Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koukussa leikkimiseen

Vierailija
06.09.2016 |

Mä oon 20-vuotias tyttö, yleisesti ottaen ihan normaali mutta nyt mulle on tullut erikoinen ongelma. Eli pengottiin tuossa kesällä mun kaverin kanssa vanhoja tavaroita, ja löydettiin paljon ikiaikaisia pokemon-leluja. Käytiin sit vähän läpällä leikkimään niillä, mutta se olikin tosi rentouttavaa ja aikaa hurahti pari tuntia. Jäätiin ihan koukkuun siihen, ja nyt ollaan leikitty pari kertaa viikossa. Ollaan puhuttu että pitäis lopettaa mutta ei pystytä kun mikään ei auta stressiin yhtä tehokkaasti. Nyt ootan melkein joka päivä että pääsis taas leikkimään ja oon alkanu katella kauppojen leluosastoilta leluja mitä haluisin ostaa. Tää on ihan kauheeta, ku oon aina pitänyt itseäni normaalina eikä mulla oo ikinä ollu mitään isompia mt-ongelmia. Pelottaa että kohta peuhataan jo kaverin kanssa lattialla tutit suussa. Ahdistaa kovasti. Onko kenelläkään mitään samantyylisiä kokemuksia tai neuvoja mitä pitäis tehdä. Toivoisin asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (422)

Vierailija
81/422 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ap päiväkotiin töihin, voisit tykätä. :)

Ap voisi tosiaan mennä päiväkotiin, mutta ei ehkä töihin vaan hoitoon ;)

Tää oli hyvä! Meet heti huomisaamuna lähimmän päiväkodin ovelle, niin saadaan vaavi ajoissa pinnasänkyyn ja vaippoihin

Vierailija
82/422 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti todella sympaattinen ap ei lue enää tätä keskustelua, joka alkoi todella hyvässä hengessä. Huomaa kyllä, kuinka keskustelun taso putoaa klo 22:00 jälkeen...

ap, olet ihana ihminen ja kymmenien palstalaisten mielestä täysin normaali :) Kivaa syksyä <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/422 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti todella sympaattinen ap ei lue enää tätä keskustelua, joka alkoi todella hyvässä hengessä. Huomaa kyllä, kuinka keskustelun taso putoaa klo 22:00 jälkeen...

ap, olet ihana ihminen ja kymmenien palstalaisten mielestä täysin normaali :) Kivaa syksyä <3

Tuskin lukee, vauvojen pitäisi nukkua jo tähän aikaan ;)

Vierailija
84/422 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja taitaa nukkua jo sikeästi pokemon-tutti suussa

Vierailija
85/422 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on kyllä paljon kypsempi kuin kukaan viimeisimmistä kommentoijista

Vierailija
86/422 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ap päiväkotiin töihin, voisit tykätä. :)

Ap voisi tosiaan mennä päiväkotiin, mutta ei ehkä töihin vaan hoitoon ;)

Kun AP:n vietejä lukee, niin voin melkein kuvitella että se tykkäisi :D aloittaja ja kaveri vaippaikäisten ryhmään leikkimään pokemonia, sieellä saavat ainakin olla tarpeeksi pieniä

Kiitti vaan huolenpidosta, mutta ei tässä sentään vaippaikäisiä olla. Leikki-ikäisiä ehkä, sitäkin vain silloin tällöin reilu tunti kerrallaan ;)

-ap

Hyvä ap! Oo vaan oma ihana itsesi äläkä välitä idiotteista! Sussa on asennetta :)

Vierailija
87/422 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä nyt taas :D ei siis ap, vaan noi muutamat kommentit mitä tässä illasta on tullut. 92 on ihan oikeessa. Ap, älä välitä noista, vaan leiki sydämesi kyllyydestä! :)

Vierailija
88/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas suloista :3 Leiki toki jos siltä tuntuu, siitä ei ole mitään haittaa kenellekään. Älä välitä ilkeistä viesteistä, kuulostat huipputyypiltä

-m23

Vierailija
89/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei joku saisi leikkiä? Minä harrastan mieheni kanssa esimerkiksi geokätköilyä, joka on ihan puhtaasti aikuisten aarteenetsintää ja siten leikkiä. Vaikka leluille leikkiminen mielletäänkin pikkulastan jutuksi, eroaa se vain hyvin vähän monista aikuisillekin suunnatuista harrastuksista. Eli leiki vain jos leikittää :)

Vierailija
90/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto et on joillai menny tunteisii toisen leikit :DD

Vierailija
91/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas erikoista, mut loppujen lopuks varmasti hyvä harrastus. voi kun itelläki ois vielä lapsenmielisyyttä jälellä

Vierailija
92/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tulipa tähän paljon vastauksia :) kiitos kaikille kommenteista, teiltä tuli paljon ihania juttuja <3 nuo ilkeät kommentit jätän omaan arvoonsa, se ensimmäinen päiväkotiläppä oli ihan hauska, mutta sen olisi voinut jättää siihen. Kiva oli kuulla etten olekaan niin outo kun luulin ja että muutkin tykkää välillä vähän "leikkiä". Nyt osaan suhtautua itseeni paremmin. Oon iloinen että tein tänne keskustelun, illalla aion leikkiä taas sydämeni kyllyydestä niinkuin joku osuvasti neuvoi :)

Kivaa syksyä teille kaikille :)

-ap

Vierailija
93/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tosi kivaa ja vapauttavaa :) leikkisin varmaan itekin, mutta pelottaa tuo että siitä lapsena olosta tykkäis sit vähän liikaakin... :(

Vierailija
94/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkimisessä ei tavallaan ole ongelmaa; kuten on tullut esille, leikki kuuluu jossain muodossa myös aikuistenkin elämään. Regressio, eli taantuminen, on kuitenkin yksi coping (selviytymis)-mekanismi, eikä siis suositeltu sellainen. Onko leikki siis rentouttavaa puuhailua, jonka voisi korvata vaikka käsitöillä, vai oletko niin stressaantunut, että saat lohtua lapsen tasolle taantumisesta? Tässäkin tapauksessa olen siis lähinnä huolissaan stressin aiheuttajasta, koska tuollainen stressi ei ole terveellistä tai oikeastaan normaaliakaan, siksi siihen kannattaisi puuttua.

Vierailija
95/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto et on joillai menny tunteisii toisen leikit :DD

Mietin samaa,mikä ihme saa ihmisen kirjoittamaan noin ilkeitä kommentteja näin harmittomaan avaukseen? Onko niin,että nuo "mene vauva päiväkotiin"-päänaukojat eivät itse kehtaa tehdä asioita,joista nauttivat ja vituttaa kun joku muu kehtaa? Muuten vain puretaan pahaa oloa dissaamalla tuntemattomia mammapalstalla,lisäksi jonkinlaista järjen köyhyyttä puhua pissavaippojen vaihtamisesta kun aiheena on stressinpoistokeinot?

Itse tykkään barbiharrastuksen lisäksi lasten värityskirjoista(ne aikuisille suunnatut ovat sellaista piperrystä,että enemmänkin lisäävät stressiä kuin poistavat sitä)ja piirretyistä.En vaan voi ymmärtää millainen ihminen vetää herneen nenään siitä,että jollain muulla on hauskaa? Voisiko joku ilkeilijä avata ajatusmaailmaansa,vai riittävät heidän älynlahjansa vain lyhyihden,yksinkertaisten solvausten kirjoittamiseen?

Vierailija
96/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, joita innostaa leikkiminen aikuisena, alkakaapa harrastaa improvisaatioteatteria. Pääsette leikkimään vaikka mitä hurjan hauskaa muiden kiinnostuneiden kanssa. Samalla kehittyy ryhmätaidot ja esiintymisvarmuus kasvaa.

Leikkiminen rules!

Vierailija
97/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo ludens, leikkivä ihminen. Leikkiähän se on.urheilu, biljardi, bridge, sählyn peluu, jne. Eikä kukaan sitäkään häpeile.

Vierailija
98/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkimisessä ei tavallaan ole ongelmaa; kuten on tullut esille, leikki kuuluu jossain muodossa myös aikuistenkin elämään. Regressio, eli taantuminen, on kuitenkin yksi coping (selviytymis)-mekanismi, eikä siis suositeltu sellainen. Onko leikki siis rentouttavaa puuhailua, jonka voisi korvata vaikka käsitöillä, vai oletko niin stressaantunut, että saat lohtua lapsen tasolle taantumisesta? Tässäkin tapauksessa olen siis lähinnä huolissaan stressin aiheuttajasta, koska tuollainen stressi ei ole terveellistä tai oikeastaan normaaliakaan, siksi siihen kannattaisi puuttua.

Tää oli hyvä kirjoitus. Lapsen tasolle taantuminen on tosi voimakkaasti sanottu, mutta kyllä mä myönnän että sillein jossain määrin tapahtuu kun mä leikin. Oon tosi kova stressaamaan opiskeluista, ja meinaankin käydä puhumassa koulupsykologille että saisin stressiä vähemmäks. Kyllä mä aion leikkimistä silti jatkaa, koska se on rentouttavaa ja kehittää luovuutta. Mutta oishan se kivaa että se stressi sieltä taustalta katoais ja vois leikkiä ihan muuten vaan :)

-ap

Vierailija
99/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homo ludens, leikkivä ihminen. Leikkiähän se on.urheilu, biljardi, bridge, sählyn peluu, jne. Eikä kukaan sitäkään häpeile.

Hyvä pointti. Yhteiskunnallisesti 'hyväksyttyä' leikkimistä kuten yllämainittuja lajeja ei tietenkään enää pidetä leikkinä, mutta yhtä leikkiä nekin lopulta ovat kuin se, että kaksi aikuista leikkisi piilosta. Eikä siinä ole mitään pahaa.

Vierailija
100/422 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille, joita innostaa leikkiminen aikuisena, alkakaapa harrastaa improvisaatioteatteria. Pääsette leikkimään vaikka mitä hurjan hauskaa muiden kiinnostuneiden kanssa. Samalla kehittyy ryhmätaidot ja esiintymisvarmuus kasvaa.

Leikkiminen rules!

Tuota ois kyllä ihana kokeilla :) Kävin keväällä kattomassa pari ilmaista esitystä ja tykkäsin kovasti. Oon kyllä aika ujo mutta toisaalta toi vois auttaa just siihen.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi