Ahistaa. Pitäisi muuttaa Kuopioon..
Kommentit (204)
Mää vuan. Opiskelet savvoo ja sitten torille turisemaan pappojen kanssa.
Ei kateeksi käy. Itse juoksisin ja lujaa.
En halua turista pappojen kanssa. En jaksa kuunnella savon viäntöö ja kiäntöö. Lapsetkaan osaa sitä, joutuvat koulussa kiusatuksi.
Tod.näk.saisin töitä sieltä, ja mahdollisuus isompaan ja uudempaan taloon mutta mitä minä niillä tekisin kun ystävät ja tutut paikat jäisivät tänne 😔
Ap
Haha : D Ei lapset sitä savoa edes silleen väännä (tai kovin moni muukaan).
Sinun lapsesi alkaisivat puhua savoa! Tuttu muutti Pohjanmaalle ja lapsi alkoi puhua kotona "ollahan, tullahan..." Toki muuttivat sitten takaisin ihmisten ilmoille.
Onko joku muuttanut Kuopioon ja löytänyt paremman elämän?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mungo-Anna
Olen asunut kuopiossa yli 10 vuotta ja viihtynyt erinomaisesti. Ihana paikka asua.
Tampereelta ok-talosta pitäisi muuttaa. Lapset 3.ja 6.luokalla.
Minäkin melko vanha nainen, ei jaksaisi tutustua uusiin ihmisiin kun on jo niin hyvät löytänyt..
Ap
10, mistä asioista pidät Kuopiossa?
Ap
Ymmärrän tuskasi, en todellakaan muuttaisi itse kuin äärimmäisessä pakkotilanteessa.
:D otan osaa.. Vakavasti otettuna, kyllä teidän pitäisi myös miettiä lapsia. Miettikää millaiset eväät se saa kun sosiaalinen elämä puuttuu nuoruudesta kokonaan. Kun joskus lähtee kaupunkiin, niin joutuu kantapään kautta oppimaan kaikki metkut kun maalaistolloa vedätetään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä
Vierailija kirjoitti:
:D otan osaa.. Vakavasti otettuna, kyllä teidän pitäisi myös miettiä lapsia. Miettikää millaiset eväät se saa kun sosiaalinen elämä puuttuu nuoruudesta kokonaan. Kun joskus lähtee kaupunkiin, niin joutuu kantapään kautta oppimaan kaikki metkut kun maalaistolloa vedätetään.
joo samaa mieltä :/
Kävin kesällä kuopiossa ja oli todella nätti kaupunki! Avoimin mielin seikkailuun! 😊
Vierailija kirjoitti:
Ap
No minä. Helsingistä alunperin ja välillä kävin Tampereellakin. Mutta tänne oon palannut.
No sulla on vaihtoehtoina:
-Muutatte ja joudutte rakentamaan uuden sosiaalisen elämän sinne nollasta. Mutta perhe pysyy hyvin kasassa ja saatte tukea toisiltanne.
- Vain mies muuttaa. Perhe joutuu elämään toisistaan erossa. Tukiverkot säilyvät ja elämä jatkuu samanöaisena, mutta teillä kaikilla on iskää ikävä.
-Kukaan ei muuta. Mies vaihtaa työpaikkaa jää työttömäksi tai menettää kovapalkkaisemman / mielenkiintoisemman työnkuvan. Elämä säilyy ennallaan, mutta rahaa on vähemmän(?)
Mä ottaisin mieluiten kolmosen tai sitten ykkösen.
Itse olen aikoinani ponnistanut pienestä kyttääjien maalaiskylästä maailmalle. Inhosin sitä pikkukylän tuomitsevaa, kateellista ja ahdasmielistä meininkiä. Tuntuu kuin joutuisin palaamaan sellaiseen ilmapiiriin, ja viemään lapsensakin sinne 😱
Voihan minun käsitys Kuopiosta olla tietty ihan väärä. Ehkä. Osa kommenteista kyllä vahvistaa ennakkoluuloani...
Ap
No eroa!