Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni neuvo masentuneelle

Vierailija
08.09.2016 |

Sairastan masennusta, joka on kesäisin aina parempi ja syksyisin sitten aina pahenee. Hän sanoi minulle, että minun pitäisi olla koko valoisa aika hereillä, niin se voi auttaa. Ärsyttää tällainen yksinkertaistaminen! Ihan niinkuin masennus olisi sillä hoidettu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD No ei, mutta kirkasvalolampusta voi kyllä olla talvella jotain hyötyä. Kuulemma

Vierailija
2/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on oikeassa. Se voisi auttaa. Masennus ei ehkä ole "sillä hoidettu" mutta tehokas hoito tosiaan koostuu pikkuisista palasista, jotka yhdessä auttavat. Valitettavasti yksi masennuksen selvimpiä oireita on kyvyttömyys ja haluttomuus tarttua niihin pikku palasiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai epätavallinen vuorokausirytmi voi aiheuttaa masennusta, mutta pahentaa oireita? Jos menee talvisin nukkumaan aamun koitteessa ja herää auringon alkaessa laskea, sillä voi olla merkitystä.

Vierailija
4/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai epätavallinen vuorokausirytmi voi aiheuttaa masennusta, mutta pahentaa oireita? Jos menee talvisin nukkumaan aamun koitteessa ja herää auringon alkaessa laskea, sillä voi olla merkitystä.

Vuorotyötä tekevien kohdalla asiaa on tutkittu, ja kyllä se tosiaan voi ihan yksiselitteisesti aiheuttaa masennusta. Ja aika montaa muutakin vaivaa.

Vierailija
5/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkumista teillä "masentuneilla". Hyvää se sun ystäväsi tarkoitti. Et sä mikään masentunut ole, vaan v*ttumainen ihminen vaan.

Vierailija
6/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vinkumista teillä "masentuneilla". Hyvää se sun ystäväsi tarkoitti. Et sä mikään masentunut ole, vaan v*ttumainen ihminen vaan.

Hikisenä pakko kysyä onko kyseinen kirjoittaja sitten masentunut?;)

Vierailija
7/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän antoi vinkiksi vain tuon yhden rivin, niin on kyllä reilulla kädellä yksinkertaistettu, mutta uskon, että olette jutelleet asiasta useamman lauseen verran ja tuo on nyt irti kontekstista. Onko unirytmisi sitten ihan nurinkurin? Itsekin voisin antaa samanlaisen neuvon. Ei nyt täsmälleen niin, että herää auringon noustessa ja mene nukkumaan laskiessa, mutta älä ainakaan valoisia päiväajan tunteja vietä sängyn pohjalla, jos suinkin mahdollista.

Vierailija
8/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan todistettu että valo auttaa kaamosajan masennukseen. Että älä ystävääsi moiti kun antoi ihan oikean neuvon. Itsellä on taipumusta masentua keväisin kun valo lisääntyy. Siihen ei tämä valohoito auta.

Vierailija
9/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti masentuneet ovat aika itsekkäässä mielentilassa ja odottavat vain et joku tulis ja heilauttas taikasauvaa ja ta-daa - masennus on poissa.Ei se tuu tapahtuu.Ystävälläsi ei oo taikasauvaa, hän on antanut yhden pienen vinkin josta voisit aloittaa.Oishan ystäväsi voinut sanoa et vitut mä sun masennuksesta välitän, mua masentaa ehkä jopa enemmän!

Vierailija
10/10 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaahan se liian yksinkertaiselta, mutta on siitä monelle apuakin. Itse en olisi ikinä päässyt kroonisesta masennuksesta elämänsyrjään kiinni ilman säännöllistä päivä- ja viikkorytmiä joka lääkärin kanssa suunniteltiin.

Jos et ole vielä tutustunut, esim. nettipsykiatri-sivustolta löytyy itsehoitomateriaalia, kannattaa lukea ja miettiä mikä sopisi sinulle juuri nyt. Päivärytmi on hyvä kohta aloittaa.