Mua kuvottaa rikkaat ihmiset
Suomestakin löytyy jonkin verran köyhyyttä ja kurjia kasvuolosuhteita. Muualla maailmassa sitä köyhyyttä onkin sitten monin verroin enemmän ja sen laatu on hyvin epäinhimillistä, ihmisiä kuolee nälkään ja janoon, perustarpeet eivät tule mitenkään tyydytetyiksi. Sitten rikkaat ihmiset vaan porsastelee, ahnehtii lisää, ovat sadistisia tässä kaikessa ahneudessaan, itselleen haalimisessaan. Vähär välittävät muista. Jopa harjoittavat rasismia köyhiä ihmisiä kohtaan, suhtautuvat heihin ylimielisesti, ovat elitistisiä. Se on todella kuvottaa. Olen onnellinen siitä, etten ole syntynyt tällaiseksi ihmissaasta rikkaaksi, joka vain leijuu jossain omissa korkeuksissaan, omissa ylimielisyyksissään, vähät välittää muista, haalii vain itselleen, on sadistinen ja halveksuu niitä, joilla on vähemmän. Rikkaat, elitistiset ihmiset ovat tämän maapallon syöpä.
Kommentit (94)
Minä en luultavasti "kuvota" sinua. Et tunnista minua mitenkään rikkaaksi. Minulla ei ole autoa, asun ihan normi kt-kaksiossa, en kanna olkapäälläni Louis Vuittonia enkä pukeudu Pradaan vaan ihan Prisman rytkyihin tai muihin halpoihin vaatteisiin.
Ostoskoristani et myöskään tunnista minua rikkaaksi: Kevytlauantaisiivuja, arkimaitoa Rainbow-tuotteita ja joskus halpissidukkaakin. Siltikin olen rikas - millä indikaattorilla se sitten määritelläänkin.
No, koska näitä rikkaita elitistipa**oja joka tapauksessa on olemassa, niin olisin mielelläni yksi heistä. Eipä tarvitsisi ensi maananatainakaan mennä töihin.
Hehe, täällä katkeruuden ja vihan foorumilla tämä avautuminen toisten sikamaisesta asenteesta naurattaa. Tulee mieleen ne loputtomat wt-keskustelut, bloggaajien haukkumiset, reality-osallistujien vainoamiset ynnä muut. Pata kattilaa soimaa.
Mua kuvottaa kaltaisesi kapeakatseiset wt-ihmiset, jotka kuvittelevat, että kaikki rikkaat ovat jotain syntymärikkaita. Olen oman varallisuuteni ansainnut kovalla työllä. Pitäisikö minun siis hävetä sitä tai antaa sinulle puolet, jotta voit jatkaa baarissa istumista päivät pitkät? Haista paska senkn lähiöruusu!!!
En ole perinyt / saanut rahojani, vaan hankkinut ne itse. Kyvyilläni, en niinkään ahkeruudella.
Samat edellytykset on kaikilla, ilmaiset koulut yms.
Miten sinä sitten autat muita? Miten toimit joka päivä niin että autat ja avustat? Elätkö mahdollisimman luonnonmukaisesti ettet kuluta turhaa luontoa, ja sitä kautta toisten ihmisten juomavesiä?
Olet siis tyypillinen suomalainen. Muiden onni, hyväosaisuus ja menestys on aina itseltä pois. No ei se kyllä oikeastaan ole. Niillä varakkaaseen perheeseen syntyneillä on ollut hyvä tuuri ja joo, jotkut niistä ei todella osaa olla empaattisia huonompiosaisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomestakin löytyy jonkin verran köyhyyttä ja kurjia kasvuolosuhteita. Muualla maailmassa sitä köyhyyttä onkin sitten monin verroin enemmän ja sen laatu on hyvin epäinhimillistä, ihmisiä kuolee nälkään ja janoon, perustarpeet eivät tule mitenkään tyydytetyiksi. Sitten rikkaat ihmiset vaan porsastelee, ahnehtii lisää, ovat sadistisia tässä kaikessa ahneudessaan, itselleen haalimisessaan. Vähär välittävät muista. Jopa harjoittavat rasismia köyhiä ihmisiä kohtaan, suhtautuvat heihin ylimielisesti, ovat elitistisiä. Se on todella kuvottaa. Olen onnellinen siitä, etten ole syntynyt tällaiseksi ihmissaasta rikkaaksi, joka vain leijuu jossain omissa korkeuksissaan, omissa ylimielisyyksissään, vähät välittää muista, haalii vain itselleen, on sadistinen ja halveksuu niitä, joilla on vähemmän. Rikkaat, elitistiset ihmiset ovat tämän maapallon syöpä.
Sähän olet itse maailman mittakaavasta katsottuna tuollainen sikaileva sadistinen kuvottava elitisti.
Siellä vain läskit haisevana kirjoittelet sun orjatyöllä tehdyllä tietokoneella iloisena ruokapadan ääressä.
Vähät välität muista.
Rikkaalla on sentään rahaa, millä voi vaikuttaa yhteiskunnalisiin oloihin, jos haluaa.
Ei kyllä pidä paikkaansa että kouluja käymällä tulee enää automaattisesti rikkaaksi poislukien ehkä lääkärit, mutta heilläkin on vaan se että opetukseen päästäkseen täytyy olla luonnostaan hyvä fysiikassa yms itse olen keskitasoa enkä varmasti pääsisi kokeita läpi vaikka kuinka pänttäisin. Humanisteilla taas on pitkään ollut huono työtilanne ja lakimiehilläkin alkaa työmarkkinat olla aika nihkeät ja palkat ei ainakaan mitään jenkkileffojen juristien tasoa vaan saattaa olla jopa pienemmät kuin duunareilla riippuen työpaikasta.
Työpaikallani on muutamia tällaisia vähän varakkaampia henkilöitä ja heidän porsasteluaan kyllä puistattaa välillä seurata vierestä, kun sitä itse niin siellä tuovat esiin, eivät mitenkään peittele tätä, se on heille niin itsestäänselvyys, että heillä on aina ollut ja pitääkin olla paljon. Samaan aikaan tulee itse perehdyttyä esim. kehitysmaantutkimukseen, niin kyllä suruksi ja vihaksi joskus pistää nähdä heitä. Itse en ole rikas, en edes halua rikkaaksi, minulle riittää se, että saan perustarpeeni tyydytetyksi ja ehkä joskus vähän jotain ekstraa siihen päälle, mutta sekään ei ole välttämätöntä. Minulle elämän rikkaus, on hyvät, tasapainoiset ystävyyssuhteet ja terve mieli sekä keho. Joskus silti tekisi mieli tuoda työpaikalle jotain esitteitä koskien köyhien maiden kurjia oloja ja ylipäätään maailman varjopuoliin liittyen, niistä nämä kultalusikka suussa tukevasti syntyneet ihmiset eivät oikein tiedä mitään, ainakaan omakohtaisesti. Heidän kuplansa on niin kovin erilainen. Siellä suurin harmitus on se, kun lomamatka lento viivästyy tai kaupasta saattaa olla juuri nyt loppu se trendilaukku, jota niin haluaa ja uuden sellaisen tilaamiseen kauppaan kestää noin viikko. Siis viikon joutuu odottamaan sitä ihanaa laukkua.. On se kamalaa.. Ja sekin laukku on revitty jonkun ihmisen selkänahasta, tuotettu epäeettisin olosuhtein, ihmis-, eläin- ja ympäristöoikeuksia polkien.
Vierailija kirjoitti:
Joskus silti tekisi mieli tuoda työpaikalle jotain esitteitä koskien köyhien maiden kurjia oloja ja ylipäätään maailman varjopuoliin liittyen, niistä nämä kultalusikka suussa tukevasti syntyneet ihmiset eivät oikein tiedä mitään, ainakaan omakohtaisesti. Heidän kuplansa on niin kovin erilainen.
Miksi sun pitäisi niitä valistaa, sulla on kuitenkin noin valveutuneena ihmisenä itselläsi mahdollisuus lahjoittaa esim. 80% sun tuloista köyhemmille.
Kannattaa aloittaa itsestä, näytä vaikka sun työkavereille esimerkkiä miten tietoinen ja valveutunut maailman kansalainen toimii itseään köyhempien kanssa.
Verrattuna koko maapallon väestöön myöskin aloittaja on todella rikas.
Me ollaan suomen mittakaavasta katsottuna rikkaita. Olemme perustaneet yrityksen ja tehneet vuosia pitkää päivää ja ansainneet itse omaisuutemme. Työllistämme yli 150 ihmistä, viime vuonna perustimme hyväntekeväisyysjärjestön joka rahoittaa vähävaraisista kodeista tulevien lasten ja nuorten opintoja asunmaassamme ja haaveilemme että järjestö olisi vielä joskus globaali.
Nyt kun yrityksen pyörittäminen ei enää ole 24/7 hommaa niin nautimme työmme hedelmistä, enkä kyllä näe siinä mitään pahaa, enkä sitäkään miten se olisi joltain toiselta pois.
Katkeruus on kamala piirre ihmisessä ja vihaan ja itsesääliin kuluu voimavaroja jotka voisi käyttää oman asemansa parantamiseen tai huono-osaisempien auttamiseen.
Voisin itse varakkaana olla kiinnostunut lahjoittamaan osan omaisuudestani heti, kun näen teidän pienituloisten lahjoittavan osan omaisuudestanne esim. tiettyihin etelä-amerikan maihin, jossa on teitä köyhempiä.
Jos ette suostu, niin ihmettelen millä motiivilla vaaditte muita lahjoittamaan rahaa, teillä on kuitenkin myös enemmän kuin joillakin toisilla ja teillä rikkaina sikoina velvollisuus lahjoittaa osa pois, eikös vain.
Muuten näen teidän ininän vain epätoivoisena yrityksenä saada ihmiset syytämään teille entistä enemmän rahaa, koska teille mikään ei riitä ja omastanne ette anna itseänne köyhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tyypillinen suomalainen. Muiden onni, hyväosaisuus ja menestys on aina itseltä pois. No ei se kyllä oikeastaan ole. Niillä varakkaaseen perheeseen syntyneillä on ollut hyvä tuuri ja joo, jotkut niistä ei todella osaa olla empaattisia huonompiosaisia kohtaan.
Miten niin se ei ole muilta pois? Totta kai se on joltakulta pois, eihän tuotteet ja palvelut nyt tyhjästä tule.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä sitten autat muita? Miten toimit joka päivä niin että autat ja avustat? Elätkö mahdollisimman luonnonmukaisesti ettet kuluta turhaa luontoa, ja sitä kautta toisten ihmisten juomavesiä?
"Toisten ihmisten juomavesiä"? Ihan niin kuin minulla ei olisi oikeutta juomaveteen.. :D Minun kulutukseni ja elämäntapani ovat monin verroin elitistisiä ihmisiä ympäristö-, ihmis- ja eläinoikeus ystävällisiä. Minä ja minun elintapani eivät ole mitenkään verrattavissa eliitin porsasteluun. Olen saanut nyrpeitä ja ylimielisiä katseitä elitisti ämmiltä ja ukoilta tuolla ulospäin huokuvan "huonompi"osaisuuteni puolesta. Siksi vituttaa, että minua tullaan täällä syyllistämään ja haukkumaan, jos tuon esille eliitin todellista puolta, ehidän itsekeskeisyyttään ja sikailuaan, josta myös minä olen joutunut paljon kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Voisin itse varakkaana olla kiinnostunut lahjoittamaan osan omaisuudestani heti, kun näen teidän pienituloisten lahjoittavan osan omaisuudestanne esim. tiettyihin etelä-amerikan maihin, jossa on teitä köyhempiä.
Jos ette suostu, niin ihmettelen millä motiivilla vaaditte muita lahjoittamaan rahaa, teillä on kuitenkin myös enemmän kuin joillakin toisilla ja teillä rikkaina sikoina velvollisuus lahjoittaa osa pois, eikös vain.
Muuten näen teidän ininän vain epätoivoisena yrityksenä saada ihmiset syytämään teille entistä enemmän rahaa, koska teille mikään ei riitä ja omastanne ette anna itseänne köyhemmille.
Huutonaurua, varakas puhumassa miten muille "ei mikään riitä". Ymmärrätkö yhtään miten lapselliselta kuulostat?
Aamen.