla. Ja vaikka toukokuusta asti oon tehnyt 30 minuutin HIIT-treenejä päivittäin, niin vasta nyt kun elämäntilanne muuttui ja tuli tilaisuus hyötykävellä enemmän, niin kilotkin on ruvennut karisee paljon nopeampaa tahtia. Herkkuja syön yhä, mutta en niin useasti koska sillon kun on treenannu tulee huono omatunto, että siihen heti jotain mässäilee. Elämäntapamuutos tämä on, kaikesta ei tarvii luopua mutta pitää muistaa kohtuus. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin jo heinäkuun alussa. Leivät, pullat ja sokerit pois ja kaikki eteen tulevat portaat kiivetty, hedelmiä marjoja ja vihanneksia lisätty rutkasti.
Kiitos!
Joskus aikaisemmin laihdutin 11 kg vinkudieetillä ja tietenkin kilot pullahtivat takaisin. Josko näin koko loppuelämä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttakun mä alotin jo toukokuussa.
hienoa! koitahan jatkaa samalla linjalla loppuelämäsi, niin ei tarvitse enää ikinä ihmekuureihin sortua :) ap
Ei mulla kyllä nytkään mikään ihmekuuri ole päällä. Syön edelleen pakastepitsaa melkeen pari kertaa viikossa, mutta vain puolikkaan kerralla. Ja vaikka toukokuusta asti oon tehnyt 30 minuutin HIIT-treenejä päivittäin, niin vasta nyt kun elämäntilanne muuttui ja tuli tilaisuus hyötykävellä enemmän, niin kilotkin on ruvennut karisee paljon nopeampaa tahtia. Herkkuja syön yhä, mutta en niin useasti koska sillon kun on treenannu tulee huono omatunto, että siihen heti jotain mässäilee. Elämäntapamuutos tämä on, kaikesta ei tarvii luopua mutta pitää muistaa kohtuus. :)
juuri sitä tarkoitinkin, tärkeintä on että jaksat jatkaa samalla tavalla hamaan tulevaisuuteen asti:) ja tottakai herkuttelukin on ok sillointällöin! Elämäntapa muutos on se oikea tie, ihmedieetit ei. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Joskus aikaisemmin laihdutin 11 kg vinkudieetillä ja tietenkin kilot pullahtivat takaisin. Josko näin koko loppuelämä :)
tuttu juttu. olen valehtelematta laihduttanut elämäni aikana varmaan sen 100kg yhteensä, juurikin siksi, että olen sortunut kitukuureihin nopeiden tulosten toivossa. Elämä on kuitenkin maratoni, ei pikajuoksu. ap
30 minuutin HIIT-treeni päivittäin on helvetin tyhmää. Muista sitten kun kilpparisi kosahtaa että sinua on varoitettu.
edelleen olisi hyvä aika aloittaa!
Noni, täähän oli vakuuttava elämäntaparemppa. Kesti ainakin yhden päivän :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miten niin miksi? Ei tänne ole kukaan raportoinut edistymisestään lähes kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin tasan vuosi sitten, lokakuun eka päivä ja missään se ei ihan oikeasti näy. Olo on toki ollut jo pitkään parempi ilman (näkyvää) sokeria ja raputkin (5.krs) menee ihan tuosta noin vaan sekä ylös että alaspäin mutta siinäpä se. Paino ei putoa eikä vaatteet lakkaa kiristämästä ja koko kesä meni taas pilalle näiden läskien takia. Mä olin ihan varma, että sen 10-15 kiloa kerkeän tiputtaa reilussa puolessa vuodessa ja sen jälkeen vuodessa eli kesään 2017 loput 15-20 kiloa ja vihdoinkin olisin normaalipainoinen. Olisi edes kilpparin vajis mitä syyttää mutta ei, joskus oli liikatoimintaa ja sen takia arvot tsekataan vuosittain ja normaalit on.
Mä en tosiaan tajua.
160/82
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miten niin miksi? Ei tänne ole kukaan raportoinut edistymisestään lähes kuukauteen.
keskustelun pointti nyt ei ollutkaan tänne raportoiminen, vaan uusien elämäntapojen omaksuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin tasan vuosi sitten, lokakuun eka päivä ja missään se ei ihan oikeasti näy. Olo on toki ollut jo pitkään parempi ilman (näkyvää) sokeria ja raputkin (5.krs) menee ihan tuosta noin vaan sekä ylös että alaspäin mutta siinäpä se. Paino ei putoa eikä vaatteet lakkaa kiristämästä ja koko kesä meni taas pilalle näiden läskien takia. Mä olin ihan varma, että sen 10-15 kiloa kerkeän tiputtaa reilussa puolessa vuodessa ja sen jälkeen vuodessa eli kesään 2017 loput 15-20 kiloa ja vihdoinkin olisin normaalipainoinen. Olisi edes kilpparin vajis mitä syyttää mutta ei, joskus oli liikatoimintaa ja sen takia arvot tsekataan vuosittain ja normaalit on.
Mä en tosiaan tajua.
160/82
Ei sokerin jättäminen ole tae laihtumiselle, jos siitä säästetyt kalorit lappaa jonain muuna muotona suuhun. Viidensadan kalorin vaje päivässä puolentoista vuoden ajan saattaa pudottaa sen 30 kiloa. Mitä (perus)kulutuksesi on nykyään - 2000 kcal? Kyllä sen puolitoistatuhatta kilokaloria nappaa päivän aikana helposti vaikka ei sokeria söisikään.
Vierailija kirjoitti:
edelleen olisi hyvä aika aloittaa!
Kyllä, mutta nyt on syytä pitää jo pientä kiirettä, jos on päästänyt itsensä levähtämään oikein kunnolla. Siinä voi silloin mennä puolikin vuotta aikaa, että siitä kunnosta edes jonkinlaiseen kesäkuntoon pääsee ja vielä enemmän aikaa, että kunnolla timmiin kesäkuntoon pääsee. Tästä ajankohdasta kun laitetaan puoli vuotta eteenpäin, niin ollaan jo huhtikuussa! Huhtikuussa ei toki ole hellettä vielä juuri koskaan, mutta useana vuotena on huhtikuussa silti joitakin +20 asteen aurinkoisia päiviä ollut, huhtikuun loppupuolella varsinkin.
Puoli vuotta tästä eteenpäin, niin ollaan ainakin jo melko lähellä kesäkelejä, ellei sitten kesäkelit ihan vielä päällä silloin ole. Eli toimeen on syytä tarttua ensi vuoden kesäkunnon osalta NYT!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
keskustelun pointti nyt ei ollutkaan tänne raportoiminen, vaan uusien elämäntapojen omaksuminen.
Eli kun joku kommentoi tähän ketjuun "mukana!" on hän automaattisesti omaksunut uudet elämäntavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Eli kun joku kommentoi tähän ketjuun "mukana!" on hän automaattisesti omaksunut uudet elämäntavat?
Joo, just niin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tosiaan tajua.
160/82
Ei sokerin jättäminen ole tae laihtumiselle, jos siitä säästetyt kalorit lappaa jonain muuna muotona suuhun. Viidensadan kalorin vaje päivässä puolentoista vuoden ajan saattaa pudottaa sen 30 kiloa. Mitä (perus)kulutuksesi on nykyään - 2000 kcal? Kyllä sen puolitoistatuhatta kilokaloria nappaa päivän aikana helposti vaikka ei sokeria söisikään.
2278 kcal mutta pyöristin sen varmuudeksi 2200 kaloriin ja vajetta tulee 400-600 kaloria päivässä, koska luonnollisesti en syö joka päivä täysin samaa ruokaa. Joten kyllä, se puoli kiloa pudotusta pitäisi viikossa tulla mutta kun ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tosiaan tajua.
160/82
2278 kcal mutta pyöristin sen varmuudeksi 2200 kaloriin ja vajetta tulee 400-600 kaloria päivässä, koska luonnollisesti en syö joka päivä täysin samaa ruokaa. Joten kyllä, se puoli kiloa pudotusta pitäisi viikossa tulla mutta kun ei tule.
Sun ruuan sisällössä saattaa olla se ongelma. Ei kannata pelkkiä kaloreita kytätä.
Av-palstalla varmaan.