Äiti sairastaa vs isä sairastaa
Kun tämän talouden isä sairastaa, hän makaa sohvalla ja katsoo telkkaa tai istuu tietokoneen ääressä. Minä hoidan lasta, pesen pyykit, imuroin lattialta hiekat mitä koirat kantaa sisään, kokkaan ja siivoan keittiön, sekä käytän koirat hänen vuorollaan. Luonnollisesti, onhan hän kipeä ja sairaan tulee levätä.
Nyt minä olen vuorostani kipeänä ja keittiö on räjähtänyt kun tiskeihin ei ole koskettu, ruoka on ollut sitä mitä minä olen kokannut, lattiat täynnä hiekkaa ja lapsi työnnetään pois siitä huoneesta missä mies on. Pyykkejä ei ole tarvinnut pestä, mutta niitä ei ole edes pyykkikoriin kerätty lattialta, vaan niitä löytyy pesäkkeinä tietoneen ja sängyn alta... Koirat on kyllä käytetty mun vuorolla.
En yleistä, eivät kaikki miehet näin käyttäydy, mutta tässä hetkellä, kun raivasin pyörryttämisestä huolimatta keitiön puhtaammaksi, jottei ötökät ala hyppiä pöydällä ja mies selaa puhelintaan makuuhuoneessa, koska oli niin rankka työpäivä, tulee miettineeksi onko tätä muillakin ja niillä jolla ei, onko puoliso alusta asti oma-aloitteisesti ottanut vastuun arjen pyörittämisestä toisen ollessa sairaana vai mitä helvettiä olette onnistunut tekemään jotta ei tarvi aikuista ihmistä tarvi rukoilla auttamaan arjessa kun seistessäkin meinaa pyörtyä.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on ihan oma vikasi. Miksi olet passannut miehen pilalle ja opettanut sen tuollaiseksi? Minä en pese edes mieheni pyykkiä ja kun olen kipeä, käyn petiin potemaan enkä takuulla hoida lapsia. Mies hoitaa ja mies pesee pyykkinsä ja tekee monta muutakin asiaa kun et itse tee niitä sen puolesta.
Tuossa on osa totta jas osa ei. Vanhempainvapaan aikana lupasin panostaa kotiin enemmän kun mieheni, koska tuloni väheni ratkaisevasti ja olin kotona, ehkäpä se on sitten passaamista. Ja en kipeänä pese pyykkiä, mutta koska lapseni on vasta vähän päälle vuoden, en voi enkä pysty kääntämään kuuroa korvaa toisen nälälle enkä hädälle. Siinä vaihtehtoina on ollut repiä miestä koneen äärestä ja kuunnella kiukkuista murinaa, tai raahautua jääkaapille lämmittämään pienelle vatsan täytettä.
Mutta joo, jos olisin arvannut näin käyvän olisin kieltäytynyt vakavasti vetovastuuta kodin hoidosta vanhenpainvapaan aikana ja vaatinut, että työ lapsen hoitaminenkin on, yötä myöten vielä ja koti kuuluu edelleen yhtä tasaisesti hänenkin vastuulleen.
Mutta kun tää jälkiviisaus ei auta, tulevaa kun ei osannut arvata.
-ap
Älä ap vaan toista muksua mene tekemään tuollaisen kanssa!
Voi jumalauta noita äitimyytti-pilkkaajia. Johan se taas tässäkin nähdään mihin kaikkeen nainen taipuu jopa sairaana. Miehille sallitaan kaiken maailman manflut ja muut tekosyyt olla vastuuttomia idiootteja. Sitten joku tekee jatkuvasti tänne av:lle aloituksia siitä kuinka naiset on muka niin heikkoja miehiin verrattuna. Siis wtf!?
Joo. Meilläkin tulee kaaos silloin kun minä sairastan mutta ei se mun lepäilyäni estä.
Mies tekee aivan riittävästi kun hoitaa lapset tekee ruoat. Hoitaa hän myös sairasta vaimoaan silloin.
En oleta että jaksaisi pyykätä ja siivotakin lisäksi. Riittää että kaikille löytyy jotain puhdasta vaatetta ja lapset tulee hoidettua.
Siivotaan sitten kun ollaan kaikki terveitä.
Mies ei sairasta juuri koskaan. Ei ole petipotilaaksi päätynyt kuin pari kertaa muutamaksi tunniksi migreenin takia. Tuskin itsekään hirveästi jaksaisin kotitöitä tehdä jos mies olisi ihan kunnolla sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta noita äitimyytti-pilkkaajia. Johan se taas tässäkin nähdään mihin kaikkeen nainen taipuu jopa sairaana. Miehille sallitaan kaiken maailman manflut ja muut tekosyyt olla vastuuttomia idiootteja. Sitten joku tekee jatkuvasti tänne av:lle aloituksia siitä kuinka naiset on muka niin heikkoja miehiin verrattuna. Siis wtf!?
Oma valinta alkaa sairaana siivoilemaan ja kokkailemaan. Vähän voisi löysätä edes silloin ja päästää irti marttyyrikruunusta.
Einekset, pitsa ja hampparit on ihan toimivia ruokia jos vanhempi sairastaa. Eikä kukaan kuole siihen jos sotkua pääsee syntymään.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän te kumppaninne valitsette, turha sitä on muille valittaa.
No voishan sitä silti toivoa, että mies siitä vähän ajan kanssa ymmärtäisi muuttaa käytöstään. Vai onko mies täysin kykenemätön muuttumaan? Ja kyllä meillä valitettavasti on vähän sama meno kuin AP:lläkin. Pientä kehitystä on kuitenkin vuosien varrella tapahtunut. Viimeksi kun sairastin viikon verran jotakin infulenssaa joka piti viikon melkein 40C kuumetta, ja makasin sen viikon jossain sumussa, mies oli kuitenkin jaksanut ladata tiskikoneen .
Se on vain yksinkertainen,tutkittu totuus,että naiset ovat vahvempia ja sitkeämpiä kuin miehet. Jopa tyttösikiöt selviävät poikasikiöitä paremmin komplikaatioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma valinta alkaa sairaana siivoilemaan ja kokkailemaan. Vähän voisi löysätä edes silloin ja päästää irti marttyyrikruunusta.
Einekset, pitsa ja hampparit on ihan toimivia ruokia jos vanhempi sairastaa. Eikä kukaan kuole siihen jos sotkua pääsee syntymään.
Einekset, pizza ja hamppari ei hyppää itsestään lautaselle. Eikä se (puhdas) lautanen itsestään siihen pöydälle. Eikä eineksien, pizzan tai hampparin kääreet kulkeudu itsestään roskikseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, tietyn ajan jälkeen on pakko siivota, edes tietyn verran, kuten täyttää ja tyhjentää tiskikonetta. Tai pyöräyttää pikaisesti pikkuimurilla kun lapsi pyyhkii hiekkaa jalanpohjastaan ja vain ropina käy. Itse en ainakaan mitään isoa tee, mutta kun kolmatta päivää astioita kertyy tasot täyteen, ei tunnu kivalta kun ei ole edes lasia mistä juoda, eikä olisi edes tilaa mihinkä sitä laskea.
Mutta mielenkiintoista nähdä että mielestäsi on suurempi vääryys, että toista vituttaa ettei puoliso osallistu tasapuolisesti kodin töihin ja näet sen marttyrisminä, kuin se että terve ihminen jättää kodin arjen sairaan käsiin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einekset, pitsa ja hampparit on ihan toimivia ruokia jos vanhempi sairastaa. Eikä kukaan kuole siihen jos sotkua pääsee syntymään.Einekset, pizza ja hamppari ei hyppää itsestään lautaselle. Eikä se (puhdas) lautanen itsestään siihen pöydälle. Eikä eineksien, pizzan tai hampparin kääreet kulkeudu itsestään roskikseen jne.
Jos mies ei edes tuohon pysty niin heitä pihalle.
Pitsaa voi vaikka joku naapuri tai ystävä tai sukulainen käydä hakemassa jos mies on oikeasti niin avuton ettei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einekset, pitsa ja hampparit on ihan toimivia ruokia jos vanhempi sairastaa. Eikä kukaan kuole siihen jos sotkua pääsee syntymään.Einekset, pizza ja hamppari ei hyppää itsestään lautaselle. Eikä se (puhdas) lautanen itsestään siihen pöydälle. Eikä eineksien, pizzan tai hampparin kääreet kulkeudu itsestään roskikseen jne.
Pitsaa voi vaikka joku naapuri tai ystävä tai sukulainen käydä hakemassa jos mies on oikeasti niin avuton ettei osaa.
Eihän kyse ole osaamisesta, vaan viitsimisestä. Ja oikeesti, toistuvat tekstit ovat oma mokasi, mitäs valitsit tommoisen ja eroa?
Eikö oikeesti ole keinoa saada aikuista ihmistä ottaan itseään niskasta kiinni muuten kuin uhkaamalla erolla? (0.o) -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitsaa voi vaikka joku naapuri tai ystävä tai sukulainen käydä hakemassa jos mies on oikeasti niin avuton ettei osaa.Eihän kyse ole osaamisesta, vaan viitsimisestä. Ja oikeesti, toistuvat tekstit ovat oma mokasi, mitäs valitsit tommoisen ja eroa?
Eikö oikeesti ole keinoa saada aikuista ihmistä ottaan itseään niskasta kiinni muuten kuin uhkaamalla erolla? (0.o) -ap
En osaa auttaa kun oma mieheni ei ole tuollainen laiskamato. Kun sairastan, hän ottaa automaattisesti vastuun lapsista ja kodista. Jos pitää tehdä jotain ekstraa, voi pyytää että "hei, voitko hakea kaupasta/ apteekista sitä ja tätä".
Mä olen nainen, mutta myönnän, että olen sairastanut miesflunssaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Itsehän te kumppaninne valitsette, turha sitä on muille valittaa.
No mutta, kun pitää saada se jännämies ja renttu...
Vierailija kirjoitti:
No voishan sitä silti toivoa, että mies siitä vähän ajan kanssa ymmärtäisi muuttaa käytöstään.
Kappas tyypillinen rentun ja jännämiehen ottaja joka kuvittelee saavansa miehen muuttumaan :-D En uskonut, että teitä olisi oikeasti olemassa mutta uskottava se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu jos niitä on taloudessa. Mies ei jaksa mennä kauppaan rankan työpäivän jälkeen vaan vinkuu marttyyrina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voishan sitä silti toivoa, että mies siitä vähän ajan kanssa ymmärtäisi muuttaa käytöstään.
Kappas tyypillinen rentun ja jännämiehen ottaja joka kuvittelee saavansa miehen muuttumaan :-D En uskonut, että teitä olisi oikeasti olemassa mutta uskottava se on.
Niin no, mä itteasiassa valitsin sen kiltin ja kivan miehen koska en usko että mun työ on muuttaa tai kasvattaa aikuista miestä. Kuten alussa kerroin, siivosi taloa lähes pari vuosikymmentä, kunnes sitten alkoikin tuo siivous nikotella. Eli eipä se ole vakio, että on tullut otettua se "jännämies".
Ihan mielenkiinnosta, kuinka monella teistä on ees parisuhde jotka täällä alatte panettelemaan toisten keskusteluja? Sillä jos et ole onnellisessa suhteessa ja täällä pilkkaatte muita, on sama kuin antaisitte ohjeita miten ratsastaa hevosella vaikka ei oo ratsastanut mitään muuta kuin miestään.
38 on siis ap
Ja itse henkilökohtaisesti olen mieltänyt nää "jännämiehet" keskenkasvuisiksi idiooteiksi, siksi niiden lähentelyt on saaneet aikaan minussa vain hyväntahtoisen hörähdyksen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, mä itteasiassa valitsin sen kiltin ja kivan miehen koska en usko että mun työ on muuttaa tai kasvattaa aikuista miestä. Kuten alussa kerroin, siivosi taloa lähes pari vuosikymmentä, kunnes sitten alkoikin tuo siivous nikotella. Eli eipä se ole vakio, että on tullut otettua se "jännämies".
Ihan mielenkiinnosta, kuinka monella teistä on ees parisuhde jotka täällä alatte panettelemaan toisten keskusteluja? Sillä jos et ole onnellisessa suhteessa ja täällä pilkkaatte muita, on sama kuin antaisitte ohjeita miten ratsastaa hevosella vaikka ei oo ratsastanut mitään muuta kuin miestään.
No mulla on onnellinen ja pitkä parisuhde. Sen eron ainakin huomasin teihin, että meillä minä en ruvennut piiaksi hoitovapaan aikanakaan, vaan kotityöt ja vastuu lapsesta on jaettu aina tasapuolisesti. Myös mies oli kotona hoitamassa lasta ja minä silloin töissä. En tiedä miten teillä, mutta olen huomannut että monessa parisuhteessa vain naisen tapa tehdä kotitöitä ja muuta on se oikea tapa. Miehelle neuvotaan kädestä pitäen että miten tiskikone täytetään kun tämä ei muka osaa (= tekee omalla tyylillään joka ei kelpaa naiselle). Meillä kumpikin tekee työt omalla tavallaan, pääasia on että ne tulee tehdyksi. Tyytyväisyydestä kotitöiden jakautumiseen, rahankäyttöön jne. keskustellaan säännöllisesti.
Hehhee.. Sä et marttyyritekstiä edes nähnyt jos kuvittelet että ap olisi marttyyri...
Tuo on cain IHAN NORMAALIA ihmettelyä..
Meillä mies tekee vaikka sairastaisi ja antaa minun sairastaa rauhassa, samoin hoitaa lapsia jos ovat sairaana....
Mutta tiedän monta apn miehen kaltaista, tai oikeastaan vielä pahempia, valitettavasti. Ja ne miehet taas kuvittelevat, että minun mieheni olisi jotenkin tossun alla kun hoitaa kotia ja lapsia sekä minua
He eivät osaa edes kuvitella sellaista tilannetta jossa joku tekisi jotain vain siksi että rakastaa toista