Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on hyvä iho ja/tai hiukset, miten teette sen?

Vierailija
07.09.2016 |

Kertokaa kaikki vinkkinne, miten hoidatte hiuksianne/ihoanne?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on paksut ja vahvat hiukset ja ne vaan on. En tiedä, miksi ne ovat niin hyväkuntoiset. En syö aina proteiinia riittävästi, en harrasta liikuntaa kovin paljon ja olen alipainoinen. Silti ei oo hiukset alkaneet harveta. Että alan mä kallistua niiden kuuluisien geenien puoleen tässä asiassa.

Mun mielestä nämä teidän geenihöpinät on niin hölmöjä.

Kyllä geeneillä on vaikutusta siitä millaiset hiukset ja iho on luonnostaan, mutta esim. biotiinilla voi kasvattaa paksut hiukset, esim. keramideilla voi parantaa ohuen ihon, esim. erilaisilla peptideilla voi parantaa ihon kiinteyttä, esim. hyaluronilla voi parantaa ihon kosteutta jne.

Asioiden eteen voi tehdä jotain, eikä maata vain perseellään miettimässä geenejä, ihan oikeasti.

Vierailija
62/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on tosi hyvä iho. Ei ole hirveän rasvoittuvaa ihotyyppiä, ei ole koskaan tupakoinut tai käyttänyt runsaasti alkoholia (ei siis ole absolutisti mutta määrät on tyyliä 0-3 annosta viikossa), palaa helposti joten käyttää aina korkeasuojakertoimisia tuotteita ja välttelee aurinkoa. Syömisten kanssa on vähän niin ja näin, syö vain vähän lihaa mutta leipää, pullaa yms menee, ja töissä ollessa kärsi kroonisesta univelasta. Vähän on vanhemmiten pulskistunut kun ei harrasta kävelyä ja puutarhatöitä kummempaa liikuntaa, mutta on siis kuitenkin normaalipainoinen. Tällä hetkellä äiti kuitenkin on tosi rypytön, näyttää noin 5-kymppiseltä vaikka ikää on jo 67.

Oma ihoni on selkeästi rasvoittuvampi, mutta moneen ikätoveriin (olen 39) verrattuna ryppyjä on tosi vähän, ei esim. vielä ollenkaan silmäkulmissa. Itse syön kasvispainotteisemmin kuin äiti ja vähemmän leipää, pullaa yms mutta käytän enemmän alkoholia (en kännää tai tissuttele joka päivä kuitenkaan), en myöskään polta, aurinkosuojien kanssa en ole yhtä säntillinen mutta en myöskään tykkää ottaa aurinkoa, liikuntaa harrastan enemmän.

En osaa sanoa mikä merkitys on elintavoilla ja geeneillä, omasta naamasta vain sen että säännöllinen kasvonaamion käyttö on ihan ehdoton ja viimeaikaisista kokeiluista öljypuhdistus illalla + yövoiteenakin öljy on ollut positiivinen kokemus.

Hiukset on mulla keskipaksut, luonnonkiharat ja karheat, tuppaavat latvoista kuivumaan. En ole havainnut merkittäviä eroja shampoiden välillä, ihan latvoihin laitan öljyä ja se auttaa, hoitoaineena käytän yleensä hiusnaamioita (vaikutusajalla 1-3 min). Eniten vaikutusta on hormoneilla, stressillä ja vuodenajoilla: keväisin ja stressissä hiuksia irtoilee enemmän, hurjinta irtoilu oli puolisen vuotta synnytyksen jälkeen. Talvisin kuontalo on paksuimmillaan, liekö epätoivoinen yritys talviturkista :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset oon saanut hyvään kuntoon antaessani niiden olla mahdollisimman luomuna. Hiustenpesun olen lopettanut shampoolla, käytän vain mineraalisuolaa hiusten pesuun. Annan hiusten rasvoittua kunnolla ennen seuraavaa pesua (pesen 1-2 kertaa viikossa). Päänahan normaali rasva tekee hiuksille hyvää. Nykypäivänä monet pesee shampoilla sen normi rasvansa hiuksistaan pois ja laittaa sitten kuivumaan alkaneisiin hiuksiinsa myöhemmin jotain hoitoaineita sun muita, jota ei tarvitsisi tehdä, jos hiusten antaisi rasvoittua luonnollisesti. Ehkei se ole trendikkään näköistä, mutta itseäni ei haittaa. Syön lisäksi melko terveellisesti, niin hiukset rasvoittuu hitaammin ja terveemmin.

Iho pysyy ookoona terveillä elämäntavoilla ja itselläni ihon kunnon paranemiseen on vaikuttanut myös meikkaamisen lopettaminen ja naaman hoitamisen lopettaminen ulkoisesti. Vesipesu riittää suihkun yhteydessä ja jos naama likaistuu jostain syystä. Rasvana jotain luonnonöljyä, jos tarvetta. Huvikseen en rasvaile, koska se vaan häiriinnyttää ihon normaalia bakteerikantaa ja rasvoittumista.

Vierailija
64/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa. En käytä hoitoainetta erikseen. En käy suihkussa saati pese naamaani saippualla joka päivä.

Ei ole mitään järkeä pestä ihoa saippualla ja sitten rasvata. Naamastani hävisi ns. sekaihon läntit kun lakkasin pesemästä saippualla joka päivä. Teen siten, että pesen kädet hyvin saippualla ja sitten kevyesti hieron naamaa suihkun alla (ei liikaa, ihoa ei saa venyttää).

Tietysti jos hikoilee tai likaantuu työssä on pestävä enemmän ja aineilla, mutta kevyttä toimistotyötä tekevä suht hikoilematon naisihminen ei tarvitse jynssäystä joka päivä.

Vierailija
65/65 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvipohjainen ruokavalio :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme