Mua kuvottaa rikkaat ihmiset
Suomestakin löytyy jonkin verran köyhyyttä ja kurjia kasvuolosuhteita. Muualla maailmassa sitä köyhyyttä onkin sitten monin verroin enemmän ja sen laatu on hyvin epäinhimillistä, ihmisiä kuolee nälkään ja janoon, perustarpeet eivät tule mitenkään tyydytetyiksi. Sitten rikkaat ihmiset vaan porsastelee, ahnehtii lisää, ovat sadistisia tässä kaikessa ahneudessaan, itselleen haalimisessaan. Vähär välittävät muista. Jopa harjoittavat rasismia köyhiä ihmisiä kohtaan, suhtautuvat heihin ylimielisesti, ovat elitistisiä. Se on todella kuvottaa. Olen onnellinen siitä, etten ole syntynyt tällaiseksi ihmissaasta rikkaaksi, joka vain leijuu jossain omissa korkeuksissaan, omissa ylimielisyyksissään, vähät välittää muista, haalii vain itselleen, on sadistinen ja halveksuu niitä, joilla on vähemmän. Rikkaat, elitistiset ihmiset ovat tämän maapallon syöpä.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Toivon täydestä sydämestäni tuhannesti, että jokainen köyhä ihminen ja jotenkin muutoin elämässään kulttuurissa huonompiosaiseksi määritelty oivaltaisi itse arvonsa, eikä alistuisi elitisti paskoille tai kenellekään muulle, joka yrittää alistaa tai määritellä häntä. Kuvottaa asua Suomessa, noin kolmen kuukauden päästä juhlitaan taas itsenäisyyspäivää, hirveätä eliitin porsastelua, täysin turhaa toimintaa. Itsenäisyyspäivä juhliin on varaa tuhlata veronmaksajien rahoja hirveitä määriä, mutta sitten täytyy tehdä leikkauksia vähempiosaisilta, terveydenhuollolta yms. oikeasti tarpeelliselta ja solidaariselta toiminnalta. Tässäkin näkyy se miten hyvässä asemassa rikkaat ovat yhteiskunnassamme. Heihin satsataan mitä turhanpäiväisissä asioissa. Mutta köyhät saa samaan aikaan kärsiä ja miettiä miten saisivat edes elämänsä perusasiat hoidetuiksi.
Niinpä, valitettavasti se vain on niin että näiden ihmisten tulee itse tiedostaa missä mennään, järjestäytyä luokkana ja ottaa valta pois omistajalta. Heidän puolestaan kukaan ei sitä tule tekemään.
Ja varsinkin kehitysmaissa tilanne näyttää heikolta, ei ole juuri ammattiyhdistysliikkeitä ym. Joskin ei se nyt ruusuiselta näytä Euroopassakaan kun "varteenotettava työväenliike" tarkoittaa nykyisessä paradigmassa työväenliikettä joka ajaa työnantajan etua.
Rikas on vain köyhä, jolla on rahaa.
Aloittaja siiderivalas ei ylläolevaakaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat elättää köyhät maksamalla tässäkin maassa suhteettoman suuret verot. Ilman rikkaita ei ole sosiaaliturvaa ja ilmaista koulutusta.
Otapa pää perseestä ja tee jotain itse.
Rikkaat eivät elätä ketään. Pääomia tarvitaan ainoastaan tuotannon aloittamiseen, työntekijöiden tekemä työ luo siitä eteenpäin itse edellytykset tuotannolle. Rikas omistaja on nimenomaan se koko maailman elätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tyypillinen suomalainen. Muiden onni, hyväosaisuus ja menestys on aina itseltä pois. No ei se kyllä oikeastaan ole. Niillä varakkaaseen perheeseen syntyneillä on ollut hyvä tuuri ja joo, jotkut niistä ei todella osaa olla empaattisia huonompiosaisia kohtaan.
Miten niin se ei ole muilta pois? Totta kai se on joltakulta pois, eihän tuotteet ja palvelut nyt tyhjästä tule.
Teen 16-tuntista päivää yrittäjänä ja maksan melkoisesti veroja. Miten se on sinulta pois? Vaikuttaisiko se sinuun jotenkin, jos laitan pillit pussiin?
Rikkaat eivät elätä ketään. Pääomia tarvitaan ainoastaan tuotannon aloittamiseen, työntekijöiden tekemä työ luo siitä eteenpäin itse edellytykset tuotannolle. Rikas omistaja on nimenomaan se koko maailman elätti:
Pääomat ihan itsestään aloittavat tuotannon, ihmistä ei tarvita ? Myydä ei tarvitse, tehtaalta haetaan suoraan, suusta suuhun kulkee tieto hyvästä tuotteesta.
CCCP loppui 1991, herää.
Jatkosotakin vain alkoi, kukaan ei aloittanut ?
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat eivät elätä ketään. Pääomia tarvitaan ainoastaan tuotannon aloittamiseen, työntekijöiden tekemä työ luo siitä eteenpäin itse edellytykset tuotannolle. Rikas omistaja on nimenomaan se koko maailman elätti:
Pääomat ihan itsestään aloittavat tuotannon, ihmistä ei tarvita ? Myydä ei tarvitse, tehtaalta haetaan suoraan, suusta suuhun kulkee tieto hyvästä tuotteesta.
CCCP loppui 1991, herää.Jatkosotakin vain alkoi, kukaan ei aloittanut ?
Viitsitkö tarkentaa mitä yrität sanoa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tässä ketjussa kehdataankin tulla puolustelemaan rikkaita ihmisiä... Aivan käsittämätöntä. Rikkaat ihmiset ovat niiiiin etuoikeutetussa asemassa yhteiskunnassamme ja koko ihmiskunnassa.. Minkä v*tun takia heitä tarvitsee vielä alkaa puolustelemaan? Eikö elitisti mulkuilla ole mitään häpyä??? Ei siis minkäänlaista?? Miten pystytte katsomaan itseänne peilistä?? Voin kertoo, et mä niin vihaan teitä..
Miksi ihminen on automaattisesti m***u, jos on syntynyt rikkaaseen perheeseen. Minä opiskelin ja hankin koulutuksen ja teen töitä ja maksan veroja. Alkupääomalla olen hankkinut sijoitusasuntoja, joissa on maltillinen vuokra ja olen ymmärtäväinen ja joustava vuokranantaja. Mies on keskituloisesta perheestä, mutta työnsä takia varakas. Elämme kuten muutkin, pidämme huolta talosta, osallistumme naapuruston tapahtumiin, tuemme paikallisia pienyrityksiä käyttämällä heidän palveluja, esim. harrastukset ja muut ostokset. Lisäksi mies on hyväntekeväisyystahon kuukausilahjoittaja ja minä olen auttanut vähävaraisia perheitä osaltani kummitoiminnan kautta. Toimin osana yhteiskuntaa ja suhtaudun ystävällisesti kaikkiin ihmisiin. Koskaan en tuo esille varallisuutta, eikä kukaan tiedä koko totuutta siitä. Miksi minun pitäisi ruoskia itseäni siksi, että äitini ja isäni ovat aikanaan menestyneet elämässään ja itsekin olen löytänyt hyvän työn. Koskaan en ole pilkannut ketään, jolla varoja on vähemmän. Mikä olisi se toimintamalli, jolla en olisi m***u? En nyt kuitenkaan halua koko omaisuuttani pois lahjoittaa. Teen parhaani osana yhteiskuntaa ja niillä korteilla, jotka minulle on jaettu. Onhan ne ihan hyvät kortit, mutta siksi pyrinkin jakamaan niille, joilla on vähän huonommat kortit. Mielestäni kunkin ihmisen sisin ratkaisee ihmisen arvon ja mukavuuden, ei varallisuus - kumpaankaan suuntaan.
Jotenkin hupsua, että suomalainen - eli toisin sanoen rikas - viitsii ulista itseään varakkaammista. :D Nämä "köyhät" vielä oletettavasti tekevät töitä, eli rikastuvat entisestään verrattuna maailman köyhimpiin ihmisiin, tai vaihtoehtoisesti nostavat tukia, eli tienaavat monin kerroin enemmän kun nuo oikeasti köyhät ja vieläpä tekemättä mitään.
Jos haluaa jotain uskottavuuttaan kitinöille, niin kannattaa muuttaa vaikka Maliin kattelemaan meininkiä. Ja lahjoita ensin omaisuus pois, myyminen ei tule kyseeseen, koska sehän on ahnehtimista. Ai niin, mutta se ahnehtiminen on paha vain silloin, kun on sitä tekopyhää vinkujaa varakkaampi. Siinä menee se maaginen kusipäisyyden raja.
Olet aloittaja onnekas, jos rikkaat kuvottavat sinua. Suurin osa kun on rikkaille kateellisia ja toivoisivat olevansa itsekin rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kaikki on saatu työllä, jos ei omalla niin jonkun toisen.
Haha, sinäpä sen sanoit. Etkö tosiaan näe mitään ongelmaa järjestelmässä joka väkivallalla pakottaa työnsä myyjät työskentelemään niille jotka omistavat? :D
Kyllä, väkivallalla.
No, meidän firmassa on aina maksettu työntekijoille palkkaa ja palkattu vain sellaisia jotka ovat itse halunneet meille duuniin. Ainoastaan oma teini on "pakotettu" kesätöihin jos mielii taskurahaa saada.
T:16
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elitistisesti ihmiset eivät ehkä ole koskaan kuulleetkaan sanaa oikeudenmukaisuus tai eivät ainakaan ole käsittäneet koko sanaa, he eivät ymmärrä mitä se tarkoittaa. Antaa rikkaiden rikastua kyöhien kustannuksella, katsotaan mihin se ajankanssa johtaa.. Nyt ehkä vielä jotenkin sopuisaa, köyhät vaan alistuu, häpeilee ja syyttelee itseään kohtalostaan, mutta välttämättä se ei tule aina jatkumaan näin.
No ei tietenkään tule jatkumaan. Viimeksi tämänkaltainen tuloerokehitys johti lopulta kahteen maailmansotaan kun se vanha valta lopulta lyötiin.
Historia on ollut ja tulee aina olemaan luokkataisteluiden historiaa. Harmillisesti tuntuu siellä omistajan puolella olevan lähinnä umpiluupäisiä ihmisvihaajia.
Höpö höpö.
Maailma on muuttunut rajusti, luokkataistelujut kuuluvat historiaan.Milläs tavalla se on muka muuttunut? Tietääkseni edelleen elämme kapitalistisessa järjestelmässä jossa työn ja pääoman ristiriitaa on mahdotonta ratkaista. :D
Kommunismi on kaatunut mahdottomuuteensa ja kapitalismi kerta kaikkiaan toimii.
Työn ja pääoman ristiriita ei ihan oikeasti kiinnosta ketään.
Pahimpia ahnehtijoita ovat kylläkin toiset köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Toivon täydestä sydämestäni tuhannesti, että jokainen köyhä ihminen ja jotenkin muutoin elämässään kulttuurissa huonompiosaiseksi määritelty oivaltaisi itse arvonsa, eikä alistuisi elitisti paskoille tai kenellekään muulle, joka yrittää alistaa tai määritellä häntä. Kuvottaa asua Suomessa, noin kolmen kuukauden päästä juhlitaan taas itsenäisyyspäivää, hirveätä eliitin porsastelua, täysin turhaa toimintaa. Itsenäisyyspäivä juhliin on varaa tuhlata veronmaksajien rahoja hirveitä määriä, mutta sitten täytyy tehdä leikkauksia vähempiosaisilta, terveydenhuollolta yms. oikeasti tarpeelliselta ja solidaariselta toiminnalta. Tässäkin näkyy se miten hyvässä asemassa rikkaat ovat yhteiskunnassamme. Heihin satsataan mitä turhanpäiväisissä asioissa. Mutta köyhät saa samaan aikaan kärsiä ja miettiä miten saisivat edes elämänsä perusasiat hoidetuiksi.
Voi kulta pieni: itsenäisyyspäivän juhlat eivät niin paljoa maksa: ne pidetään paikassa joka on jo olemassa. Siellä tarjottava ruoka ja ohjelma ei kummoista lovea valtion budjettiin tee. Mutta: porukka matkustaa sinne, asuu hotelleissa, hankkii vaatteita, käy kampaajalla, käyttää takseja jne. Kerrannaisvaikutuksineen valtio jää plussalle.
Kas noin: tästä lähin kannatat siis linnan juhlia.
Ja jos sotaveteraanit ovat mielestäsi eliittiä niin olen täysin samaa mieltä! Eikä muukaan porukka siellä ansiotta ole: kansanedustajat, menestyneet urheilijat, taiteilijat, yritysjohtajat jne. Mielestäsi he ovat tehneet jotain väärin vai? MITÄ HE OVAT TEHNEET VÄÄRIN?
Rikkaita kupataan mitä ihmeellisimmillä veroilla tässä yhteiskunnassa ja laiskoille luusereille se valuu.
Siltikään köyhät eivät tunne kiitollisuutta siitä että Suomessa on kaikki asiat ihan helvetin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin itse varakkaana olla kiinnostunut lahjoittamaan osan omaisuudestani heti, kun näen teidän pienituloisten lahjoittavan osan omaisuudestanne esim. tiettyihin etelä-amerikan maihin, jossa on teitä köyhempiä.
Jos ette suostu, niin ihmettelen millä motiivilla vaaditte muita lahjoittamaan rahaa, teillä on kuitenkin myös enemmän kuin joillakin toisilla ja teillä rikkaina sikoina velvollisuus lahjoittaa osa pois, eikös vain.
Muuten näen teidän ininän vain epätoivoisena yrityksenä saada ihmiset syytämään teille entistä enemmän rahaa, koska teille mikään ei riitä ja omastanne ette anna itseänne köyhemmille.
Huutonaurua, varakas puhumassa miten muille "ei mikään riitä". Ymmärrätkö yhtään miten lapselliselta kuulostat?
Ymmärrätkö sä miltä sä kuulostat suomalaisena puhuessasi itsestäsi jonain köyhänä raukkana, jolle pitää lahjoittaa rahaa.
Anna, anna, anna, eikö vain, mutta minulta ET ota, sun ja sunlaisten mantra.
Tiedätkö miten paljon enemmän varakkaat tekevät hyväntekeväisyyttä ja auttavat niitä oikeasti köyhiä sunlaiseen ahneeseen sikaan verrattuna? Köyhiä ja varakkaita erottaa tutkimusten mukaan anteliaisuus, ja voin vinkata, että te köyhät ette ole niitä anteliaita....
En jaksanut lukea, koska en ole itselleni mitään rahaa pyytänyt. Päinvastoin, mä tarvitsen ylipäätään hyvin vähän ja tulen tällä hetkellä loistavasti toimeen. Kyllä se näytät olevan sinä joka tässä sitä omaa läskimahaansa tuijottaa.
Nykyisenkaltaisia tuloeroja nyt ei vaan voi mitenkään puolustaa niinkuin ei ylipäätään voi puolustaa yksityistä omistusoikeutta tuotantovälineisiin. Kaikki ihmisiä, kaikki samanarvoisia eikä kukaan ole toista parempi.
60-luku soitti ja pyysi hengenheimolaista luokseen! Hehehehehehe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kaikki on saatu työllä, jos ei omalla niin jonkun toisen.
Haha, sinäpä sen sanoit. Etkö tosiaan näe mitään ongelmaa järjestelmässä joka väkivallalla pakottaa työnsä myyjät työskentelemään niille jotka omistavat? :D
Kyllä, väkivallalla.
Lääkkeet!
Aina kun olen töissä ollut niin ihan rahalla on palkka maksettu ja kukaan ei ole minua töihin pakottanut. No, terve järki nyt tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, valitettavasti se vain on niin että näiden ihmisten tulee itse tiedostaa missä mennään, järjestäytyä luokkana ja ottaa valta pois omistajalta. Heidän puolestaan kukaan ei sitä tule tekemään.
Ja varsinkin kehitysmaissa tilanne näyttää heikolta, ei ole juuri ammattiyhdistysliikkeitä ym. Joskin ei se nyt ruusuiselta näytä Euroopassakaan kun "varteenotettava työväenliike" tarkoittaa nykyisessä paradigmassa työväenliikettä joka ajaa työnantajan etua.
Ja sitten kun on otettu "valta pois omistajilta" niin mitä sitten tapahtuu? Kerros minulle, pliiz.
AY-liike on onneksi saatu ajettua alas, paljon siitä onkin harmia ollut.
Jotakuta kuvottaa täällä palstalla joka viikko joku asia. Mahtaako olla aina sama kirjoittaja joka voi huonosti milloin mistäkin syystä. Siinä oksentelun lomassa voisit miettiä sitä että ne rikkaat mitä luultavammin lahjoittavat varojaan yleishyödyllisiin tarkoituksiin vuodessa enemmän kuin sinä ansaitset elinaikanasi. Samoin he työllistämällä ihmisiä parantavat tuhansien, jopa miljoonien ihmisten elämää.
Ne rikkaat ovat myös itse tehneet oman omaisuutensa tai se on heillä vain lainassa, sillä monien varakkaisen sukujen periaatteisiin kuuluu että sitä olemassaolevaa omaisuutta vaalitaan ja kasvatetaan seuraavaa sukupolvea varten sekä sitä käytetään köyhien ihmisten koulutuksen ja elinolosuhteiden parantamiseen, Samoin näiden perheiden periaatteisiin kuuluu se, että vähäosaisia autetaan eikä siitä tehdä numeroa. Nyt jos olet saanut vatsasi tyhjäksi, haluaisin tietää mitä SINÄ teet kaikkien köyhien hyväksi?
Ei kannata arvostella muita, jos ei itse laita tikkua ristiin köyhien ihmisten auttamiseksi.
Sinä itse olet hieman yksinkertainenkoska nostat itsesi moraalisesti rikkaiden yläpuolelle ottamatta selvää mitä ne rikkaat oikeasti puuhaavat rikastumisen lisäksi. Ne rikkaat ehtivät elämänsä aikana auttaa ihmisiä paljon enemmän kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä sitten autat muita? Miten toimit joka päivä niin että autat ja avustat? Elätkö mahdollisimman luonnonmukaisesti ettet kuluta turhaa luontoa, ja sitä kautta toisten ihmisten juomavesiä?
"Toisten ihmisten juomavesiä"? Ihan niin kuin minulla ei olisi oikeutta juomaveteen.. :D Minun kulutukseni ja elämäntapani ovat monin verroin elitistisiä ihmisiä ympäristö-, ihmis- ja eläinoikeus ystävällisiä. Minä ja minun elintapani eivät ole mitenkään verrattavissa eliitin porsasteluun. Olen saanut nyrpeitä ja ylimielisiä katseitä elitisti ämmiltä ja ukoilta tuolla ulospäin huokuvan "huonompi"osaisuuteni puolesta. Siksi vituttaa, että minua tullaan täällä syyllistämään ja haukkumaan, jos tuon esille eliitin todellista puolta, ehidän itsekeskeisyyttään ja sikailuaan, josta myös minä olen joutunut paljon kärsimään.
Kerropa mitä tarkoitat tuolla porsastelulla, joka ilmeisesti on se, jota kohtaan tuon moraalinen paheksuntasi osoitat.
Rikkaat elättää köyhät maksamalla tässäkin maassa suhteettoman suuret verot. Ilman rikkaita ei ole sosiaaliturvaa ja ilmaista koulutusta.
Otapa pää perseestä ja tee jotain itse.