Työkaveri käyttää vain muutamia paitoja!
Hän tulee avokonttoriin aina jollakin niistä 5:stä paidasta jotka hänellä on! Eikö ihmisellä pitäis olla enemmän, niin että ei voi tunnistaa että "hei tuo paita on ollu aikasemminki"? Mulla ainaki on aika paljon. Toki hän pesee ne aina käyttökertojen välissä mutta hyvin kummallista silti.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Hän tulee avokonttoriin aina jollakin niistä 5:stä paidasta jotka hänellä on! Eikö ihmisellä pitäis olla enemmän, niin että ei voi tunnistaa että "hei tuo paita on ollu aikasemminki"? Mulla ainaki on aika paljon.
Toki hän pesee ne aina käyttökertojen välissä mutta hyvin kummallista silti.
Miksi tämän työkaverin paidat sinua vaivaavat? Eikö sinulla ole tarpeeksi töitä vai haisevatko työkaverin paidat? Tai edes yksi niistä paidoista? Tekevätkö teillä töitä paidat vai ihmiset?
Ps. monet ihmiset käyttävät vaatteitaan useammin kuin kerran, joten koeta vaan tottua kokemaan niitä "hei tuo paita on ollu aikaisemminki?" hetkiäsi.
Minun työkaverilla on myös huomattavan suppea vaatevarasto. Ehkä 3-4 eri t-paitaa käytössä. Ja eivät mitään laadukkaita, vaan merkkiä House tai jokin kauan sitten etelän matkalta ostettu matkamuistopaita. Ja aina sama fleecetakki. Housut huonosti istuvia ja niitä ehkä 1-2 paria. Mutta jos hän on itse tyytyväinen niin ei se minua haittaa.
Steve Jobilla oli aina sama musta paita. Tai monta samanlaista. Oli ostanut ne firman työvaatteeksi ja kun työntekijät eivät suostuneet käytti itse.
Iselläni on varmaan 100 paitaa. Ihan seksissäkin menee rikki noin kaksi paitaa kuussa, jos mies innostuu repimään paidan päältä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva lukea tästä täällä. Olen siis asperger-henkilö ja mulla on oma paita joka päivälle koska niin nyt vaan kuuluu olla. En yksinkertaisesti kykene lähtemään töihin ellei mulla ole tiettynä päivänä tietty paita päällä. Ja luultavasti jos pystyisinkin niin en kykenisi ajattelemaan muuta kuin sitä, että mulla on väärä paita.
Awwwww <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Vierailija kirjoitti:
notme kirjoitti:
miehillä on usein sama puku. Siis vaikka paitaa vaihtaa, kyllä se pukukin pitäisi ajoittain pestä.
Itse pidän parina päivänä samaa paitaa, joskus opin näin ja jotkut tietyntyyppiset ihmiset tekee kans näin. Söpöä 👍Hyvää pukua ei tarvitse pestä koskaan, jos siihen ei kaadu fyysistä likaa. Villa on itseään puhdistavaa materiaalia jonka hoidoksi riittää puvun elinkaaren aikana tuuletus kostealla säällä tai kylppärissä suihkun jälkeen. Ohut villapuku kestää säännöllistä käyttöä pari vuotta, sitten on aika ostaa uusi.
Sanotaan sitten toisin, monilla miehillä on puku, jonka elinkaari on päättynyt vuosikymmeniä sitten ja siinä kiiltää likaisuus.
Kauluspaidat on minulle liian teinimäisiä. Töissä pitää aina pukeutua villapuseroon. Mitä, jos työkaverit järkyttyvät kaikista lyhythihaisista paidoista, joita jokainen lukiotyttö tykkää käyttää.
Rumat ne vaatteilla koreilee. Ja ilmeisesti myös tyhmät. Ehkä ap työkaverisi on fiksu ja sijoittaa rahansa johonkin fiksumpaan kohteeseen kuin turhat rytkyt.
Ap on ihastunut. Silloin huomaa tuollaisia kummallisia yksityiskohtia. Tekee tilastoa jonkun paidan väreistä.
joskus pidän samaa paitaa usein koska jos löytyy se must lempipaita! ykskin paita on ollut sellainen, että kun kirpparilla löytyi samanlainen ja samanvärinen ja vielä uudehko, niin pakkohan se oli ostaa :) että jos entinen kuluu niin on seuraava käyttöön :)
tää on muuten jännä, että itse en tarvitse tai käytä niitä kymmeniä muita vaatteita (kuin harvoin), mitä vaatekaappini pursuaa vaan on ne muutamat hyvät :)
Pitikö tässä olla ekologinen vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kummallista vaan hyvin järkevää. Esim. Facebookin perustaja käyttää aina "samaa" tai siis samanväristä paitaa työssä! Miksi? Siksi, että hänen kallista aikaansa ei kulu siihen, että miettii mitä laittaisi päälleen vaan "oikeiden" asioiden miettimiseen ja tekemiseen.
Olenkohan koskaan katsonut onko työkaverilla jotain kiertoa paidoissaan saati montako on kierrossa -))? Pakko myöntää et itsellä on kyllä kierto paidoissa jotka laitan töihin ja kierto paidoissa joita käytän vapaalla. Tähän oma paljastukseni vaatehuollosta; housut, paidat sukat omissa liukulaatikoissaan ne työpaidat erillään. Pyykistä tulevat vaatteet aina pinon alimmaiseksi, otan aina päällimmäisen, oli sitten paita housu tai sukat ja jos ei kelpaa laitan roskiin. Niin simppeliä on vaatehuolto. Vaimo aina arpoo ja etsii ja olen huomannut ettei jotain paitaa esim koskaan valitse vaan siinä se on päällimmäisenä mutta koskaan sitä ei kelpuuteta....Tästä on puhuttu.
Onneksi pääsin avotoimistosta pois ja teen etänä töitä. Avotoimistossa arvostellaan paidat, housut, naamavärkki ja kengät. Mä tykkään käyttää sandaaleita, eikä työni vaadi korkkareita. Siitä huolimatta eräs naiskollega vidduili mulle toimistolla, että "käyttäisit säkin joskus korkkareita."
Voihan se sille näyttää, ei ulkopuolinen esim trikoopaidasta näe onko sama vai eri kuin eilen.
Ja kun jäin asiaa miettimään, niin meillä töissä, 12 hlö, "kaikilla" on "aina" samat kuteet päällä ja kukaan meistä ei ole persaukinen etteikö voisi ostaa paitaa vaikka joka viikko jos haluaisi.
Meillä on kesällä työkavereiden kans kaikilla joka päivä ihan samanlaiset paidat 🤩😎
Mulla on kolme paitaa mitä kierrätän.
Harmi kun se harmittaa sua. En aio ostaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
joskus pidän samaa paitaa usein koska jos löytyy se must lempipaita! ykskin paita on ollut sellainen, että kun kirpparilla löytyi samanlainen ja samanvärinen ja vielä uudehko, niin pakkohan se oli ostaa :) että jos entinen kuluu niin on seuraava käyttöön :)
Jes! Yläfemma! Mulle kävi samoin.
Ihan sama kunhan eivät ole likaisia/haisevia tai rikkinäisiä.