Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talon haju tarttuu vaatteisiin ja ruokiin

Vierailija
07.09.2016 |

Appila on vanha puutalo, joka haisee. Siellä asuvien vaatteet haisee ja siellä valmistetut ruoat maistuvat siltä, miltä sisäilma ja vaatteet haisevat. Aihe on kimurantti, saan hajusta päänsärkyä ja kärsin hajusta vielä kotiin palattuamme kun se tarttuu niin voimakkaasti vaatteisiin... mutta puoliso ei sitä haista (oma lapsuudenkoti).

Talo ei ole mitenkään mallikkaasti hoidettu, mutta siellä asuvat eivät ole hajusta tietenkään tietoisia. Olen myös huolissani, koska voimakas hajuongelmahan kielii jostakin isommasta ongelmasta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta. En kävisi, jos reagoisin katkuun.

Vierailija
2/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometta/lattiasientä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, olisin voinut kirjoittaa täysin samanlaisen aloituksen kuin ap! Tilanne on varmasti hankala, ja itelläni on mennyt niin, ettei miehen vanhempia oikeastaan näe kuin jossain juhlissa... Harmittaa, kun mukavia ihmisiä, mutta minkäs teet.

Vierailija
4/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sellainen tosi tavallinen vanhan puutalon haju? Se on mielestäni yksi parhaista tuoksuista, mutta ei toki kaikki siitä pidä.

Vierailija
5/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla hometta, mutta voi se olla ihan paskaakin. Uskomattoma moni vanha rakennus haisee ihan silkkaa likaisuuttaan, vuosien ja vuosikymmenien pölyä ja keittiörasvaa ja sen sellaista. Mun mummola oli tällainen, vaikka periaatteessa olivat ihan normaalin siistejä ihmisiä.

Mut mitä se sua huolettaa? Ei oo sun talo eikä sun elämä. Pese vastteet kotiin tultuanne niin eivÄt haise.

Vierailija
6/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siellä sellaista lastulevyä kaapit ja komerot? Sellainen tarttuu etenkin vaatteisiin ja kaikkiin tekstiilein. 

Vierailija
7/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet pyykkiin ja ihmiset suihkuun. Näin meillä toimitaan.

Vierailija
8/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä mummulassa! Ilmastoinnin uusimisen jälkeen tilanne hieman parempi mutta lasten yökyläilyjen jälkeen pesulle menevät niin lapset kuin vaatteetkin..

Vierailija
9/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hometta se on. elä mee siihen taloon

Vierailija
10/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai huolettaa, samaa perhettähän tässä ollaan :D

Ja juu, saa pestyä, mutta välitön päänsärky on aika inhottavaa.

Vierailija
11/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi tavallinen puutalon haju. vaan kitkerä ja tunkkainen. En usko, että kenenkään suosikkihaju (vaikka mielipiteitähän on :D )

Vierailija
12/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva" kuulla että muutkin kärsii.

Taidan jatkaa samalla linjalla. Ikävää, kun asia ilmeisesti tulkitaan jonain ylimielisyytenä, mutta minkäs teet.

Vierailija
13/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi tavallinen puutalon haju. vaan kitkerä ja tunkkainen. En usko, että kenenkään suosikkihaju (vaikka mielipiteitähän on :D )

Se lastulevy on jos just pistävän hajuinen.

Vierailija
14/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lastulevy on jos just pistävän hajuinen.

Ahaa... Siellä on monenlaista vaatekaappia, mutta ei mitään ns kiinteitä vaan vuosien saatossa hankittuja, mitähän materiaalia sitten ovatkaan...

Vierailija
15/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ikinä huomannut tuota ruokapuolta, että se haju muuntuu tietyissä ruoissa myös mauksi? Olen itse pähkäillyt, että se haju varmaan jotenkin sitoutuu jauhoihin, koska kaikki leivottu maistuu aivan tismalleen siltä, miltä talo haisee... Eli not good :( Tätäkään ei perhe itse maista, mutta sieltä saatua leipää olen joskus tarjonnut meillä kotona niin vieraiden ilmeet ollu näkemisen arvoiset.. siihen saakka luulin kuvittelevani, mutta "onneksi" muutkin maistoivat epämiellyttävän, kummallisen maun.

Vierailija
16/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nannamanna kirjoitti:

Oih, olisin voinut kirjoittaa täysin samanlaisen aloituksen kuin ap! Tilanne on varmasti hankala, ja itelläni on mennyt niin, ettei miehen vanhempia oikeastaan näe kuin jossain juhlissa... Harmittaa, kun mukavia ihmisiä, mutta minkäs teet.

Nimenomaan, minkäs teet.

Huojentavaa, että tämä on muillakin ihmisillä ongelma, välillä tuntuu, että pitäisikö vaan sietää... mutta toi päänsärky on ihan todellinen ongelma itselle. Ihmettelen, ettei kukaan tiettävästi kovemmin siellä oireile, ovat kasvaneet kasvuston mukana :D

Vierailija
17/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ikinä huomannut tuota ruokapuolta, että se haju muuntuu tietyissä ruoissa myös mauksi? Olen itse pähkäillyt, että se haju varmaan jotenkin sitoutuu jauhoihin, koska kaikki leivottu maistuu aivan tismalleen siltä, miltä talo haisee... Eli not good :( Tätäkään ei perhe itse maista, mutta sieltä saatua leipää olen joskus tarjonnut meillä kotona niin vieraiden ilmeet ollu näkemisen arvoiset.. siihen saakka luulin kuvittelevani, mutta "onneksi" muutkin maistoivat epämiellyttävän, kummallisen maun.

Vähän ohis, mut muistan pienenä kun naapurin mummo toi meille itse leipomaansa leipää ja se maistui juuri samalle mille vanhukset haisee. Ihmeellisesti noi hajut tarttuu :D

Vierailija
18/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani sama tilanne. Saan allergiaoireita siellä. Haju on sellainen että tarttuu eikä tahdo lähteä pesemällä ja tuulettamallakaan. Lastulevyä kosteutta en tiedä. Haju ei oo maakellari tms.

Isä on jo vanha, joten asian annetaan olla.

Vierailija
19/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö meidän appilassa. Rintamamiestalo, myöhemmin pinta rapattu ja rakennettu vähän lisäsiipeä ja sisäsaunaa. Vaatteiden, ihon ja hiusten ohella yks pahin hajusieppari on kaikki mahdolliset muovipurkit (elintarvikekäyttöön tarkoitetut), joilla sieltä talosta tuodaan mitään ruokaa - tai mitä muuta tahansa - mukana. Koskaan ei puhuttu asiasta lasten kuullen, mutta kuopus oli noin kaksivuotias, kun se ensimmäisen kerran totesi kotona pyykkikoneen luona "haisee ihan mummulalta", kun koneen pohjalla odotti vierailulla päällä olleet vaatteet. Pesemättä niitä ei voi uudestaan päälleen laittaa.

Vierailija
20/30 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hoitopaikka haisee vanhalta talolta (vähän kuin mökki tms)tiedätte hajun. Lapsi siis pph:ssa. Vanhassa talossa. Vaatteet haisee siltä hoitopäivän jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä