Koukussa leikkimiseen
Mä oon 20-vuotias tyttö, yleisesti ottaen ihan normaali mutta nyt mulle on tullut erikoinen ongelma. Eli pengottiin tuossa kesällä mun kaverin kanssa vanhoja tavaroita, ja löydettiin paljon ikiaikaisia pokemon-leluja. Käytiin sit vähän läpällä leikkimään niillä, mutta se olikin tosi rentouttavaa ja aikaa hurahti pari tuntia. Jäätiin ihan koukkuun siihen, ja nyt ollaan leikitty pari kertaa viikossa. Ollaan puhuttu että pitäis lopettaa mutta ei pystytä kun mikään ei auta stressiin yhtä tehokkaasti. Nyt ootan melkein joka päivä että pääsis taas leikkimään ja oon alkanu katella kauppojen leluosastoilta leluja mitä haluisin ostaa. Tää on ihan kauheeta, ku oon aina pitänyt itseäni normaalina eikä mulla oo ikinä ollu mitään isompia mt-ongelmia. Pelottaa että kohta peuhataan jo kaverin kanssa lattialla tutit suussa. Ahdistaa kovasti. Onko kenelläkään mitään samantyylisiä kokemuksia tai neuvoja mitä pitäis tehdä. Toivoisin asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
Olen haaveillut salaa että ostaisin vauvan vaatteita ja pukisin niitä pehmoleluille.
N52
Mä olen pukenut pari nallea vauvan vaatteisiin pahimpina vauvakuumeiluaikoinani :) Ei siinä oled mitään hävettävää, osta toki.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen haaveillut salaa että ostaisin vauvan vaatteita ja pukisin niitä pehmoleluille.
N52
Voisit pukea ne ap:lle ja sen kaverille ;)
Näinpä :) Tykkäisiköhän ap jos joku ompelis sille vähän isomman bodyn ja haalarin... Ja kaverille myös, pokemon-teemalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
Näinpä :) Tykkäisiköhän ap jos joku ompelis sille vähän isomman bodyn ja haalarin... Ja kaverille myös, pokemon-teemalla...
Mä olen ommellut viime aikoina kestovaippoja, olisikohan käyttöä?
Okei. Aika taantunutta menoa.
N22
Vierailija kirjoitti:
N22
Ainakin kommenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N22
Ainakin kommenteissa.
Ei, vaan nimenomaan aloittajalla. Jengin mielestä on söpöä ja rohkeaa että 20v nainen leikkii, mutta tosiasia on, että se on merkki jostakin epänormaalista. ap nauttii selvästi taantumisesta ja myöntää itsekin olevansa siihen jo koukussa. Täällä yritetään nyt herätellä häntä hankkimaan vaikka keskusteluapua, muuten hän jokeltelee kohta oikeasti body päällä ja vaipat jalassa. Mutta palstan mielestä kaikki pitää hyväksyä, ja aloittajaa oikein kannustetaan taantumaan pikkulapseksi. Ei näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
Mä olen ommellut viime aikoina kestovaippoja, olisikohan käyttöä?
Jos ap:n antaa vielä taantua parikin viikkoa niin sitten ainakin on
Mä voisin lahjoittaa tutteja, tuttipulloja ja leluja, kun meidän taloudessa ei ole niille enää käyttöä
Ap vois alkaa tehdä bisnestä, ja mennä pariksi päiväksi harjoitusvauvaksi hoitoon ensimmäistä lastaan odottaville perheille ;)
Ei tuo todellakaan ole ilkeilyn tai hoitoon hakeutumisen aihe. Ei ehkä täysin normaaliakaan. Oletko vasta muuttanut vanhempiesi luota pois? Tuo regressio voi johtua ihan vain siitä,että kaipaat sitä lapsuuskodin turvaa ja rakkautta. Uskon että tuo menee itsestään ohi. Älä yritä väkisin lopettaa, ei leikkimisestä ole mitään haittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N22
Ainakin kommenteissa.
Ei, vaan nimenomaan aloittajalla. Jengin mielestä on söpöä ja rohkeaa että 20v nainen leikkii, mutta tosiasia on, että se on merkki jostakin epänormaalista. ap nauttii selvästi taantumisesta ja myöntää itsekin olevansa siihen jo koukussa. Täällä yritetään nyt herätellä häntä hankkimaan vaikka keskusteluapua, muuten hän jokeltelee kohta oikeasti body päällä ja vaipat jalassa. Mutta palstan mielestä kaikki pitää hyväksyä, ja aloittajaa oikein kannustetaan taantumaan pikkulapseksi. Ei näin!
Tässä piilee kyllä totuuden siemen. Nyt kaikki on vielä todella harmitonta, mutta jos tuo regressio roihahtaakin liekkeihin voi lopputulos olla mitävain, jopa lattialla konttaileva pikkuvauva. Todennäköisesti mitään pahaa ei tapahdu, mutta neuvon silti olemaan todella tarkkana, ihmismieli on yllättävän hauras.
ap:n seuraava viesti tänne on luultavasti jo vauvamaista jokeltelua :p
vähän outoa kieltämättä, muyya mitäpä tuo ketään haittaa. leikkikää pois :)
Vierailija kirjoitti:
joitakin näyttää haittaavan ihan kunnolla :c
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
xdd päivän paras :D
Mä eläydyn kyl ihan täysillä leikkeihin ku leikitän mun 4v pikkusiskoa eli pystyn kyl ymmärtämään sua. ei tuossa musta oo mitään väärää kuha ei tosiaan mee minnekää vaippa/tuttiasteelle. kyllä leluilla saa vanhemmatkii leikkiä
N15
"Pelottaa että kohta peuhataan jo kaverin kanssa lattialla tutit suussa. "
Aloittaja sanoi ekassa viestissään näin ilmeisen tosissaan, mutta silti mammat vaan rohkaisee leikkimään ja taantumaan??!? Herätkää, tuo tyttö imee kohta oikeasti tuttia jos meno ei muutu :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku/jotkut ovat katkeria,koska ei voi tehdä mitään kivaa,kun joku jossain saattaisi pitää harrastusta nolona.Varmaan rankkaa miettiä kaiken aikaa mitä muut ihmiset ajattelevat,ei ihme että ilkeilijöillä tuntuu olevan niin paljon hiekkaa väärässä paikassa.
Taantukaa te nillittäjätkin välillä,niin pipo kiristää vähemmän! ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku/jotkut ovat katkeria,koska ei voi tehdä mitään kivaa,kun joku jossain saattaisi pitää harrastusta nolona.Varmaan rankkaa miettiä kaiken aikaa mitä muut ihmiset ajattelevat,ei ihme että ilkeilijöillä tuntuu olevan niin paljon hiekkaa väärässä paikassa.
Taantukaa te nillittäjätkin välillä,niin pipo kiristää vähemmän! ;D
Myönnän että mulla on pipo välillä kireällä. Mutta ap:lla on kohta tuolla menolla pipon sijaan vauvamyssy päässä, eikä sekään hyvä juttu ole