Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koukussa leikkimiseen

Vierailija
06.09.2016 |

Mä oon 20-vuotias tyttö, yleisesti ottaen ihan normaali mutta nyt mulle on tullut erikoinen ongelma. Eli pengottiin tuossa kesällä mun kaverin kanssa vanhoja tavaroita, ja löydettiin paljon ikiaikaisia pokemon-leluja. Käytiin sit vähän läpällä leikkimään niillä, mutta se olikin tosi rentouttavaa ja aikaa hurahti pari tuntia. Jäätiin ihan koukkuun siihen, ja nyt ollaan leikitty pari kertaa viikossa. Ollaan puhuttu että pitäis lopettaa mutta ei pystytä kun mikään ei auta stressiin yhtä tehokkaasti. Nyt ootan melkein joka päivä että pääsis taas leikkimään ja oon alkanu katella kauppojen leluosastoilta leluja mitä haluisin ostaa. Tää on ihan kauheeta, ku oon aina pitänyt itseäni normaalina eikä mulla oo ikinä ollu mitään isompia mt-ongelmia. Pelottaa että kohta peuhataan jo kaverin kanssa lattialla tutit suussa. Ahdistaa kovasti. Onko kenelläkään mitään samantyylisiä kokemuksia tai neuvoja mitä pitäis tehdä. Toivoisin asiallisia vastauksia kiitos.

Kommentit (422)

Vierailija
241/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, tähän onki tullut paljon vastauksia :) En ois millään uskonut, että mun pokemon-leikit herättää näin paljon keskustelua. Mut kiva vaan. Oon saanu paljon kivoja vastauksia ja hyväksyn nyt tän leikkimispuolen itessäni paremmin. Ymmärrän myös niitä jotka on vähän huolissaan tuosta taantumisesta, pelottaa se pikkuisen muakin. Ootte ollu ihanan positiivisia, ja saaneet mut uskomaan että on ihan ok leikkiä välillä :)

Kiitos ihanista vastauksista

-ap

Vierailija
242/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tunnustaa, että mua kiinnostais mitä mieltä ap oli tosta videosta? :)

Aluksi meinas tippua silmät päästä, oli niin erikoista katottavaa :D Mutta siis eihän tossa mitään pahaa ole, ja jos se rauhoittaa tuota tyttöä niin hyvä juttu. On tuossa jotain samaa kuin meidän pokeleikissä, kun mekin eläydytään siinä tosi syvästi lasten rooleihin. Ehkä ihan vähän alkoi kiehtoa, mutta en usko että itse kokeilen ikinä kuitenkaan mitään tollasta ageplayta. Ne asut oli kyl tosi ihania

Ei musta tuon videon tytössä ollut mitään vikaa, ikäviä tubekommetteja oli kyllä saanut ihan turhaan

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri Pokemonit? Koska ne on nyt in?

Mulla ei ollut paljon mistä valita, kun lapsuuden lelut oli melkei kaikki pokemoneja. Ei siis oo mistään muodin perässä juoksusta kyse :) Kivaa kyllä että pokemonit on taas in, vielä ne aidot alkuperäiset

-ap

Vierailija
244/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tulevaisuus?

Jos joskus näen vastaavan suomalaisen videon, mietin loppuikäni että onko tyttö tän ketjun aloittaja :D

Niin mäkin, etenkin kun aloittaja nyt myönsi että tuo alkoi vähän kiehtoa.En oo ennen näitä ageplay-juttuja katellut, mutta piru kun tuo ap osaa olla söpö :)

M22

Vierailija
245/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vois alkaa tehdä bisnestä, ja mennä pariksi päiväksi harjoitusvauvaksi hoitoon ensimmäistä lastaan odottaville perheille ;)

Tänne voisi ainakin tulla koska vain ;)

Vierailija
246/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin lahjoittaa tutteja, tuttipulloja ja leluja, kun meidän taloudessa ei ole niille enää käyttöä

Näitä voidaan oikeasti kohta tarvita jos ap innostuu tuosta videosta ;) ja niitä kestoja myös...

Onkohan aikuisten kestovaippoja edes olemassa? Mä voin kyllä ommella jos ap tarvitsee.

Vierailija
247/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailma on niin stressaava paikka, että ihmiset joutuvat keksimään hyvinkin erikoisia tapoja purkaa stressiä. Ei lapseksi tai vauvaksikaan taantumisessa ole mitään pahaa mikäli se ei ole pakonomaista. Tuo videooli vähän siinä rajoilla että meneekö jo yli, ap:n leikit eivät ainakaan mene. Eli jos leikki auttaa stressiin niin leiki vain :))

Vierailija
248/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella kun aloittaja katsoo tuon kaverinsa kanssa, ja kumpikin punastelee kun salaa tekisi mieli koittaa :)

Vierailija
249/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen leikkijä :)! Ompelen vaatteita barbeille ja näprään muutakin. En varsinaisesti ole koskaan leikkinyt "juonileikkejä" vaan pienenäkin jo rakentelin koteja ja nikkaroin kaikkea barbeille jne. Nyt haaveilen nukkekodista, joka jäi muutossa vanhemmille. Poikaystävä lähinnä kannustaa ja sanoo että ei tarvitse muiden mielipiteitä ajatella. En tiedä onko tällä jotain tekemistä lievän aspergerin kanssa tai sen seikan, että olen aika introvertti ja puuhailen mieluummin nukkejen kanssa. Olen 25 vuotias :D!

Vierailija
250/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen leikkijä :)! Ompelen vaatteita barbeille ja näprään muutakin. En varsinaisesti ole koskaan leikkinyt "juonileikkejä" vaan pienenäkin jo rakentelin koteja ja nikkaroin kaikkea barbeille jne. Nyt haaveilen nukkekodista, joka jäi muutossa vanhemmille. Poikaystävä lähinnä kannustaa ja sanoo että ei tarvitse muiden mielipiteitä ajatella. En tiedä onko tällä jotain tekemistä lievän aspergerin kanssa tai sen seikan, että olen aika introvertti ja puuhailen mieluummin nukkejen kanssa. Olen 25 vuotias :D!

Vähän kiva :) Tuo on varmaan tosi kivaa, ompelun ja nikkaroinnin parissa oppii varmasti kädentaioja ja muuta sellasta. Hienoa että sulla on poikaystävä joka hyväksyy sen että tykkää jostain vähän erilaisesta. Mä oon kanssa ollu aina semmonen että viihdyn paljon omissa oloissani ja oon sosiaalisesti vähän kömpelö. Mut sit toisaalta taas hyvä mielikuvitus on myös tosi suuri rikkaus :) Kiitti vastauksesta, tulee hyvä mieli kun kuulee et on muitakii samanlaisia

-ap

Vierailija
251/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ehkä perustaa joku fb-ryhmä leikkijöille ja lelujen keräilijöille, kun heitä on ilmoittautunut näinkin paljon :)

-N27, joka keräilee ja pukee pehmoleluja

Vierailija
252/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokin on pielessä, kun 10v lapset joutuvat miettimään että onko leikkiminen noloa. mahtavaa kuulla että löytyy aikuisia joilla kaikki vapaa-aika ei mene älypuhelin tai tabletti kädessä. teistä tulee hyviä vanhempia :)! 

Olen muuten ällistynyt kuinka monta nukkeharrastajaa on tullut vastaan. Isosiskollani on sama harrastus  ja olen luullut sen olevan todella erikoislaatuinen harrastus mutta eipä näemmä olekaan :) 

Vierailija
253/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella kun aloittaja katsoo tuon kaverinsa kanssa, ja kumpikin punastelee kun salaa tekisi mieli koittaa :)

Miksi tuo videokaan menisi yli? okei, kaikkea ei tietysti tarvitse laittaa nettiin, mutta kyllä jokainen saa omassa kodissaan rentoutua miten tahtoo jos se ei ketään haittaa. Oli se sitten joogaa, askartelua, leikkimistä, kahvakuulailua tai vaikka sitten vauvailua

Vierailija
254/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä :D Voi tulla hoitajalle kiire jos kaveri on myös yhtä pieni

Täältä varmaan löytyis useempiakin vapaaehosia :DDD

Vierailija
255/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jonkin verran ageplay-taustaa, mutta tähän ketjuun eksyin ihan sattumalta. Tuo video vauvailevasta tytöstä on pyörinyt useilla eri sivustoille, ja tyttö on poikkeuksetta leimattu sairaaksi ja hänen poikaystävänsä pervoksi. Oli ilo huomata, että täältä löytyy ymmärrystä erilaisille ihmisille, ja sille, että jokainen käsittelee ahdistusta ja vaikeita asioita eri tavoin :) Hienoa vauva.fi-kirjoittajat, jatkakaa samaa rataa. Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos ihmiset eivät olisi niin kapeakatseisia. Ja jotta ei menisi ihan offtopicicsi, niin aloittajan leikkiharrastus kuulostaa todella hyvältä tavalta rentoutua. Omalla tavallaan ageplayta sekin, eikä siinä ole todellakaan mitään pahaa :)

M29

Vierailija
256/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on jonkin verran ageplay-taustaa, mutta tähän ketjuun eksyin ihan sattumalta. Tuo video vauvailevasta tytöstä on pyörinyt useilla eri sivustoille, ja tyttö on poikkeuksetta leimattu sairaaksi ja hänen poikaystävänsä pervoksi. Oli ilo huomata, että täältä löytyy ymmärrystä erilaisille ihmisille, ja sille, että jokainen käsittelee ahdistusta ja vaikeita asioita eri tavoin :) Hienoa vauva.fi-kirjoittajat, jatkakaa samaa rataa. Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos ihmiset eivät olisi niin kapeakatseisia. Ja jotta ei menisi ihan offtopicicsi, niin aloittajan leikkiharrastus kuulostaa todella hyvältä tavalta rentoutua. Omalla tavallaan ageplayta sekin, eikä siinä ole todellakaan mitään pahaa :)

M29

Kyllä mutkin yllätti että täällä palstalla on ollu näin positiivinen vastaanotto. Ehkä leikkisät ja lapsenmieliset aikuiset on yleisesti ymmärtäväisiä ja suvaitsevaisia :)

Vierailija
257/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin lahjoittaa tutteja, tuttipulloja ja leluja, kun meidän taloudessa ei ole niille enää käyttöä

Näitä voidaan oikeasti kohta tarvita jos ap innostuu tuosta videosta ;) ja niitä kestoja myös...

Onkohan aikuisten kestovaippoja edes olemassa? Mä voin kyllä ommella jos ap tarvitsee.

Miksi ei olisi, samallalaillahan niitäkin voi ommella kun lastenkin :) Tuommoseen ageplayhyn kestovaipat varmaan sopisikin paremmin kun tavalliset. voi muuten olla että monelle harrastajalle tuohon juttuun kuuluu myös asusteiden ompelua :)

Vierailija
258/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä alottajasta, mutta mua alkoi pikkusen kiinnostaa :3

N26

Vierailija
259/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania pukuja oli kyl tossa videolla :) ehkä ompelen ittelleni joskus jonkuu vastaavan ja pidän välillä salaa yksin kotona x)

Vierailija
260/422 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihania pukuja oli kyl tossa videolla :) ehkä ompelen ittelleni joskus jonkuu vastaavan ja pidän välillä salaa yksin kotona x)

Nuo bodyt näytti kyllä tosi rennoilta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi