HAHAHA, Apple löi muille valmistajille luun kurkkuun!
Nyt tuli täysin ylivoimainen puhelin: maailman nopein prosessori, maailman parhaimmat kamera ja tuplana(täysin ennennäkemätöntä, mahdollistaa optisen zoominkin!), vanhanaikaisen 3,5 kuulokeplugin poistaminen, vesisuojaus, iOS10 jne. jne.
Nyt taisi Android-urpojen ihannoimille Androideilla käydä aika heikosti. Apple otti kerta heitolla vuosien etumatkan muihin valmistajiin.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Just eilen miehen kanssa naureskeltiin, että kuinka tyhmänä ne oikein kuluttajia pitää... :) No, varmaan aika tyhmänä ja varmaan osuvat vielä oikeaankin, koska kaupaksihan se heti menee kun on ompun kuva kannessa. :)
Hyviä puhelimiahan ne on. Törkykalliita, kuten kaikki huippumallit nykyään :(
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään viimeisen 6kk aikana markkinaosuus on pudonnut yli 2%.
Applen myynnit tippuvat aina jonkin verran ennen syksyä, koska kuluttajat tietävät odottaa uutta julkistustilaisuutta. Koko loppuvuoden myynninkehitys tulee olemaan noususuuntaista jos historiasta on mitään katsottavissa.
Huokaus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
: maailman nopein prosessori, maailman parhaimmat kamera ja tuplana(täysin ennennäkemätöntä, mahdollistaa optisen zoominkin!), vanhanaikaisen 3,5
Ja kaikki nämä rikki heti ensimmäisen putoamisen jälkeen niin kuin Applen laitteille on tyypillistä. :(
Nimim. 3 iPhonea rikkonut, nykyään Lumiaa käyttävä (ja siihen erittäin tyytyväinen)
Kumman yleistä tuo putoaminen.
Mulla on ollut toistakymmenta kapulaa ja viisi älypuhelinta, jotka yksikään eivät ole pudonneet.
Voisiko johtua siitä etten hosu niiden kanssa ja käytän muutenkin varovaisesti.
Kyllähän niitä puhelimia rikki saa kun mm. näpyttelee pyöräillessä jne.
Rähmäkäpälät voivat ostaa puhelimeensa kunnon suojakuoret ja samoin näytön suojan esim. tempered glass.
Asus Zenfone Deluxe 2:n saa esim. ebaysta tuliteränä sisäänrakennetulla 128Gt:n tallennustilalla (+muistikorttipaikka erikseen) reiluun 400 euroon. Ihan EU:n sisältä siis, ei muita kuluja. Mitä järkeä maksaa Applen hinnat alkaen - mallista 750 euroa?
Applen peruskuulokkeet eivät pysy korvissani. Noita johdottomia saattaisi hukkua ihan liian kipeään tahtiin, jos jostain syystä sellaiset saisin -itse en ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just eilen miehen kanssa naureskeltiin, että kuinka tyhmänä ne oikein kuluttajia pitää... :) No, varmaan aika tyhmänä ja varmaan osuvat vielä oikeaankin, koska kaupaksihan se heti menee kun on ompun kuva kannessa. :)
Jos on varaa, niin ostaa. Edelleenkin varnatoimisin laite, niin puhelimena, kuin nettilaitteena.
No ei todellakaan ole, vaan Applen iPhone on ollut kaikista puhelimista eniten korjatuin:
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/iphone-vastaan-android-kummassa-enemm…
404 - Sivua ei löytynyt
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/iphone-vastaan-android-kummassa-enemm…
Tableteista valitsen Applen. Ipadini toimii nyt viidettä vuotta, näyttö tosin halkesi keväällä mutta toimii! Kännyköistä valitsen huawein. Honor 7 on paras puhelin mitä koskaan olen käyttänyt. Ei mitään moitittavaa.
Naurettava tuo kuuloke juttu. Nehän on hukassa koko ajan. Mutta sehän on varmaan tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkaan moni kuulokevalmistaja ryhtyy varta vasten valmistamaan kuulokkeita myös iphoneen? Toki osa, mutta tuskin kaikki. Koko muu maailma kun käyttää toista liitintä. Mikä järki tuossa vedossa oli? Halutaan olla niin uniikkeja, että ei peruskuulokeliitäntä enää kelpaa? :D
Olenko jotenkin outo, kun kuvittelen liitännän poisjättämisen tarkoittavan ainoastaan langattomia kuulokkeita eli ei tule minkään kokoista liityntäaukkoa.
Applen aika on ikävä kyllä jo ohi. Jobsin poismenon myötä draivi innovoida hävisi, ja nyt firma keskittyy tekemään muoti-esineitä räppäreille.
Aika monta vuotta vanhaa "uutuus"puhelinta saa katsoa Samsungin valikoimasta jos haluaa alentua Aplen tasolle.
Floppi koko vehje. Tää 6 viimeinen ja vuoden alusta vihdoin Android.
Näin. Apple on taas pari kolme vuotta adroideja edellä, puhumattakaan muista marginaalisista käyttöjärjestelmistä.
0/5 vaikka Apple paras onkin. 90% Fortune-500 yrityksistä standardoi iOS-laitteisiin, ja saman teen minä myös meidän yrityksessä. 1000 WP/Android-laitetta vaihtuu iphoneihin tämän vuoden kuluessa.
Androidien hallinta on painajaismaista, ja osa laitteista on jo kaupan paketista otettaessa valmiiksi kiinalaisten roottaamia ja ties mitä vakoiluohjelmia sisältäviä, kuten OnePlus laitteet.
Kummasti te Applen vihaajat vaivaudutte sivutolkulla haukkumaan ko. Merkkiä. :D Silloin jos on tyytyväinen omaan valintaansa laitteiden suhteen, niin miksi haukkua toisten valintoja? Vai yrittääkö joku pakottaa teitä väkisin ostamaan uuden Iphonen? Mua huvittaa tämä ainainen Applen haukkuminen ja dissaaminen, yksikin tuttu jaksaa aina vaan ihmetellä, mikä siinä Iphonessa on muka parempaa kuin hänen Samsungissaan. Olen vastannut, että ei kai se sen parempi ole, jos laitetaan kaksi 600-800e puhelinta rinnakkain, niin kyllä siihen hintaan pitää jo laatua ja käytettävyyttä löytyä kummastakin, minä en ole hankkinut Iphonea että voisin sillä brassailla, vaan ihan vaan sen takia, että itse pidän enemmän Iosista ja ylipäätään olen kokenut merkin laadukkaaksi ja helppokäyttöisimmäksi. Kokemukset on subjektiivisia, ei mun tarvi toisten kännyköitä haukkua, vaikka itse en samasta merkistä pitäisikään.
Vierailija kirjoitti:
0/5 vaikka Apple paras onkin. 90% Fortune-500 yrityksistä standardoi iOS-laitteisiin
Tämä on 100% huuhaata. iOS:n markkina-asema on ollut jo kauan raskaassa laskutrendissä myös yritysmaailmassa. Toki Yhdysvalloissa, Applen kotikentällä, iPhonen asema on kohtuullisen vahva, mutta muualla maailmassa kiinnostus iOS-laitteisiin on aika laimeaa. Esimerkiksi iPadien asema on vajonnut pohjamutiin ja iPadeja on enää muutama prosentti hankituista tableteista.
Ihmettelen miksi kukaan ostaa iPhoneja tuohon hintaan. Jos ajatellaan huippuluureja tai vaikka vähän halvempiakin, niin eihän Applella ole mitään muuta kuin brändi jäljellä.
Verrataanpa vaihha halpis Huawei Honor 8 vs iPhone 7 plus (tavallinen iPhone 7 jää liian paljon jälkeen, koska siinä ei ole edes tuplakameraa). Huawein hinta 449€ ja iPhone7+:n hinta pienimmällä muistilla ~ 850€
- Huaweissa tuplakamera, kuten iPhonessa
- Muistin määrä Huaweissa 4Gt, iPhonessa 3Gt
- Huawein tallennustila on laajennettavissa SD-kortilla
- Huaweissa nopeampi prosessori (octacore) sekä lisäksi erillinen grafiikkaprosessori. IPhonen A10 on tavallinen kaksoisytimillinen (dualcore).
- Huaweissa 423 ppi pikselitiheys ja iPhone 7 plussassa 401 ppi
- Huawein etukamera 8Mpx ja iPhone 7+:ssa 7Mpx
- Huawei painaa 153g ja iPhone 7 Plus 188g
- jne. jne.
Nyt pitää huomioida, että Honor 8 on puhelimena ns. keskisarjaa ja iPhone 7+ Applen äärimmäinen higend-malli. Vielä kun huomioi, että iOS alkaa olla perustaltaan 10 vuotta vanha, ilman todellista toimivaa moniajoa muilta osin kuin järjestelmäprosesseilta, niin täytyy ihmetellä kuinka paljon Applea pitää rakastaa että uuden iPhonen haluaa hankkia. Mielestäni on aika noloa, jos kiinalaisen bulkkivalmistajan keskisarjalainen pieksee Applen vasta julkaistun highend-puhelimen jokaisella osa-alueella.
Niin ja pitää vielä lisätä, että Honor 8 on iPhonea modernimman ja paremman näköinen. Tämä toki subjektiivinen asia, mutta onhan tuo iPhonen muotoilu jäänyt pahasti jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli täysin ylivoimainen puhelin: maailman nopein prosessori, maailman parhaimmat kamera ja tuplana(täysin ennennäkemätöntä, mahdollistaa optisen zoominkin!), vanhanaikaisen 3,5 kuulokeplugin poistaminen, vesisuojaus, iOS10 jne. jne.
Nyt taisi Android-urpojen ihannoimille Androideilla käydä aika heikosti. Apple otti kerta heitolla vuosien etumatkan muihin valmistajiin.
Unohdit mainita ylivoimaisen suuren hinnan.
En ymmärrä miksi kukaan laittaisi puhelimeen yli 200 euroa, koska sillä saa jo kaiken mitä isommallakin rahalla.
Olen eräällä puhelinoperaattorilla töissä asiantuntijatehtävissä. Meillä saa vapaasti valita puhelimen tietyn hinnan rajoissa, hiljattain yksi työkaveri valitsi puhelimeksi Applen tuotteen ja vaativana käyttäjänä (kuten meillä käyttäjät ovat) totesi melkein heti, ettei tuo iOS enää käyttöjärjestelmänäkään vedä vertoja uusimmille Android-versioille. Laitepuoli vielä on sitten ihan oma lukunsa.
Applen vahvuus on kyllä se että sovellukset toimivat nopeasti. Täytyy siis jotakin positiivistakin sentään sanoa. Mutta kyllähän ne sovellukset toimivat nopesti myös parhaissa Anrdoid-laitteissa.