Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sihteerit miten teitä kohdellaan töissä?

Vierailija
08.09.2016 |

Arvostetaanko vai oletteko "vaan" niitä juoksutyttöjä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin koska olen itsekin lähestyttävän oloinen, huumorintajuinen, tajuan paikkani, ennakoiva ja aina valmis auttamaan.

Kollegani on sellainen sitruunan niellyt, niinpä hänkin saa samaa käytöstä osakseen.

Vierailija
2/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa arvostaa minua, pieni vähemmistö kohtelee juoksutyttönä. Osa on ystävällinen vain silloin kun tarvitsee jotain, muuten ihan kuin olisin ilmaa.

Meilläkin kyllä joitakin sihteereitä arvostetaan enemmän kuin toisia, valitettavasti pari eläkeikää lähestyvää sihteeriä ei ole oikein pysynyt ajan kelkassa ja eivätkä enää osaa toimia muuttuvassa työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin koska olen itsekin lähestyttävän oloinen, huumorintajuinen, tajuan paikkani, ennakoiva ja aina valmis auttamaan.

Kollegani on sellainen sitruunan niellyt, niinpä hänkin saa samaa käytöstä osakseen.

Mitä tarkoitat tuolla, että tajuat paikkasi?

Vierailija
4/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että minä työskentelen muiden ehdoilla, muut eivät minun ehdoillani. Vastakkaistakin on nähty.

Vierailija
5/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kohdellaan, kuin ketä tahansa työyhteisön jäsentä. Meillä kaikilla omat työtehtävämme ja vastuualueet. Meillä on hyvä työyhteisö :) en ole IKINÄ kokenut olevani mitenkään alempiarvoisempi tai mikään juoksutyttö.

Vierailija
6/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että minä työskentelen muiden ehdoilla, muut eivät minun ehdoillani. Vastakkaistakin on nähty.

Olet varmaan meidän uusi sihteeri. Ihana tyyppi, kun edellinen oli sellainen sadistinen vallankäyttäjä.

Vierailija
7/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä eläkeikää lähestyvä sihteeri, joka on aivan huippu. Tekee työnsä muiden ehdoilla, kuin myös omilla ehdoillaan, tietää tasan tarkkaan mitkä asiat kuuluu hänelle eikä anna kenenkään juoksuttaa itseään. On todella tärkeä henkilö firmassamme. Sihteeri ei saa olla liian nöyrä, joka ottaa kaikki tehtävät kiltisti vastaan (kohta niitä ylimääräisiä tehtäviä satelee joka suunnasta ja homma leviää käsiin). Harmi, kun jää pian eläkkeelle.

Vierailija
8/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä eläkeikää lähestyvä sihteeri, joka on aivan huippu. Tekee työnsä muiden ehdoilla, kuin myös omilla ehdoillaan, tietää tasan tarkkaan mitkä asiat kuuluu hänelle eikä anna kenenkään juoksuttaa itseään. On todella tärkeä henkilö firmassamme. Sihteeri ei saa olla liian nöyrä, joka ottaa kaikki tehtävät kiltisti vastaan (kohta niitä ylimääräisiä tehtäviä satelee joka suunnasta ja homma leviää käsiin). Harmi, kun jää pian eläkkeelle.

Meillä ei kukaan edes juoksuttaa, tässä ei ollut sellaisesta kyse vaan vallankäytöstä nimenomaan mitä tuolla joku kommentoikin kauniisti, tai siis oikeastaan vallankäyttämättömyydestä ;)

Vierailija
9/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ja minun 10 vuotta nuorempi työkaverini on antanut muutakin ;) 

N53

Vierailija
10/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sihteeri on tällä asenteella....

Hei miks mun aina pitää järkätä firman pikkujoulut... niin miksihän. Kyllä se on DI:n hommia 😂

Hotelleja on varannut väärään aikaan ja väärään paikkaan, lähinnä ihmettelen että on edeleen töissä.

En pidä edes juoksutyttönä, koska ei voi olla varma että hoitaa hommansa.

Vierailija
11/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei miks mun aina pitää järkätä firman pikkujoulut... niin miksihän. Kyllä se on DI:n hommia 😂

Hotelleja on varannut väärään aikaan ja väärään paikkaan, lähinnä ihmettelen että on edeleen töissä.

Tuossa esimerkki miten sihteeri ei tajua paikkaansa 😨

Vierailija
12/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kyllä sihteeri järjestä firman pikkujouluja, vaan porukalla suunnitellaan ja järjestetään.

Vierailija
13/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sihteeri, mutta minua ketuttaa miten jotkut meidän firmassa ovat niin heikkolahjaisia, että eivät osaa itse ottaa muutamasta paperista kopioita. Sihteerillämme on muitakin töitä, kun ottaa jonkun tekniikan ihmelapsen parista lappusesta kopioita tai seisoa selän takana vahtimassa osaako varmasti lähettää sähköpostia. Näin meillä jotkut juoksuttaa.

Vierailija
14/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pikkujoulut järjestää kaikista henkilöstöryhmistä koottu muutaman hengen porukka, ei sihteeri yksinään. Sihteeri tosin usein tarjoutuu varaamaan ravintolan tms., mutta hän ei todellakaan joudu yksin vastaamaan järjestelyistä. Kuulostaa siltä, että teidän firmassa sihteeri tosiaan on se vähiten arvostettu puoliorja. Mitä muuhun pätevyyteen tulee, se on kai johdon arvioitavissa kannattaako henkilöä pitää töissä. Jos sihteerinne muuten kokee, että häntä ei arvosteta ja pidetään vain piikana, häntä varmaan hermostuttaa ja virheitä tulee siksikin.

Vierailija
15/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele, että on tuolla asenteella, jos noin kovin häntä arvostetaan.

Vierailija
16/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sihteeri, mutta minua ketuttaa miten jotkut meidän firmassa ovat niin heikkolahjaisia, että eivät osaa itse ottaa muutamasta paperista kopioita. Sihteerillämme on muitakin töitä, kun ottaa jonkun tekniikan ihmelapsen parista lappusesta kopioita tai seisoa selän takana vahtimassa osaako varmasti lähettää sähköpostia. Näin meillä jotkut juoksuttaa.

Meilläkin jotkut olettaa, että sihteeri on joku tulostin- tai kopiokoneasiantuntija. Pitäisi tyyliin kädestä pitäen näyttää miten paperi asetetaan lasille ja valitaan kopioiden määrä ja painetaan start-nappia. Jos on koulutus tyyliin DI, niin eikö tuon vertaa järki leikkaa? Tulee mieleen, että se on vain sellaista juoksuttamista ja yritetään saada sihteerille joku fiilis, että "jes, osaan ottaa kopioita, muut ei, joten olen kopiokonevastaava!" eipä minua ainakaan imartele ja olen sanonutkin, että soittaa atk-tukeen, jos tulee ongelmia, minulla on muita töitä, kuin seisoa ja odottaa siinä vieressä, että saadaan yksi kopio. -Sihteeri

Vierailija
17/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vanhempi rouva sihteerinä. Pahin sovinisti jonka tiedän! Ei millään hyväksynyt naisia ylemmikseen ja pokkuroi kaikkia miehiä. Onneksi jäi eläkkeelle jo ajat sitten.

Vierailija
18/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on vielä atk-tuki? :D Kuulostaa 90-lukulaiselta.

Vierailija
19/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on vielä atk-tuki? :D Kuulostaa 90-lukulaiselta.

Meillä on, joka hoitaa kaikki laitehankinnat, niiden asentamiset ja opastaa niiden käytössä tarvittaessa.

Vierailija
20/25 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään juoksuttamista että DI pyytää sihteeriä ottamaan kopsun. Monessa paikassa missä työaikaa seurataan, joutuu asiantuntijataso ihan tosissaan jättämään kaiken hallinnollisen ylimääräisen säädön assareille. Myös big foureilla ja muilla näillä asiakaskonsultointifirmoilla on usein näin