Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahistaa. Pitäisi muuttaa Kuopioon..

Vierailija
07.09.2016 |

..miehen töiden vuoksi. Minen halua!

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköalattomia tuppukyliä koko alue täynnä. Siitä kun ajetaan vielä 100 km itään ja pohjoiseen niin saavutaankin rappioalueille, joissa työttömyys ja itsemurhat kukoistavat. Kyllä varmaan heti vaihtaisin Vantaan sellaiseen. NOT.

Vierailija
82/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit sen paikkakunnan tekee. Jos saat uudelta paikkakunnalta hyviä kavereita, niin tulet siellä todennäköisesti myös viihtymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköalattomia tuppukyliä koko alue täynnä. Siitä kun ajetaan vielä 100 km itään ja pohjoiseen niin saavutaankin rappioalueille, joissa työttömyys ja itsemurhat kukoistavat. Kyllä varmaan heti vaihtaisin Vantaan sellaiseen. NOT.

Ja ne työttömät jotka eivät tapa itseään, niin ryyppäävät itsensä hengiltä. 

Kiva siellä on käydä lomalla, mutta muuttaisi en koskaan..

Vierailija
84/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku muuttanut Kuopioon ja löytänyt paremman elämän?

Ap

On.

Leppoisampi meno. Savolainen ihmisluonto on sosiaalinen ja aika leppoisa kuitenkin yleisesti.

Kaupunkina Kuopio on kiva. Monipuolinen... liikunta, kulttuuri, koulutus, ulkoilumaastot. Kiva tori.

Tiedän sellaisia, jotka ei sieltä pois tulis...jotka on pk -seudulta sinne menneet.

Onhan se monesta asiasta kiinni. Mahdollisuudet siellä kyll on.

Ehkä asenne eniten ratkaisee, jos kerran töitä on?

Olen samaa mieltä. Kuopio on ihmisen kokoinen kaupunki, ei liian iso. Palvelut ovat lähellä. Lapset pääsevät haluamiinsa harrastuksiin, ei ole sellaista kovaa kilpailua, mitä esim Helsingissä. Leppoisampi meno kaikkinensa. Lasten kanssa muuttaminen riippuu tietysti lasten iästä. Teini-ikäisten kanssa vaikeaa, mutta päiväkoti-ikäiset ja alakoulua käyvien kanssa helpompaa.

Vierailija
85/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tietääkö mies että et halua muuttaa?

Vierailija
86/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tänne muuttaa niin muuttaa ihan tavallisen suomalaiseen Kaupunkiin. Jokainen aika paljon itse tekee sen millainen on vastaanotto. Kyllä viäräleukaa on savolaisissa sitä en kiellä, mutta ei ketään kiusata väkisin ja sanoo suoraan ettei nyt huvita! Kaikkein pahinta on vetää naama sille norsun elimelle ja ryppyotsassa mennä eteenpäin... Se ei Kuopiossa toimi.

Kuopio on ainut kaupunki missä voit tervehtiä aivan tuntematon ihmistä vaihtaa pari sanaa... Ja lähdetäänkö kahville! Siinä sitten huastellaan puolin ja toisin.

Vierailija
87/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinulla on vahvaa muutosvastarintaa 😞Taidat olla kiinni siellä Tampereella ja se ei tee Kuopiosta huonoa kaupunkia.

Minä muutin Kuopioon elämäni rakkauden perässä 💛 Työpaikkakin järjestyi. Ihmiset ovat mukavia. Ei sen kummaisempia kuin missään muuallakaan.

Työkavereiden kansallisuuksia... amerikkalainen, australialainen, venäläinen, gampialainen, kosovolainen, marokkolainen...

Sinä menit töihin vastaanottokeskukseen ja elämäsi mies meni asiakkaaksi?

Vierailija
88/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolevaa kulmakuntaa? Missä kunnossa julkiset palvelut?

Vierailija
89/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut aikuisella iällä Kuopiossa, Jyväskylässä, Tampereella ja taas Kuopiossa. Kaupunkeina aika samanlaisia mutta täällä olen viihtynyt parhaiten. Veneillään ja läheltä keskustaa löytyy upeita paikkoja. Kuopiolaiset ei juuri savoa puhu, sen enempää kuin tamperelaiset sanoo joka paikkaan moro tai nääs.

Mutta, jos et yhtään halua muuttaa niin jos mies lähtisi alkuun vaikka vuodeksi kokeilemaan?

Vierailija
90/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo Tampereella pellepartiota ja odinin poikia. On myös viherpiiperöitä, punkkareita, hipstereitä, homoja, anarkisteja. Kaikenlaista ihmistä jolle ei ole tilaa Kuopion kaltaisissa kylissä jossa kaikki ostaa vaatteet samasta kaupasta, pesee kesällä matot yhtäaikaa ja marjatkin poimitaan itse vaikka jalka paketissa koska niin kuuluu tehdä. Voi keskinkertaisuus ja tylsyys.

Vierailija
91/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat kivan työn kuopiosta niin asia menee varmaan ok. Jos et saa työtä, on tilanne vaikea, koska missä sitten tutustut ihmisiin ja mitä järkevää teet kaikki päivät?

Koko elämä työ? Just joo.

Ei koko elämä, mutta aika iso osa kumminkin, varsinkin sellaiselle, joka on juuriltaan jo kertaalleen tai useammin repäisty.

Minä olen viihtynyt Kuopiossa paremmin kuin Tampereella, juuri työn ja työyhteisön vuoksi.

Minä en viihdy töissä, vaan sieltä rahat elämiseen. Pakollinen paha. Aika moni lopettaisi, jos lotossa napsahtaisi. Ei siellä niin kivaa ole. Ja muuttaisin itsekin sinne Etelään minne haikaillaan tässäkin ketjussa.

Vierailija
92/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiset palvelut ovat kurjat, mutta kaupunki on Suomen harvoja aitoja kasvukeskuksia pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Sen huomaa esimerkiksi asuntojen hinnoista, joita hillitön rakentaminen joka puolella ei ollenkaan saa aisoihin.

Vierailija
93/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on kaunis, pieni, turvallinen. Helppo liikkua pyörällä joka paikkaan. Ulkonäköpaineita ei ole, sillä pukeutuminen on hyvin rentoa. Molemmissa kaupungeissa asuneena ymmärrän ap:n tuskan. Itsekin asuisin mieluiten Tampereella, koska Kuopio tosiaan on mummovaltainen ja tarjonnaltaan vaatimaton.

Vierailija
94/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tykkäsin paljon asua Kuopiossa. Ihmiset olivat niin ihanan ystävällisiä verrattuna Helsinkiin. Nyt taas asun pk-seudulla, mutta ikävä Kuopioon edelleen.

Vierailija
95/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko tässä kuopiossa siis se ongelma kun se on ihan korpea?

Korpea?

Kuopion keskusta oli vuosia asukastiheydeltään toinen Helsingin jälkeen. Sitten maa-alueita tuli lisää ja asukastiheys tippui. Kuopion ruutukaava keskusta on tosiaankin kaupungin keskusta.

Lisänä sitten lähellä olevat lähiöt, joista saaristokaupunki uutena. Myöskään 13000 ihmisen Petonen, joka ei ole niin hurja alue kun jutut kertoo.

Niin Kuopiossa on maaseutua kyllä! Kuopio on Suomen suurin maidontuottaja, naudanlihassa toiseksi suurin... Joten maataloutta riittää...

Onhan siellä pieni keskusta, mutta PKSeutulaiselle, joka voi suhata Espoossa ja Vantaalla ja Helsingissä se tuntuu aika pieneltä. Tuossa kolme kaupunkia kylkikyljessä. Niiden ulkopuolellakin vielä 5-10 kehyskuntien keskustaa. Siihen nähden Kuopion pieni keskusta on ennemminkin idyllinen pikku paikka, jossa on kiva juoda kahvit torilla. Kerran ostin siitä torin viereisestä kaupastakin pari paitaa. Ja se kahvi oli olut, kun kaveri oli kuskina ;)

Vierailija
96/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat kivan työn kuopiosta niin asia menee varmaan ok. Jos et saa työtä, on tilanne vaikea, koska missä sitten tutustut ihmisiin ja mitä järkevää teet kaikki päivät?

Koko elämä työ? Just joo.

Ei koko elämä, mutta aika iso osa kumminkin, varsinkin sellaiselle, joka on juuriltaan jo kertaalleen tai useammin repäisty.

Minä olen viihtynyt Kuopiossa paremmin kuin Tampereella, juuri työn ja työyhteisön vuoksi.

Minä en viihdy töissä, vaan sieltä rahat elämiseen. Pakollinen paha. Aika moni lopettaisi, jos lotossa napsahtaisi. Ei siellä niin kivaa ole. Ja muuttaisin itsekin sinne Etelään minne haikaillaan tässäkin ketjussa.

Minäkin ajattelin ennen noin. Mutta nyt vuoden työttömyyden jälkeen pää hajoaa siihen että ei saa tehdä työtä.

Vierailija
97/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä kunnossa. Rasitteita on ja voittoa ei voida odottaa...

Kaikkein kurjimmassa asemassa ovat äskettäin Kuopioon liittyneet kunnat.

Vierailija
98/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallaveen rannat on kauniita kirjoitti:

Sinne vaan ja Esa Pakarisen Lentävää Kalakukkoa soimaan :)

kot kotkot kot kot koo

Vierailija
99/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko tässä kuopiossa siis se ongelma kun se on ihan korpea?

Korpea?

Kuopion keskusta oli vuosia asukastiheydeltään toinen Helsingin jälkeen. Sitten maa-alueita tuli lisää ja asukastiheys tippui. Kuopion ruutukaava keskusta on tosiaankin kaupungin keskusta.

Lisänä sitten lähellä olevat lähiöt, joista saaristokaupunki uutena. Myöskään 13000 ihmisen Petonen, joka ei ole niin hurja alue kun jutut kertoo.

Niin Kuopiossa on maaseutua kyllä! Kuopio on Suomen suurin maidontuottaja, naudanlihassa toiseksi suurin... Joten maataloutta riittää...

Onhan siellä pieni keskusta, mutta PKSeutulaiselle, joka voi suhata Espoossa ja Vantaalla ja Helsingissä se tuntuu aika pieneltä. Tuossa kolme kaupunkia kylkikyljessä. Niiden ulkopuolellakin vielä 5-10 kehyskuntien keskustaa. Siihen nähden Kuopion pieni keskusta on ennemminkin idyllinen pikku paikka, jossa on kiva juoda kahvit torilla. Kerran ostin siitä torin viereisestä kaupastakin pari paitaa. Ja se kahvi oli olut, kun kaveri oli kuskina ;)

Helsingin keskusta on asia aivan erikseen. Koko Suomen mittakaavassa...

Mutta missä on Espoon tai Vantaan keskusta?!

Kuopion keskusta on muutakin kuin se kuuluisa tori.

Vierailija
100/204 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut aikuisella iällä Kuopiossa, Jyväskylässä, Tampereella ja taas Kuopiossa. Kaupunkeina aika samanlaisia mutta täällä olen viihtynyt parhaiten. Veneillään ja läheltä keskustaa löytyy upeita paikkoja. Kuopiolaiset ei juuri savoa puhu, sen enempää kuin tamperelaiset sanoo joka paikkaan moro tai nääs.

Mutta, jos et yhtään halua muuttaa niin jos mies lähtisi alkuun vaikka vuodeksi kokeilemaan?

Miten niin kuopiolaiset ei puhu savoa?? Kyllä Itä-Suomessa murteen taso on ihan erilaista verrattuna Tampereeseen tai edes Turkuun.