Mua kuvottaa rikkaat ihmiset
Suomestakin löytyy jonkin verran köyhyyttä ja kurjia kasvuolosuhteita. Muualla maailmassa sitä köyhyyttä onkin sitten monin verroin enemmän ja sen laatu on hyvin epäinhimillistä, ihmisiä kuolee nälkään ja janoon, perustarpeet eivät tule mitenkään tyydytetyiksi. Sitten rikkaat ihmiset vaan porsastelee, ahnehtii lisää, ovat sadistisia tässä kaikessa ahneudessaan, itselleen haalimisessaan. Vähär välittävät muista. Jopa harjoittavat rasismia köyhiä ihmisiä kohtaan, suhtautuvat heihin ylimielisesti, ovat elitistisiä. Se on todella kuvottaa. Olen onnellinen siitä, etten ole syntynyt tällaiseksi ihmissaasta rikkaaksi, joka vain leijuu jossain omissa korkeuksissaan, omissa ylimielisyyksissään, vähät välittää muista, haalii vain itselleen, on sadistinen ja halveksuu niitä, joilla on vähemmän. Rikkaat, elitistiset ihmiset ovat tämän maapallon syöpä.
Kommentit (94)
AP valitsi areenan, jossa on helpointa vouhkata tuloeroista. Täällä kun niitä ökyrikkaita ei juurikaan ole, joten mitään vastusta ei tule tuuleen huutajalle. Menisit vaikka tuonne Kämpin iltapäiväteetarjoiluun kiukuttelemaan. Siellä hyvällä tuurilla voi tavata varakkaan henkilön ihan livenä. Ehkä.
Asiasta toiseen, toi sana 'kuvottaa' esiintyy täällä nykyään päivittäin. Minusta se ei ole yleinen puhekielessä. Täällä taas jotakuta ihan päivittäin 'kuvottaa' milloin mikäkin. Yks ja sama henkilö taitaa olla eli tää aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tässä ketjussa kehdataankin tulla puolustelemaan rikkaita ihmisiä... Aivan käsittämätöntä. Rikkaat ihmiset ovat niiiiin etuoikeutetussa asemassa yhteiskunnassamme ja koko ihmiskunnassa.. Minkä v*tun takia heitä tarvitsee vielä alkaa puolustelemaan? Eikö elitisti mulkuilla ole mitään häpyä??? Ei siis minkäänlaista?? Miten pystytte katsomaan itseänne peilistä?? Voin kertoo, et mä niin vihaan teitä..
Itse olen rikas.
Ja olen suoraan sanottuna ylpeä siitä. Kehtaan katsoa itseäni peilistä, miksen kehtaisi.
On tullut sen verran veroja tänne verohelvettiin maksettua että kyllä kehtaan olla ja kulkea.
Kateellisten vinkuna ei kiinnosta.
Jos ei olisi rikkaita, ei ap voisi elää yhteiskunnan elättinä.
Eli sua kuvottaa ihmiset jotka tekee todella paljon töitä ja haluaa itselleen ja perheelleen mahdollisesti paremman elämä ja elämän jossa ei tarvi laskea senttejä...??
Se on jokaisen oma valinta millaista elämää elää ja kuinka rikasta/köyhää
vittu sä olet tyhmä ihminen, ihan näin suoraan sanottuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tässä ketjussa kehdataankin tulla puolustelemaan rikkaita ihmisiä... Aivan käsittämätöntä. Rikkaat ihmiset ovat niiiiin etuoikeutetussa asemassa yhteiskunnassamme ja koko ihmiskunnassa.. Minkä v*tun takia heitä tarvitsee vielä alkaa puolustelemaan? Eikö elitisti mulkuilla ole mitään häpyä??? Ei siis minkäänlaista?? Miten pystytte katsomaan itseänne peilistä?? Voin kertoo, et mä niin vihaan teitä..
No ei suurin osa puolustelijoista varmaan ole mitään rikkaita edes mutta suomessa monet vaan kuvittelevat itsestään niin. Ja kaikkia koulutettuja nyt pidetään automaattisesti rikkaana vaikka eivät olisi vielä päivääkään töitä tehneet eikä tietoa tulevatko koskaan tekemään kun toisaalla lähihoitaja tahkoo duunia ja jooa ehkä 3000 palkkaa.
Niin, eipä moni suomalainen osaa kuvitellakaan mitä on olla oikeasti rikas eikä vaan joku neljä tonnia kuussa saava jolta menee veroissa puolet siitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Elitistisesti ihmiset eivät ehkä ole koskaan kuulleetkaan sanaa oikeudenmukaisuus tai eivät ainakaan ole käsittäneet koko sanaa, he eivät ymmärrä mitä se tarkoittaa. Antaa rikkaiden rikastua kyöhien kustannuksella, katsotaan mihin se ajankanssa johtaa.. Nyt ehkä vielä jotenkin sopuisaa, köyhät vaan alistuu, häpeilee ja syyttelee itseään kohtalostaan, mutta välttämättä se ei tule aina jatkumaan näin.
No ei tietenkään tule jatkumaan. Viimeksi tämänkaltainen tuloerokehitys johti lopulta kahteen maailmansotaan kun se vanha valta lopulta lyötiin.
Historia on ollut ja tulee aina olemaan luokkataisteluiden historiaa. Harmillisesti tuntuu siellä omistajan puolella olevan lähinnä umpiluupäisiä ihmisvihaajia.
Oikeasti ns. "vanhan rahan" rikkaat eivät pröystäile rahoillaan kuten äkkirikastuneet. Eivät toki kaikki hekään vaan pitävät matalaa profiilia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, joka tienaa vajaa 20 000 euroa kuukaudessa. En todellakaan vaihtaisi osia hänen kanssaan. Hänen elämänsä vaikuttaa ulkopuolisin silmin siltä, että se ei ole sen rahan arvoista. Vaativa työ on todella rankka, se vaatii paljon joustamista muulta elämältä (perhe ja harrastukset). En halveksu häntä, vaan nostan hattua, minusta ei todellakaan olisi moiseen rumbaan. Hänen kaltaisiaan ihmisiä kuitenkin tarvitaan tässä hyvinvointiyhteiskunnassa: ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita itsensä sekä työnantajayrityksensä kehittämisestä ja rakentavat kansantalouttamme. Mainittakoon myös, että hän maksaa päälle toistasataatuhatta veroja vuodessa. Siitä riittää tulonsiirtoja ja palveluita aika monelle vähävaraiselle suomalaiselle. En mitenkään voi paheksua sitä, jos ihmiselle, joka elättää kovalla työllä niin montaa tuntematonta verojen muodossa, jää jotain omaankin käteen ja lapsilleen.
Kysymys olikin niistä varakkaista, jotka käyttäytyvät elitistisesti ja halveksivat köyhiä ja vähävaraisia.
Vierailija kirjoitti:
Ja kai te nyt jumalauta tajuatte että ei niitä kehitysmaita ikuisesti voi riistää? :D
Tuntuu että monet varakkaat on ihan lapsen tasolla suhtautumisessa maailmaan. Ihan kuin eläisivät jossain omalla planeetallaan ja kurjuus on jollain toisella helvetin kaukana.
Kehitysmaat nousevat sieltä kurjuudesta kukin omaan tahtiinsa.
Absoluuttinen köyhyys on viime vuosikymmeninä reilusti yli puolittunut.
Internet ja kännykät tuovat maailman kaiken tiedon syrjäisimpiinkin kyliin.
Sinä se olet täysin hukassa sokean vihasi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elitistisesti ihmiset eivät ehkä ole koskaan kuulleetkaan sanaa oikeudenmukaisuus tai eivät ainakaan ole käsittäneet koko sanaa, he eivät ymmärrä mitä se tarkoittaa. Antaa rikkaiden rikastua kyöhien kustannuksella, katsotaan mihin se ajankanssa johtaa.. Nyt ehkä vielä jotenkin sopuisaa, köyhät vaan alistuu, häpeilee ja syyttelee itseään kohtalostaan, mutta välttämättä se ei tule aina jatkumaan näin.
No ei tietenkään tule jatkumaan. Viimeksi tämänkaltainen tuloerokehitys johti lopulta kahteen maailmansotaan kun se vanha valta lopulta lyötiin.
Historia on ollut ja tulee aina olemaan luokkataisteluiden historiaa. Harmillisesti tuntuu siellä omistajan puolella olevan lähinnä umpiluupäisiä ihmisvihaajia.
Höpö höpö.
Maailma on muuttunut rajusti, luokkataistelujut kuuluvat historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kai te nyt jumalauta tajuatte että ei niitä kehitysmaita ikuisesti voi riistää? :D
Tuntuu että monet varakkaat on ihan lapsen tasolla suhtautumisessa maailmaan. Ihan kuin eläisivät jossain omalla planeetallaan ja kurjuus on jollain toisella helvetin kaukana.
Kehitysmaat nousevat sieltä kurjuudesta kukin omaan tahtiinsa.
Absoluuttinen köyhyys on viime vuosikymmeninä reilusti yli puolittunut.
Internet ja kännykät tuovat maailman kaiken tiedon syrjäisimpiinkin kyliin.Sinä se olet täysin hukassa sokean vihasi kanssa.
Mitään absoluuttista köyhyyttä ei ole edelleenkään olemassa. Köyhyys on aina suhteellista, puutetta jostain.
Ja ei, kehitysmaat eivät tule nousemaan. Niihin ei kerry pääomia ja kaikki resurssit ryöstetään tämän takia ulkomaille kun niitä ei voida hyödyntää. Siinä menee niin luonnonvarat kuin henkinenkin pääoma aivovuodon muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Maailma on muuttunut rajusti, luokkataistelujut kuuluvat historiaan.
Milläs tavalla se on muka muuttunut? Tietääkseni edelleen elämme kapitalistisessa järjestelmässä jossa työn ja pääoman ristiriitaa on mahdotonta ratkaista. :D
Minä inhoan köyhiä kun ne haisevat niin pahalle ja ovat tosi rumia sekä lihavia. Itse tienaan hyvin ja olen huippukunnossa.
Self-made -rikkaat näyttää olevan huomattavasti empatiakyvyttömämpiä kuin monet perintövarakkaat. Pärjääjät kuvittelee kaiken olevan itsestä kiinni. Paljon onkin, mutta ei se ihan niinkään mee että kuka tahansa voi tehdä mitä tahansa. Silti en ole sitä mieltä että muiden hyväosaisuus olisi keneltäkään pois.
Ap, jos omistat laitteen jolla kirjoitat tänne ja sulla on katto pään päällä, kuulut maailman rikkaimpaan neljännekseen. Miljardit ihmiset näkee sut rikkaana. Mitä haluaisit sanoa heille?
Mua henk. koht. vituttaa ihmiset jotka kadehtii varakkaita. Se kaikki on saatu työllä, jos ei omalla niin jonkun toisen. Mä oon kouluttautunut 10vuotta lukion jälkeen ja tehny duunia silloin kun muut on surkutellut tai tehneet taloudellisesti huonoja valintoja. En esittele kenellekään varallisuuttani enkä edes koe rahalla olevan merkitystä tietyn tulotasob jälkeen. En ymmärrä tätä outoa "herravihaa" johon usea suomalaisittain köyhä lankeaa. Jos jotain "isoa herraa" haluaa syyttää, niin lähin olisi kai ministerit. Ei tavalliset veronmaksajat eikä varsinkaan yrittäjät, jotka luovat työpaikkoja.
Toivon täydestä sydämestäni tuhannesti, että jokainen köyhä ihminen ja jotenkin muutoin elämässään kulttuurissa huonompiosaiseksi määritelty oivaltaisi itse arvonsa, eikä alistuisi elitisti paskoille tai kenellekään muulle, joka yrittää alistaa tai määritellä häntä. Kuvottaa asua Suomessa, noin kolmen kuukauden päästä juhlitaan taas itsenäisyyspäivää, hirveätä eliitin porsastelua, täysin turhaa toimintaa. Itsenäisyyspäivä juhliin on varaa tuhlata veronmaksajien rahoja hirveitä määriä, mutta sitten täytyy tehdä leikkauksia vähempiosaisilta, terveydenhuollolta yms. oikeasti tarpeelliselta ja solidaariselta toiminnalta. Tässäkin näkyy se miten hyvässä asemassa rikkaat ovat yhteiskunnassamme. Heihin satsataan mitä turhanpäiväisissä asioissa. Mutta köyhät saa samaan aikaan kärsiä ja miettiä miten saisivat edes elämänsä perusasiat hoidetuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei suurin osa puolustelijoista varmaan ole mitään rikkaita edes mutta suomessa monet vaan kuvittelevat itsestään niin. Ja kaikkia koulutettuja nyt pidetään automaattisesti rikkaana vaikka eivät olisi vielä päivääkään töitä tehneet eikä tietoa tulevatko koskaan tekemään kun toisaalla lähihoitaja tahkoo duunia ja jooa ehkä 3000 palkkaa.
Niin, eipä moni suomalainen osaa kuvitellakaan mitä on olla oikeasti rikas eikä vaan joku neljä tonnia kuussa saava jolta menee veroissa puolet siitä pois.
Luonnollisesti vain pieni osa väestöstä on rikkaita, koska valtaosa on keskiluokkaisia - oli keskiluokan taso missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Se kaikki on saatu työllä, jos ei omalla niin jonkun toisen.
Haha, sinäpä sen sanoit. Etkö tosiaan näe mitään ongelmaa järjestelmässä joka väkivallalla pakottaa työnsä myyjät työskentelemään niille jotka omistavat? :D
Kyllä, väkivallalla.