Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahistaa. Pitäisi muuttaa Kuopioon..

Vierailija
07.09.2016 |

..miehen töiden vuoksi. Minen halua!

Kommentit (204)

Vierailija
201/204 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aikoinani ponnistanut pienestä kyttääjien maalaiskylästä maailmalle. Inhosin sitä pikkukylän tuomitsevaa, kateellista ja ahdasmielistä meininkiä. Tuntuu kuin joutuisin palaamaan sellaiseen ilmapiiriin, ja viemään lapsensakin sinne 😱

Voihan minun käsitys Kuopiosta olla tietty ihan väärä. Ehkä. Osa kommenteista kyllä vahvistaa ennakkoluuloani...

Ap

Ei helvetti, mitä mä just luin.Pysy vaan siellä Tampereella jos se sut onnelliseksi tekee.

Vierailija
202/204 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on pieni maailma sinulla, minä olen muuttanut vieraalle paikkakunnalle heti kun piti mennä yläasteelle, sitten taas uudestaan lukio ikäisenä Helsinkiin, ulkomaille muutin ylioistoaikana, Tukholmaan, sitten töihin Lontooseen, sitten Honkong, New York ja nyt olemme muuttamassa USA:n länsirannikolle.

Ikää 30someting, ei lapsia, eikä tule...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/204 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko asua sekä Kuopiossa että Tampereella? Mies "etätöissä" .

Vierailija
204/204 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopio on kiva paikka, asuinalueita joista pääsee pyörällä keskustaan (max 10 min) ovat mm. satama, Rönö (kallis), Niirala, Haapaniemi, Linnanpelto, Kelloniemi. Niiralassa on ihania talonpoikaistaloja ja Huuhan lenkkipolku, jossa myös tähtitorni. Muutkin mainitsemat alueet kivoja, esim. Lidl on lähellä Linnanpeltoa ja Haapaniemeen tai sen lähelle rakentuu toinen. Itse ehkä en muuttaisi mihinkään näistä, koska ei oo tarvetta asua keskustan lähellä (tällä hetkellä kylläkin asun keskustassa :D)

Muita asuinaluieita ovat mm. Puijonlaakso (hyvät lenkkimahdollisuudet, keskustaan pyörällä n 20min), Särkiniemi, Neulamäki, Jynkkä, Petonen, Päiväranta, Julkula. Itse voisin ehdottomasti asua Puijonlaaksossa, koska on yliopiston, kuten myös Särkiniemi. Neulamäki on aika opiskelijapainotteinenm Jynkkä ja Petonen käsittää laajan alueen ja asukkaita kuin pienessä kaupungissa. Päiväranta ja Julkula pohjoisessa (keskustaan pyörällä puoli tuntia), ovat hyvin rauhallisia alueita ja sijaitsevat aivat Puijon lenkkipolkujen kupeessa (oikeesti Puijon metsä on aivan upea, jos vaan jaksasi niin joka päivä löytäis uusia polkuja sieltä!)

Sitten on tietysti vielä Saaristokaupunki, sieltä löytyy hulppeita taloja ja alue laajenee entisestään.

Itse en kyllä ymmärrä tosissaan miten hirveetä voi olla muuttaa Tampereelta Kuopioon, kummatkin yliopistokaupunkeja ja oikeasti ei sitä savon murretta kuule. Mun sukulaiset puhuu sitä, mutta ne asuukin 80 km Kuopiosta pohjoseen maaseudulla. Eikä siinä murteessa mitään pahaa ole ;)

Inkilänmäen Lidlistä on kyllä matkaa Linnanpellolle... Ja Kuopion kolmas Lidl tulee Haapaniemelle. 200 metrin päähän siitä kolmannesta K-Citymarketista.... No sitä ei ole rakennettu ja Kesko maksaa Kuopiolle siitä rahaa kokoajan kun tontilta purettiin pois Kuopion Liikenteen varikko ja Kesko sanoi rakentavansa siihen Citymarketin.... Mitään ei tapahtunut eikä tapahdu. Kuopion ensimmäinen Lidlhän sijaitsee Petosella.

Flodbergin hautausmaan ja Maljalammen kautta pyöräteitä pitkin on ehkä 1-1,5km.

Autolla Saarijärven kautta 2km.

Ei niin pitkämatka...

Tosin riippuu mistä päin Linnanpeltoa.

Niin tosiaan riippuu mihinpäin Linnanpeltoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän