Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua kuvottaa rikkaat ihmiset

Vierailija
10.09.2016 |

Suomestakin löytyy jonkin verran köyhyyttä ja kurjia kasvuolosuhteita. Muualla maailmassa sitä köyhyyttä onkin sitten monin verroin enemmän ja sen laatu on hyvin epäinhimillistä, ihmisiä kuolee nälkään ja janoon, perustarpeet eivät tule mitenkään tyydytetyiksi. Sitten rikkaat ihmiset vaan porsastelee, ahnehtii lisää, ovat sadistisia tässä kaikessa ahneudessaan, itselleen haalimisessaan. Vähär välittävät muista. Jopa harjoittavat rasismia köyhiä ihmisiä kohtaan, suhtautuvat heihin ylimielisesti, ovat elitistisiä. Se on todella kuvottaa. Olen onnellinen siitä, etten ole syntynyt tällaiseksi ihmissaasta rikkaaksi, joka vain leijuu jossain omissa korkeuksissaan, omissa ylimielisyyksissään, vähät välittää muista, haalii vain itselleen, on sadistinen ja halveksuu niitä, joilla on vähemmän. Rikkaat, elitistiset ihmiset ovat tämän maapallon syöpä.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnolla kysyn mitä ajattelet minusta ap : lapsuudenkotini oli köyhä, vanhemilla oli onneksi työtä mutta palkka oli huono joten mitään hienouksia ei ollut saatavilla. Jonkun edullisen ruuan sai kotona kerran päivässä, mitään viikkorahoja tms ei koskaan ollut ja vaatteet perittiin aina sukulaisilta ja sisaruksilta. Lähisuvussa oli ongelmia viinan kanssa, tultiin nuorena äidiksi ja jos töihin päästiin niin kyseessä "hanttihommat" joihin oli mahdollista mennä ilman koulutusta. Omilla vanhemmillani ei ollut paljon kasvatustaitoja ja perheessäni oli paljon fyysistä kurittamista. Tilanne eskaloutui siten että 15-vuotiaana en enää pystynyt asumaan vanhempieni kanssa. Elämässä ei tuntunut olevan sisältöä joten keskityin vaan kouluun ja suoritin eneimmäisenä suvussani lukion. Positiivista tilanteessa oli se, että näin arvosanat pysyivät hyvinä ja kun lukio loppui niin pääsy yliopistoon ei tuntunut vaikealta. Täten sain nostettua elintasoani huomattavasti verrattuna vanhempiini ja nyt olen hyväpalkkaisessa työssä. Asun hyvällä alueella Espoossa, ruoka jota syön on kasvisruokaa mahdollisimman eettisesti tuotettuna ja usein luomua, ostan kalliita vaatteita joskin merkkiä tärkeämpi on laatu ja kestävyys. Käyn kamppaajalla ja hoidoissa joihin ei ikinä ennen ollut mahdollisuutta ja liikuntaharrastuksiin menee sievoinen summa. En kuitenkaan halua pröystäillä mutta kyllä minusta ulkonäön perusteella näkee että ns "hyvin menee". Käytös on muuttunut paljon lapsuuteen verrattuna, ennen en edes tiennyt miten ravintolassa ollaan. Aikaa käytän kuitenkin myös vapaaehtoistyöhön ja annan rahaa hyväntekeväisyyteen. Myös työni itsessään liittyy muiden auttamiseen. Tuntuu pahalta että monet sukulaiset tosiaan kokevat minut sinun tavoin yhdeksi "pahiksista". Itse haluaisin vain tulla toimeen heidän kanssaan.

Vierailija
22/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet rikkaat lahjoittavat hyväntekeväisyyteen, perustavat säätiöitä ja antavat hyvän kiertää. Mutta eivät silti pröystäillä sillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin itse varakkaana olla kiinnostunut lahjoittamaan osan omaisuudestani heti, kun näen teidän pienituloisten lahjoittavan osan omaisuudestanne esim. tiettyihin etelä-amerikan maihin, jossa on teitä köyhempiä.

Jos ette suostu, niin ihmettelen millä motiivilla vaaditte muita lahjoittamaan rahaa, teillä on kuitenkin myös enemmän kuin joillakin toisilla ja teillä rikkaina sikoina velvollisuus lahjoittaa osa pois, eikös vain.

Muuten näen teidän ininän vain epätoivoisena yrityksenä saada ihmiset syytämään teille entistä enemmän rahaa, koska teille mikään ei riitä ja omastanne ette anna itseänne köyhemmille.

Huutonaurua, varakas puhumassa miten muille "ei mikään riitä". Ymmärrätkö yhtään miten lapselliselta kuulostat?

Ymmärrätkö sä miltä sä kuulostat suomalaisena puhuessasi itsestäsi jonain köyhänä raukkana, jolle pitää lahjoittaa rahaa.

Anna, anna, anna, eikö vain, mutta minulta ET ota, sun ja sunlaisten mantra.

Tiedätkö miten paljon enemmän varakkaat tekevät hyväntekeväisyyttä ja auttavat niitä oikeasti köyhiä sunlaiseen ahneeseen sikaan verrattuna? Köyhiä ja varakkaita erottaa tutkimusten mukaan anteliaisuus, ja voin vinkata, että te köyhät ette ole niitä anteliaita....

Vierailija
24/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnettäkööt, että minua kuvottavat köyhät ihmiset jonkin verran. En mielelläni olisi missään tekemisissä köyhän, kouluttamattoman pohjasakan kanssa. Ovat usein todella raskasta seuraa ja läpeensä kateellisia, kuten mm. ap..

Vierailija
25/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli kirjoitti:

Minä en luultavasti "kuvota" sinua. Et tunnista minua mitenkään rikkaaksi. Minulla ei ole autoa, asun ihan normi kt-kaksiossa, en kanna olkapäälläni Louis Vuittonia enkä pukeudu Pradaan vaan ihan Prisman rytkyihin  tai muihin halpoihin vaatteisiin.

Ostoskoristani et myöskään tunnista minua rikkaaksi: Kevytlauantaisiivuja, arkimaitoa Rainbow-tuotteita ja joskus halpissidukkaakin. Siltikin olen rikas - millä indikaattorilla se sitten määritelläänkin.

Jos itselläni olisi varaa, niin tukisin luomu- ja pientuottajia enkä mitään halpaa bulkkiskeidaa. Tuossa ei ole mitään leuhkimista, sorry. Varakkaat tukemassa halpatuotantoa...

Vierailija
26/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis tyypillinen suomalainen. Muiden onni, hyväosaisuus ja menestys on aina itseltä pois. No ei se kyllä oikeastaan ole. Niillä varakkaaseen perheeseen syntyneillä on ollut hyvä tuuri ja joo, jotkut niistä ei todella osaa olla empaattisia huonompiosaisia kohtaan.

Miten niin se ei ole muilta pois? Totta kai se on joltakulta pois, eihän tuotteet ja palvelut nyt tyhjästä tule.

Niin, ois tosi paljon parempi ettei kukaan ostaisi mitään tavaroita ka palveluista, jokainen voisi itse rakentaa talonsa, kasvattaa tai metsästää ruokansa ja pukeutua vaikka johonkin taljoihin jos ei osaa kangasta kutoa.

Sit jos ei itse kykene itseään ruokkimaan ja säästä suojaamaan niin vois kuolla pois. Mut eipähän tarttis käydä töissä jollain kapitalisti elitistillä.

Vierailija
27/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tässä ketjussa kehdataankin tulla puolustelemaan rikkaita ihmisiä... Aivan käsittämätöntä. Rikkaat ihmiset ovat niiiiin etuoikeutetussa asemassa yhteiskunnassamme ja koko ihmiskunnassa.. Minkä v*tun takia heitä tarvitsee vielä alkaa puolustelemaan? Eikö elitisti mulkuilla ole mitään häpyä??? Ei siis minkäänlaista?? Miten pystytte katsomaan itseänne peilistä?? Voin kertoo, et mä niin vihaan teitä..

Vierailija
28/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet rikkaat lahjoittavat hyväntekeväisyyteen, perustavat säätiöitä ja antavat hyvän kiertää. Mutta eivät silti pröystäillä sillä!

Tiedätkö, että suhteessa varallisuuteen, pienituloiset antavat enemmän hyväntekeväisyyteen kuin varakkaat?

Vierailija
29/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka tienaa vajaa 20 000 euroa kuukaudessa. En todellakaan vaihtaisi osia hänen kanssaan. Hänen elämänsä vaikuttaa ulkopuolisin silmin siltä, että se ei ole sen rahan arvoista. Vaativa työ on todella rankka, se vaatii paljon joustamista muulta elämältä (perhe ja harrastukset). En halveksu häntä, vaan nostan hattua, minusta ei todellakaan olisi moiseen rumbaan. Hänen kaltaisiaan ihmisiä kuitenkin tarvitaan tässä hyvinvointiyhteiskunnassa: ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita itsensä sekä työnantajayrityksensä kehittämisestä ja rakentavat kansantalouttamme. Mainittakoon myös, että hän maksaa päälle toistasataatuhatta veroja vuodessa. Siitä riittää tulonsiirtoja ja palveluita aika monelle vähävaraiselle suomalaiselle. En mitenkään voi paheksua sitä, jos ihmiselle, joka elättää kovalla työllä niin montaa tuntematonta verojen muodossa, jää jotain omaankin käteen ja lapsilleen.

Vierailija
30/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin itse varakkaana olla kiinnostunut lahjoittamaan osan omaisuudestani heti, kun näen teidän pienituloisten lahjoittavan osan omaisuudestanne esim. tiettyihin etelä-amerikan maihin, jossa on teitä köyhempiä.

Jos ette suostu, niin ihmettelen millä motiivilla vaaditte muita lahjoittamaan rahaa, teillä on kuitenkin myös enemmän kuin joillakin toisilla ja teillä rikkaina sikoina velvollisuus lahjoittaa osa pois, eikös vain.

Muuten näen teidän ininän vain epätoivoisena yrityksenä saada ihmiset syytämään teille entistä enemmän rahaa, koska teille mikään ei riitä ja omastanne ette anna itseänne köyhemmille.

Huutonaurua, varakas puhumassa miten muille "ei mikään riitä". Ymmärrätkö yhtään miten lapselliselta kuulostat?

Ymmärrätkö sä miltä sä kuulostat suomalaisena puhuessasi itsestäsi jonain köyhänä raukkana, jolle pitää lahjoittaa rahaa.

Anna, anna, anna, eikö vain, mutta minulta ET ota, sun ja sunlaisten mantra.

Tiedätkö miten paljon enemmän varakkaat tekevät hyväntekeväisyyttä ja auttavat niitä oikeasti köyhiä sunlaiseen ahneeseen sikaan verrattuna? Köyhiä ja varakkaita erottaa tutkimusten mukaan anteliaisuus, ja voin vinkata, että te köyhät ette ole niitä anteliaita....

En jaksanut lukea, koska en ole itselleni mitään rahaa pyytänyt. Päinvastoin, mä tarvitsen ylipäätään hyvin vähän ja tulen tällä hetkellä loistavasti toimeen. Kyllä se näytät olevan sinä joka tässä sitä omaa läskimahaansa tuijottaa.

Nykyisenkaltaisia tuloeroja nyt ei vaan voi mitenkään puolustaa niinkuin ei ylipäätään voi puolustaa yksityistä omistusoikeutta tuotantovälineisiin. Kaikki ihmisiä, kaikki samanarvoisia eikä kukaan ole toista parempi.

Vierailija
31/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis tyypillinen suomalainen. Muiden onni, hyväosaisuus ja menestys on aina itseltä pois. No ei se kyllä oikeastaan ole. Niillä varakkaaseen perheeseen syntyneillä on ollut hyvä tuuri ja joo, jotkut niistä ei todella osaa olla empaattisia huonompiosaisia kohtaan.

Miten niin se ei ole muilta pois? Totta kai se on joltakulta pois, eihän tuotteet ja palvelut nyt tyhjästä tule.

Niin, ois tosi paljon parempi ettei kukaan ostaisi mitään tavaroita ka palveluista, jokainen voisi itse rakentaa talonsa, kasvattaa tai metsästää ruokansa ja pukeutua vaikka johonkin taljoihin jos ei osaa kangasta kutoa.

Sit jos ei itse kykene itseään ruokkimaan ja säästä suojaamaan niin vois kuolla pois. Mut eipähän tarttis käydä töissä jollain kapitalisti elitistillä.

Kyllä, kaikki tuotanto ja ihmisten pyrkimys parempaan elämään pysähtyy sillä sekunnilla kun tuloerot tasataan. :D

Vierailija
32/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ön hiennoa kyylyä ylälyökkään! Liity sinäkin!

Vierailija
33/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaalla on sentään rahaa, millä voi vaikuttaa yhteiskunnalisiin oloihin, jos haluaa.

Niin, täähän se on suurin ongelma. Niin kauan kuin meillä on maailmassa yksittäisiä miljardöörejä joilla on yksinään enemmän taloudellista valtaa määrätä resurssien allokoinnista kuin puolella miljoonalla keskituloisella, on turha puhua mistään vapaudesta tai demokratiasta.

Voitte ihan päivittäin seurata uutisista miten Suomenkin hallitus on viemässä pikkuhiljaa julkista päätösvaltaa yksityisille yrityksille, myös ulkomaalaisille kasvottomille pääomasijoittajille. Hyvänä esimerkkinä case Caruna, jota olisi keskiajalla kutsuttu läänitykseksi.

Vierailija
34/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tässä ketjussa kehdataankin tulla puolustelemaan rikkaita ihmisiä... Aivan käsittämätöntä. Rikkaat ihmiset ovat niiiiin etuoikeutetussa asemassa yhteiskunnassamme ja koko ihmiskunnassa.. Minkä v*tun takia heitä tarvitsee vielä alkaa puolustelemaan? Eikö elitisti mulkuilla ole mitään häpyä??? Ei siis minkäänlaista?? Miten pystytte katsomaan itseänne peilistä?? Voin kertoo, et mä niin vihaan teitä..

Kultarakas, siihen rikkaiden elitistiryhmään kuulut hyvin todennäköisesti sinäkin. Otapa vähän selvää ja valita vasta sitten.

Vierailija
35/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, viime aikoina on muutama taho yrittänyt lainata rahaa johon en ole suostunut.

Lieneekö aloittaja joku heistä?

Vierailija
36/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai te nyt jumalauta tajuatte että ei niitä kehitysmaita ikuisesti voi riistää? :D

Tuntuu että monet varakkaat on ihan lapsen tasolla suhtautumisessa maailmaan. Ihan kuin eläisivät jossain omalla planeetallaan ja kurjuus on jollain toisella helvetin kaukana.

Vierailija
37/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 185€:n vuositulot riittävät siivittämään myös ap:n maapallon eliittiin, eli rikkaimpaan prosenttiin. 99% maailman ihmisistä voi sitten paheksua ap:n sikailua ja pitää häntä maailman syöpänä. Miltä kuulostaa?

Arvaan jo vastauksen; en minä mutta noi muut.

http://www.investopedia.com/articles/personal-finance/050615/are-you-to…

Vierailija
38/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, viime aikoina on muutama taho yrittänyt lainata rahaa johon en ole suostunut.

Lieneekö aloittaja joku heistä?

Sama juttu. Kun minä 'köyhä kuin kirkon rotta' taannoin äkkirikastuin niin tulipa parilta taholta lainapyyntöjä. Lainasinkin pienen summan, jota en - yllätys - koskaan saanut takaisin.

Vierailija
39/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei suurin osa puolustelijoista varmaan ole mitään rikkaita edes mutta suomessa monet vaan kuvittelevat itsestään niin. Ja kaikkia koulutettuja nyt pidetään automaattisesti rikkaana vaikka eivät olisi vielä päivääkään töitä tehneet eikä tietoa tulevatko koskaan tekemään kun toisaalla lähihoitaja tahkoo duunia ja jooa ehkä 3000 palkkaa.

Vierailija
40/94 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29 185€:n vuositulot riittävät siivittämään myös ap:n maapallon eliittiin, eli rikkaimpaan prosenttiin. 99% maailman ihmisistä voi sitten paheksua ap:n sikailua ja pitää häntä maailman syöpänä. Miltä kuulostaa?

Arvaan jo vastauksen; en minä mutta noi muut.

http://www.investopedia.com/articles/personal-finance/050615/are-you-to…

Okei, ja mitenkähän johdat tästä puolustuksen miljoonaluokan tuloille?