Mua kuvottaa rikkaat ihmiset
Suomestakin löytyy jonkin verran köyhyyttä ja kurjia kasvuolosuhteita. Muualla maailmassa sitä köyhyyttä onkin sitten monin verroin enemmän ja sen laatu on hyvin epäinhimillistä, ihmisiä kuolee nälkään ja janoon, perustarpeet eivät tule mitenkään tyydytetyiksi. Sitten rikkaat ihmiset vaan porsastelee, ahnehtii lisää, ovat sadistisia tässä kaikessa ahneudessaan, itselleen haalimisessaan. Vähär välittävät muista. Jopa harjoittavat rasismia köyhiä ihmisiä kohtaan, suhtautuvat heihin ylimielisesti, ovat elitistisiä. Se on todella kuvottaa. Olen onnellinen siitä, etten ole syntynyt tällaiseksi ihmissaasta rikkaaksi, joka vain leijuu jossain omissa korkeuksissaan, omissa ylimielisyyksissään, vähät välittää muista, haalii vain itselleen, on sadistinen ja halveksuu niitä, joilla on vähemmän. Rikkaat, elitistiset ihmiset ovat tämän maapallon syöpä.
Kommentit (94)
Mummeli kirjoitti:
Minä en luultavasti "kuvota" sinua. Et tunnista minua mitenkään rikkaaksi. Minulla ei ole autoa, asun ihan normi kt-kaksiossa, en kanna olkapäälläni Louis Vuittonia enkä pukeudu Pradaan vaan ihan Prisman rytkyihin tai muihin halpoihin vaatteisiin.
Ostoskoristani et myöskään tunnista minua rikkaaksi: Kevytlauantaisiivuja, arkimaitoa Rainbow-tuotteita ja joskus halpissidukkaakin. Siltikin olen rikas - millä indikaattorilla se sitten määritelläänkin.
Itse olen jutellut ainoastaan yhden rikkaan ihmisen kanssa ja tämä oli oikein miellyttävä keski-ikäinen mies. Juttelin hänen kanssaan toisinaan kaupassa teininä, koska tunsi jostain kaverini. Oli ihan tavallinen pukeutumiseltaan ja ostoskorissa oli ihan tavallista tavaraa. Tuli kauppaan joko autolla, kävellen tai pyörällä.
Olin hänen omistamassaan firmassakin töissä muutaman kesänä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tässä ketjussa kehdataankin tulla puolustelemaan rikkaita ihmisiä... Aivan käsittämätöntä. Rikkaat ihmiset ovat niiiiin etuoikeutetussa asemassa yhteiskunnassamme ja koko ihmiskunnassa.. Minkä v*tun takia heitä tarvitsee vielä alkaa puolustelemaan? Eikö elitisti mulkuilla ole mitään häpyä??? Ei siis minkäänlaista?? Miten pystytte katsomaan itseänne peilistä?? Voin kertoo, et mä niin vihaan teitä..
Minusta sinulla ei ole mitään oikeutta haukkua jotakuta vain siksi, että tämä sattuu olemaan rikas. Minä arvaan, että ap on joku, joka itse tiedostamattaan halveksii köyhiä, ja luulee kaikkien muidenkin tekevän niin. Kannattaa tehdä sen halveksituksitulemisen tunteen kanssa työtä, eikä haukkua muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ön hiennoa kyylyä ylälyökkään! Liity sinäkin!
Sinä ei tulla minu golfglybi :D. Köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tyypillinen suomalainen. Muiden onni, hyväosaisuus ja menestys on aina itseltä pois. No ei se kyllä oikeastaan ole. Niillä varakkaaseen perheeseen syntyneillä on ollut hyvä tuuri ja joo, jotkut niistä ei todella osaa olla empaattisia huonompiosaisia kohtaan.
Miten niin se ei ole muilta pois? Totta kai se on joltakulta pois, eihän tuotteet ja palvelut nyt tyhjästä tule.
Ei tule ei. Jonkun pitää rahoittaa niiden teko.
Aika monet rikkaat ovat viime vuosina muuttaneet pois Suomesta halvemman verotuksen maihin, esim. Portugaliin.
Aloittajalla on sitten vähemmän vihattavia, kun viimeisetkin Suomen rikkaat muuttavat pois. Sen jälkeen loppuu Suomesta ilmaiset peruskoulut ja terveyskeskukset, kun lainarahoilla ei voida maksaa kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, joka tienaa vajaa 20 000 euroa kuukaudessa. En todellakaan vaihtaisi osia hänen kanssaan. Hänen elämänsä vaikuttaa ulkopuolisin silmin siltä, että se ei ole sen rahan arvoista. Vaativa työ on todella rankka, se vaatii paljon joustamista muulta elämältä (perhe ja harrastukset). En halveksu häntä, vaan nostan hattua, minusta ei todellakaan olisi moiseen rumbaan. Hänen kaltaisiaan ihmisiä kuitenkin tarvitaan tässä hyvinvointiyhteiskunnassa: ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita itsensä sekä työnantajayrityksensä kehittämisestä ja rakentavat kansantalouttamme. Mainittakoon myös, että hän maksaa päälle toistasataatuhatta veroja vuodessa. Siitä riittää tulonsiirtoja ja palveluita aika monelle vähävaraiselle suomalaiselle. En mitenkään voi paheksua sitä, jos ihmiselle, joka elättää kovalla työllä niin montaa tuntematonta verojen muodossa, jää jotain omaankin käteen ja lapsilleen.
Ystäväsi on ilmeisesti kova palkkainen duunari? Joka voi seuraavissa yt:ssä saada potkut.
Minulla on muutama rikas yrittäjä tuttu, jotka ovat kovalla työllä luoneet menestyvät yritykset, aloittaneet ihan duunarina ja tarvittaessa vieläkin voivat tarttua lapioon, eivätkä pidä sitä mitenkään vähempi arvoisena.
Minuakaan ei tippaakaan kadehduta heidän elämänsä tai tulonsa, hienot autonsa tai talonsa, joissa ehtivät yösydämen vääntelehtiä huonosti nukkuen tai lomamatkansa, joista puolet ajasta puhutaan puhelimessa, vastataan sähköpostiin jne.
Mutta kuitenkin minua kauhistuttaa nykyinen maailman eriarvoistuminen. Miksi firma, jossa ystäväsi on töissä ei palkkaa työhön kahta molemmille 10000 € ja ihmisen elämä, niin perheelle kuin ystävällesi?
Samaan aikaan katkerien monen sukupolven työttömien joukko kasvaa, kaikki me ei olla valmiita uhraamaan koko elämää työlle eli yrittäjyyteen tai koko aikaiseen työssä oloon, vaikka olisimmekin hemmetin hyviä 8h, joskus jopa 10h päivässä raatajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon täydestä sydämestäni tuhannesti, että jokainen köyhä ihminen ja jotenkin muutoin elämässään kulttuurissa huonompiosaiseksi määritelty oivaltaisi itse arvonsa, eikä alistuisi elitisti paskoille tai kenellekään muulle, joka yrittää alistaa tai määritellä häntä. Kuvottaa asua Suomessa, noin kolmen kuukauden päästä juhlitaan taas itsenäisyyspäivää, hirveätä eliitin porsastelua, täysin turhaa toimintaa. Itsenäisyyspäivä juhliin on varaa tuhlata veronmaksajien rahoja hirveitä määriä, mutta sitten täytyy tehdä leikkauksia vähempiosaisilta, terveydenhuollolta yms. oikeasti tarpeelliselta ja solidaariselta toiminnalta. Tässäkin näkyy se miten hyvässä asemassa rikkaat ovat yhteiskunnassamme. Heihin satsataan mitä turhanpäiväisissä asioissa. Mutta köyhät saa samaan aikaan kärsiä ja miettiä miten saisivat edes elämänsä perusasiat hoidetuiksi.
Niinpä, valitettavasti se vain on niin että näiden ihmisten tulee itse tiedostaa missä mennään, järjestäytyä luokkana ja ottaa valta pois omistajalta. Heidän puolestaan kukaan ei sitä tule tekemään.
Ja varsinkin kehitysmaissa tilanne näyttää heikolta, ei ole juuri ammattiyhdistysliikkeitä ym. Joskin ei se nyt ruusuiselta näytä Euroopassakaan kun "varteenotettava työväenliike" tarkoittaa nykyisessä paradigmassa työväenliikettä joka ajaa työnantajan etua.
Ja sitten kun on otettu "valta pois omistajilta" niin mitä sitten tapahtuu? Kerros minulle, pliiz.
AY-liike on onneksi saatu ajettua alas, paljon siitä onkin harmia ollut.
Mitä harmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon täydestä sydämestäni tuhannesti, että jokainen köyhä ihminen ja jotenkin muutoin elämässään kulttuurissa huonompiosaiseksi määritelty oivaltaisi itse arvonsa, eikä alistuisi elitisti paskoille tai kenellekään muulle, joka yrittää alistaa tai määritellä häntä. Kuvottaa asua Suomessa, noin kolmen kuukauden päästä juhlitaan taas itsenäisyyspäivää, hirveätä eliitin porsastelua, täysin turhaa toimintaa. Itsenäisyyspäivä juhliin on varaa tuhlata veronmaksajien rahoja hirveitä määriä, mutta sitten täytyy tehdä leikkauksia vähempiosaisilta, terveydenhuollolta yms. oikeasti tarpeelliselta ja solidaariselta toiminnalta. Tässäkin näkyy se miten hyvässä asemassa rikkaat ovat yhteiskunnassamme. Heihin satsataan mitä turhanpäiväisissä asioissa. Mutta köyhät saa samaan aikaan kärsiä ja miettiä miten saisivat edes elämänsä perusasiat hoidetuiksi.
Niinpä, valitettavasti se vain on niin että näiden ihmisten tulee itse tiedostaa missä mennään, järjestäytyä luokkana ja ottaa valta pois omistajalta. Heidän puolestaan kukaan ei sitä tule tekemään.
Ja varsinkin kehitysmaissa tilanne näyttää heikolta, ei ole juuri ammattiyhdistysliikkeitä ym. Joskin ei se nyt ruusuiselta näytä Euroopassakaan kun "varteenotettava työväenliike" tarkoittaa nykyisessä paradigmassa työväenliikettä joka ajaa työnantajan etua.
Ja sitten kun on otettu "valta pois omistajilta" niin mitä sitten tapahtuu? Kerros minulle, pliiz.
AY-liike on onneksi saatu ajettua alas, paljon siitä onkin harmia ollut.
Mitä harmia?
Kaikki ne kunnon ihmisten elämää vaikeuttavat lakot nyt tietenkin. Ääriesimerkkinä britit jotka lakkoilivat autoteollisuutensa alas.. se naurattaa vieläkin!
Mutta kerros nyt mitä sitten tapahtuu kun "valta on saatu pois omistajilta". Odotan innolla mitä sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ja kai te nyt jumalauta tajuatte että ei niitä kehitysmaita ikuisesti voi riistää? :D
Tuntuu että monet varakkaat on ihan lapsen tasolla suhtautumisessa maailmaan. Ihan kuin eläisivät jossain omalla planeetallaan ja kurjuus on jollain toisella helvetin kaukana.
Näin on. Kaikki rahat vaan johonkin Afrikan kilipukeille ja suomalaiset vois asua vaikka taivas-alla metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin itse varakkaana olla kiinnostunut lahjoittamaan osan omaisuudestani heti, kun näen teidän pienituloisten lahjoittavan osan omaisuudestanne esim. tiettyihin etelä-amerikan maihin, jossa on teitä köyhempiä.
Jos ette suostu, niin ihmettelen millä motiivilla vaaditte muita lahjoittamaan rahaa, teillä on kuitenkin myös enemmän kuin joillakin toisilla ja teillä rikkaina sikoina velvollisuus lahjoittaa osa pois, eikös vain.
Muuten näen teidän ininän vain epätoivoisena yrityksenä saada ihmiset syytämään teille entistä enemmän rahaa, koska teille mikään ei riitä ja omastanne ette anna itseänne köyhemmille.
Miksi luulet, ettemme lahjoita? Lahjoitan joka kk 20 euroa kehitysmaihin, ja se on minullekin iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kaikki on saatu työllä, jos ei omalla niin jonkun toisen.
Haha, sinäpä sen sanoit. Etkö tosiaan näe mitään ongelmaa järjestelmässä joka väkivallalla pakottaa työnsä myyjät työskentelemään niille jotka omistavat? :D
Kyllä, väkivallalla.
No, meidän firmassa on aina maksettu työntekijoille palkkaa ja palkattu vain sellaisia jotka ovat itse halunneet meille duuniin. Ainoastaan oma teini on "pakotettu" kesätöihin jos mielii taskurahaa saada.
T:16
Pahin riistäjä myy oman lapsensakin. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kaikki on saatu työllä, jos ei omalla niin jonkun toisen.
Haha, sinäpä sen sanoit. Etkö tosiaan näe mitään ongelmaa järjestelmässä joka väkivallalla pakottaa työnsä myyjät työskentelemään niille jotka omistavat? :D
Kyllä, väkivallalla.
No, meidän firmassa on aina maksettu työntekijoille palkkaa ja palkattu vain sellaisia jotka ovat itse halunneet meille duuniin. Ainoastaan oma teini on "pakotettu" kesätöihin jos mielii taskurahaa saada.
T:16
Pahin riistäjä myy oman lapsensakin. :(
Perheen firmassa töissä, jonka aikoinaan perii sisaruksena kanssa. Todellista riistoa :D
Ota äkkiä sankko siihen viereesi, ettet sotke paikkoja, kun kuvottaa niin paljon, että alat yökkäillä.