Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okei, nyt minäkin järkytyin (lastenvaatteet)

upsis
07.09.2016 |

Gugguun pieni 80 cm huppari 70 € ja merinovillapipo 40€. Siis mitä v*ttua? Ja ihmiset vielä ostaa näitä ihan simona ja hulluna varastot tyhjäksi minuuteissa.

Fb:n mainoksesta katsoin että onpas kivat värit, aattelin jos kahdelle lapselle ostaisi molemmille hupparin ja pipon. Mutta sehän tekisi yhteensä herranjumala jo yli 200€! :,D

Kommentit (474)

Vierailija
401/474 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksu on hyvä koskee kaikkia jotka esittävät rikasta,

Vierailija
402/474 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kovasti tukea suomalaista yrittäjyyttä ja tuenkin monella tapaa, työskentelenkin pk-yritysten parissa joten ymmärrän enemmän kuin hyvin miksi huppari maksaa 70e. Silti en ikävä kyllä pysty mitenkään maksamaan lastenvaatteista noin isoja summia. Vaatteet kestävät käytössä todella vähän aikaa, tällä hetkellä meillä menee yksi vaate n.puoli vuotta ja sitten se alkaa jo olemaan kittana, nuhjunen tai siihen on tullut tahra joka ei vain lähde millään pois.

Lapset puetaan meillä kyllä nätisti ja siististi, mutta ihan perus lindex/zara/mango-linjalla. Omiin (ja miehen) vaatteisiin satsaamme, ostamme paljon suomalaista ja muutenkin laadukasta vaatetta, koska ne oikeasti ovat käytössä vuosia. Ihmettelen aina kovasti näitä merkkifriikkejä äitejä jotka perustelevat lasten merkkivaatteet laadulla, mutta omat vaatteet ovat sitten jotain hm-laatua.

Joku balanssi näihin hommiin. On meilläkin toki muutamia kalliimpia lastenvaatteita, mutta ne ovatkin sitten viikonloppukäytössä eivätkä päiväkotikäytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/474 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kirpparilla ja mukaani tarttui yhteensä 8 eurolla Polarn o.pyretin softshelltakki 110 cm ja vk-housut 128 cm :D Katsoin netistä hintapuolta ja yhteensä olisivat tehneet n. 200 e..

Hmm, miksi, Miksi ostaisin uutena, jos saan halvalla uudenveroista?? ;)

Vierailija
404/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on wt-väki? 

Vierailija
405/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan 2-vuotiaalle paljon kirpparilta, uutena ostan vain kohtuuhintaisia perusmerkkejä. Ei niinkään rahakysymys mutta mieluummin laitan se 100 e/kk lapsen tilille säästöön tulevia menoja ( autokoulu, opiskelut yms. näiltä riittää...). Lisäksi en jaksa sitä vaivaa ja säätöä merkkivaatteiden kaupittelusta eteenpäin vaikka hyvän hinnan varmasti niistä saisi.

Vierailija
406/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti x 4 kirjoitti:

Mulla oli just livekirppiksellä (Hki Vekarakirppis) pöytä ja merkkipiste varattuna. Merkkipisteestä, johon laitoin Gugguut ja muut kotimaiset merkkivaatteet (40 vaatetta) jäi rahaa provikoiden ja pöytävuokran jälkeen käteen noin 300€. Tavispöydästä, jossa mulla oli myynnissä Lindex, HM ym. vaatetta 1-3€ hintaan (lähes 100 vaatetta), puolestaan jäi käteen 70€.

Olen 13 vuoden ajan ostanut ja myynyt lastenvaatetta ja joka ikinen kerta todennut, että halpisvaatteiden ostaminen (sen lisäksi että ovat usein epäeettisesti tuotettuja) on rahan kankkulan kaivoon heittämistå kirjaimellisesti..

Paljonko olit maksanut merkkivaatteista itse? 500 e?

Entä halvoista vaatteista? 150 e?

Kiinnostaisi kuulla, koska en ihan hahmota, miten jälkimmäisessä tapauksessa vähempi käytetty kokonaissumma olisi rahojen heittämistä kaivoon?

Vierailija
407/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mini Rodinit ja Paput ne vasta rumia ovat kuoseiltaan. Gugguun frillamekot puolestaan kivoja. Juuri kiertelin Stokkan osastola ja katselin Papun ja Mini Rodinin vaatteita ja itseäni ei graafinen kuosi kiinnosta eikä lapsikaan tykkää. Rumia ovat mm Papun leggarit.

Vierailija
408/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä mikä ketju :D

Jos jollakin on varaa ostaa ja tukea suomalaista firmaa, niin MIKSI tämä olisi jotenkin huono asia?

Jos sinulla ei ole varaa ja haluja pistää rahaa Gugguun vaatteisiin, se ei tarkoita sitä etteikö kaikilla olisi.

Vierailija
409/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri tuolta ylhäältä jutun äidistä, joka "jäi koukkuun lastenvaatteisiin".

Ajattelin vain, että eipä ole pikkurahan puutetta kyseisellä äidillä, kun terapiaksi itselleen ostaa jumalattoman kalliita vaatteita lapsilleen.

Toisekseen ne lettilegginsit ovat mielestäni karmeita, ja vielä pahempaa jos äidit pukeutuvat lastensa tavoin. Mutta makunsa toki kullakin.

Jotenkin myös säälittää nämä vaatehullujen vanhempien lapset. Mitä sitten tapahtuu, kun lapsi haluaisikin ihan erilaisia vaateita kuin se kaiken mätsäävä äiti? Luulen että äidin tahtiin mennään.

Tulee vähän sellainen vaikutelma että näihin jäädään koukkuun jos ei itse ole koskaan vihreää teetä vahvempaa maistettu.

Mikä siinä jos varaa on, lapsethan kannattaa pukea nätisti vanhempia eikä niitä lapsia itsejään varten: paljon helpompi kestää aitä räkä poskella vääntämistä kun vääntäjä on edes aistikkaadti vaatetettu.

Vierailija
410/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti x 4 kirjoitti:

Mulla oli just livekirppiksellä (Hki Vekarakirppis) pöytä ja merkkipiste varattuna. Merkkipisteestä, johon laitoin Gugguut ja muut kotimaiset merkkivaatteet (40 vaatetta) jäi rahaa provikoiden ja pöytävuokran jälkeen käteen noin 300€. Tavispöydästä, jossa mulla oli myynnissä Lindex, HM ym. vaatetta 1-3€ hintaan (lähes 100 vaatetta), puolestaan jäi käteen 70€.

Olen 13 vuoden ajan ostanut ja myynyt lastenvaatetta ja joka ikinen kerta todennut, että halpisvaatteiden ostaminen (sen lisäksi että ovat usein epäeettisesti tuotettuja) on rahan kankkulan kaivoon heittämistå kirjaimellisesti..

Kiinnostaisi kuulla, koska en ihan hahmota, miten jälkimmäisessä tapauksessa vähempi käytetty kokonaissumma olisi rahojen heittämistä kaivoon?

Kiitos hyvästä kysymyksestäsi ja pohdinnasta! Merkkivaatteista ison osan olen ostanut käytettynä ja nyt ne myytyäni sain takaisin suunnilleen saman tai noin 80% mitä itse niistä maksoin (vaikka osa ollut meillä jo useammankin lapsen käytössä).

Sen sijaan noista 1-2€ halpisvaatteista, joista aikoinaan uutena maksoin esim. 10€, ei iso osa mennyt kirpparilla edds tuohon 1-2€ hintaan kaupaksi vaan jouduttiin kuskaamaan ne kirpparilta takaisin kotiin ja tästä sitten Hopelle tai kierrätyskeskukseen, joissa muuten tuo huonolaatuisen halpavaatteen määrä on iso ongelma muutenkin:

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/asiantuntija-on-eettisempaa-polttaa-va…

On ollut myös paljon puhetta pikamuodin saastuttavuudesta ja epäekologisuudesta mediassakin: https://yle.fi/uutiset/3-10309581

Pointtini siis oli havainnollistaa esimerkin kautta noissa artikkeleissakin mainittua pointtia, että halpa pikamuoti on ongelma, koska ei mene kaupaksi kirppareilla edes 1-2€ hintaan ja kierrätyksen kannaltakin on ongelmallista. Sen sijaan laadukkaammat suomalaiset merkit sen lisäksi että ovat tuotettu vastuullisesti, myös saa helposti kiertoon eikä tekstiilijätettä/lumppua synny.

Vierailija
411/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 2v pojalla pelkkiä merkkituotteita, myös gugguuta. Kestävät hyvin pesemistä,värit pysyy eikä saumat kierrä. Lämpimiä, vedenpitäviä ulkovaatteita. Laatu maksaa maksaa.

Vierailija
412/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mini Rodinit ja Paput ne vasta rumia ovat kuoseiltaan. Gugguun frillamekot puolestaan kivoja. Juuri kiertelin Stokkan osastola ja katselin Papun ja Mini Rodinin vaatteita ja itseäni ei graafinen kuosi kiinnosta eikä lapsikaan tykkää. Rumia ovat mm Papun leggarit.

Et taida tietää edes Mini rodinia, ei niillä ole mitään graafisia kuoseja vaan esimerkiksi eläinten kuvia ja yksivärisiä vaatteita.

Itse tykkään kyllä mini rodinista, löytyy vaaleanpunaisia paitoja liskokuviolla ym.

Vierailija
413/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan edes haluaa, ettälapset juoksentelee tuolla vaatteissa joissa lukee Molo?

Hemmetin typerän näköistä mielestäni.

Vierailija
414/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan edes haluaa, ettälapset juoksentelee tuolla vaatteissa joissa lukee Molo?

Hihihi niinpä, tosi hassua ja noloo! Mua ainakin aina naurattaa tosi paljon esim. sana tissit ja pylly! Ja sitten pääsiäisvitsit munista hihihihi!!

Sarkasmi.

Vierailija
415/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti x 4 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti x 4 kirjoitti:

Kiitos hyvästä kysymyksestäsi ja pohdinnasta! Merkkivaatteista ison osan olen ostanut käytettynä ja nyt ne myytyäni sain takaisin suunnilleen saman tai noin 80% mitä itse niistä maksoin (vaikka osa ollut meillä jo useammankin lapsen käytössä).

Sen sijaan noista 1-2€ halpisvaatteista, joista aikoinaan uutena maksoin esim. 10€, ei iso osa mennyt kirpparilla edds tuohon 1-2€ hintaan kaupaksi vaan jouduttiin kuskaamaan ne kirpparilta takaisin kotiin ja tästä sitten Hopelle tai kierrätyskeskukseen, joissa muuten tuo huonolaatuisen halpavaatteen määrä on iso ongelma muutenkin:

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/asiantuntija-on-eettisempaa-polttaa-va…

On ollut myös paljon puhetta pikamuodin saastuttavuudesta ja epäekologisuudesta mediassakin: https://yle.fi/uutiset/3-10309581

Pointtini siis oli havainnollistaa esimerkin kautta noissa artikkeleissakin mainittua pointtia, että halpa pikamuoti on ongelma, koska ei mene kaupaksi kirppareilla edes 1-2€ hintaan ja kierrätyksen kannaltakin on ongelmallista. Sen sijaan laadukkaammat suomalaiset merkit sen lisäksi että ovat tuotettu vastuullisesti ja helposti kiertoon eikä tekstiilijätettä/lumppua synny.

Tässä on totta toinen puoli, mutta oma kokemukseni kyllä on että siististi pidetystä, nykyaikaisesta Lindex/HM -mekosta tai paidasta saa kyllä ihan hyvin rahaa takaisin myös, ainakin pääkaupunkiseudun lastenvaatekirppareilla. Tällä jälleenmyyntiarvolla on vain helppo perustella kalliitakin vaateostoksia.

Olisiko syytä myös siinä, että markettivaatteita ei jakseta keskimäärin huoltaa ja pitää siistinä yhtä paljon kuin kalliimpia vaatteita. Lindex ja Gugguu menevät molemmat rikki jos niillä kaatuu asfalttiin, ja molemmat säilyvät siistinä seuraavalle käyttäjälle jos tahrat poistetaan ajoissa, pestään sopivilla pesuohjelmilla ja paikataan siististi jos tarve vaatii. 

Minä ostan (käytettynä) sekä merkkiä ja merkitöntä, ja ainakin meillä päin jälleenmyynnin helppouteen vaikuttaa oikeastaan vain siisteys ja nykyaikaisuus.

Vierailija
416/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kauheeta, että vauvan vaatteissa säilytetään tuotelaput esim. niskan puolella siksi, että myynti seuraavalle onnistuu.

Sehän kutittaa pientä ja moni itku voi johtua siitäkin.

Vierailija
417/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihihi niinpä, tosi hassua ja noloo! Mua ainakin aina naurattaa tosi paljon esim. sana tissit ja pylly! Ja sitten pääsiäisvitsit munista hihihihi!!

Sarkasmi.

No eipä se nyt sinällään nolota tai varsinkaan naurata yhtään.

En vaan tykkää. En lähtis itekkään ulos vaatteessa jossa lukee Molo.

Vierailija
418/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ongelma on, että myydään kulahtaneita vaatteita ja ihmetellään, jos ei saada rahaa takaisin. Hyväkuntoisia, yhden lapsen päällä olleita vaatteita olen saanut hyvin myytyä kirpparilla. Laitan esim. Lindexin hyväkuntoisen tunikan hinnaksi 2,50 e.

Vierailija
419/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa nuo gugguut edes tehdään? Oliko ne jostain halpamaasta? Entä onko vaatteet gots-sertifioituja?

Joo, en mäkään ymmärrä noita hintoja enkä sitä, kuinka ihmiset on tiettyjen merkkien perään, etenkin jos vaatteet on jotain kemikaalimyrkkykäsiteltyjä ja vielä jostain vinkuintiasta...

Gugguun verkkosivuilla lukee, että vaatteet on tuotettu Euroopassa. Tietääkö kukaan tarkemmin?

Vierailija
420/474 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän voit aina hankkia materiaalit ja tehdä ne vaatteet itse. Kai sinäkin sen ymmärrät, että pienessä yrityksessä on kulut paljon suuremmat suhteessa isoon firmaan. Iso firma tilaa materiaalia runsaasti ja saa sen edullisesti, ja teettää sitten tuotteet jossakin halpamaassa. Siihen kaikkeen pieni yritys ei pysty. Mutta on aivan sinun oma valintasi, ostatko pienen kotimaisen nyrityksen tuotteita, vai suuren ylikansallisen firman kamaa.

Joo, varmasti kaikki mammat ostaa näitä tuotteita firmaa tukeakseen.

Ja kyllä, tohon hintaan jos pitäisi vaatteita ostaa niin ompelisin jo itse.

Tässä maassa on jotain vialla, jos kotimaista saadakseen pitää yksivuotiaan hupparista maksaa 70€. Useat saa tehdä päivän verran töitä tienatakseen tuon summan käteen. Saatikka sitten nää mammat jotka saa 300€/kk kotihoidontukea...

No oliskohan just se vialla ylipäätään koko maailmassa, että sitä halpiskamaa ostetaan hirveitä määriä ja ihmetellään kun kotimainen maksaa? Lisäksi jos et ole ikinä ommellut, niin et varmastikkaan ymmärrä mistä vaatteiden hinta jotka on valmistettu Suomessa, aikuisen ihmisen toimesta, koostuu. Moni idiootti myöskin luulee, että ihan ompelimossakin se suomalaisesta käsityöstä pyydetty summa jäisi suoraan käteen. Itse ymmärrän hyvin mistä noiden vaatteiden hinta koostuu, vaikka ovatkin pienille lapsille ja miksi kotimainen on kalliimpaa.