Ahistaa. Pitäisi muuttaa Kuopioon..
Kommentit (204)
Mitä eroa muka on Tampereella ja Kuopiolla? Molemmat suomalaisittain isoja yliopistoksupunkeja vesistön äärellä.
Vierailija kirjoitti:
:D otan osaa.. Vakavasti otettuna, kyllä teidän pitäisi myös miettiä lapsia. Miettikää millaiset eväät se saa kun sosiaalinen elämä puuttuu nuoruudesta kokonaan. Kun joskus lähtee kaupunkiin, niin joutuu kantapään kautta oppimaan kaikki metkut kun maalaistolloa vedätetään.
Tarkoitatko että Kuopiosta puuttuu nuoret ja sosiaaliset kuviot? Itä-Suomen Yliopisto on kuopiossa. Ja onhan meillä the Island-city ;)
"Kuopio on Suomen kaupunki ja Pohjois-Savon maakuntakeskus, joka sijaitsee Kallaveden rannalla Pohjois-Savon maakunnassa. Kaupungin väkiluku on noin 112 000, ja sen pinta-ala on 3 740,10 km², josta 964,37 km² on vesistöjä.[1] Kantakaupunki sijaitsee Kallaveteen etelästä työntyvällä Kuopionniemellä, joka jakaa Kallaveden kahteen toisistaan lähes erilliseen osaan. Väestötiheys on 40,42 asukasta/km². Pinta-alasta metsää on puolet, ja suurin osa vesialueesta on Kallavettä. Kuopio on saaristolain mukainen saaristo-osakunta.
Kuopio on Itä-Suomen valtakunnanosan keskus ja suurin kaupunki." wikipedia
Kuopiota haukkuu ihmiset, jotka ei ole ikinä asuneet täällä.
Luodaan painajamaisia kuvia siitä miten hirvee paikka Kuopio on!
Mutta mitä jos itse muutatte tänne ja tutustutte kuopiolaisiin ja itse Kuopioon!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kuopion keskusta on Tampereen keskustaa kaupunkimaisempi.
Kuopiossa on yllättävän suuri ruutukaava keskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D otan osaa.. Vakavasti otettuna, kyllä teidän pitäisi myös miettiä lapsia. Miettikää millaiset eväät se saa kun sosiaalinen elämä puuttuu nuoruudesta kokonaan. Kun joskus lähtee kaupunkiin, niin joutuu kantapään kautta oppimaan kaikki metkut kun maalaistolloa vedätetään.
Tarkoitatko että Kuopiosta puuttuu nuoret ja sosiaaliset kuviot? Itä-Suomen Yliopisto on kuopiossa. Ja onhan meillä the Island-city ;)
"Kuopio on Suomen kaupunki ja Pohjois-Savon maakuntakeskus, joka sijaitsee Kallaveden rannalla Pohjois-Savon maakunnassa. Kaupungin väkiluku on noin 112 000, ja sen pinta-ala on 3 740,10 km², josta 964,37 km² on vesistöjä.[1] Kantakaupunki sijaitsee Kallaveteen etelästä työntyvällä Kuopionniemellä, joka jakaa Kallaveden kahteen toisistaan lähes erilliseen osaan. Väestötiheys on 40,42 asukasta/km². Pinta-alasta metsää on puolet, ja suurin osa vesialueesta on Kallavettä. Kuopio on saaristolain mukainen saaristo-osakunta.
Kuopio on Itä-Suomen valtakunnanosan keskus ja suurin kaupunki." wikipedia
huoh.. "haukotus".. alkoi jo pitkästyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aikoinani ponnistanut pienestä kyttääjien maalaiskylästä maailmalle. Inhosin sitä pikkukylän tuomitsevaa, kateellista ja ahdasmielistä meininkiä. Tuntuu kuin joutuisin palaamaan sellaiseen ilmapiiriin, ja viemään lapsensakin sinne 😱
Voihan minun käsitys Kuopiosta olla tietty ihan väärä. Ehkä. Osa kommenteista kyllä vahvistaa ennakkoluuloani...
Ap
Siis... oletko edes koskaan käynyt kuopiossa??? Jos ei kuopion kokoisesta kaupungista löydä seuraa tai tekemistä niin on syytä katsoa peiliin. Se ahdasmielinen tuppukylä voi sijaita siellä oman nupin sisäpuolella.
Olen käynyt Kuopiossa kesällä: ihan jees ja nättiä. Olen käynyt myös talvella: täysin kuollut paikka. Persjalkaisia lylleröitä emäntiä ja topakoita noita-akkoja. Persjalkaisia isäntiä ja räkiviä teinejä. Suomen tyylittömin kaapunti. Ja kalakukko *oksentaa*
Älä muuta!
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Kuopiossa kesällä: ihan jees ja nättiä. Olen käynyt myös talvella: täysin kuollut paikka. Persjalkaisia lylleröitä emäntiä ja topakoita noita-akkoja. Persjalkaisia isäntiä ja räkiviä teinejä. Suomen tyylittömin kaapunti. Ja kalakukko *oksentaa*
Älä muuta!
Älä!?! Mihin ne persjalkaiset kesällä menee? Ja minne ne kauniit kesäihmiset häviää talvella?
Jos olisin joutunut Tampereelle ja saisin mahdollisuuden muuttaa Kuopioon, hyssykät ja hyvänen aika! Tilaisin muuttoauton samantien ja alkaisin hengittää.
T: helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Emmi Helle muutti Kuopioon ja hukutti kaksi lastaan!
Harrasti joogaa...
Jooga pitää kieltää.
Ymmärrän huolesi, ap. Itse opiskelin Kuopiossa viisi vuotta ja viihdyin siellä ihan kohtuullisesti. Mies ei viihtynyt yhtään ja muuttikin sieltä pian pois.
Totesimmekin miehen kanssa, että "savolaiset ovat lupsakoita OMASTA MIELESTÄÄN".
Muualta muuttanut saattaa kokea hyvin sisäänpäin kääntyneen, mummoja vilisevän kaupungin jonka ainoa elämä =mummot on siellä surkealla torilla.
Ap:lle sanon, että jos asia epäilyttää noin paljon jo tässä vaiheessa ja tuon ikäiset lapset pitäisi kiskaista Savvvvoon tai ylipäänsä mihin tahansa pois juuriltaan: älä muuta.
Olen vieraillut Kuopiossa mutta eihän se kerro sitä millaista siellä on asua muualta muuttaneena. Ennen lapsia olen asunut opiskelun ja töiden vuoksi Lappeenrannassa, Oulussa ja Porissa; ja kyllä kaupungeissa on eroja siinä miten esim.sosiaaliset kuviot saa rakennettua. Eikä se ole aina kaupungin koostakaan kiinni...
Ehkä mä vaan viihdyn turhan hyvin Tampereella. Opiskelin täällä ja palasin ja olen viihtynyt täällä pitkään... Ikävä tulisi ihmisiä vaikka mihin muuttaisi.
Ero ei ole vaihtoehto ja vaikea kuvitella erillään asumistakaan lasten takia. Taidan olla selkä seinää vasten...
Ap
Mies ei saisi laittaa sua tilanteeseen jossa joudut joko jättämään miehen tai muuttamaan paikkaan missä et halua asua (en usko että mies alkaisi joka vkl reissaamaan teidän luona tampereella kuopista). Noi pitäisi olla yhteisiä päätöksiä, jossa toisen haluttomuus painaa enemmän kuin toisen halu.
Jos saat kivan työn kuopiosta niin asia menee varmaan ok. Jos et saa työtä, on tilanne vaikea, koska missä sitten tutustut ihmisiin ja mitä järkevää teet kaikki päivät?
Itse olen muuttanut pk-seudulta Kuopioon. Minusta täällä ihmiset ovat ihania, rentoja ja hyväntuulisia. Kaupunki on kaunis ja paikasta paikkaan on helppo kulkea, ei ole niin pitkät välimatkat. Sopivan kokoinen. Savolaiset ovat lupsakkaa sakkia. Tietenkin riippuu varmaan ihmisestä viihtyykö täällä ja ihan mistä tykkää. Mutta itse koen kaupungin rauhalliseksi ja mukavaksi asua.
Itse rakastan savon murretta:)