Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille alalle lyhyehkö koulutus ja hyvä työllistyminen tällä hetkellä?

Vierailija
06.09.2016 |

Palkka sellainen, että sillä elää jollain tavalla, ja on mahdollisuus edes työskennellä täysin tunnein? En ole nyt nirso, olen kyllästynyt olemaan työtön.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prostituoitu ja puhelinseksimyyjä - ei mitään koulutusvaatimuksia ja ihan kiva palkka

Puhelinsekstaajiksikin on kuulemma nykyisin tunkua. Ja huoriksikin siinä määrin, että vain nuoret ja kauniit pääsevät enää hyville tuntiliksoille.

Vierailija
42/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siivooja. Ei tarvitse aina edes koulutusta! Esim. Kerroshoitaja voi tehdä kerrossiivouksen lisäksi yleisten tilojen aamuvuoroja jolloin tulee täydet päivät ja viikonlopputyöt ekstraa." 

- jäljen kyllä sitten myös usein myös huomaa... En itse ole siivooja, mutta arvostan heitä, jotka sitä työtä tekevät. Toisin kuin kaltaiseni "paperien pyörittäjän"  työn puutteita ei moni huomaa, vaikka varmaan toisnaan syytä olisi useamminkin, niin sen kyllä huomaa aika mon, jollei siivoja ole tehnyt tai tee työtään tarpeeksi hyvin ja huolellisesti. Ei siivoamien välttämättä mitään monen vuoden koulutusta vaadi, mutta en pidä ajatuksesta, että jokainen odotetaan automaattisesti osaavan siivota jos ja kun vain erottaa imurin rätistä. Ei ammattimainen siivoaminen ole sama asia kuin se, että osaa -jos osaa- siivota ja pitää oman kolonsa siistinä, vaikka toki siittä saattanee olla apua.      

Jopa oli varmoja mielipiteitä, vaikka siis et siivooja ole. No, minä olen. En erityisesti arvosta ammattiani, työ siinä kuin muutkin. Ihmiset kyllä yrittävät hankkia itselleen "olen parempi ihminen"-pisteitä jauhamalla siivoojan arvostuksestaan. Ja kyllä se siivoaminen aika yksinkertaista on. Rätti kouraan ja menoksi, siinä on ollut koulutukseni melkein joka kohteessa ja hyvin pärjäsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-ala ja tarkemmin sanottuna koodari. Lyhyimmillään koulutus on 2 vuotta ja huippuosaajat takoo jopa 7000€/kk.

Koodaushommia siirretään kovaa kyytiä Intiaan, koska työ on liian kallista suomalaisten koodarien palkoilla. Tosin luulen, että Intiassa koodaaminen se loppujen lopuksi vasta kalliiksi tuleekin.

Suomalaisista huippukoodareista on valtava pula. Läheskään kaikki firmat eivät todellakaan ole siirtämässä koodausta intialaisten varaan. Suora face-to face kommunikaatio, ei aikaeroja, sekä ei eri kulttuuritaustoista johtuvia ongelmia arvostetaan paljon ja huipputekijöistä ollaan valmiita myös maksamaan. 

Vierailija
44/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoraksi. Työväline löytyy itseltä. Työstä voi tulla haittoja ja ammattiyhdistyksen tukea esim. palkanmaksunongelmissa ei välttämättä tule.

" Työväline löytyy itseltä "

Buahhhaaa.......

Vierailija
45/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituutio toiminimellä. Naurettavan korkea palkka ja koulutusta vaaditaan tasan nolla tuntia.

Vierailija
46/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettaja. Koulutus 3v, pääkaupunkiseudulla revitään pätevät opettajat käsistä. Alkupalkka n. 2350€, esiopettajilla toimivilla hiukka enemmän.

Vierailija
47/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajavartia tai Tulli. Ilmainen koulutus ja varma työllistyminen.

Vierailija
48/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-ala ja tarkemmin sanottuna koodari. Lyhyimmillään koulutus on 2 vuotta ja huippuosaajat takoo jopa 7000€/kk.

Koodaushommia siirretään kovaa kyytiä Intiaan, koska työ on liian kallista suomalaisten koodarien palkoilla. Tosin luulen, että Intiassa koodaaminen se loppujen lopuksi vasta kalliiksi tuleekin.

Pitääkö paikkansa, että IT-alalla on ikärasismia ja/tai sovinismia? Tarkoitan, kannattaako 42 v. naisen enää päivittää osaamista ja hakea vaikka harjoittelupaikkaa? Silloin kun viimeksi olin koodarina oltiin vielä millennium-tunnelmissa...

Jos on sellaista osaamista, jolle on kysyntää, en usko että ikä on este. Oman kokemukseni mukaan IT-ala on myös sangen tasa-arvoinen urakehitysmahdollisuuksien ja palkkauksen puolesta. Monilla keski-ikäisillä IT-alan ammattilaisilla on rasitteena osaamisen vanhentuminen. Ne, joiden osaaminen ei enää vastaa kysyntää, saavat lähteä ensimmäisinä, kun YT-neuvotteluja käydään.

Vierailija
49/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsaajista on kuulemma pulaa, ja naiset on siinä hyviä, koska ovat tarkempia kuin miehet. Tosin työ on fyysisesti raskasta.

Vierailija
50/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista huippukoodareista on valtava pula. Läheskään kaikki firmat eivät todellakaan ole siirtämässä koodausta intialaisten varaan. Suora face-to face kommunikaatio, ei aikaeroja, sekä ei eri kulttuuritaustoista johtuvia ongelmia arvostetaan paljon ja huipputekijöistä ollaan valmiita myös maksamaan. 

Eivät varmastikaan kaikki, mutta sen verran läheltä olen asioita seurannut, että suuntaus on huolestuttava. Kun tietää, miten helposti samaa kieltä puhuvien ja saman kulttuuritaustan omaavienkin ihmisten välillä syntyy väärinkäsityksiä, voi kuvitella, millaista kaukomaille ulkoistetun koodaustyön jälki voi pahimmillaan olla.

Vierailija
51/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokki. Joko suurtalous tai ravintolakokki. Koulutus 3v, josta osa harjoittelua. Jos valitset harjoittelupaikan oikein, saat jäädä sinne töihin. Kokeista on huutava pula.

Valitettavasti monissa paikoissa huono työpaikkahenki.

terv.alaa vaihtanut, viikonlopputöihin kyllästynyt

Vierailija
52/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain lähihoitajana siivousfirmaan töihin, olen yli 50. Työnantaja oli mukava, mutta vaivautunut, kunnes sanoi suoraan, että olen liian iäkäs.

Tässäpä mainio yhtälö ratkaistavaksi työvoimahallinnolle: ikäsyrjintä, erityisesti naisiin kohdistuvana.

Miksei tästä puhuta enempää? Missä meteli ja rumpujen paukutus? Eläkeikärajaa nostetaan, my ass. Mitä se auttaa?

Vierailija
53/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti, 3v yliopistokoulutus ja alueellisesti jopa pulaa työntekijöistä. Lääkkeitä ja alan asiantuntijoita tullaan aina tarvitsemaan.

Vierailija
54/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
55/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoraksi. Työväline löytyy itseltä. Työstä voi tulla haittoja ja ammattiyhdistyksen tukea esim. palkanmaksunongelmissa ei välttämättä tule.

Loistava työväline kun se ei paina mitään, kulkee aina mukana eikä sitä voi unohtaa minnekään

Vierailija
56/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskiksi pääsee pk-seudulla melko helposti. Työ on kyllä aika raskasta pahimmillaan.. Riippuu paljon työnantajasta, että millaisia työaikoja on tarjolla. Itse ajoin viidesti viikossa 12-tuntista päivää ja liksa tuli sen mukaan, paljonko oli keikkaa. Hyvänä viikonloppuna tienasin mukavasti, mutta huonona arkipäivänä keikat oli todella kiven alla. T: Ex-renki

Vierailija
57/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kokemuksia viime vuosilta it-alalta: ensin koodaukset tosiaan siirrettiin mm. Intiaan, mutta intialaisten erilainen työtahti, aikaero ja kieliongelmat johti siihen että moni intialainen koodari muutti Suomeen. Jolloin palkka on Suomen tasolla eli yhtä lailla voi palkata suomalaisen ammattilaisen. Ns. massakoodausta tilataan yhä ulkomailta muttei spesifimpää asiantuntejuutta vaativaa työtä.

Vierailija
58/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, taitaa tuon tason koodaajat olla aika harvassa. Itse tein ohjelmoijan ja suunnittelijan töitä yli 20 vuotta (Tampereella) ja palkkani oli lopussa 2300e. Että silleen...

Vierailija
59/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta-ala, koulutus vuodesta kolmeen, riippuu aiemmista opinnoista ja valitusta kouluttautumistavasta. Ansiot sen mukaan miten hyvin saa hankittua asiakkaita/jumppia/ryhmiä. Paikkoja löytyy yksityisestä kunnan ylläpitämiin ja yrittäjäksi voi ryhtyä. Liikunta- ja terveysneuvontaa tullaan tarvitsemaan jatkossakin, ala ei häviä mihinkään.

Tunkua alalle on, mutta jos oot hyvä ja sinnikäs niin kyllä tällä itsensä elättää.

Vierailija
60/91 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-ala: kokki, tarjoilija, ruokapalvelutyöntekijä kunnalla jne. yo-pohjalla kaksi vuotta tai alle. Raskasta työtä kyllä, mutta jos ei ole nirso tai fyysisesti heikko töitä löytyy.