Mitä ruokaa teillä on tänään
Kommentit (69)
Tex mex- salaattia, eli jauhelihaa, salaattia, tomaattia, juustoraastetta, mausteita, majoneesia ja tabascoa. Päälle tortillasipsejä.
Ei mitenkään superterveellinen, mutta aina silloin tällöin syödään tuota, kun on nii hyvää 😉
Miksi tässä ketjussa saavat kaiken maailman peruna- ja makaronisörsselit yläpeukkuja, mutta heti kun joku ehdottaa jotain, mikä oikeasti kuulostaa hyvältä, niin sitä peukutetaan alaspäin oikein urakalla?
Uunilaatikkoa. Helppoa kuin mikä: peruna-sipulisuikaleita pakasteesta pari pussia ja paistan maalaisporssaansuikaleita ja sipulia, sekoitetaan ja paistetaan uunissa n. 2tuntia 175 asteessa. Ennen paistamista kostukkeeksi n. 1/2 litraa lihalientä kuutioista ja pippuria. Suolaa on lihaliemessä.
Valmis ja on hyvää.
Mä oon yksin kotona huomiseen asti (ihanaa!), ja aion herkutella. Teen kesärullia ja niille tymäkän kastikkeen, niitä duunaillessani siemailen hyvää GT:tä :) Jälkkäriksi luulen haluavani tuoreita vadelmia, nam! Vesi herahti kielelle, pinkaisenpa tästä kauppaan!
Risottoa. Kunnon viini ja parmesaania. Sieniä ei jaksanut hakea, koska olen sairaana. Broilerin ohutkeikkeet ja salaattia
Illalla tehdään pizzaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa saavat kaiken maailman peruna- ja makaronisörsselit yläpeukkuja, mutta heti kun joku ehdottaa jotain, mikä oikeasti kuulostaa hyvältä, niin sitä peukutetaan alaspäin oikein urakalla?
Mikä se sinun oikeasti hyvä ehdotuksesi sitten oli?
Leppoisa lauantaipäivä ja lounaaksi oli Nizzan salaattia, illalla salaattikeittoa (salaatti oli pilaantumassa) ja leipää.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, etsin huomiseksi jauhemaksaa pihveihin, mutta kaikista kaupoista loppu! Onko Hesarissa ollut joku resepti vai onko puolukkakausi nostanut kysyntää?
Ja minäkin sain idean jauhemaksapihveistä, koska sain ämpärillisen puolukoita tuttavalta :)
Alkoipa tehdä mieli paistettua maksaa. Varmaan pakko tehdä joku päivä.
Vierailija kirjoitti:
Leppoisa lauantaipäivä ja lounaaksi oli Nizzan salaattia, illalla salaattikeittoa (salaatti oli pilaantumassa) ja leipää.
Mitä ihmettä on salaattikeitto?
Chili con carne. Tuli hyvää, tosin myöhemmin illalla vakava kaasuvaara. Miksi ne pavut aiheuttaa ilmavaivoja?? Ihan gogreenin papuja käytän.
Lehtipihvejä grilliin. Kaveriksi itsetehtyjä lohkoperunoita ja paahdettuja juureksia.
Porkkana-kesäkurpitsa-sosekeittoa jossa on myös kokonaisia kikherneitä sekä maapähkinävoita makua tuomaan. Hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Chili con carne. Tuli hyvää, tosin myöhemmin illalla vakava kaasuvaara. Miksi ne pavut aiheuttaa ilmavaivoja?? Ihan gogreenin papuja käytän.
Pavuissa on paljon kuitua ja muuta tymäkkää joka ei välttämättä sula kaikilla kunnolla. Kun papuja syö usein oireet monesti häviävät. Itse huuhtelen säilykepavut ennen ruokaan lisäämistä, lisäksi kannattaa käyttää mausteena jeeraa, kurkumaa tai koriateria sillä ne parantavat ruoansulatusta ja vähentävät kaasunmuodostusta.
Olut-lihapataa, perunamuusia, keitettyjä porkkanoita ja herneitä, salaattia. Juustokakkua jälkiruuaksi.
Eikö teillä oo muuta mielessä ku syöminen??? Jatkuvasti näitä ihme ruoka keskusteluja palstalla. Tyypillisiä suomalaisia koko sakki. Perse levenee ja ruoka vaan maittaa. Ei ihmekään että suomalaiset on paksujalkaisia ja ihra perseisiä ilmapalloja kun näitä ketjuja lukee. Ruoka sitä ja ruoka tätä.
Bibimbap! Jiihaa. Ei vaan löydy gochujang tahnaa, kai voi korvata srirachalla.
What? Olen tehnyt aina kesällä aivan mainiota perunamuusia esim. kalan kanssa. Kaupoissa myydään ihan sitä ns. vanhaa perunaa kesällä. Uusista kesäperunoista ei välttämättä tule niin hyvää, mutta ihan kun ostaa 2 kg pussin perunoita marketista, keittää ja tekee muussiksi, niin aivan hyvää tulee.