Saako mies halata mua väkisin?
Olemme tässä asiassa täysin eri mieltä miehen kanssa: Mun mielestä ketään ihmistä ei saa edes koskettaa, jos tämä pyytää ettei häneen kosketa.
Mieheni sen sijaan pitää itsestään selvänä, että halaaminen ja lääpintä on aina sallittua, vaikka huutaisin suoraa huutoa, että "Älä koske muhun nyt". Mies ottaa silloin vain entistä kovempaa kiinni, eikä päästä millään irti, vaikka kuinka rimpuilen.
Halaaminen on kuulemma aina vain ja ainoastaan kivaa, joten turha yrittää selittää etten sitä haluaisi - miehen mielestä - siinä ei kuulemma voi koskaan olla mitään pahaa.
Minä en pakko-halaile miestä.
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (94)
Kerron nyt vielä taustana, että meillä asian tekee hieman kimurantiksi se, että suhteessamme on taustalla väkivaltaa (henkistä & fyysistä), joten siksi varmasti kaipaan omaa "koskematonta" tilaani erityisen hanakasti ja koen väkisin koskemisen aina jollain tasolla epämiellyttäväksi.
Erityisen epämiellyttävää on kuitenkin se, että mies ei kunnioita ja/tai kuuntele pyyntöäni siitä, ettei koskisi minuun silloin kun niin pyydän.
- Ylireagoinko? - Onko tuo vaan ihan viatonta miehen taholta?
AP
Lähde, teet molemmille palveluksen.
Ei saa. Ei todellakaan, varsinkaan jos mies on ollut väkivaltainen, mistä olet traumatisoitunut. Miksi muuten olet jatkanut väkivaltaisen miehen kanssa?
Inhottava tyyppi, jos ei tottele pyyntöä olla koskematta. Itselleni on tärkeää saada omaa aikaa omassa rauhassa, enkä voisi kuvitellakaan että mieheni tulisi siihen väkisin lääppimään.
Jättäydy Sika, Miehesi Ansaitsee Parempaa.
On helvettiä olla naimisissa sellaisen ihmisen kanssa, jota ei saa halata!
Kuulostaa siltä että sun pitäis EROTA JA HETI, sun miehes vaan jatkaa sitä henkistä väkivaltaa tossa eikä kunnioita sua pätkääkään? Saa halata väkisin, kohta varmaan saa taas läppäistä kun et tottele...
Ja sinä olet tollaisen ääliön kanssa syystä että...?
Vastauksena nro 2: En tiennyt avioituessani, että se tarkoittaisi sitä, että minun on oltava toisen kosketeltavana aina kun tämä sitä haluaa, omasta tunnetilastani riippumatta.
Suurimman osan ajasta toki haluan tulla kosketetuksi ja kosketan mielelläni miestäni.
Mieltäni vaivaavat kuitenkin nuo tilanteet, joissa nimenomaan pyydän, että mies ei nyt koskisi. Lähes aina joudun korottamaan ääntäni ja juoksemaan karkuunkin, koska mies ei tunnu uskovan minun olevan tosissani.
Eikä usko sittenkään, kun rauhassa asiasta puhumme.
Millä saisin hänet tajuamaan, että väkisin halailu ei ole kiva juttu?
Olen lähes varma, ettei mies itsekään sellaisesta tykkäisi, mutta ei tajua asiaa toisin päin.
AP
Miten niin suhteessanne on 'ollut' väkivaltaa? Sitä on vahvasti yhä edelleen kuvauksestasi päätellen. Mies ei kunnioita itsemääräämisoikeuttasi eikä usko kieltoasi. Eroaisin välittömästi!! Miksi ihmeessä olet yhdessä tuollaisen kanssa? Sihteessa pitää tuntea itsensä turvalliseksi ja tuon miehen kanssa kukaan ei voi tuntea niin.
Mulle väkisin koskeminen on vakava juttu. En voi olla sellaisten ihmisten lähellä. Miksi suostut tuollaiseen? Kuulostaa erittäin ahdistavalta. Tuo kuulostaa pahalta, että pitelee sua otteessa väkisin. Teillä olisi vakavan keskustelun paikka. Jos ei auta, niin häivy jonnekin vähäksi aikaa. Tuollaisen pitäisi loppua.
Olen mies, mutta ällöttää tuollainen naisten pitäminen jonain söpöinä lapseen verrattavina kiukkupusseina, joita voi halailla, lääppiä, nostella jne. väkisin.
Ei tietenkään saa, oletko tosissasi? Tuohan on tapa hallita toista, tapa osoittaa että hän tekee sinulle mitä haluaa etkä mahda sille mitään. Miten joku edes kyselee tällaista? Onko tämä provo? Ei sillä ole merkitystä onko taustalla väkivaltaa vai ei. Ei itseään kunnioittava ihminen anna toisen pakottaa itseään mihinkään.
Iso Kiitos näistä mielipiteistänne!
Olin miehen puheiden perusteella alkanut jo epäilemään omaa kantaani tässä asiassa, kun mies niin vakuuttavasti väittää ettei halaamisessa voi koskaan olla mitään pahaa.
Mutta juuri tuolta se tuntuu, että ihan kuin mies naamioisi sen saman (aiemmin esim. haukkumisena ja vapauden riistoina ilmenneen) minun rajojeni ylikävelemisen nykyisin tähän "viattoman halailun" kaapuun.
Ihan kuin taustalla olisi se, että miehen on väkisin saatava valtaa yli toisen ihmisen, ja nykyisin hän tekee sen sitten tällä tavoin naamioimalla tekonsa hyväksi.
Parempi toki näin, mutta tuntuu että se varsinainen ns. underlying problem ei ole hävinnyt mihinkään.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mulle väkisin koskeminen on vakava juttu. En voi olla sellaisten ihmisten lähellä. Miksi suostut tuollaiseen? Kuulostaa erittäin ahdistavalta. Tuo kuulostaa pahalta, että pitelee sua otteessa väkisin. Teillä olisi vakavan keskustelun paikka. Jos ei auta, niin häivy jonnekin vähäksi aikaa. Tuollaisen pitäisi loppua.
Olen mies, mutta ällöttää tuollainen naisten pitäminen jonain söpöinä lapseen verrattavina kiukkupusseina, joita voi halailla, lääppiä, nostella jne. väkisin.
Totta. Ja tuossa on aikuisen naisen myös osoitettava että noin ei tehdä. Väärin mies tekee tietenkin, mutta ei nainenkaan hoida tilannetta hyvin. Ei tuossa tilanteessa tulla nettiin kyselemään menikö tämä nyt ihan oikein, vaan isketään nyrkki pöytään (kuvainnollisesti) ja lopetetaan tuo touhu. Tai suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena nro 2: En tiennyt avioituessani, että se tarkoittaisi sitä, että minun on oltava toisen kosketeltavana aina kun tämä sitä haluaa, omasta tunnetilastani riippumatta.
Suurimman osan ajasta toki haluan tulla kosketetuksi ja kosketan mielelläni miestäni.
Mieltäni vaivaavat kuitenkin nuo tilanteet, joissa nimenomaan pyydän, että mies ei nyt koskisi. Lähes aina joudun korottamaan ääntäni ja juoksemaan karkuunkin, koska mies ei tunnu uskovan minun olevan tosissani.
Eikä usko sittenkään, kun rauhassa asiasta puhumme.
Millä saisin hänet tajuamaan, että väkisin halailu ei ole kiva juttu?
Olen lähes varma, ettei mies itsekään sellaisesta tykkäisi, mutta ei tajua asiaa toisin päin.
AP
Totta kai hän tajuaa. Miksi kummassa kuvittelet että hän ei tajuaisi?
Ei ole provo ei.
Kai tämä menee siihen "perinteiseen" toisen manipuloinnin kategoriaan parisuhteessa, eli mies on niin taitava perustelemaan kaikkia tekojaan ja tekemättä jättämisiään, että epäilen hyvin äkkiä itseäni ja omia mielipiteitäni asioista. Siinä tuppaa se totuus häviämään aikamoisen harmaan sopan keskelle sitten jo vähitellen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ja tuossa on aikuisen naisen myös osoitettava että noin ei tehdä. Väärin mies tekee tietenkin, mutta ei nainenkaan hoida tilannetta hyvin. Ei tuossa tilanteessa tulla nettiin kyselemään menikö tämä nyt ihan oikein, vaan isketään nyrkki pöytään (kuvainnollisesti) ja lopetetaan tuo touhu. Tai suhde.
Noh, toiset on todella tossukoita syystä tai toisesta. Ehkä ap nyt lähtee toimimaan. Sellainen jämäkkyys on monilla vielä aikuisenakin työn alla. Se vaan on harmillista, kun usein opettelu alkaa vasta, kun ollaan jo jouduttu huonoon tilanteeseen ja kituutettu siinä aivan liian pitkään.
Teille kaikille jotka kysyitte, että miksi olen tässä vielä, niin meillä on toki paljon hyviäkin hetkiä miehen kanssa. Nykyisin todella paljon enemmän siitä, kuin huonoja hetkiä.
Hyviä keskusteluita, paljon niitä hetkiä kun tuntuu, että mies osaa analysoida omia tekojaan ja elämää ylipäätänsäkin objektiivisesti ja katuukin ihan oikeasti aiheuttamiaan asioita.
Lisäksi se väkivalta (sellaisena kun se perinteisesti hahmotetaan) on hävinnyt terapian ja oman sairastumiseni (uupumus) myötä pois kuvioista. Koen usein, että mies yrittää ihan oikeasti tsempata parhaansa mukaan. Muutos on kuitenkin varsin selkeä.
AP
Kaikesta saa kyllä tehtyä ihan niin suuren ongelman kuin vain kukin haluaa. Mulle tuli kanssa aikoinaan aina välillä mieliteko vaan rutistaa mun miestä äkillisessä hellyydenpuuskassa. Mies sitten, jos ei ollut ihan sillä tuulella, seisoi siinä kädet roikkuen liioitellun kärsivällisen näköisenä ja kysäisi, että meneeks sulla kauan tossa.
miksi olet avioitunut jos et halua kosketuksia?
itseäni saa ainakin kuka vain halata halutessaan.
mies.