Koukussa leikkimiseen
Mä oon 20-vuotias tyttö, yleisesti ottaen ihan normaali mutta nyt mulle on tullut erikoinen ongelma. Eli pengottiin tuossa kesällä mun kaverin kanssa vanhoja tavaroita, ja löydettiin paljon ikiaikaisia pokemon-leluja. Käytiin sit vähän läpällä leikkimään niillä, mutta se olikin tosi rentouttavaa ja aikaa hurahti pari tuntia. Jäätiin ihan koukkuun siihen, ja nyt ollaan leikitty pari kertaa viikossa. Ollaan puhuttu että pitäis lopettaa mutta ei pystytä kun mikään ei auta stressiin yhtä tehokkaasti. Nyt ootan melkein joka päivä että pääsis taas leikkimään ja oon alkanu katella kauppojen leluosastoilta leluja mitä haluisin ostaa. Tää on ihan kauheeta, ku oon aina pitänyt itseäni normaalina eikä mulla oo ikinä ollu mitään isompia mt-ongelmia. Pelottaa että kohta peuhataan jo kaverin kanssa lattialla tutit suussa. Ahdistaa kovasti. Onko kenelläkään mitään samantyylisiä kokemuksia tai neuvoja mitä pitäis tehdä. Toivoisin asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (422)
https://kokovartalofiilis.com/2016/07/18/vaaralla-tavalla-aikuinen-poke…
Suosittelen lukemaan.
Itse olen ihmisten mielestä "väärällä tavalla aikuinen", koska piirrän, pelaan ja kokoan palapelejä. Shoppailu, kahvilassa norkoilu ja baarissa/drinkeillä käyminen tuntuvat olevan ainoita hyväksyttyjä tapoja viettää vapaa-aikaa sen jälkeen kun olet 20v+.
Vinkkinä; lopeta muiden mielipiteiden miettiminen ja nauti elämästäsi. Itse teen ja harrastan asioita jotka koen itselleni mieluisiksi. Ainakaan en eläkeikäisenä joudu katumaan sitä, että menin koko nuoruuteni ns. virran mukana.
Toivottavasti aloittajan äiti on innoissaan kun saa kohta vauvansa takaisin
Ei tällainen aloitus saisi näin paljon negatiivisia vastauksia muualla kuin suomessa. Aloittaja vaikuttaa oikein terveeltä ja mukavalta nuorelta naiselta :) Leiki jatkossakin ihan huoletta <3
Joskus ennenvanhaan oli ihan tavallista että aikuisetkin kaikki. Oli erilaisia seuraleikkejä ja laululeikkijä in. Nykyään on aikuisille pullip-nuket ja ne aidon näköiset vauvanuket yms. Pienoismalleja ja aikuisten lennätettäviä minilentokoneita, aikuisten värityskirjoja ym. Sama se on leikkiä lasten leluillla. Itse joskus teen paperinukkeja ja leikin niillä.
Leikkiminen ei itsessään ole ongelma, mutta aloittaja tuntuu olevan koukussa siihen turvallisuuden tunteeseen, jonka hän saa taantuessaan lapseksi. Mielenkiintoista. Jos taustalla on jotain ongelmaa, se kannattaa puhua pois, ennenkuin se alkaa purkautumaan ikävämmällä tavalla.
Kaikkea hyvää aloittajalle
N32
Voiko 20 v:t ees taantua noin pahasti? :DD näköjään voi. tosta ei ihan oikeesti oo kauheesti matkaa niihin vaippoihin ja helistimiin
Vierailija kirjoitti:
"Pelottaa että kohta peuhataan jo kaverin kanssa lattialla tutit suussa. "
Aloittaja sanoi ekassa viestissään näin ilmeisen tosissaan, mutta silti mammat vaan rohkaisee leikkimään ja taantumaan??!? Herätkää, tuo tyttö imee kohta oikeasti tuttia jos meno ei muutu :(
Aloituksessa ap pohti,onko täysi-ikäisen leikkimisessä jotain kummallista,ja 15 sivun ketjussa useimmat ovat olleet sitä mieltä,että niin kauan kun ei ole kirjaimellisesti koukussa(asiasta kehittyy elämää häiritsevä pakkomielle),leikkiminen on hyvä tapa rentoutua.
Minusta ap:n kuvaama leikki on vain yksi tapa paeta todellisuutta.Joku lukee,toinen katsoo leffoja,kolmas pelaa,joku käyttää päihteitä.Ei kukaan ole joka hetki täysin läsnä stressaavassa arkitodellisuudessa.
Mistä tässä pitäisi olla huolissaan?
mä oon14 ja leikin sillotällö yksin. en kehtais kertoo sitä muille mut mun mielestä ei oo mitää pahaa et leikkii viäl lapsuuden jälkeekii. hyiä leikkejä aplle ja kiva et sul on leikkikaveri 8)
p14
Vierailija kirjoitti:
Voiko 20 v:t ees taantua noin pahasti? :DD näköjään voi. tosta ei ihan oikeesti oo kauheesti matkaa niihin vaippoihin ja helistimiin
Itse asiassa siitä,että purkaa opiskelupaineita pari kertaa viikossa heittäytymällä mielikuvitusmaailmaan ON aika pitkä matka esimerkiksi vaippojen tarvitsemiseen.
Jollain palstalla nyt vain tuntuu olevan päähänpinttymä vaipoista,ilkeilijä taitaa olla kipeämmin kallonkutistajan tarpeessa kuin leikkiä harrastava aikuinen.
Leikkikää ihan rauhassa vain :) Ihmisillä on paljon huonopiakin tapoja purkaa stressiä
Vierailija kirjoitti:
mä oon14 ja leikin sillotällö yksin. en kehtais kertoo sitä muille mut mun mielestä ei oo mitää pahaa et leikkii viäl lapsuuden jälkeekii. hyiä leikkejä aplle ja kiva et sul on leikkikaveri 8)
p14
Ei siinä mitään pahaa olekaan.Itseäni on jälkikäteen harmittanut kun lopetin vastahakoisesti barbi-ja nukkekotileikit yläasteella.Luokkakaverit kävivät väärillä papereilla baareissa,minä mieluummin leikin nukeilla,ja kuvittelin,että minun toimintani oli väärin.
Kolmekymppisenä en jaksa enää miettiä,mitä muut ajattelevat,ja teen kotona mitä huvittaa.Toivottavasti ap ja muut lapsenmieliset osaavat myös jättää nuo vaippahullun kommentit omaan arvoonsa :)
ihmiset on nii tyhmiä ainakii yläasteikäiset että jos joku harrastaa jotai lapsellista ni alkaa kauhee vittuilu. onneks sentää himassa voi tehä mitä huvittaa. enkä mä millää helistimillä leiki vaan animefiguureillka ja ne leikit on sellasia tarinoita. ois kivaa jos ois kaveri niiku aplla mut ihan jees se on yksinkii. ei kannata välittää ilkeistä tyypeistä tääl
p14
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tulevaisuus?
Voi hyvin ollakin. Tuskin tuollainenkaan yhdessä yössä alkaa vaan taantuminen tapahtuu hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli :DD
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus näen vastaavan suomalaisen videon, mietin loppuikäni että onko tyttö tän ketjun aloittaja :D
Vierailija kirjoitti:
Tämän oli ilmeisesti tarkoitus olla ilkeä,mutta minusta video oli jotenkin todella sympaattinen.Ihanaa,että tuo ageplay-tyyppi saa käsiteltyä lapsuuden traumojaan ja on vielä löytänyt noin ymmärtäväisen poikaystävän avuksi siihen.
AP:n pokemon-leikeillä ja videon tytöllä ei kyllä ole mitään yhtäläisyyksiä,eli ilkeilijällä ei taida edelleenkään olla jutuissaan pointtia tai perusteita,mutta ainakin minulle ihan uusi ilmiö tuo ageplay,vaikuttaa hauskalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän oli ilmeisesti tarkoitus olla ilkeä,mutta minusta video oli jotenkin todella sympaattinen.Ihanaa,että tuo ageplay-tyyppi saa käsiteltyä lapsuuden traumojaan ja on vielä löytänyt noin ymmärtäväisen poikaystävän avuksi siihen.
AP:n pokemon-leikeillä ja videon tytöllä ei kyllä ole mitään yhtäläisyyksiä,eli ilkeilijällä ei taida edelleenkään olla jutuissaan pointtia tai perusteita,mutta ainakin minulle ihan uusi ilmiö tuo ageplay,vaikuttaa hauskalta.
Niinpä. Minusta video oli söpö, ja tuo ageplay voi todellakin olla hyväksi mielelle :) Monille ymmärtämättömille tuo on varmasti liikaa, kun kaikki eivät voi hyväksyä edes pokemon-leikkejä
Oottakaa vaan kun ap näkee tuon videon ja innostuu ;)
Nää ketkäuskoo aloittajan taantuvan takas vauvaksi on varmaan niitä samoja hörhöjä jotka luulee kaikkia tuttujansa narsisteiksi tai psykopaateiksi :D leikkiminen on niin turvallinen ja viaton harrastus kun vaan olla voi