HAHAHA, Apple löi muille valmistajille luun kurkkuun!
Nyt tuli täysin ylivoimainen puhelin: maailman nopein prosessori, maailman parhaimmat kamera ja tuplana(täysin ennennäkemätöntä, mahdollistaa optisen zoominkin!), vanhanaikaisen 3,5 kuulokeplugin poistaminen, vesisuojaus, iOS10 jne. jne.
Nyt taisi Android-urpojen ihannoimille Androideilla käydä aika heikosti. Apple otti kerta heitolla vuosien etumatkan muihin valmistajiin.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
0/5 vaikka Apple paras onkin. 90% Fortune-500 yrityksistä standardoi iOS-laitteisiin, ja saman teen minä myös meidän yrityksessä. 1000 WP/Android-laitetta vaihtuu iphoneihin tämän vuoden kuluessa.
Androidien hallinta on painajaismaista, ja osa laitteista on jo kaupan paketista otettaessa valmiiksi kiinalaisten roottaamia ja ties mitä vakoiluohjelmia sisältäviä, kuten OnePlus laitteet.
Nykyiaikaisissa firmoissa henkilökunta saa itse valita puhelimensa jostain valikoimasta tai jopa ostaa minkä itse haluaa ja firma maksaa tietyn maksimin. Ensisijaisesti kyseessä on puhelin, ei mikään työasema. Työasemat hallinnoidaan sitten järjestelmällisesti. Citrixin saa puhelinten eri käyttöjärjestelmille kyllä kuten esim. Worxin tai muun jolla laite voidaan hallita firman taholta ja tarvittaessa tyhjentää tiedot.
Jenkkifirmat tietysti suosivat applea, samoin kuin amerikkalaiset kuluttajat. Siellä applen suhtaudutaan kuten Nokiaan Suomessa aikoinaan eli suositaan "kotimaista", suhtautuminen on tunnepohjaista osittain.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli täysin ylivoimainen puhelin: maailman nopein prosessori, maailman parhaimmat kamera ja tuplana(täysin ennennäkemätöntä, mahdollistaa optisen zoominkin!), vanhanaikaisen 3,5 kuulokeplugin poistaminen, vesisuojaus, iOS10 jne. jne.
Nyt taisi Android-urpojen ihannoimille Androideilla käydä aika heikosti. Apple otti kerta heitolla vuosien etumatkan muihin valmistajiin.
Mä en ihannoi kumpaakaan valmistaaa ja pidän 700 euroa luuristaan joka vuosi maksavia ja sähköpostiosoitteensa puhelinvalmistajille antavia ihmisiä höynäytettävinä idootteina ja laumasieluina. Oma Nokiani mallia simpukka vuodelta nolla käy ja kukkuu ihan hyvin ja siihen saa vaihdettua akunkin, toisin kuin noihin nykyisiin kertakäyttöpuhelimiin.
Huvittavaa tuossa lanseerauksessa oli se, että suurimmat hurraa-huudot sai aikaiseksi sopimus Super Mario -pelin tulosta iPhonella ja Pokemon Go:n toimivuuden iWatchissa! Vähissä ovat iSheepien ilon aiheet.
Hauskaa tuossa on vielä sellainen pikku detalji, että Pokemon Go meni jo. Käyrät ovat vahvasti alaspäin sekä Applella että Pokemon Go:lla. Syöksyminen onkin mukavampaa käsi kädessä. Bäääääää!
Pitäisi varmaan Android-urpojen lääkitys tarkistaa....
Aito iSheep maksaa Applelle poistetuista ominaisuuksista: "Saat vähän vähemmän, kun maksat pikkuisen enemmän!"
No eihän nyt kukaan kuulokkeita puhelimessa käytäkään... Paitsi tietysti nyt Applen omia, jotka sitten taas maksavatkin xxx euroa, mutta äänenlaadullisesti vastaavat 19.90 € markettikuulokkeita.
Mitäs sitä epäeettistä verojenkiertäjä firmaa ylistämään. http://www.kepa.fi/teemat/kehitysta-ja-politiikkaa-blogi/19495 "Applen maksamattomilla veroilla saisi puhtaan veden kaikille".
Samaa mieltä ap n kanssa. Aple otti etumatkaa valmistajiin, kyllä. Kuluttajiin taisi ottaa takapakkia. Samsung saa tulevaisuudessa ainakin täältä asiakkaan.
Naurattaa vieläkin tuo "iSheep" :D
t. Windows-kääpä
Ostaako ihmiset iPhoneja siksi että ne on muka parempia kuin muut merkit vai siksi että pääsevät kehuskelemaan sillä että rahaa riittää? Ylimielisimmät ihmiset ovat juuri iPhonen omistajia. Tuossa uusimmassa on esim. huonommat kamerat kuin mun jo markkinoilta poistuneessa Huaweissani. No, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa, se on loppupeleissä vain puhelin, en maksaisi 900-1000€. Jatkossakin Huawei :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5 vaikka Apple paras onkin. 90% Fortune-500 yrityksistä standardoi iOS-laitteisiin
Tämä on 100% huuhaata. iOS:n markkina-asema on ollut jo kauan raskaassa laskutrendissä myös yritysmaailmassa. Toki Yhdysvalloissa, Applen kotikentällä, iPhonen asema on kohtuullisen vahva, mutta muualla maailmassa kiinnostus iOS-laitteisiin on aika laimeaa. Esimerkiksi iPadien asema on vajonnut pohjamutiin ja iPadeja on enää muutama prosentti hankituista tableteista.
Ei ainakaan VMWaren mukaan, joka on puolestaan markkinajohtaja mobiililaitehallinnan saralla. IOS on niin kirkkaasti parhaiten hallittavissa ja helpoin ottaa käyttöön että ihmettelen lähinnä miksi se loppu 10% haluaa hakata päätään seinään Androidien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5 vaikka Apple paras onkin. 90% Fortune-500 yrityksistä standardoi iOS-laitteisiin, ja saman teen minä myös meidän yrityksessä. 1000 WP/Android-laitetta vaihtuu iphoneihin tämän vuoden kuluessa.
Androidien hallinta on painajaismaista, ja osa laitteista on jo kaupan paketista otettaessa valmiiksi kiinalaisten roottaamia ja ties mitä vakoiluohjelmia sisältäviä, kuten OnePlus laitteet.
Nykyiaikaisissa firmoissa henkilökunta saa itse valita puhelimensa jostain valikoimasta tai jopa ostaa minkä itse haluaa ja firma maksaa tietyn maksimin. Ensisijaisesti kyseessä on puhelin, ei mikään työasema. Työasemat hallinnoidaan sitten järjestelmällisesti. Citrixin saa puhelinten eri käyttöjärjestelmille kyllä kuten esim. Worxin tai muun jolla laite voidaan hallita firman taholta ja tarvittaessa tyhjentää tiedot.
Jenkkifirmat tietysti suosivat applea, samoin kuin amerikkalaiset kuluttajat. Siellä applen suhtaudutaan kuten Nokiaan Suomessa aikoinaan eli suositaan "kotimaista", suhtautuminen on tunnepohjaista osittain.
Joo, BYOD toimii ehkä jossain teknologiafirmoissa, vaan pyydäpä jonkun perusteollisuuden 55-vuotiaan rautakouran valitsemaan, ostamaan ja konffaamaan joku älypuhelin että pystyy komennnusmatkalla selaamaan intraa ja katsomaan ohjeistukset ja standardit työkohteessa. Ei onnistu. Kun taas DEP-laitteena hankittu iPhone on suoraan kaupan paketista valmiiksi konffattu eikä tarvi kuin pelkkää käyttöä.
Mulla on nyt iPhone 5s ja ennen Samsung. En edelleenkään ymmärrä tätä näitten ainaista vertailua. Pyörin netissä ja käytän joitain sovelluksia eli en kyllä ole mikän himoälypuhelinnäprääjä. Mulla ainakin toiminu molemmat ihan samalla tapaa. Mielestäni tämä iPhone on esteettisesti miellyttävämmän näköinen, muita eroja en löydä :D Vittu mitä näpertelyä teidänkin elämä.
Ei herran jestas mikä hinta!!!! Honor 8:a huonompi 7+ 32Gt muistilla maksaa 919 euroa!! Ei mitään järkeä tässä touhussa. Ja kaveri kuola valuen odottaa että saa tehtyä tilauksen tuosta, mutta isommalla muistilla (yli 1000 euroa puhelimesta, puhelimesta?!!!!)
No, kun on iSheep, niin hinnalla tai laadulla tai ominaisuuksilla ei ole väliä... huoh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, BYOD toimii ehkä jossain teknologiafirmoissa, vaan pyydäpä jonkun perusteollisuuden 55-vuotiaan rautakouran valitsemaan, ostamaan ja konffaamaan joku älypuhelin että pystyy komennnusmatkalla selaamaan intraa ja katsomaan ohjeistukset ja standardit työkohteessa. Ei onnistu. Kun taas DEP-laitteena hankittu iPhone on suoraan kaupan paketista valmiiksi konffattu eikä tarvi kuin pelkkää käyttöä.
Höpö höpö. BYODia ei olla harrastettu juuri ollenkaan (siinähän tuodaan oma laite työkäyttöön). CYOD on se joka hallitsee ja yksikään puhelin ei mene IT-yksikön konffaamatta loppukäyttäjälle. Eli käytännössä puhelin odottaa käyttäjän kirjatumista, jolloin MDM clientti asentuu automaattisesti ja hoitaa kaiken konffauksen automaattisesti ja asettaa firman policyn mukaiset asetukset. Android toimii tässä huomattavasti paremmin kuin rajoittunut iOS, joka sekin kyllä taipuu MDM:n alle.
On moraalisesti arveluttavaa antaa idioottien pitää rahansa.
- S. Jobs
Mä olen kai sitten sellainen iSheep, nimittäin ostan tuon uuden Applen ihan vain tyylisyistä. Rahasta mulla ei ole pulaa, joten voin ostaa sen puhelimen mitä pidän eniten omana tyylisenäni. Applen minimalistinen, selkeä linja sekä itse laitteiden ulkoasussa että käyttöliittymässä viehättää minua kovasti. Itsekin suunnittelen käyttöliittymiä työkseni it-firmassa.
Mutta tottahan se on että kyllä tuossa luksuksesta ja tyylistä maksaa kun tuon ostaa, tai melkein minkä tahansa Applen laitteen - ei ne pelkässä teknisten ominaisuuksien vertailussa ole ollenkaan sen arvoisia kuin mitä maksavat. Mutta niinhän ihmiset ostaa merkkilaukkujakin, vaikka ihan saman funktion hoitaisi kolmenkympin Priman laukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5 vaikka Apple paras onkin. 90% Fortune-500 yrityksistä standardoi iOS-laitteisiin
Tämä on 100% huuhaata. iOS:n markkina-asema on ollut jo kauan raskaassa laskutrendissä myös yritysmaailmassa. Toki Yhdysvalloissa, Applen kotikentällä, iPhonen asema on kohtuullisen vahva, mutta muualla maailmassa kiinnostus iOS-laitteisiin on aika laimeaa. Esimerkiksi iPadien asema on vajonnut pohjamutiin ja iPadeja on enää muutama prosentti hankituista tableteista.
Ei ainakaan VMWaren mukaan, joka on puolestaan markkinajohtaja mobiililaitehallinnan saralla. IOS on niin kirkkaasti parhaiten hallittavissa ja helpoin ottaa käyttöön että ihmettelen lähinnä miksi se loppu 10% haluaa hakata päätään seinään Androidien kanssa.
Mulla ei ole kyllä ollut mitään ongelmia Android 6.0:n kanssa. Erittäin hyvältä käyttikseltä vaikuttaa. On myös Citrix Receiver ja Worx asennettu työnantajan vuoksi, tiedot voidaan tyhjentää myös etänä. Ehkä jos on jotain hyvin spesiaalitarpeita niin voi kai se iOS olla jossain asioissa parempi mutta suurimmalle osalle käyttäjistä (yrityksissäkin) kyseessä on lähinnä puhelin. Ja iOS on taas hyvin jäykkä käyttöliittymältään Androidiin verrattuna....
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kai sitten sellainen iSheep, nimittäin ostan tuon uuden Applen ihan vain tyylisyistä. Rahasta mulla ei ole pulaa, joten voin ostaa sen puhelimen mitä pidän eniten omana tyylisenäni. Applen minimalistinen, selkeä linja sekä itse laitteiden ulkoasussa että käyttöliittymässä viehättää minua kovasti. Itsekin suunnittelen käyttöliittymiä työkseni it-firmassa.
Mutta tottahan se on että kyllä tuossa luksuksesta ja tyylistä maksaa kun tuon ostaa, tai melkein minkä tahansa Applen laitteen - ei ne pelkässä teknisten ominaisuuksien vertailussa ole ollenkaan sen arvoisia kuin mitä maksavat. Mutta niinhän ihmiset ostaa merkkilaukkujakin, vaikka ihan saman funktion hoitaisi kolmenkympin Priman laukku.
Asus Zenfone Deluxe 3 on tyylikkäämpi kuin yksikään Applen puhelin, googlella voi katsoa. Harmi ettei ainakaan vielä ole Suomessa myynnissä. Myös spekseiltään eri luokkaa kuin Apple.
Honor 8 (Octa-core, 64 Gt, 2 x 12 MP kaksoiskamera ja dual SIM) pissii tuon päälle ja hintaa on Verkkokaupassa 499 € :D
Ihmettelen applen suurta markkinaosuutta vaikka sitä ei mainosteta oikeastaan missään.
Olen katsellut noita liikkeiden mainoslehtiä eikä niissä applea mainosteta juuri ollenkaan mutta samsungia ym. merkkejä mainostetaan joka lehtisessä.