Koukussa leikkimiseen
Mä oon 20-vuotias tyttö, yleisesti ottaen ihan normaali mutta nyt mulle on tullut erikoinen ongelma. Eli pengottiin tuossa kesällä mun kaverin kanssa vanhoja tavaroita, ja löydettiin paljon ikiaikaisia pokemon-leluja. Käytiin sit vähän läpällä leikkimään niillä, mutta se olikin tosi rentouttavaa ja aikaa hurahti pari tuntia. Jäätiin ihan koukkuun siihen, ja nyt ollaan leikitty pari kertaa viikossa. Ollaan puhuttu että pitäis lopettaa mutta ei pystytä kun mikään ei auta stressiin yhtä tehokkaasti. Nyt ootan melkein joka päivä että pääsis taas leikkimään ja oon alkanu katella kauppojen leluosastoilta leluja mitä haluisin ostaa. Tää on ihan kauheeta, ku oon aina pitänyt itseäni normaalina eikä mulla oo ikinä ollu mitään isompia mt-ongelmia. Pelottaa että kohta peuhataan jo kaverin kanssa lattialla tutit suussa. Ahdistaa kovasti. Onko kenelläkään mitään samantyylisiä kokemuksia tai neuvoja mitä pitäis tehdä. Toivoisin asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto et on joillai menny tunteisii toisen leikit :DD
Mietin samaa,mikä ihme saa ihmisen kirjoittamaan noin ilkeitä kommentteja näin harmittomaan avaukseen? Onko niin,että nuo "mene vauva päiväkotiin"-päänaukojat eivät itse kehtaa tehdä asioita,joista nauttivat ja vituttaa kun joku muu kehtaa? Muuten vain puretaan pahaa oloa dissaamalla tuntemattomia mammapalstalla,lisäksi jonkinlaista järjen köyhyyttä puhua pissavaippojen vaihtamisesta kun aiheena on stressinpoistokeinot?
Itse tykkään barbiharrastuksen lisäksi lasten värityskirjoista(ne aikuisille suunnatut ovat sellaista piperrystä,että enemmänkin lisäävät stressiä kuin poistavat sitä)ja piirretyistä.En vaan voi ymmärtää millainen ihminen vetää herneen nenään siitä,että jollain muulla on hauskaa? Voisiko joku ilkeilijä avata ajatusmaailmaansa,vai riittävät heidän älynlahjansa vain lyhyihden,yksinkertaisten solvausten kirjoittamiseen?
En ole ilkeilijä, mutta ärsyynnyin kyllä kun luin tätä keskustelua. Mun mielestä ap vaikuttaa todella lapselliselta, ja hänen lapsellisuuttaan vain ylistetään täällä kuorossa. Tuollaiset leikit eivät ole tasapainoisen aikuisen tapa purkaa stressiä, ja minusta tuosta on enää aika lyhyt matka vaipoissa peuhaamiseen, mihin joku tätä vertasi.
Mutta jokainen tavallaan, ja tosiaan osa täällä on ilmaissut oman eriävän mielipiteensä hyvinkin lapsellisesti. Minä en halua dissata aloittajaa, mutta en vain pysty ymmärtämään hänen harrastustaan, jonka itse näen enemmän pahana kuin hyvänä asiana.
Kaikkea ei toki tarvitsekaan ymmärtää tai hyväksyä,mutta miksi lapsellisuus on sinusta(tai saa tähän muutkin toisinajattelijat vastata) paha asia?
Jos on ihan täysipäinen aikuinen,joka hoitaa työnsä/opintonsa,kodin ja perheen asiat kunnialla,miksi olisi niin hirväen paha jos tällainen aikuinen rentoutuu silloin tällöin lapsellisilla asioilla
Vierailija kirjoitti:
Missä teidän mielestä sitten menee se raja? Entä jos ap haluaisi vaikkapa imeä tuttia tunnin ajan pari kertaa viikossa? Olisiko sekin ok?
Jos imee julkisesti tuttia Kyösti Pöystin tapaan,hieman outoa,mutta ei paheksuttavaa.Se,että imee tuttia - tai mitä ap siis todellisuudessa tekee - leikkiii muovifiguureilla ei ole haitaksi kenellekään.Tai no,mitä nyt muutama mamma palstalla riehuu,kun on se aikuisen leikkiminen vain niin väärin :D Perusteita tähän ei osata antaa,dissaajista vain tuntuu että on hirveä vääryys kun jollakulla tuntemattomalla on kivaa,ja vieläpä heidän mielipiteestään huolimatta.Sellainen vääryys pitää kitkeä,jos ei muuten niin heittelemällä kommentteja,jotka olisivat jopa pikkulasten mielestä lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä sanotte, mutta terveen aikuisen ei tarvitse koskaan taantua edes hetkeksi.
Mahtaa olla tylsää olla "terve" aikuinen sinun todellisuudessasi :I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä teidän mielestä sitten menee se raja? Entä jos ap haluaisi vaikkapa imeä tuttia tunnin ajan pari kertaa viikossa? Olisiko sekin ok?
Jos imee julkisesti tuttia Kyösti Pöystin tapaan,hieman outoa,mutta ei paheksuttavaa.Se,että imee tuttia - tai mitä ap siis todellisuudessa tekee - leikkiii muovifiguureilla ei ole haitaksi kenellekään.Tai no,mitä nyt muutama mamma palstalla riehuu,kun on se aikuisen leikkiminen vain niin väärin :D Perusteita tähän ei osata antaa,dissaajista vain tuntuu että on hirveä vääryys kun jollakulla tuntemattomalla on kivaa,ja vieläpä heidän mielipiteestään huolimatta.Sellainen vääryys pitää kitkeä,jos ei muuten niin heittelemällä kommentteja,jotka olisivat jopa pikkulasten mielestä lapsellisia.
Tässä kiteytyi järjen sana loistavasti. Kukaan noista dissaajista ei ole esittänyt yhtään kunnollista argumenttia, joka puoltaisi sitä, että leikkiminen olisi millään tavalla väärin. Kaikkea ei tarvitse ymmärtää, mutta ei se ymmärtämättömyys niistä asioista pahoja tee. Onneksi suurin osa täällä on kuitenkin fiksua porukkaa ja varmasti heidän viestinsä ovat piristäneet aloittajaa :)
Voi että kun tuli nyt ikävä omiakin lapsuuden leikkejä :) Pitääkin katsella onko vanhoja leluja jossain vielä tallessa, niitä olisi kiva ainakin ihastella pitkästä aikaa. Ihme dissaajia tässäkin ketjussa, mahtaa olla oma elämä rankkaa kun ei ikinä voi höllätä.
Voi kun mä olisin purkanut aikanani opiskelustressiäni leikkimällä enkä dokaamalla. Olisi taloustilanne kiittänyt ja valmistuminen tapahtunu ajallaan. Upeeta että uskallatte kaverisi kanssa olla välillä vähän lapsia :3
N32
Itsekin toivon, että osaisin eläytyä lapseni kanssa poni ja nukkeleikkihin. Ehkä 3v juonikuviot on vielä sellaisia etten pysy mukana. :D Mutta hippa, piilos ja lautapelit on mahtavia ja olen innolla mukana. Samoin leikkipuistot, joissa kiipeilen samalla innolla kun lapseni. Antaa muiden tuijottaa jos ei ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ap päiväkotiin töihin, voisit tykätä. :)
Ap voisi tosiaan mennä päiväkotiin, mutta ei ehkä töihin vaan hoitoon ;)
Tämä. En mä ottais tuollaista pokemonia leikkivää pikkutyttöä töihin yhtään mihinkään. Ap vaan päivähoitoon muiden lasten sekaan, tädit leikittää sua kyllä siellä :)
nyt ne iltalääkkeet!
Vierailija kirjoitti:
Itsekin toivon, että osaisin eläytyä lapseni kanssa poni ja nukkeleikkihin. Ehkä 3v juonikuviot on vielä sellaisia etten pysy mukana. :D Mutta hippa, piilos ja lautapelit on mahtavia ja olen innolla mukana. Samoin leikkipuistot, joissa kiipeilen samalla innolla kun lapseni. Antaa muiden tuijottaa jos ei ymmärrä!
Leikkipuistot on just mahtavia :D nythän on tullut paljon myös seikkailupuistoja jotka on nuorten ja aikuisten keskuudessa tosi suosittuja. Leikkiä tavallaan sekin. Kiva että sä tykkäät leikkiä lapsesi kanssa, lapsi tykkää varmasti kovasti :) ja 3v keksii varmaan aika villejä juonikuvioita ;)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. En mä ottais tuollaista pokemonia leikkivää pikkutyttöä töihin yhtään mihinkään. Ap vaan päivähoitoon muiden lasten sekaan, tädit leikittää sua kyllä siellä :)
No varmaan moni ekana työhaastattelussa kertooki, et "leikin kavereideni kanssa pokemon-leluille". Mistäs tiedät vaikka sun nykyset työntekijät (jos oot joky työnantaja) leikkis vaikka barbeilla himassaan. Voisitko myös perustella, et minkä takia et ottais? Ei se tee kenestäkään epäpätevämpää työntekijää millään lailla vaan alottaja vois olla vaikka paras ja ahkerin työntekijä, mitä sulla on ikinä ollut! Oikeesti vituttaa ku Suomes on nii vaikee saada töitä ja turhien asioiden, kuten tatuoinnit jne. takia sorsitaan ihmisiä. Itekään en oo saanu töitä koskaa vaikka oon aina hakenu moneen kesätyöpaikkaan jne. Väittäisin myös, et oisin jopa parempi työntekijä ku moni "kalkkeutunu" koska ne on voinu jo kyllästyy siihen duuniin jne. ja ite oisin tosi ilonen työpaikasta ja tiedän olevani tunnollinen! Tiedän, et oppisin ihan hyvin ns. paskaduunien (puhun nyt töistä, joihin ei vaadita ammatillista koulutusta) jutut ja oisin ihan kelpo työntekiä, mut ei niin ei. Mitä enemmän ikää tulee, niin sitä vaikeemmaks tää varmaa viel käy, koska sit työnantajat ihmettelee kuinka oon jo näin vanha enkä oo viel tehny töitä. Ärsyttää, ku nykyää on niin vaikeeta. Miten helvetissä voi saada kokemusta jos ei pääse töihin? Ennen kesätöihin pääs kuulemma tosi helposti ja nykyään kaikki on tehty niin vaikeeks.
Hah, mä oon sit varmaan superouto, kun oon 23v ja suuri osa ajasta kuluu omien mielikuvitusleikkien parissa :D Leluja ei oo enää, mutta leikin mielessäni tämän tästä olevani ties mitä. Keiju, eläin, joku leffahahmo... Mitä vaan :D Se on kivaa! Pääsee pakoon raskasta todellisuutta, kun "pakenee" välillä mielikuvitusmaailmaan. Tosin mä en muutenkaan oo väittänyt koskaan kasvaneeni aikuiseksi. Lapsellisuus on jees :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tällainen "pikkutyttö" on kelvannut muille työnantajille :) Taidat olla yksi ja sama tyyppi näiden kaikkien pilkka ja dissausviestien takana. En jaksa enää sinulle tän jälkeen vastailla, mutta joku rentouttava harrastus voisi tehdä sullekin hyvää.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Hah, mä oon sit varmaan superouto, kun oon 23v ja suuri osa ajasta kuluu omien mielikuvitusleikkien parissa :D Leluja ei oo enää, mutta leikin mielessäni tämän tästä olevani ties mitä. Keiju, eläin, joku leffahahmo... Mitä vaan :D Se on kivaa! Pääsee pakoon raskasta todellisuutta, kun "pakenee" välillä mielikuvitusmaailmaan. Tosin mä en muutenkaan oo väittänyt koskaan kasvaneeni aikuiseksi. Lapsellisuus on jees :)
Et säkään mikään outo ole :) hienoohan se vaan on että mielikuvitus lentää. tylsätkin päivät muuttuu sillai paljon hauskemmiksi. Mun on jotenkii helpompi päästä sinne mielikuvitusmaailmaan lelujen avulla, mutta muuten meil menee varmaan aika samalla tavalla tuo juttu. Ja lapsenmielisyys todellakin on jees :)
-ap
Olipas sympaattinen ketju :) leikkikää suomalaiset, leikkikää. elämä on liian lyhyt turhaan synkistelyyn
Ja mun lapset kysyy ihan tosissaan että saako 9v vielä leikkiä? voisinki lukea täältä heille viestejä kun tulevat seuraavan kerran kyselemään että eikai vielä oo noloa leikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tällainen "pikkutyttö" on kelvannut muille työnantajille :) Taidat olla yksi ja sama tyyppi näiden kaikkien pilkka ja dissausviestien takana. En jaksa enää sinulle tän jälkeen vastailla, mutta joku rentouttava harrastus voisi tehdä sullekin hyvää.
-ap
Siltähän se vähän vaikuttaa,että joku elämäänsä kyllästynyt urpo tehtailee näitä ilkeilyjä viedäkseen ilon muiden viattomasta huvista.Dissaajan/dissaajien kannattaisi tosiaan hankkia joku harrastus,kokeilla vaikka itsekin sitä leikkimistä.Kehittyisi mielikuvitus ja luovuus huimasti.Taidanpa tämän ketjun innoittamana vielä vähän pukea barbeja ennen nukkumaanmenoa.Mukavaa iltaa muille leikkiville aikuisille ja muuten vaan ei-tosikoille! ^^
Dissaajat nyrpistelee varmaan nytkin otsaansa koneen ääressä. Mä intouduin kanssa värittelemään lasten värityskirjaa ennen yöunia. Kaikkea hyvää aloittajalle ja muillekin leikkiville sekä positiivisille aikuisille <3
Olispa mullakin ystävä jolle voisin kirkkain silmin ehdottaa että leikittäiskö pokemoneilla. Mun kaverit on niin tosikkoja, että kaikki naurais päin naamaa :( Kateellinen aloittajaalle..
Haluisiko ap joskus kertoa tarkemmin miten päädyitte leikkimään ystäväsi kanssa ja innostuitte siitä noinkin paljon? :) kiinnostaisi tietää, kun ei tuota kuiteskaan ihan jokaiselle tapahdu. Vaikutat muuten tosi upeelta tyypiltä <3
-m24
Mutta kun se aloittaja haluaa leikkiä pokemon-figuureilla, ja 95% täällä on sitä mieltä, ettei siinä ole mitään pahaa. Tuo tutti ei liity tähän millään tavalla. Jos joku sitä haluaisi kotonaan imeä, olisi se huomattavasti tuota leikkimistä erikoisempaa, mutta en minä senkään vuoksi ketään hoitoon lähettäisi. Jokainen on joskus vähän lapsellinen, mikä on pelkästään hyvä asia jos se tapahtuu oikeassa ympäristössä. Itse teen työtä jossa pitää olla kokoajan mahdollisimman edustava, joten kotona tulee välillä pentuiltua ihan kunnolla. Mitä se muille kuuluu mitä kukakin tekee neljän seinän sisällä?
Ja AP, pidä kiinni mielikuvituksestasi ja leikkisyydestäsi :)